Nauczyciele prowadzący zajęcia:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Magdalena Zielińska Polski Związek Szachowy
Magdalena Zielińska Stowarzyszenie HANZA UMKS Jaćwież
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Dodatkowe zajęcia dydaktyczne
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Magdalena Zielińska Polski Związek Szachowy
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
PRACA DOMOWA JAKO ELEMENT PROCESU DYDAKTYCZNEGO
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
KANONY DOGOTERAPII.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
TIMSS i PIRLS 2011 Prezentacja wyników badań PIRLS 2011 oraz TIMSS 2011 minister edukacji narodowej Krystyna Szumilas Warszawa, 11 grudnia 2012 r. godzina.
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
Termin realizacji – 20 miesięcy
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
„Szkolne Centrum Nauki”
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Magdalena Zielińska Polski Związek Szachowy
Wpływ szachów na rozwój ogólny dzieci i młodzieży
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
System edukacji w Polsce
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Magdalena Zielińska Stowarzyszenie Nauczycieli i Animatorów „Szachy w Edukacji”
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
35-lecie szkoły. Wizytacja kanoniczna ks. Biskupa Krzysztofa Nitkiewicza w PSP w Starej Słupi.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Zajęcia dodatkowe prowadzone przez wicedyrektora szkoły pana Janusza Jemioła SZACHY ODDZIAŁ 0A opracowanie prezentacji Kowalska Bernarda.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Przedszkola Miejskiego nr 4
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Magdalena Zielińska Polski Związek Szachowy
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Szachy są jak morze, w którym komar może się napić,
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
GRAMY w dobre zachowania
Zapis prezentacji:

Nauczyciele prowadzący zajęcia: Beata Guzek i Ligia Michalska

W międzynarodowych badaniach (PIRLS i TIMSS, 2012r W międzynarodowych badaniach (PIRLS i TIMSS, 2012r.) sprawdzających głównie kompetencje matematyczne i znajomość zagadnień z zakresu nauk przyrodniczych dziesięciolatków, polscy uczniowie wypadli najgorzej w Europie.

Cel innowacji „Szachy w szkole” Wykorzystanie wpływu szachów na rozwój intelektualny dzieci, ale przede wszystkim na zwiększenie ich umiejętności matematycznych w zakresie: logiki, orientacji przestrzennej, myślenia analitycznego, rozwiązywania problemów, kształtowania cech osobowości takich jak odpowiedzialność, koncentracja, intuicja i odwaga.

Szachy uczą samodzielności myślenia, a tym samym stymulują kreatywność i motywują do samodzielnej pracy.

Szachy rozwijają i ćwiczą wyobraźnię przestrzenną dziecka. Bez rozwiniętej wyobraźni przestrzennej niemożliwa jest poprawna koordynacja ruchów, człowiek nie jest w pełni zdolny do prawidłowego funkcjonowania w przestrzeni, określania odległości między przedmiotami, określania stron świata i kierunków lewo – prawo itd.

Szachy to żywa lekcja geometrii, która w sposób często przez ucznia nieuświadamiany, pomoże mu w matematyce, fizyce, technice i geografii Trening szachowy ukierunkowany jest między innymi na rozwój, niejako na „powiększenie objętości” pamięci wzrokowej Szachy uczą logicznego myślenia wg torów przyczynowo-skutkowych, analizowania sytuacji i wyciągania wniosków

Charakter innowacji wprowadzenie nauczania gry szachy jako zajęć obowiązkowych dla całego oddziału klasowego (klasa 1) w wymiarze 2 godzin lekcyjnych tygodniowo, przez 3 lata zajęcia prowadzone przez przeszkolonych (przez PZSzach.) nauczycieli Po 2 latach odbędą się badania nad wpływem zajęć na rozwój ogólny i osiągnięcia edukacyjne uczniów, prowadzone przez pracowników naukowych (zgoda rodziców na zewnętrzne badania naukowe)

PZSzach. zapewnia m.in.: nieodpłatne dostarczenie sprzętu szachowego dla szkół w wymiarze: 15 kpl. bierek z szachownicami + szachownica demonstracyjna dla nauczyciela podręczniki w preferencyjnej cenie dla zgłoszonych oddziałów klasowych (10zł)

Seria podręczników szkolnych dla najmłodszych, wydana przez PZSzach.

Tak sformułowana innowacja edukacyjna ma akceptację Ministra Edukacji Narodowej (spotkanie grupy roboczej pod przewodnictwem wiceministra Mirosława Sielatyckiego odbyło się w MEN 09.10.2012r.).

Odpowiada także na wydane 15. 03. 2012r Odpowiada także na wydane 15.03.2012r. Oświadczenie Pisemne Parlamentu Europejskiego w sprawie wprowadzenia do systemów oświaty w Unii Europejskiej programu „Szachy w szkole” (0050/2011).

Parlament Europejski ( Parlament Europejski (...) mając na uwadze, że szachy są grą dostępną dla dzieci z każdej grupy społecznej, mogą przyczyniać się do osiągnięcia spójności społecznej i realizacji celów politycznych takich jak integracja społeczna, zwalczanie dyskryminacji, zmniejszenie wskaźnika przestępczości czy nawet walka z różnymi rodzajami uzależnień (...), mając na uwadze, że bez względu na wiek dziecka szachy mogą poprawić jego koncentrację, zwiększyć cierpliwość i wytrwałość, a także rozwinąć zmysł twórczy, intuicję, pamięć oraz umiejętności analitycznego myślenia i podejmowania decyzji; mając na uwadze, że gra w szachy uczy też determinacji, motywacji i sportowego zachowania; wzywa Komisję i państwa członkowskie, by dążyły do wprowadzenia do systemów oświaty państw członkowskich programu „Szachy w szkole”...