Jak wzbudzić zainteresowanie szkolną gazetą? WsteczWstecz NaprzódNaprzód Pierwsza strona WyjścieWyjście Informacje o projekcie ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Działania nauczyciela Ocenianie i standardy Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Dokumenty Autor mgr Wioleta Rafałowicz, Gimnazjum Publiczne im. Arkadego Fiedlera w Dębnie przeprowadzenie sondażu wśród gimnazjalistów na temat szkolnej gazety, dostrzeganie specyfiki formy graficznej gazet i czasopism, projektowanie układu tekstów na stronach szkolnej gazetki, stosowanie poznanych zasad formatowania i korekty tekstów na komputerze, chętne i otwarte wyrażanie swojego zdania na dany temat, dbanie o kulturę oraz poprawność językową swoich wypowiedzi, branie odpowiedzialności za podejmowane tematy i wygłoszone poglądy, respektowanie określonych w zespole zasad, konfrontowanie własnych opinii z opiniami innych, korzystanie z różnych źródeł informacji i ich przetwarzanie. Cele edytory tekstu: MSWord, OpenOffice, edytor graficzny PhotoFiltre, aplikacja do składu komputerowego gazety w serwisie Oprogramowanie Opis Wydawanie szkolnej gazety Gimnazjak w wersji papierowej i elektronicznej. Zakres nauczania gimnazjum (zajęcia pozalekcyjne) Przedział wiekowy lat serwis informacyjny, wiadomości, wydarzenia, koło dziennikarskie Słowa kluczowe Informacje o projekcie
Jak wzbudzić zainteresowanie szkolną gazetą? WsteczWstecz NaprzódNaprzód Pierwsza strona WyjścieWyjście Informacje o projekcie ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Działania nauczyciela Ocenianie i standardy Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Działania nauczyciela Zaplecze i planowanie: 1)powołanie zespołu redakcyjnego szkolnej gazety 2)przydział funkcji: redaktorów odpowiedzialnych za napisanie w edytorze tekstu krótkich artykułów, copywriterów, którzy wymyślą zwięzłe, trafne i pomysłowe tytuły artykułów napisanych przez redaktorów, grafików mających zaprojektować szatę graficzną strony oraz stworzyć na dużym arkuszu papieru szablon z wyznaczonymi polami na teksty, nagłówki, zdjęcia i ich podpisy oraz rysunki, korektorów odpowiadających za sprawdzenie tekstów, a następnie ich wydrukowanie, ilustratora, który wykona potrzebne rysunki do artykułów, fotografa dbającego o dokumentowanie zdarzeń z życia szkoły, 3)ostateczna korekta wydania gazety. Zdjęcia z prac nad gazetą i działań promocyjnych: fotografie zostały wykonane przez uczniów podczas prac przygotowawczych, lektury wydań konkursowych w bibliotece szkolnej oraz imprez środowiskowych. Dokumenty
Jak wzbudzić zainteresowanie szkolną gazetą? WsteczWstecz NaprzódNaprzód Pierwsza strona WyjścieWyjście Informacje o projekcie ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Działania nauczyciela Ocenianie i standardy Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Efekty realizacji projektu: 1.Pięć planowanych wydań dwumiesięcznika Gimnazjak. 2.Cztery dodatkowe wydania gazety zgłoszone do konkursu Junior w druku. 3.Promocja szkoły w placówkach oświatowych gminy Dębno. 4.Wzbogacenie oferty zajęć pozalekcyjnych szkoły. 5.Wykorzystanie technologii komunikacyjno-informacyjnych w pracy szkolnej. 6.Współpraca z organizatorami i uczestnikami ogólnopolskiego projektu Juniormedia. Wydania umieszczone w serwisie juniormedia można obejrzeć tutaj - w okno wyszukiwarki należy wpisać słowo Gimnazjak. obejrzeć tutaj 7.Nagroda w Ogólnopolskim konkursie Rozwiń Żagle. Dokumenty
Jak wzbudzić zainteresowanie szkolną gazetą? WsteczWstecz NaprzódNaprzód Pierwsza strona WyjścieWyjście Informacje o projekcie ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Działania nauczyciela Ocenianie i standardy Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Ocenianie i podstawa programowa Dokumenty umieszczone poniżej zawierają kryteria oceny oraz powiązania z podstawą programową dla naszego projektu edukacyjnego: Kryteria oceny: 1.Właściwe zaplanowanie pracy. 2.Podział zadań zgodnie z umiejętnościami i zainteresowaniami poszczególnych członków grupy. 3.Zaangażowanie wszystkich osób z zespołu. 4.Dokumentowanie prac nad projektem. 5.Wykorzystanie informacji z różnorodnych źródeł. 6.Uporządkowanie i krytyczna analiza zebranych materiałów. 7.Przygotowanie tekstów. 8.Opracowanie graficzne. 9.Wykazywanie się zdolnościami organizacyjnymi. 10.Kreatywność, oryginalność. 11.Systematyczność pracy. 12.Estetyka, walory wizualne szkolnej gazety. Powiązania z podstawą programową: z języka polskiego i informatyki dla III etapu edukacyjnego. Dokumenty
Jak wzbudzić zainteresowanie szkolną gazetą? WsteczWstecz NaprzódNaprzód Pierwsza strona WyjścieWyjście Informacje o projekcie ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Działania nauczyciela Ocenianie i standardy Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Informacje o szkole i nauczycielu WIOLETTA RAFAŁOWICZ - absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego, obecnie nauczyciel języka polskiego w Gimnazjum Publicznym im. Arkadego Fiedlera w Dębnie; autorka wielu publikacji metodycznych; opiekun redakcji szkolnej gazety Gimnazjak; autorka innowacyjnego programu koła literacko- teatralnego (prowadzonego od 10 lat); autorka projektów edukacyjnych, inicjator wielu imprez środowiskowych i szkolnych; odnosi wiele sukcesów w pracy z młodzieżą. Gimnazjum Publiczne im. Arkadego Fiedlera w Dębnie ul. Jana Pawła II Dębno Telefon: Serwis www: