Badanie uczestników Targów Mieszkaniowych Raport z badania przeprowadzonego w dniach 20-21.10.2010. Warszawa, styczeń 2011 © 2010 Research International.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
Prezentacja Konkursu TERAZ POLSKA
FINANSOWY BAROMETR ING: „Ciasne ale własne” Kredyty hipoteczne i nieruchomości Międzynarodowe badanie ING na temat kredytów hipotecznych i nieruchomości.
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
CO POLACY MY Ś L Ą O DEMOKRACJI NA BIA Ł ORUSI? Warszawa, marzec 2007 Przygotowanie: Paweł Ogrodziński, Mariusz Toniszewski,
OFFSET DOŚWIADCZENIA OSTATNICH LAT
badania rynku turystycznego
BUDOWNICTWO MIESZKANIOWE - podsumowanie po 11 miesiącach 2011 roku. OPRACOWANO na podstawie: - Podsumowania prof. Bolkowskiej, danych GUS nt. budownictwa.
Osoby, które samodzielnie wybrały zamiennik w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części, najczęściej (38%) wskazywały, że powodem do wybrania takiego rozwiązania.
Raport o rynku franczyzowym w Polsce Edycja 2009.
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
Zmiany w percepcji i wizerunku polskiego sektora bankowego ‘2009
1 Wakacje Polaków Warszawa, czerwiec 2011 Projekt realizowany przez TNS PENTOR © 2011 Research International. No part of these materials may be used, reproduced.
ZAWODY ZAUFANIA PUBLICZNEGO W ŚWIADOMOŚCI POLAKÓW
1 Wakacje Polaków Warszawa, lipiec 2010 Projekt realizowany przez PENTOR RI © 2010 Research International. No part of these materials may be used, reproduced.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1 Zaufanie Polaków do biur podróży Warszawa, październik 2010 Projekt realizowany przez PENTOR Research International © 2010 Research International. No.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Tak ! - dla lokalnych producentów. Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: ŚWIADOMOŚĆ MŁODYCH.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Trasa ekspresowa na Ursynowie Raport dla Ligi Ochrony przyrody Warszawa, Listopad
1 Ludzie lepiej wykształceni stawiają na jakość, oryginalność i markę Dla ludzi najlepiej wykształconych wysoka jakość towaru jest ważniejsza niż jego.
Zrozum sposób myślenia Klientów >> zwiększ swoją sprzedaż!
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Ankieta została przeprowadzona z mieszkańcami Gminy Nadarzyn w ramach Młodzieżowej Akcji Obywatelskiej- 20 lat wspólnie. Pytania na które odpowiadali ankietowani:
Opieka rodzicielska Wyniki badania dla Fundacji Rodzin Adopcyjnych.
Źródło: Dział Badań i Analiz firmy Emmerson S.A. Aktualna sytuacja na rynku mieszkaniowym. Prognozy na 2011 r. Oferta deweloperów w największych miastach.
Konferencja Fundacji Wszechnicy Budowlanej Budownictwo indywidualne w maju 2011 r. Małgorzata Walczak Dyrektor Generalny, Członek Zarządu ASM – Centrum.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
przeprowadzona wśród mieszkańców GMINY BOGDANIEC
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Źródło: Dział Badań i Analiz firmy Emmerson S.A. na podstawie danych Wojewódzkich Urzędów Statystycznych Aktualna sytuacja na rynku mieszkaniowym. Prognozy.
Nie tylko wybory- Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Badania sondażowe - budowa i zastosowanie narzędzia badawczego
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Standardowy Eurobarometr 82 OPINIA PUBLICZNA W UNII EUROPEJSKIEJ JESIEŃ 2014 RAPORT KRAJOWY POLSKA Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce Standardowy.
Przykłady analiza i projektowanie
Gdzie klienci szukają informacji o pożyczkach pozabankowych?
Wizerunki polityków. Zmiana postrzegania premier Kopacz po expose 1-5 października 2014 roku Wizerunki liderów i partii politycznych Dr hab. Norbert Maliszewski.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Prezentacja wyników z badania opinii wielkopolskich przedsiębiorców na temat organizacji zrzeszających przedsiębiorców oraz samorządu gospodarczego Poznań,
Warszawa, luty 2011 Główne wyniki badania przeprowadzonego w ramach projektu „Komercjalizacja wiedzy i wyników badań naukowych” Przygotowanie: Grzegorz.
Średnia arytmetyczna, mediana i dominanta
Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców.
Instytut Eurotest BADANIE OPINII OSÓB PROWADZACYCH GOSPODARSTWA DOMOWE NA TERENIE GDAŃSKA DOTYCZACYCH ZMIANY SPOSOBU ZBIERANIA SELEKTYWNEGO ODPADÓW KOMUNALNYCH.
1 dr Izabela Sowa ekonomista, Akademia Ekonomiczna w Katowicach maj 2006 Racjonalność decyzji młodzieży – próba oceny.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza Data badania: II półrocze 2015.
Głos Polaków w sprawie wina
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Iwonicz-Zdrój na lata
Raport z badania efektywności marketingu sensorycznego (aroma- oraz audiomarketingu łącznie) w ogólnopolskiej sieci usługowej z kategorii ”rozrywka”
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Besko na lata
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Korczyna na lata
JAKIEGO DIALOGU SPOŁECZNEGO POTRZEBUJEMY W OCHRONIE ZDROWIA?
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Chorkówka na lata
Zakupy Polaków w zagranicznych sklepach internetowych
Postępy w realizacji Strategii komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie.
Metodologia. Badanie #finanseprzyszlosci czyli jak Polacy wyobrażają sobie swój bank w 2018 i 2028 roku.
Przykładowa ankieta nt. telefonów komórkowych
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Zapis prezentacji:

Badanie uczestników Targów Mieszkaniowych Raport z badania przeprowadzonego w dniach Warszawa, styczeń 2011 © 2010 Research International. No part of these materials may be used, reproduced or adapted without the prior written consent of the copyright owner. All rights reserved

Opnie o rynku mieszkaniowym

Opinie o rynku mieszkaniowym Opierając się na swoich doświadczeniach i wiedzy na temat rynku mieszkaniowego proszę powiedzieć, na ile zgadza się Pan(i) z następującymi stwierdzeniami. Proszę posłużyć się skalą od 1 do 5, gdzie 1 oznacza, że całkowicie się Pan(i) nie zgadza z tym stwierdzeniem, a 5 oznacza, że całkowicie się Pan(i) z nim zgadza. Nowe inwestycje na rynku są do siebie podobne, brak jest wyróżniających się projektów Ogół Badanych Planuje zakup w ciągu najbliższych 12 mies. Nie planuje zakupu w ciągu najbliższych 12 mies. Nie wszyscy respondenci dostrzegają różnice w ofercie deweloperów. Dotyczy to przede wszystkim osób, które w chwili obecnej nie planują zakupu mieszkania. Natomiast wśród osób, które noszą się z takim zamiarem znacznie więcej jest tych, którzy dostrzegają różnorodność w aktualnej ofercie deweloperów. Choć nawet w tej grupie nie stanowią oni większości.

Opinie o rynku mieszkaniowym Opierając się na swoich doświadczeniach i wiedzy na temat rynku mieszkaniowego proszę powiedzieć, na ile zgadza się Pan(i) z następującymi stwierdzeniami. Proszę posłużyć się skalą od 1 do 5, gdzie 1 oznacza, że całkowicie się Pan(i) nie zgadza z tym stwierdzeniem, a 5 oznacza, że całkowicie się Pan(i) z nim zgadza. Wolę zapłacić za mieszkanie nieco więcej, ale kupić je od dewelopera, który jest godny zaufania Ogół Badanych Planuje zakup w ciągu najbliższych 12 mies. Nie planuje zakupu w ciągu najbliższych 12 mies. Połowa ankietowanych potwierdza, że jest gotowa zapłacić nieco więcej za mieszkanie, ale zakupić je od dewelopera o solidnej i sprawdzonej marce. Podobnie wygląda sytuacja wśród osób planujących dokonać zakupu w ciągu następnych 12 miesięcy. Świadczy to o tym, że dla sporej części klientów marka dewelopera ma znaczenie, a w związku z tym przedsiębiorstwa z tej branży nie powinny zaniedbywać działań skierowanych na budowanie wizerunku i promocję marki.

Opierając się na swoich doświadczeniach i wiedzy na temat rynku mieszkaniowego proszę powiedzieć, na ile zgadza się Pan(i) z następującymi stwierdzeniami. Proszę posłużyć się skalą od 1 do 5, gdzie 1 oznacza, że całkowicie się Pan(i) nie zgadza z tym stwierdzeniem, a 5 oznacza, że całkowicie się Pan(i) z nim zgadza. Kupując teraz nowe mieszkanie obawiałbym się, że deweloper, od którego je kupuję może zbankrutować przed zakończeniem inwestycji Ogół Badanych Opinie o rynku mieszkaniowym Planuje zakup w ciągu najbliższych 12 mies. Nie planuje zakupu w ciągu najbliższych 12 mies. W opiniach respondentów pobrzmiewają wciąż echa kryzysu. Obawy o stabilność deweloperów wyraża połowa ankietowanych. Identyczna tendencja występuje wśród osób planujących zakup mieszkania w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Opierając się na swoich doświadczeniach i wiedzy na temat rynku mieszkaniowego proszę powiedzieć, na ile zgadza się Pan(i) z następującymi stwierdzeniami. Proszę posłużyć się skalą od 1 do 5, gdzie 1 oznacza, że całkowicie się Pan(i) nie zgadza z tym stwierdzeniem, a 5 oznacza, że całkowicie się Pan(i) z nim zgadza. Obecnie dostępnych jest wiele interesujących ofert z rynku pierwotnego i łatwo jest wybrać dla siebie odpowiednie mieszkanie. Ogół Badanych Opinie o rynku mieszkaniowym Planuje zakup w ciągu najbliższych 12 mies. Nie planuje zakupu w ciągu najbliższych 12 mies. Większość badanych jest przekonanych o tym, że obecnie rynek oferuje szeroką możliwość wyboru. Również wśród osób zainteresowanych zakupem mieszkania przeważa taka opinią.

Opierając się na swoich doświadczeniach i wiedzy na temat rynku mieszkaniowego proszę powiedzieć, na ile zgadza się Pan(i) z następującymi stwierdzeniami. Proszę posłużyć się skalą od 1 do 5, gdzie 1 oznacza, że całkowicie się Pan(i) nie zgadza z tym stwierdzeniem, a 5 oznacza, że całkowicie się Pan(i) z nim zgadza. Kupując teraz nowe mieszkanie rozważałbym wyłącznie inwestycje posiadające ogrodzenie Ogół Badanych Posiadający dzieci Nieposiadający dzieci Opinie o rynku mieszkaniowym W kwestii grodzenia osiedli respondenci wyrażali znacznie bardziej spolaryzowane opinie niż w przypadku wcześniejszych pytań. Niemal 40% nie dopuszcza mieszkania na nieogrodzonym osiedlu. Z drugiej strony co trzeci pytany nie ograniczałby się w wyborze wyłącznie do grodzonych inwestycji. Ta druga opinia jest bardziej popularna wśród osób nie posiadających dzieci.

Czynniki wyboru oferty

Jest wiele czynników, którymi klienci kierują się przy wyborze mieszkania. Oto pierwszy zestaw czynników, które inni klienci wskazali jako ważne przy wyborze mieszkania,. Proszę z poniższego zestawu wskazać ten czynnik, który był dla Pana(i) najważniejszy przy podejmowaniu decyzji o wyborze własnego mieszkania, a także ten który był najmniej ważny. NajważniejszyASPEKTNajmniej ważny Lokalizacja Cena za metr Metraż / Liczba pokoi Marka Dewelopera Układ mieszkania Architektura budynku i wygląd najbliższego otoczenia Zaawansowanie budowy Dostępność dodatkowych usług, np. programu wykończeniowego lub wsparcia prawno-kredytowego Jak pytaliśmy o ważność poszczególnych elementów Każdemu respondentowi prezentowaliśmy kilka zestawów z czynnikami wyboru oferty. W każdym zestawie znajdowały się 4 czynniki, spośród których respondent miał za zadanie wskazać czynnik jego zdaniem najważniejszy a także ten najmniej ważny. Badanie zostało zaprojektowane w ten sposób by każdy z czynników mógł być wskazany tyle samo razy.

Cena metra kwadratowego25,5% Lokalizacja inwestycji24,3% Metraż | liczba pokoi15,2% Architektura budynku i wygląd najbliższego otoczenia 12,5% Układ mieszkania 8,8% Zaawansowanie budowy 4,0% Marka dewelopera 2,3% Jest wiele czynników, którymi klienci kierują się przy wyborze mieszkania. Oto pierwszy zestaw czynników, które inni klienci wskazali jako ważne przy wyborze mieszkania,. Proszę z poniższego zestawu wskazać ten czynnik, który był dla Pana(i) najważniejszy przy podejmowaniu decyzji o wyborze własnego mieszkania, a także ten który był najmniej ważny. Hierarchia ważności 7,3% Dostępność dodatkowych usług np. programu wykończeniowego, wsparcia prawno-kredytowego Kluczowymi czynnikami wyboru oferty są cena metra kwadratowego oraz lokalizacja inwestycji. Można to interpretować w następujący sposób: gdy respondenci rozpoczynają przeszukiwanie ofert (np. w przeglądarce internetowej) najczęściej definiują właśnie te dwa kryteria. Należy też pamiętać, że prezentowane wyniki dotyczą przeciętnego respondenta. W rzeczywistości każdy z badanych nieco inaczej rozkłada wagi między poszczególnymi elementami, a prezentowany wynik jest efektem uśredniania tych odpowiedzi.

Struktura próby Targi mieszkaniowe

Obecne miejsce zamieszkania Struktura próby Dzielnica Warszawy, w której mieszka

Struktura próby Obecna sytuacja mieszkaniowaCzy planuje zakup mieszkania w najbliższych 12 miesiącach?

14