Dofinansowanie z budżetu wojewody zadań samorządów powiatowych związanych z prowadzeniem domów pomocy społecznej w 2008 roku Listopad 2008 rok.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Formy wsparcia dla pracodawców oferowane przez
Advertisements

Rządowy program wspierania w latach organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I-III szkół.
BUDŻET WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Zadłużenie jst w świetle nowej ustawy o finansach publicznych
Finansowanie podmiotów prowadzących działalność leczniczą
TYP DOMULICZBA DOMÓWLICZBA MIEJSC Dom pomocy społecznej dla osób w podeszłym wieku 7 (w tym 1 prowadzony przez Fundację Gniazdo Rodzinne) 604 Dom pomocy.
Usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku.
ZASADY PRZYDZIAŁU DOTACJI PODMIOTOWEJ DLA SPÓŁEK
Realizacja zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w ramach I transzy promes.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Podstawy gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego
Jakość, efektywność i skuteczność w pomocy społecznej
Ministerstwo Finansów
Styczeń 2009 rok BUDŻET WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO NA ZADANIA Z ZAKRESU POLITYKI SPOŁECZNEJ NA 2009 ROK.
Sposób wyliczenia dotacji dla Gmin na utrzymanie OPS w roku 2010.
Projekt uchwały budżetowej na 2013 rok
Dofinansowanie pobytu mieszkańców (umieszczonych na tzw
Dotacje dla gmin i powiatów województwa małopolskiego.
Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego w rozdziale na realizację zadań z zakresu administracji rządowej.
Klauzule społeczne w zamówieniach publicznych. Radziejów, 15 listopada 2010 roku.
Stanisław Pajor Dyrektor Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi
domów pomocy społecznej - koszty utrzymania mieszkańców domów
Dofinansowanie działalności Ośrodków Pomocy Społecznej – sposób podziału środków oraz rozliczanie dotacji Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu.
Tarnów, 12 marca 2009 rok Program wieloletni Pomoc państwa w zakresie dożywiania Porozumienia na 2009 rok Wydział Polityki Społecznej MUW.
Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych im.
Rządowy program Pomoc państwa w zakresie dożywiania kryteria podziału środków z budżetu państwa Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
1 Warszawa, Październik 2008 r. Środki niewygasające w 2008 r.
Dodatek energetyczny Ustawą z dnia 26 lipca 2013 r. o zmianie ustawy - Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2013 r., poz. 984) wprowadzony.
SPRAWOZDANIE FINANSOWE GMINY JEDLNIA
„Pomoc państwa w zakresie dożywiania” Podsumowanie 2013 roku  Plan po zmianach zł, w tym rezerwy celowej zł.  Przekazano jednostkom.
Działania samorządu województwa (Wojewódzkiego Urzędu Pracy) na rzecz promocji zatrudnienia i rozwoju przedsiębiorczości Zielona Góra, 08 kwietnia 2009.
Zmiana Wytycznych Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie uruchamiania i rozliczania środków przyznawanych jednostkom samorządu terytorialnego.
Zadania Wojewody z zakresu polityki społecznej Narada szkoleniowa z organizatorami rodzinnej pieczy zastępczej i przedstawicielami powiatowych centrów.
Bezpłatny dostęp do podręczników, materiałów edukacyjnych, materiałów ćwiczeniowych Wydział Finansów i Infrastruktury Oświatowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
ŚRODOWISKOWE DOMY SAMOPOMOCY LATA Na funkcjonowanie ŚDS przekazano łącznie: zł, z tego:  zł z ustawy budżetowej, 
Pozycja finansowa wnioskodawcy Wieloletni Program Inwestycyjny, budżet oraz wskaźniki zadłużenia gminy.
Powiatowy Urząd Pracy w Drawsku Pomorskim Sytuacja na rynku pracy Powiatu Drawskiego 09/2008 – 09/2009 Działalność Powiatowego Urzędu Pracy w Drawsku Pomorskim.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
1 Gminne oraz Miejsko-Gminne Spółki Wodne kluczowi partnerzy Opolskiego Programu Mikroretencji.
BUDŻET PROCEDURA - KAZUSY
Dr Katarzyna Kopyściańska.  Samorządowy zakład budżetowy otrzymał dotację celową na realizację zadania finansowanego z Funduszu Spójności w kwocie 1.
Wyrównanie poziome dochodów jednostek samorządu terytorialnego („janosikowe”) - stan obecny i perspektywa prof. dr hab. Wiesława Miemiec Katedra Prawa.
1 Sprawozdanie z realizacji programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” w 2010 roku.
POWIATOWY URZĄD PRACY W LIPNIE Lipno, r. 1.
Zasady realizacji i rozliczania dotacji przekazywanych jednostkom samorządu terytorialnego w dziale 752 (Obrona Narodowa) Warszawa, kwiecień-maj 2016 roku.
Zobowiązania po przekształconym SPZOZ-ie w Kluczborku, przejęte z mocy prawa - ustawa o działalności leczniczej, na dzień 10 maja 2012 roku wynosiły ,50.
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
1. Rozstrzygnięcie konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego w 2011 roku na terenie Dolnego Śląska.
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za I półrocze 2013 roku.
Samorządowy zakład budżetowy mgr Paweł Lenio Katedra Prawa Finansowego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii.
Zmiany w zakresie: Dotacja na zapewnienie uczniom szkół podstawowych i uczniom klas dotychczasowych gimnazjów bezpłatnego dostępu do podręczników, materiałów.
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Realizacja Programu Wieloletniego w województwie łódzkim
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Finanse w oświacie Kwiecień, 2018 r..
Nadzór Wojewody nad realizacją zadań w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej województwa warmińsko-mazurskiego Olsztyn, 20 września 2018.
Jednostek Samorządu Terytorialnego a rosnące obciążenia finansowe
Dramat w dwóch aktach i z prologiem
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Decyzja MNiSW o zwiększeniu subwencji na 2019 r. dla PO o kwotę ,00 zł
Decyzja MNiSW o zwiększeniu subwencji na 2019 r. dla PO o kwotę ,00 zł
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
Pomoc państwa w wychowywaniu dzieci PROGRAM RODZINA 500+
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

Dofinansowanie z budżetu wojewody zadań samorządów powiatowych związanych z prowadzeniem domów pomocy społecznej w 2008 roku Listopad 2008 rok

Wystąpienie dotyczy dofinansowania z budżetu wojewody zadań samorządów powiatowych związanych z: 1.Osiąganiem standardów w Domach Pomocy Społecznej, 2.Zwiększeniem dofinansowania na utrzymanie miejsc mieszkańców z decyzjami wydanymi przed 1 stycznia 2004 roku w Domach Pomocy Społecznej.

W 2008 roku, w związku z niewykorzystaniem przez samorządy terytorialne wszystkich środków finansowych zaplanowanych w budżecie Wojewody Małopolskiego na zadania związane z pomocą społeczną, Wojewoda zdecydował o przekazaniu samorządom powiatowym, oprócz środków przyznanych rezerwą celową budżetu państwa (kwota: zł), dodatkowych środków na: - dofinansowanie zadań związanych z osiąganiem standardów w domach pomocy społecznej na łączną kwotę: zł - dofinansowanie utrzymania miejsc mieszkańców z decyzjami wydanymi przed 1 stycznia 2004 roku na kwotę: zł

Wszystkie zadania zgłoszone przez starostów związane z dochodzeniem do standardów przez domy pomocy społecznej zostały dofinansowane przez wojewodę pod warunkiem spełnienia trzech kryteriów tj.: zadanie musiało być zgodne z wymogami rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej o domach pomocy społecznej, zadanie musiało być ujęte w aktualnym programie dostosowawczym, będącym w posiadaniu Wydziału Polityki Społecznej MUW, dofinansowanie z budżetu wojewody nie mogło przekraczać 50% kosztów realizacji zadania, zgodnie z art. 115 ustawy o pomocy społecznej.

W 2008 roku, w oparciu o art.155 ust 2 ustawy o pomocy społecznej, Wojewoda przekaże samorządom powiatowym środki finansowe na zwiększenie dotacji przeznaczonej na finansowanie miejsc w DPS dla mieszkańców z decyzjami wydanymi przed 1 stycznia 2004 roku. Art.155. ust 2 stanowi iż: kwota dotacji celowej z budżetu państwa na domy pomocy społecznej wyliczona zgodnie z art. 87 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego może być w uzasadnionych przypadkach zmniejszona lub zwiększona,nie więcej jednak niż o 20 %, w zależności od znajdujących się w powiecie typów domów oraz uzyskanych dochodów z tytułu odpłatności za pobyt w domu.

Mając powyższe na uwadze przy wyliczaniu zwiększenia dotacji dla poszczególnych powiatów wzięto pod uwagę kilka aspektów: 1.Każdy powiat otrzyma dodatkowe środki finansowe zwiększające dotację przekazywaną z budżetu państwa na finansowanie miejsc w DPS mieszkańców z decyzjami wydanymi przed 1 stycznia 2004 roku, 2.Zwiększenie dotacji dla powiatu nie może przekroczyć 20% rocznej kwoty dotacji przekazanej na ten cel, 3.Zwiększenie dotacji dla powiatów spowoduje zwiększenie kosztów utrzymania w domach pomocy społecznej.

4.Przy wyliczaniu kwoty dodatkowych środków finansowych dla poszczególnych powiatów wzięto pod uwagę wymóg art.155 ust. 2, stanowiący, iż zwiększenie dotacji uzależnione winno być od typu domu i otrzymywanych dochodów. 5.Mając na uwadze fakt, iż koszty zatrudnienia w DPS w dużej mierze determinują wysokość kosztów utrzymania, a wskaźnik zatrudnienia wymagany ustawą jest zróżnicowany w zależności od typu DPS, przy wyliczaniu dotacji posłużono się następującym wskaźnikiem:

W profilach: 1) Nidz - dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie 2) PCH - dla osób przewlekle somatycznie chorych wskaźnikowi zatrudnienia 0.6 w tych profilach przypisano wagę najwyższą 100 punktów i przyznano tym profilom w powiecie zwiększenie dotacji w maksymalnej wysokości 20%.

W profilach: 3) Ni (dla dorosłych niepełnosprawnych intelektualnie) 4) PP (dla osób przewlekle psychicznie chorych) wskaźnikowi zatrudnienia 0.5 w tych profilach przypisano – proporcjonalnie w stosunku do profili Nidz i PCH – wagę 83 punkty i w związku z tym przyznano proporcjonalne zwiększenie dotacji w tych profilach w wysokości 16,6%.

W profilu: 5) Profil S - dla osób w podeszłym wieku wskaźnikowi zatrudnienia 0.4 w tym profilu przypisano - proporcjonalnie w stosunku do profili Nidz i PCH – wagę 66 punktów i w związku z tym przyznano proporcjonalne zwiększenie dotacji w tym profilu w wysokości 13,2%.

Profile Wskaźnik zatrudnienia Waga (punkty) % zwiększenia dotacji Nidz0,610020% PCH0,610020% Ni0,58316,6% PP0,58316,6% S0,46613,2% Nidz (dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualne) PCH (dla osób przewlekle somatycznie chorych) Ni (dla dorosłych niepełnosprawnych intelektualnie) PP (dla osób przewlekle psychicznie chorych) S (dla osób w podeszłym wieku)

1.Dotacja dla poszczególnych powiatów została już naliczona i zostanie w najbliższych dniach uruchomiona. 2.Dotacja przekazana samorządom powiatowym skutkować będzie zwiększeniem kosztów utrzymania w domach pomocy społecznej w 2008 roku, średnio w powiecie o kwotę od 194 do 284 zł. 3.Wojewoda Małopolski chciałby, alby średnia wojewódzka kwota dotacji na jedno miejsce dotowane w 2009 roku w poszczególnych profilach stopniowo rosła, zgodnie z proporcjami przyjętymi do obecnego zwiększenia dotacji w 2008 roku. 4.Koszty w poszczególnych DPS ogłoszone na 2009 rok, stanowiące podstawę do naliczania odpłatności za umieszczenie osoby w DPS w związku z tym również ulegną zwiększeniu w podobnej wysokości. PODSUMOWANIE