POKL.09.04.00-24-002/12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Prezentacja na wywiadówkę
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
PRAKTYKA CZYNI MISTRZA!
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
Projekt pt.: Wsparcie dla rozwoju i adaptacji na Dolnym Śląsku Realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz krajowego wkładu publicznego.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Edukacja dla bezpieczeństwa
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
NIE ZAMYKAJ OCZU – RAZEM PRZECIWKO KRZYWDZENIU DZIECI
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
ale (a może przede wszystkim)
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
ODPŁATNOŚĆ ZA SZKOLENIA : 500,00 Zł Kod kursu: PP/EdB/1/2015
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Cel oraz wskaźniki dla naboru wniosków o dofinansowanie w trybie konkursowym dla Osi Priorytetowej 10 Edukacja Działania 10.4 Dostosowanie systemów kształcenia.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROZWIJANIE KOMPETENCJI NAUCZYCIELI w zakresie wykorzystywania.
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

POKL /12

GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie województwa śląskiego: nauczycieli przedmiotów zawodowych – nauczycieli teoretycznych przedmiotów zawodowych w szkołach oraz nauczycieli praktycznej nauki zawodu; instruktorów praktycznej nauki zawodu;

SZKOLENIA W MODULE I MODUŁ I – 40 h - dla wszystkich uczestników projektu: metodologia tworzenia i ewaluacja programów nauczania w zawodzie w zakresie analizy podstawy programowej w aspekcie kwalifikacji wspólnych, wyboru modelu programu nauczania, opracowania lub modyfikacji programu nauczania dla zawodu, poprawności merytorycznej i dydaktycznej programu nauczania, ewaluacji programu nauczania – wprowadzenia teoretycznego i definicji, zasad oceny programu, opracowania projektu ewaluacji oraz analizy przykładowych narzędzi badawczych; praca metodą projektu;

SZKOLENIA W MODULE I realizacja Rozporządzenia o pomocy psychologiczno-pedagogicznej i tworzenia IPET w zakresie: Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego; rozpoznawanie zagrożeń cywilizacyjnych dotyczących uczniów w zakresie internetu, cyberprzemocy, stalkingu (telefony, poczta elektroniczna, smsy), gier i hazardu, dopalaczy i innych środków psychoaktywnych; procedury postępowania oraz prawo oświatowe m.in. w zakresie zatrudniania młodocianego pracownika (podstawa prawna), zasady postępowania wobec ucznia eksperymentującego ze środkami psychoaktywnymi, nierealizowanie obowiązku nauki itd.

SZKOLENIA W MODULE II Kurs doskonalący w zakresie udzielania pierwszej pomocy przygotowujący nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w zakresie udzielania pierwszej pomocy, zgodny z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2009 r. ORGANIZACJA: 35 h ( w tym moduł wyjazdowy 20h – jeden weekend), wszyscy uczestnicy kursu otrzymają materiały dydaktyczne, w tym fantomy do prowadzenia zajęć.

SZKOLENIA W MODULE II Kurs kierowników wycieczek 10 h - dający kwalifikacje zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji z dnia 8 listopada 2001 roku w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki; Kurs języka migowego – 30 h;

SZKOLENIA DODATKOWE Bezpłatne szkolenie - kierowane do DYREKTORÓW szkół i placówek biorących udział w projekcie: TWORZENIE WIZERUNKU SZKOŁY – 20h. ZAKRES SZKOLENIA: Sztuka pisania i redagowania materiałów dla dziennikarzy; Współpraca z mediami; Doskonalenie sztuki występów przed kamerą;

KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE certyfikowane kursy dodatkowe; pakiet szkoleniowy w tym zestaw książek oraz certyfikowane fantomy; wyższa jakość programów nauczania; większa świadomość zagrożeń cywilizacyjnych; lepsze wykorzystanie pracy metodą projektu w kształceniu zawodowym; efektywniejsza promocja szkoły; skuteczniejsza wsparcie uczniów zagrożonych niedostosowaniem i wykluczeniem społecznym; praktyczna wiedza na temat zastosowania prawa w szkole;

REKRUTACJA Szkolenia w ramach projektu organizowane będą w miarę możliwości jak najbliżej szkół zgłoszonych do udziału w szkoleniach. Będziemy starali się również dopasować terminy szkoleń do Państwa możliwości Rekrutacja do projektu jest prowadzona w sposób ciągły, do wyczerpania miejsc Informację o rekrutacji oraz karty zgłoszeń znajdą Państwo na stronie projektu: UDZIAŁ W PROJEKCIE JEST BEZPŁATNY

Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.4 – Wysoko wykwalikowane kadry oświaty. POKL /12