EUROPEJSKIE BADANIE KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH (ESLC) Ogłoszenie wyników Warszawa, 21.06.2012 Pracownia Języków Obcych IBE dr Magdalena Szpotowicz i Agata.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 3 do klasy językowej DSD
Advertisements

WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Kursy języka polskiego i niemieckiego dla dzieci
Innowacyjność i przedsiębiorczość w kształceniu zawodowym
Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Przemyslu
GIMNAZJUM NR ul. Szarych Szeregów 6
Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
MATURA 2015.
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Zagadnienia: Podstawy prawne egzaminu maturalnego Standardy wymagań egzaminacyjnych Struktura egzaminu pisemnego i ustnego z języka obcego nauczanego.
ZAŁOŻENIA NAUCZANIA DWUJĘZYCZNEGO
Zasady konstruowania programów projakościowych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
Egzamin gimnazjalny 2013 Języki obce
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
Liceum Ogólnokształcące im. Michała Kosmowskiego
Moje przyszłe gimnazjum- „KSO” EDUKATOR
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Pracownia Języków Obcych IBE Agata Gajewska-Dyszkiewicz
BUŁHAK STOI JĘZYKAMI! Zespół językowy SSP 12.
Matura w XV LO im.Narcyzy Żmichowskiej. Egzaminy obowiązkowe ustne: 1.Język polski ( jeden poziom - prezentacja ) 2.Język obcy nowożytny ( do wyboru.
DOKUMENTACJA SKŁADANA W SZKOLE PONADGIMNZJALNEJ podanie 2 zdjęcia zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kształcenia w zawodzie Termin składania.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO – KWIECIEŃ 2012 HISTORIA.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
KLASY PATRONACKIE V LO w Gimnazjum nr 2
PRYWATNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. C. K. NORWIDA W LESZNIE
Matura Informacje odnośnie zdania matury. Matura Faza wprowadzająca (10. klasa) Faza wprowadzająca (10. klasa) Faza kwalifikacyjna (11./12. klasa) Faza.
compulsory full-time education
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Język francuski na świecie
Język francuski na świecie
Das Deutsche Sprachdiplom Niemiecki Dyplom Językowy
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2011/2012.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu im. por. Józefa Sarny
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Informator dla rodziców
Integracja europejska a nauczanie języków obcych
ANALIZA WYNIKÓW MATUR 2014 Liceum Ogólnokształcące w Krościenku n. D.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Oferta na rok szkolny 2013/14 Symbol oddziału Przedmioty z rozszerzonym programem nauczania Języki obce Przedmioty uwzględnione w procesie rekrutacji.
1 1 Podsumowanie egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w 2016 roku w województwie pomorskim Wrzesień 2016 roku.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
Wyniki egzaminu gimnazjalnego
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Dzień Języków Obcych w ZSP 15
Egzamin maturalny w 2018 roku
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

EUROPEJSKIE BADANIE KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH (ESLC) Ogłoszenie wyników Warszawa, Pracownia Języków Obcych IBE dr Magdalena Szpotowicz i Agata Gajewska-Dyszkiewicz

BADANIE ESLC 2011 Pierwsze badanie kompetencji językowych młodzieży umożliwiające porównanie wyników w zakresie kilku języków Bada dwa najczęściej nauczane języki spośród: angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego i włoskiego W Polsce badano język angielski i niemiecki Zrealizowane na reprezentatywnych próbach uczniów ostatnich klas szkół ponadpodstawowych (w Polsce gimnazjum) 14 krajów w Europie, łącznie uczniów W Polsce: ponad 1700 uczniów (angielski), 1500 (niemiecki)

BADANIE ESLC 2011 Stosuje międzynarodowe standardy badań edukacyjnych, takich jak PISA, TIMSS, PIRLS Oparte na Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ) jako punkcie odniesienia do poziomów umiejętności Poziom podstawowy A1-A2 Poziom samodzielności B1-B2 Poziom biegłości C1-C2

KRAJE UCZESTNICZĄCE W ESLC 2011 Polska wśród 14 krajów w Europie

BADANIE ESLC 2011 Obejmuje testy językowe oparte na poziomie od A1 do B2 wg. ESOKJ Bada trzy umiejętności: czytanie, słuchanie i pisanie Dostarcza informacji na temat czynników wpływających na poziom umiejętności uczniów Posłuży do stworzenia Europejskiego Wskaźnika Kompetencji Językowych

Środowisko nauki języka - duże różnice pod względem długości, intensywności i sposobu nauczania, różne otoczenie społeczno- kulturowe Efektem są znaczne i wieloaspektowe różnice w rozkładzie poziomów umiejętności między nauczanymi językami i między krajami Jednoznaczne ustalenie kolejności krajów pod względem osiągnięć ich uczniów nie jest możliwe WYNIKI TESTÓW JĘZYKOWYCH ESLC

W pierwszym badanym języka: w zależności od umiejętności, do 16% europejskich uczniów nie osiąga progu A1 W czytaniu i słuchaniu ok. 30% uczniów osiąga najwyższy z badanych poziomów: B2 Poziom umiejętności w drugim badanym języku znacząco niższy od wyników w języku pierwszym WYNIKI TESTÓW JĘZYKOWYCH – POPULACJA ESLC

WYNIKI ESLC – PIERWSZY NAJCZĘŚCIEJ NAUCZANY JĘZYK

WYNIKI ESLC – DRUGI NAJCZĘŚCIEJ NAUCZANY JĘZYK

WYNIKI POLSKICH UCZNIÓW – JĘZYK ANGIELSKI

WYNIKI POLSKICH UCZNIÓW – JĘZYK NIEMIECKI

Kraj/wspólnota językowaPre-A1A1A2B1B2 Francja (EN) Belgia – wspólnota flamandzka (FR) Polska (EN) Hiszpania (EN) Portugalia (EN) Belgia – wspólnota frankofońska (EN) Bułgaria (EN) Belgia – wspólnota niemieckojęzyczna (FR) Grecja (EN) Chorwacja (EN) Słowenia (EN) Estonia (EN) Holandia (EN) Malta (EN) Szwecja (EN) PORÓWNANIE MIĘDZYNARODOWE - PIERWSZY NAJCZĘŚCIEJ NAUCZANY JĘZYK

Kraj/wspólnota językowaPre-A1A1A2B1B2 Szwecja (ES) Polska (DE) Grecja (FR) Portugalia (FR) Francja (ES) Chorwacja (DE) Bułgaria (DE) Słowenia (DE) Estonia (DE) Belgia – wspólnota frankofońska (DE) Hiszpania (FR) Malta (IT) Holandia (DE) Belgia – wspólnota niemieckojęzyczna (EN) Belgia – wspólnota flamandzka (EN) PORÓWNANIE MIĘDZYNARODOWE – DRUGI NAJCZĘŚCIEJ NAUCZANY JĘZYK

CO WPŁYWA NA WYNIKI? umiejętności ucznia DOM SZKOŁA OTOCZENIE

CO WPŁYWA NA WYNIKI? Czynniki pozaszkolne Geo-językowe: bliskość językowa, wielojęzyczność Społeczne: język mediów Domowe: znajomość języków u rodziców Czynniki szkolne Systemowe: długość nauki Organizacyjne: projekty i wymiany językowe Metodyczne: użycie języka obcego na lekcji

Jak uczyli się badani uczniowie (III kl. gimnazjum w 2011, objęci starą podstawą programową), jak uczą się dzieci od 2009 r.: ŚRODOWISKO NAUKI JĘZYKÓW – POLSKA Stara podstawa programowa: Początek obowiązkowej nauki języka - klasa IV Jeden język obcy w gimnazjum Brak wymaganej kontynuacji ze szkoły podstawowej Egzamin gimnazjalny na jednym poziomie Bez odniesienia do poziomów ESOKJ (A1- C2) Nowa podstawa programowa: Początek obowiązkowej nauki języka - klasa I (weszło w życie od 2008/2009) Dwa języki obce w gimnazjum Wymagana kontynuacja ze szkoły podstawowej Egzamin gimnazjalny na poziomie podstawowym i rozszerzonym Odniesienia do poziomów ESOKJ (A1-C2)

JAK MOŻNA PODNIEŚĆ POZIOM UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW? Wspieranie realizacji zaleceń nowej podstawy programowej Zwiększanie styczności z nauczanymi językami przez media Promowanie komunikacji w języku na lekcjach

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ

JĘZYK MEDIÓW

Poziom języka rodziców wpływa na poziom kompetencji ich dzieci Polscy, hiszpańscy i bułgarscy uczniowie określili poziom znajomości nauczanego języka u swoich rodziców jako bardzo niski ZNAJOMOŚĆ JĘZYKA OBCEGO U RODZICÓW W OPINII ICH DZIECI

UŻYCIE JĘZYKA OBCEGO NA LEKCJI PRZEZ UCZNIÓW