Aby dobrze pisać, trzeba dużo pisać

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Advertisements

ZASADY ORGANIZOWANIA EGZAMINU
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
im. Króla Jana III Sobieskiego
Rady dla Słuchacza przygotowującego się do egzaminu maturalnego z języka polskiego.
ABC nauczyciela przygotowującego uczniów do konkursu polonistycznego
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Język angielski na lekcjach historii
Kształcenie umiejętności redagowania pisemnych form wypowiedzi
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
SPOSOBY SPORZĄDZANIA NOTATEK
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY CZAS TRWANIA120 MIN150 POZIOM TRUDNOŚCI B1B2(+)
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH KLASA 1
MATURA Wypowiedź pisemna
z języka angielskiego – czas Present Simple
Ocenianie Kształtujące
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Autor: Paweł Sandulski
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Formy pracy z książką (lekturą)
Jak napisać dobry tekst?
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
OPERON ZST MATURA PRÓBNA Język polski Średni wynik i zdawalność.
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
NOWA MATURA, czyli nie taki diabeł straszny jak go maluj ą …
Poziom rozszerzony Opracowała Anna Horodelska Na podstawie standardów wymagań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie.
SPRAWDZIAN W KLASIE VI. INFORMACJE DLA RODZICÓW Termin sprawdzianu Termin sprawdzianu 2 kwietnia 2009 roku (czwartek) godz godz Termin dodatkowy:
Sprawdzian szóstoklasisty
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO Matura ustna.
WebQuest Barbara Skoczewska. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Temat: Pies najlepszym przyjacielem człowieka.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Cel lekcji dla ucznia Na dzisiejszej lekcji, pracując indywidualnie i w parze, nauczysz się redagować ogłoszenie, by wykorzystać tę umiejętność.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Wewnątrzszkolne Ocenianie
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
Zapis prezentacji:

Aby dobrze pisać, trzeba dużo pisać

Wyniki standardu „pisanie” moich uczniów

Osiągnięcie sukcesu na poziomie klasy VI rozpoczyna się już na etapie klas I – III

Klasa I * wypowiedzi ustne / swobodne i na temat tekstu / zawsze przedstawiane pełnym zdaniem * zbiorowe redagowanie notatki na podstawie pytań nauczyciela * ustne próby opowiadania czytanki, lektury, tekstu

Klasa II. zbiorowe układanie notatki Klasa II * zbiorowe układanie notatki * opis – układany na podstawie przygotowanego słownictwa oraz na podstawie pytań kluczowych

Klasa III. pisanie opowiadania poprzedzone pisaniem planu wydarzeń Klasa III * pisanie opowiadania poprzedzone pisaniem planu wydarzeń * budowa opowiadania składająca się z III części: wstęp, rozwinięcie i zakończenie * układanie zbiorowe opowiadania, zapisywanie wspólnie na tablicy * próby indywidualnych opowiadań

Klasa IV. wypowiedzi pisemne na początek układane wspólnie Klasa IV * wypowiedzi pisemne na początek układane wspólnie * każda „nowa myśl” zaczyna się akapitem * w każdej pracy są III części: wstęp, rozwinięcie i zakończenie / zaczynane od akapitu / * wprowadzanie pytań kluczowych do poszczególnych części * zbieranie słownictwa

Przykład lekcji: Opis kasztanowca 1 Przykład lekcji: Opis kasztanowca 1. Wstęp – zdania informujące, co będziesz opisywał w pracy, 2. Rozwinięcie – zdania o wyglądzie kasztanowca: * pień – gruby, wąski, ogromny, potężny, ciemny, *kora – szara, szorstka, chropowata, * korona – duża, olbrzymia, * liście – żółte, zielonożółte, brązowe, złociste, wydłużone, * gałęzie – rozłożyste, * owoce – brązowe, okrągłe, kuliste, kolczaste czasowniki: rośnie, okrywa, poruszają się, znajduje się, ma, jest, szeleszczą, wirują, 3. Zakończenie – refleksje osobiste o pięknie drzewa Wspólne redagowanie przykładowego opisu, jako zadanie do domu własny opis, może być przedmiotu, liścia, kwiatu, zabawki

Klasa V przykład lekcji do tekstu „Zwyczaje smoków” 1 Klasa V przykład lekcji do tekstu „Zwyczaje smoków” 1.Odczytanie tekstu 2. Zapisanie pytań kluczowych * Gdzie żyją smoki? * Czym charakteryzuje się smok zachodni? * Czym wyróżnia się smok wschodni? * Jak należy się zachować, gdy spotkamy smoka? *Co jest najniebezpieczniejsze w smoku? *Wskazówki dla spotykających smoki. Uczniowie odpowiadają na pytania, szukając odpowiedzi w tekście. Po zajęciach zbieramy prace i oceniamy.

Klasy V – VI Przykład charakterystyki postaci Każda charakterystyka układana wg planu: 1. Przedstawienie postaci 2. Wygląd postaci 3. Cechy charakteru – wady i zalety 4. Umiejętności 5. Moja ocena postaci

Modyfikacja zajęć:. dzielimy punkty charakterystyki pomiędzy 4 grupy Modyfikacja zajęć: * dzielimy punkty charakterystyki pomiędzy 4 grupy * każda opracowuje swój punkt * przedstawienie tekstu * zapisanie poszczególnych punktów * indywidualne opracowanie oceny postaci * przestawienie całej charakterystyki postaci w formie ustnej

Opis zjawisk „ nie z tego świata” na przykładzie „Opowieści wigilijnej” I grupa: Spotkanie Scrooge’a z duchem Jakuba Marleye’a II grupa: Odwiedziny I ducha III grupa: Przybycie II ducha IV grupa: Wizyta III ducha Uczniowie odszukują fragmenty opowieści związane ze spotkaniem Scrooge’a z duchami, wyszukują elementy ich opisów / wygląd duchów, szczegółowy opis stroju, rekwizyty, przeżycia Scrooge’a, nastrój wywołany zjawiskiem/

Oceny prac pisemnych mogą odbywać się w formie analizy zbiorowej Oceny prac pisemnych mogą odbywać się w formie analizy zbiorowej. Uczniowie odczytują prace, a pozostałe osoby słuchają i je oceniają. Ocenie podlega: - czy praca napisana jest na temat, - słownictwo – analiza błędów językowych, - forma wypowiedzi Uczniowie po wysłuchaniu wszystkich prac podsumowują ich poziom, które były najlepsze, w których pojawiły się błędy i jakie.

Kryteria oceny prac pisemnych z j. polskiego 1. Temat / 2 pkt Kryteria oceny prac pisemnych z j. polskiego 1. Temat / 2 pkt. / - 1 pkt temat częściowo rozwinięty, - 2 pkt tekst zgodny z tematem, bark zgodności z tematem mimo poprawności innych jej elementów – ocena ndst. 2. Treść / 2 pkt / - 1 pkt – powierzchowne zrozumienie problemu, - 2 pkt – pełne zrozumienie tematu 3. Forma wypowiedzi / 1 pkt /

4. Kompozycja / 2 pkt / - 1 pkt – zachowanie ciągu przyczynowo – skutkowego bez graficznego wyróżnienia, - 2 pkt – trójdzielne uporządkowanie z zachowaniem właściwych proporcji i akapitów, 5. Język / 2 pkt / - 1 pkt – dopuszczalne 3 błędy językowe, - 2 pkt. – dopuszczalne 2 błędy językowe,

6. Pisownia / 2 pkt / - 1 pkt dopuszczalne 2 błędy ort. i 5 błędów int 6. Pisownia / 2 pkt / - 1 pkt dopuszczalne 2 błędy ort. i 5 błędów int. - 2 pkt. dopuszczalny 1 błąd ort. i 3 int. Dla uczniów z orzeczeniem o dysleksji – przyznajemy 2 pkt awansem

Punktacja: 11 pkt – bogate słownictwo, brak błędów, formułowanie własnych sądów, brak słownictwa potocznego – celujący 11 pkt – 10 pkt – bardzo dobry 9 pkt – 7 pkt – dobry 6 pkt – 5 pkt – dostateczny 4 pkt – dopuszczający 3 pkt – 0 pkt - niedostateczny

W klasie VI w grudniu przedstawiamy uczniom 10 tematów prac pisemnych tematycznie związanych z wypowiedziami pisemnymi pojawiającymi się na sprawdzianie po klasie VI. Uczniowie wybierają 8 tematów i opracowują je na koniec lutego. Prace przynoszą w teczkach.