Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Temat: Pies najlepszym przyjacielem człowieka.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Temat: Pies najlepszym przyjacielem człowieka."— Zapis prezentacji:

1 Temat: Pies najlepszym przyjacielem człowieka.
Opis zwierzęcia.

2 Uczeń powinien: umieć określić charakterystyczne cechy wyglądu psa
rozumieć znaczenie wyrazów dotyczących opisywanego zwierzęcia dostrzegać różnice między różnymi rasami psów znać potrzeby psów i sposoby opieki nad nimi układać zdania opisujące wybranego psa z uwzględnieniem planu opisu

3 PLAN OPISU PSA Rasa Wygląd zewnętrzny: wzrost i ogólna budowa sierść
głowa uszy łapy ogon

4 PLAN OPISU PSA Cechy charakteru
Stosunek do postaci (Za co go lubię lub nie lubię?)

5 Pies- jaki jest?, Pies- jaki jest?, Pies- jaki jest?,

6 Pies- co robi?

7 Pies – jak się nim zajmować? )

8 Rozwiąż krzyżówkę. Uzupełnij hasło.
Pies wpada na Pożywienie psa to……….. Udomowił psa Nogi psa to…….. Wykorzystuje psy do tropienia przestępców i wykrywania narkotyków. Co wyróżnia psy? Co wabi psy? Pokrywa skórę psa. Malutki pies to Pies nierasowy to Leczy psy. Wkładasz do niej jedzenie dla psa …….. Pies jest ……………………………………………..człowieka

9 Rozwiąż krzyżówkę. Uzupełnij hasło.

10 chart afgański

11 buldog amerykański

12 labrador

13 dalmatyńczyk

14 syberian husky

15 mastif angielski

16 doberman

17 akita

18 beagle

19 berneński pies pasterski

20 bokser

21 chow chow

22 jamnik

23 owczarek niemiecki

24 rottweiler

25 Pies w schronisku

26 Opisz psa , korzystając z podanych pytań. Odpowiadajcie całym zdaniem!
Jakiego psa opisujecie? Czy jest rasowy? Jeśli tak, podajcie jego rasę. Jakiego jest wzrostu? Jakiego koloru ma sierść? Jaka jest jego głowa i uszy?

27 Opisz psa , korzystając z podanych pytań. Odpowiadajcie całym zdaniem!
Jakie są jego łapy? Jaki ma ogon? Jakie cechy posiada? Za co go lubimy lub nie lubimy?

28 Przykładowe słownictwo do opisu:
Wygląd zewnętrzny: wzrost i ogólna budowa: maleńki, wysoki, duży, chudy, delikatny sierść: brązowa, biała w czarne łaty, krótka, długa, szorstka, puszysta, delikatna głowa: mała, duża, okrągła, spłaszczona, wydłużona uszy: sterczące, opadające, długie, małe, zwisające łapy: krótkie, długie, cienkie, mocne ogon: krótki, długi, cienki, zakręcony, puszysty Cechy charakteru: wesoły, mądry, zabawny, leniwy, odważny, posłuszny, tchórzliwy...

29 Opis psa Ten pies to kundel. Jest średniego wzrostu.
Ma szorstką, białą sierść w białe łaty. Jego głowa jest duża, a uszy małe lekko opadające. Łapy ma długie i mocne. Ogon jest długi, zakręcony w górę. Lubimy go, bo jest mądry i koleżeński.

30 Uzupełnianie luk w zdaniach podanymi wyrazami
Oto pies ……... Jest on ( Jaka rasa? ) To pies. ( Jakiego wzrostu? ) Ma sierść, koloru ( Jaką? ) ( Jakiego?) Jego głowa jest , a uszy ( Jaka? ) ( Jakie? ) Ten pies ma łapy. ( Jakie? )

31 Uzupełnianie luk w zdaniach podanymi wyrazami
Ogon jest i (Jaki? ) (Jaki? ) Opisujemy tego psa, ponieważ jest ( cecha charakteru ) i ( cecha charakteru ) Lubimy go, bo jest również ( cecha charakteru)

32 Uzupełnianie luk w zdaniach podanymi wyrazami
Wyrazy pomocnicze: brązowego, szorstką, duży, sterczące, długi, wesoły, koleżeński, duża, zabawny, zakręcony, silny

33 Poziom III – Kończenie odpowiedzi na postawione pytanie
Opis psa ………. Jak się nazywa ten pies? Ten Jakiej jest rasy? Jest

34 Poziom III – Kończenie odpowiedzi na postawione pytanie
Jakiego jest wzrostu? Jest Co wiesz o jego sierści? Jego sierść Jaką ma głowę i uszy? Ma

35 Poziom III – Kończenie odpowiedzi na postawione pytanie
Jakie ma łapy? Jego łapy są Jaki jest jego ogon? Ogon Czy lubisz tego psa, dlaczego? , bo

36 Ewaluacja lekcji Uczniowie zaznaczają mazakiem w wybranym przez siebie miejscu kropkę ( każdy uczeń ma do dyspozycji 3 kropki), która ma być odpowiedzią na zadane przez nauczyciela pytanie, np.: Czy podobały się tobie dzisiejsze zajęcia? Czy dobrze się czułeś na nich? Czy nauczyłeś się czegoś nowego dzisiaj?

37


Pobierz ppt "Temat: Pies najlepszym przyjacielem człowieka."

Podobne prezentacje


Reklamy Google