Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejska w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program operacyjny Kapitał.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w systemie kształcenia zawodowego od 1 września 2012
Advertisements

Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli
Rodzic jako doradca zawodowy
1 Współpraca szkół ponadgimnazjalnych i Uczelni a przygotowanie kandydatów na studia Kuratorium Oświaty w Krakowie.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
Reforma kształcenia zawodowego rok szkolny 2012/2013
Egzamin maturalny w roku Egzamin maturalny jest formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego i sprawdza wiadomości oraz umiejętności, które są określone.
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
Szkolnictwo ponadgimnazjalne – nowa podstawa programowa i zmiana przepisów od 1 września 2012 roku Zmiany dotyczą: 1. Ustawa z dnia o zmianie.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym od 1 września 2012
Zmiany w szkolnictwie zawodowym wprowadzane od września 2012 r.
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Modyfikacja Mariola Przybylska
Prelegent: Beata Wachowiak
szkół ponadgimnazjalnych
„Zmiany w kształceniu ogólnym i zawodowym”
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Spotkanie z rodzicami i uczniami
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
Chojnice 2009 rok. Wiedza pozwala dobrze wybra ć !
CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO w CIECHANOWIE ul. Kopernika 7 tel
REKRUTACJA 2007 szkoły ponadgimnazjalne zasady rekrutacji.
KALENDARIUM ZMIAN szkoły dla młodzieży: liceum profilowane, uzupełniające liceum ogólnokształcące, technikum uzupełniające; szkoły dla dorosłych: liceum.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum w Pszczółkach
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
SYSTEM EDUKACJI W POLSCE
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa II.
Zmiany w szkolnictwie zawodowym
CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Co dalej Gimnazjalisto ?
Projekty zmian w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe
Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD.  W ramach programu Leonardo da Vinci PL1-LEO Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Zmiany w kształceniu zawodowym Wykonała: Ewelina Maciejewska – doradca zawodowy Gimnazjum nr 4 w Pile.
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
Egzaminy zawodowe, maturalne i gimnazjalne 2014 r.
Losy absolwentów dane statystyczne Losy absolwentów dane statystyczne.
W czerwcu 2014 roku nasze gimnazjum ukończyło 128 uczniów. Aż 83,6% absolwentów dostało się do szkół średnich.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
CO DALEJ PO SZKOLE ZAWODOWEJ? Zmiany w kształceniu zawodowym.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.

Zmiany w systemie edukacji od roku szkolnego 2017/2018
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
KWALIFIKACJE ZAWODOWE NAUCZYCIELA RELIGII KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017 r.
Spotkanie z pracodawcami
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Zmiany w kształceniu zawodowym i doradztwie zawodowym
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejska w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie.

Najlepsze dopiero przed nami, czyli co dalej po gimnazjum?

Dalsza przyszłość. Nie wiesz co dalej po gimnazjum Dalsza przyszłość? Nie wiesz co dalej po gimnazjum? Wszystko zależy od tego, jaką szkołę wybierzesz! My pomożemy Ci w podjęciu tej ważnej, życiowej decyzji. Przed tobą trudny wybór. Powodzenia!

Typy Szkół Licea Ogólnokształcące Licea Profilowane Licea Uzupełniające Technikum Szkoły zawodowe

Licea Ogólnokształcące ( miejsca, w których się znajdują – położenie ) II Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół nr.2 im. Jana Pawła II Ul. Polna 11 Działdowo I Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Zespole Szkół nr I Ul. Grunwaldzka 4 Liceum Ogólnokształcące Lidzbark Ul. Arbuzy 20 3-letnie Liceum Ogólnokształcące Gródki 30 Katolickie Liceum Ogólnokształcące Ul. Kościuszki 12 Mława Liceum Ogólnokształcące nr II im. Obrońców Mławy z Września 1939r. Ul. Warszawska 44a Liceum Ogólnokształcące nr III Ul. Piłsudskiego 33 Liceum Ogólnokształcące nr I im. S. Wyspiańskiego Ul. Wyspiańskiego 1

Liceum Ogólnokształcące Liceum ogólnokształcące (z łac. licaeum od gr. Lykeion: szkoła założona przez Arystotelesa) – rodzaj szkoły średniej w wielu krajach. W Polsce liceum ogólnokształcące od 1999 r. wskutek reformy szkolnictwa jest szkołą ponadgimnazjalną (wcześniej posługiwano się nazwą rodzajową szkoła średnia) Nauka Nauka w liceum ogólnokształcącym w Polsce trwa trzy lata i kończy się egzaminem maturalnym (przed 2005 r. był to egzamin dojrzałości. By uczyć się w liceum ogólnokształcącym, należy wcześniej ukończyć gimnazjum i podejść do egzaminu gimnazjalnego. Profile w liceach ogólnokształcących dają możliwość nauki przedmiotów na poziomie rozszerzonym (ilość może wynosić od 0 do 4 przedmiotów). Również istnieją klasy dwujęzyczne, w których niektóre przedmioty wykładane są w języku obcym. Uczniowie z takich klas mają możliwość przystąpienia do matury dwujęzycznej. Po ukończeniu szkoły, absolwent może podjąć naukę w szkole policealnej, szkole wyższej (wymagana świadectwo dojrzałości).

Licea Profilowane Liceum Profilowane Zespołu Szkół nr.1 Ul. Morawskiej 29 Mława Liceum Profilowane nr 3 Ul. Piłsudzkiego 33 Liceum Profilowane w Zespole Szkół Zawodowych nr 1 im. S. Kaliskiego Ul. Pocztowa 6 Działdowo Liceum Profilowane Ul. Leśna 10a Iłowo Osada 3-letnie Liceum Profilowane w Gródkach Gródki 30 Ul. Przemysłowa 1 Lidzbark

Liceum Profilowane Liceum profilowane (z łac. liceum od gr. Lykeion: szkoła założona Arystotelesa) – rodzaj szkoły ponadgimnazjalnej w Polsce, które w 1999 r. po reformie szkolnictwa powstały w miejsce liceów zawodowych. Nauka w liceum profilowanym trwa trzy lata i kończy się egzaminem maturalnym (do 2004 r. egzaminem dojrzałości). Jest połączeniem liceum ogólnokształcącego z ukierunkowaniem nauki zawodu. Realizuje podstawę programową przeznaczoną dla szkół średnich i specjalizacje w czternastu profilach

Liceum Uzupełniające Uzupełniające Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Zawodowych nr 1 im S.Kaliskiego Ul. pocztowa 6 Działdowo Liceum Ogólnokształcące Uzupełniające w Zespole Szkół nr 1 Ul. Morawskiej 29 Mława  

Liceum Uzupełniające Trzyletnie Technikum Uzupełniające - szkoła przeznaczona i wyłącznie dla absolwentów Zasadniczej Szkoły Zawodowej. Istnieje od2002 roku, po wprowadzeniu w 1999 roku zmian w szkolnictwie.

Technikum Technikum nr. II w Zespole Szkół Zawodowych nr. I im. S. Kaliskiego Ul. Pocztowa 6 Działdowo Technikum Elektroniczne nr.3 Ul. Piłsudzkiego 33 Mława Technikum nr.1 im. S. Staszica w Zespole Szkół nr.1 Ul. Grunwaldzka 4 Działdowo 3-letnie Technikum Mechaniczne w Gródkach Gródki 30 4-letnie Technikum w Gródkach

Technikum Technikum - szkoła szczebla średniego o profilu technicznym, wprowadzona w Polsce w 1948 jako alternatywna wobec liceum. Pierwotnie dostępna dla absolwentów 7-letnich szkół podstawowych(od reformy w 1968 - ośmioletnich) oraz dla absolwentów ponadpodstawowych dwu- lub trzyletnich tzw. zasadniczych szkół zawodowych (ZSZ). Nauka w technikum trwała lat pięć (jeśli podjęta po ZSZ - dwa lata) i kończyła się tak jak w liceum - egzaminem dojrzałości oraz dodatkowo pracą dyplomową. Dyplom ukończenia technikum upoważniał do posługiwania się tytułem technika. Nie wszystkie średnie szkoły techniczne podlegały Ministrowi Oświaty, liczne z nich były resortowe (podlegające ministerstwom odpowiednich gałęzi przemysłu), niektóre zaś były utworzone przy większych fabrykach.

Szkoły Zawodowe 3-Letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Gródkach Gródki 30 Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Zespole Szkół Zawodowych nr 1 im. S . Kaliskiego Ul . Pocztowa 6 Działdowo

Szkoły Zawodowe Zasadnicza szkoła zawodowa - Szkoła na podbudowie programowej gimnazjum, realizująca program nauczania w zakresie kształcenia ogólnego oraz kształcenia zawodowego. Podstawy programowe dla kształcenia ogólnego w tego typu szkole określa Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 lutego 2002 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół z późniejszymi zmianami (Dz. U. z 2002 r. Nr 51, poz. 458; Dz. U. z 2003 r. Nr 210, poz. 2041). Kształcenie zawodowe odbywa się na poziomie czeladniczym, zgodnie z profilem danej placówki. Zasadniczą szkołę zawodową można ukończyć otrzymując jedynie świadectwo jej ukończenia, bądź też dyplomem poświadczającym kwalifikacje zawodowe, o ile uczeń przystąpi do nieobowiązkowego egzaminu zawodowego, zdawanego przed Okręgową Komisją Egzaminacyjną. Po ukończeniu zasadniczej szkoły zawodowej naukę można kontynuować w liceum ogólnokształcącym (uzupełniającym, nauka trwa dwa lata) lub w trzyletnim technikum uzupełniającym.

Gdzie możesz wybrać się po gimnazjum.

Co dalej po liceum

Co dalej po technikum.

Wycieczka do OSW Dnia 22 października pojechaliśmy do ' Olsztyńskiej Szkoły Wyższej ' . Przedstawiciel tego uniwersytetu powitał nas bardzo ciepło. Dowiedzieliśmy się , że masa sławnych ludzi tam studiowała np. sportowcy, którzy teraz mają zasługi na skalę światową. Na początku zobaczyliśmy jak wygląda szkoła. Byliśmy zachwyceni. Kort tenisowy, siłownia , basen, squash, obszerna biblioteka to tylko niektóre atrakcje jakie tam są. Mieliśmy nawet okazję skorzystać z nich. W czasie kiedy chłopcy korzystali z siłowni czy kortu, dziewczęta mogły pozwolić sobie na make-up w wykonaniu studentek. Byłyśmy pod wielkim wrażeniem co ta szkoła oferuje.  Oprócz szkoły odwiedziłyśmy także centrum handlowe, ale to już chyba nie jest aż tak ważne. ;p W każdym razie wycieczka udała się i to bardzo.  Wszyscy byliśmy mega zadowoleni ! :)

A oto zdjęcia z zabawy ;] Podczas Dni Pierwszych Mazurskich Targów Pracy

Ciąg dalszy zdjęć…:)

„Aby uczniowie mogli wybrać odpowiednią drogę, powinni znać miejsce od którego wyruszają oraz to, do którego zamierzają dotrzeć.” (G. Rogala).

Autorzy projektu Opiekun grupy: mgr Grzegorz Liedtke ID 96/3_p_g1 Zespół Szkół Nr1 w Iłowie-Osadzie im M. Kopernika Natalia Ordyszewska Karolina Kacperowska Opiekun grupy: mgr Grzegorz Liedtke Oraz : Ilona Kujawa Katarzyna Bendyk Katarzyna Jędrzejewska Monika Kuszkowska Aleksandra Kwiatkowska Weronika Sikorska Edyta Pawluk Angelika Zakrzewska Wraz z : Natalia Szczepańska Marta Enerlich