SYTUACJA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W POLSCE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Realizacja w Polsce Planu działań Rady Europy w celu promocji praw i pełnego uczestnictwa osób niepełnosprawnych w społeczeństwie w obszarze edukacji.
Advertisements

Warszawski System Wsparcia Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
Metody poszukiwania pracy. Ważne jest: - jakiej pracy szukasz? -gdzie chcesz pracować? - jaki wymiar czasu pracy Cię interesuje? - ile czasu decydujesz.
Prawa Dziecka Co to są prawa???
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
LITERATURA I INTERNET.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Mała Afrykańska wysepka…
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Andrzej Łuszko Szkolna integracja w powiecie Jaworskim.
REALIZACJA OBOWIĄZKU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I OBOWIĄZKU SZKOLNEGO DZIECI 5 I 6 LETNICH W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o.
REALIZACJA OBOWIĄZKU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I OBOWIĄZKU SZKOLNEGO DZIECI 5 I 6 LETNICH W ROKU SZKOLNYM 2011/ Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
INTEGRACJA W SZKOLE PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 23 IM
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Formy pracy na odległość w dobie Nowej Gospodarki dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa im. B. Markowskiego ul. Peryferyjna.
Zespól Szkól Szpitalnych
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
z Oddziałami Integracyjnymi
Zachęcamy do przeczytania książki „Mikołajek”
Gimnazjum im. Czesława Miłosza w Topoli Królewskiej
Szkolenie dla opiekunów Centów
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
COMENIUS – PROPAGOWANIE WIEDZY O PRAWACH - LICEUM IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W ŻYRARDOWIE.
Zaimki.
Dlaczego właśnie francuski?
POTRZEBY OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Kliknij myszką aby zobaczyć prezentacje... (Twoje życie to doceni...)
UCZYĆ SIĘ JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Aktywność i samowystarczalność osób niepełnosprawnych
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Self – adwokaci, czyli rzecznicy własnych praw
Prezentacja o stanowisku Pani Sekretarz Gminy.
Czy to się da policzyć ? Statystyka także jest dla smyka
Wspólne czytanie Pisma Świętego
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Metody pracy samokształceniowej ucznia
Pytanie 2: Czy lubisz uczyć się j.angielskiego? Dzieci bez dyslekcji Dzieci z dyslekcją 1.Czasami30%42% 2.Tak66%33% 3.Nie4%25% Wniosek: Więcej dzieci z.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Wińsku
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
Konsultacje publiczne: omówienie wyników badań ankietowych i fokusowych dr Marta Jaskulska.
AGNIESZKA CHYLIŃSKA „LABIRYNT LUKRECJI”
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
PRAWA dziecka.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
GDYBYŚ MÓGŁ CO ZMIENIŁBYŚ W SWOJEJ OKOLICY ? JAWORZNO.
Tel ; tel./fax fax ; infolinia WWW: zszs2.szkolnastrona.pl Zespół.
Źródło: Microsoft Clip Organizer Zacznijmy od samego początku… Do czego używamy komputera?
RYSUNEK TECHNICZNY.
Niebezpieczeństwo w sieci!. Internet jest jednym z najpopularniejszych medium. Dzięki niemu mamy dostęp do np. wiadomości, informacji sportowych, jest.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
1 WOBCOWANE POKOLENIE CZYLI JAK ZBUDOWAĆ TRWAŁE WIĘZI Z DZIEĆMI ABY PRZEKAZYWAĆ IM WIARĘ W RODZINIE I KOŚCIELE.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Dlaczego warto uczy ć si ę j ę zyków obcych?. 6 języków, których najczęściej się uczymy.
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
Mieszkalnictwo wspomagane: od dobrych praktyk do spójnego systemu
MODUŁ II – Aktywność gospodarcza
SZKOŁA PODSTAWOWA – 37 uczniów GIMNAZJUM – 28 uczniów
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
INWESTYCJA W EDUKACJĘ POLSKICH DZIECI
Losy absolwentów publicznego gimnazjum nr 24 w Białymstoku
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Dobre praktyki w zakresie dostępności budynków
Zapis prezentacji:

SYTUACJA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W POLSCE

EDUKACJA I DYSKRYMINACJA CZĘSTO JEST TAK, ŻE DECYZJE O DALSZEJ EDUKACJI NIE SĄ PODEJMOWANE PRZEZ NAS SAMYCH TYLKO PRZEZ OSOBY PEŁNOSPRAWNE MAMY PRAWO DO KSZTAŁCENIA SIĘ TAK JAK PEŁNOSPRAWNI. DOSYĆ SZKÓŁ SPECJALNYCH!

TABLICE INFORMACYJNE NIESTETY W POLSCE OZNAKOWANIE BUDYNKÓW I NAZW ULIC JEST MAŁO WIDOCZNE. TABLICE INFORMACYJNE SĄ NIECZYTELNE. CZASAMI SĄ NAPISANE TAK MAŁYM DRUKIEM, ŻE CZĘSTO OSOBY PEŁNOSPRAWNE MAJĄ PROBLEMY Z ODCZYTANIEM INFORMACJI NA NICH ZAWARTYCH

TEKST ŁATWY DO CZYTANIA BRAKUJE GAZET, KSIĄŻEK W TEKSCIE ŁATWYM DO CZYTANIA. W DOBIE KIEDY INFORMACJA JEST TAK CENNA JEST ONA NIEDOSTĘPNA DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.

MEDIA W POLSCE ZA MAŁO PORUSZANY JEST TEMAT OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH INTELEKTUALNIE. MAŁO SIĘ MÓWI O PROBLEMACH OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH, O ICH PROGRAMACH, O ICH PRAWACH. POWINNO SIĘ TO ROBIĆ CZĘŚCIEJ PONIEWAŻ ZMIENIŁOBY TO STEREOTYPOWE MYŚLENIE OSÓB PEŁNOSPRAWNYCH.

RODZICE NADOPIEKUŃCZOŚĆ, BRAK WIARY RODZICÓW NIE POZWALA OSOBIE NIEPEŁNOSPRAWNEJ DECYDOWAĆ O SWOIM ŻYCIU

MIESZKALNICTWO CHRONIONE BARDZO MAŁO JEST W POLSCE MIESZKAŃ CHRONIONYCH. DZIĘKI TAKIM MIESZKANIOM OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE MIAŁYBY WIĘKSZE SZANSE NA USAMODZIELNIENIE SIĘ. BARDZO CZĘSTO ZDARZA SIĘ, ŻE PO ŚMIERCI RODZICÓW LUB OPIEKUNÓW TRAFIAJĄ ONE DO DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ