Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dobre praktyki w zakresie dostępności budynków

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dobre praktyki w zakresie dostępności budynków"— Zapis prezentacji:

1 Dobre praktyki w zakresie dostępności budynków

2 Zmiana faktury nawierzchni
Gdzie stosujemy: Chodniki Przejścia dla pieszych Istotne zmiany w ciągach komunikacyjnych Ciągi komunikacyjne prowadzące do często uczęszczanych miejsc…

3 Zmiana faktury nawierzchni
Chodniki i przejścia

4 Zmiana faktury nawierzchni
Istotne zmiany, uczęszczane miejsca

5 Zmiana faktury nawierzchni
Istotne zmiany, uczęszczane miejsca

6 Wyznaczone miejsca postojowe

7 Wyznaczone są miejsca postojowe
Poprawne rozwiązanie

8 Pochylnie

9 Pochylnie

10 Schody zewnętrzne

11 Schody zewnętrzne

12 Automatyczne drzwi

13 Recepcja

14 Recepcja

15 Oznakowane schody

16 Oznakowane drzwi

17 Tyflomapa obiekty

18 Brail piętra

19 Kontrastowe drzwi

20 Toaleta

21 Tablice Informacyjne

22 Piktogramy

23 Różne dostosowania – nie zawsze trafione

24 Różne dostosowania – nie zawsze trafione

25 Dobre praktyki w zakresie dostępności dóbr i usług

26 Dostosowanie informacji
Dostępność strony internetowej (standard WCAG 2.0) Różnorodne formy komunikacji Tekst łatwy w komunikatach

27 Promocja zatrudnienia OzN w instytucji
Kampanie promujące aktywność zawodową OzN Zachęta dla OzN do aplikowania Działania wspierające pracowników z niepełnosprawnościami

28 Zwalczanie stereotypów, zwiększanie świadomości
Działania informacyjne kierowane do społeczeństwa Współpraca z lokalnymi organizacjami w zakresie działań świadomościowych Troska o włączający charakter przedsięwzięć adresowanych do OzN

29 Konsultacje społeczne w instytucji
Wypracowanie standardu konsultacyjnego Różnorodna formuła konsultacji Dotarcie do środowisk OzN i organizacji reprezentujących tę grupę

30 Kompetencje pracowników instytucji
Monitoring potrzeb OzN w zakresie kontaktu z instytucją Monitoring potrzeb szkoleniowych pracowników Przygotowanie pracowników do kontaktu z OzN

31 Wypełnianie obowiązków ogólnych wynikających z Konwencji
Konsultowanie prawa w zakresie istotnym dla OzN z ich reprezentantami Stosowanie klauzul społecznych w zamówieniach Stosowanie zasad uniwersalnego projektowania

32 Dostępność usług i urządzeń dla OzN
Dostępna informacja o usługach Rozwój usług asystenckich, sprzyjanie deinstytucjonalizacji usług Stosowanie mechanizmów oceny obecnych usług

33 Dostępność wydarzeń kulturalnych, sportowych, rekreacyjnych
Dostępna informacja o wydarzeniach Zapewnienie możliwości dotarcia OzN Dostosowane miejsca realizacji Uwzględnianie OzN jako organizatorów wydarzeń nie tylko odbiorców

34 Dostępność transportu publicznego i specjalistycznego
Zapewnienie dostępnej komunikacji publicznej Zapewnienie specjalistycznej komunikacji (usługa transportowa „od drzwi do drzwi”) Przeszkolenie kadry w zakresie obsługi OzN i monitoring potrzeb OzN w tym zakresie

35 Usługi wspierające OzN w samodzielności
Rozszerzanie wachlarza usług wspierających Zapewnienie udziału OzN w projektowaniu usług im dedykowanych Wspieranie rozwoju organizacji świadczących usługi dla OzN

36 Podnoszenie świadomości prawnej OzN
Zlecanie zadań pro-świadomościowych Zapewnienie bezpłatnych usług prawnych Dostępne miejsca świadczenia usług prawnych

37 Usługi socjalne i odpowiednie warunki życia
Dostępna informacja o usługach Upowszechnianie mieszkalnictwa chronionego i wspomaganego Rozszerzanie infrastruktury wsparcia

38 Współpraca na rzecz odpowiednich warunków życia
Zacieśnianie współpracy pomiędzy instytucjami Zacieśnianie współpracy międzysektorowej Monitoring i ewaluacja oferty działań

39 Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "Dobre praktyki w zakresie dostępności budynków"

Podobne prezentacje


Reklamy Google