Organizacja sprawdzianu w roku szkolnym 2012/2013

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Informacja dla ucznia przystępującego do egzaminu gimnazjalnego
Advertisements

SPRAWDZIAN W SZÓSTEJ KLASIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ 2012.
SYLWETKA SZÓSTOKLASISTY
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
Egzamin maturalny w 2013 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r.(Dz.U. nr 83, poz.562) z późniejszymi zmianami Procedury.
EGZAMIN GIMNAZJALNY godzina 9.00 i 11.00
Sprawdzian szóstoklasisty
. Wnioski z przebiegu Wnioski z przebiegu próbnego egzaminu maturalnego przeprowadzonego w grudniu 2004 roku.
Informacje dla uczniów
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce
Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu w szóstej klasie szkoły podstawowej obowiązujące w roku szkolnym 2013/2014.
PROCEDURY PROCEDURY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2009/2010.
8 KWIETNIA 2010 GODZINA 9.00 SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY.
Egzamin gimnazjalny 2012 Procedury przygotowania i organizowania egzaminu w Gimnazjum z Oddziałami Sportowymi.
Egzamin gimnazjalny 2010 Procedury przygotowania i organizowania egzaminu w Gimnazjum z Oddziałami Sportowymi.
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
Sprawdzian w szóstej klasie
Egzamin Gimnazjalny 2014 organizacja.
8. Informacja dla ucznia dotycząca przebiegu sprawdzianu
EGZAMIN GIMNAZJALNY ODBĘDZIE SIĘ W TERMINIE WYZNACZONYM PRZEZ OKE: r. – środa CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA r. – czwartek CZĘŚĆ MATEMATYCZNO -PRZYRODNICZA.
EGZAMIN GIMNAZJALNY w 2014 r.
Egzamin gimnazjalny dla uczniów klas trzecich w r. szk. 2013/14
Uczniowie klasy szóstej w dniu sprawdzianu przychodzą ubrani w strój galowy Jeśli uczeń przyniesie ze sobą telefon komórkowy zostawia go w opisanej kopercie.
Egzamin gimnazjalny 2014 część humanistyczna – 23 kwietnia 2014 r.
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
Sprawdzian szóstoklasisty
CO KAŻDY SZÓSTOKLASISTA MUSI WIEDZIEĆ PRZED SPRAWDZIANEM? Procedury przeprowadzenia sprawdzianu zewnętrznego w roku szkolnym 2014/2015 Warszawa 2015r.
Egzamin Gimnazjalny 2015.
Organizacja i przeprowadzanie
Organizacja części praktycznej egzaminu – model „d” i „dk”
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
PROCEDURY ORGANIZOWANIA I PRZEPROWADZANIA SPRAWDZIANU W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ Informacja dla Rodziców rok szkolny 2014/2015.
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 1 kwietnia 2015 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Organizacja i przeprowadzanie
Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu w szóstej klasie szkoły podstawowej obowiązujące w roku szkolnym 2014/2015.
Egzamin gimnazjalny dla uczniów klas trzecich w r. szk. 2014/15 Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 256,
Egzamin gimnazjalny Uczeń (słuchacz) zgłasza się na każdą część egzaminu w miejscu i czasie wyznaczonym przez przewodniczącego szkolnego zespołu.
21,22,23 KWIETNIA 2015 r. EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015.
Egzamin gimnazjalny kwietnia 2015.
Najwa ż niejsze informacje oprac. Emilia Buczak na podstawie materiałów CKE oraz wewnątrzszkolnego regulaminu maturalnego.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Organizacja i przeprowadzanie sprawdzianu w sesji egzaminacyjnej 2015.
EGZAMIN GIMNAZJALNY PROCEDURY. Arkusze egzaminacyjne rozdaje się o godzinie rozpoczęcia egzaminu z danego zakresu/poziomu. Po czynnościach organizacyjnych.
EGZAMIN GIMNAZJALNY PROCEDURY. Na salę nie wolno wnieść: telefonów komórkowych, MP3, MP4, itp. kalkulatorów korektorów lub wymazywaczy jedzenia.
Organizacja i przeprowadzanie
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 5 kwietnia 2016 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Informacja dla ucznia przystępującego do egzaminu gimnazjalnego 2014/2015 Gimnazjum nr 121 im. Wojciecha Zawadzkiego ul. Płużnicka 4 Warszawa.
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2015/2016 Spotkanie informacyjne dla uczniów –
ROK SZKOLNY 2014/ KWIETNIA 2015 ROKU. * osobny stolik dla każdego ucznia (stoliki ustawione w jednym kierunku, w odległości zapewniającej samodzielność.
Egzamin gimnazjalny kwietnia – część humanistyczna
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
EGZAMIN GIMNAZJALNY Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Gdańsku, tel. (058) , DataCzęść egzaminu Godzina rozpoczęcia.
Egzamin Gimnazjalny ‘2016. WAŻNE TERMINY – EGZ. GIMNAZJALNY – egzaminy g. 9:00 i 11:00 1, 2, 3.06 – termin dodatkowy – informacje o wynikach.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Procedury egzaminu gimnazjalnego 2015/2016 Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 72 im. A. B. Dobrowolskiego w Warszawie.
Sesja egzaminacyjna 2007/2008 przygotowanie i przeprowadzenie sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
SZÓSTOKLASIŚCI SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 35 W GDAŃSKU OLIWIE NA START
Egzamin Gimnazjalny 2017.
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu w klasach trzecich gimnazjum obowiązujące w roku szkolnym 2016/2017.
egzaminu gimnazjalnego 2017 / 2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 ROK
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018.
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
Egzamin ósmoklasisty obejmuje wiadomości i umiejętności określone ‎w podstawie w odniesieniu do wybranych przedmiotów ‎nauczanych w klasach I–VIII. Po.
INFORMACJA O EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY DLA RODZICÓW Publiczna Szkoła Podstawowa nr 32 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
Egzamin ósmoklasisty kwietnia 2019 r.- język polski (godz. 9.00) 16 kwietnia 2019 r.- matematyka (godz. 9.00) 17 kwietnia 2019 r.- język angielski.
Zapis prezentacji:

Organizacja sprawdzianu w roku szkolnym 2012/2013 Kraków, marzec 2013 roku

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Plan prezentacji Organizacja sprawdzianu z udziałem nauczyciela wspomagającego Organizacja sprawdzianu z wykorzystaniem komputera Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów przedmiotowych Organizacja i przebieg sprawdzianu: symbole zestawów terminy odbioru przesyłek kodowanie arkuszy pakowanie prac

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Sprawdzian z udziałem nauczyciela wspomagającego Zdający i nauczyciel wspomagający powinni być każdorazowo przygotowani do takiej formy współpracy. Sprawdzian musi odbywać się w oddzielnej sali. Arkusze zdającego i nauczyciela wspomagającego muszą być w tej samej wersji. Przed sprawdzianem należy określić: - zasady komunikowania się i pracy, - sposób zakodowania i opisania arkuszy, czas przeznaczony na pracę z arkuszem oraz sposób odczytywania. Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu - § 11.2 Instrukcje; str. 20 i 21

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Sprawdzian z udziałem nauczyciela wspomagającego W przypadku uczniów: a) niepełnosprawnych ruchowo, z czasową niesprawnością rąk, b) przewlekle chorych, c) niewidomych, d) z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, nauczyciel wspomagający odczytuje cały arkusz lub czyta arkusz sukcesywnie. Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu - § 11.2 Instrukcje; str. 21

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Sprawdzian z udziałem nauczyciela wspomagającego Uczniowie wymienieni w punktach: a, b, d mają wydłużony czas pracy z arkuszem. Uczeń podaje słownie treść odpowiedzi do zadań zamkniętych lub zapisuje ją na kartce. Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu - § 11.2 Instrukcje; str. 21

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Sprawdzian z udziałem nauczyciela wspomagającego Uczniom z głęboką dysleksją członek zespołu nadzorującego odczytuje teksty liczące 250 słów lub więcej. Czas rozpoczęcia i zakończenia pracy zapisuje się po skończeniu tej czynności. Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu - § 7.18 Organizacja i przebieg; str. 14

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Sprawdzian z udziałem nauczyciela wspomagającego Gdy uczeń korzysta z pomocy nauczyciela wspomagającego w pisaniu, przebieg pracy z zestawem musi być rejestrowany - wymagane jest nagranie audio. Nośnik z nagraniem należy spakować razem z pracą do jednej koperty, odpowiednio opisanej i zakodowanej. Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu - § 11.2.12 Instrukcje; str. 21

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Sprawdzian z wykorzystaniem komputera Uczeń otrzymuje papierową wersję arkusza. Zdający korzysta z komputera jako maszyny do pisania. Komputer jest autonomiczny, połączony z drukarką, z opcją pisania tekstu w języku polskim (mniejszości narodowej) oraz równań i symboli matematycznych. Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu - § 11.1 Instrukcje; str. 20

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Sprawdzian z wykorzystaniem komputera Zestaw i wydruk powinny być zakodowane pełnym kodem zdającego. Po zakończeniu pracy z zestawem zespół nadzorujący usuwa pliki zdającego z dysku komputera. Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu - § 11.1 Instrukcje; str. 20

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Sprawdzian z wykorzystaniem komputera Odpowiedź zdającego musi być poprzedzona numerem zadania zgodnym z numerem w arkuszu. W zadaniach zamkniętych wystarczy podać oznaczenie wybranej odpowiedzi, np. 1A, 2B, 3C itd. Rysunki do zadań (ewentualnie rozwiązania zadań matematycznych) należy wykonać ręcznie w arkuszu. Możliwe są mieszane formy odpowiedzi do zadań: w arkuszu – do zadań zamkniętych i matematycznych, na wydruku komputerowym – do zadań polonistycznych. Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu - § 11.1 Instrukcje; str. 20

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Laureaci i finaliści Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim z zakresu jednego z grupy przedmiotów objętych sprawdzianem są zwolnieni ze sprawdzianu (na zaświadczeniu otrzymują najwyższy wynik) Źródła informacji o laureatach konkursów przedmiotowych http://www.kuratorium.krakow.pl/index?ac=111&id=7344 Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu - § 10.3 Wyniki sprawdzianu; str. 19

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Laureaci i finaliści Źródła informacji o laureatach konkursów przedmiotowych http://www.kuratorium.lublin.pl/?akc=akt&op=szcz&id=4733 Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu - § 10.3 Wyniki sprawdzianu; str. 19

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Laureaci i finaliści Źródła informacji o laureatach konkursów przedmiotowych http://www.ko.rzeszow.pl/kategoria.php?idg=25&idp=0#20 Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu - § 10.3 Wyniki sprawdzianu; str. 19

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Laureaci i finaliści Kopia tytułu laureata lub finalisty musi być dostarczona wraz z pracami do POP. W OBIEG-u, w danych zdającego, w zakładce Stan trzeba dokonać zmiany opcji: zdaje ---> laureat Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu - § 7.28 Organizacja i przebieg; str. 15

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Symbole zestawów Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu - § 10.3 Wyniki sprawdzianu; str. 19

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Organizacja i przebieg sprawdzianu Terminy odbioru przesyłek: 3 kwietnia 2013 w godzinach 8.00 – 13.00

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Zespoły nadzorujące Przewodniczący Szkolnego Zespołu Egzaminacyjnego (PSZE) zawiera porozumienia z dyrektorami innych szkół w sprawie pozyskania nauczycieli do zespołów nadzorujących. Do 4 marca 2013 PSZE powołuje i przeprowadza szkolenie szkolnych zespołów egzaminacyjnych, w tym zespołów nadzorujących (co najmniej trzyosobowych, w tym jedna osoba spoza szkoły). Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu - § 2.4 Zadania PSZE; str. 6

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Organizacja i przebieg sprawdzianu Sprawdzian rozpoczyna się 4 kwietnia 2013 roku o godzinie 9:00 od rozdania zestawów egzaminacyjnych. Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu - § 7.13 Organizacja i przebieg; str. 14

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Organizacja i przebieg sprawdzianu Po czynnościach organizacyjnych Przewodniczący Zespołu Nadzorującego (PZN) zapisuje na tablicy czas rozpoczęcia i zakończenia pracy z zestawem egzaminacyjnym. PZN dwukrotnie przypomina zdającym o konieczności zaznaczenia odpowiedzi na karcie odpowiedzi: pierwszy raz – przed przystąpieniem do rozwiązywania zadań, drugi raz - na 10 minut przed zakończeniem czasu sprawdzianu. Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu - § 6.1j Zadania ZN; str. 11

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Organizacja i przebieg sprawdzianu Czynności organizacyjne Godz. 9 … … Rozpoczęcie egzaminu Godz. 9 00 Praca z zestawem egzaminacyjnym Godz. 10 … … Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu - § 7.13 Organizacja i przebieg; str. 14

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Informacja dla ucznia Na sprawdzian uczeń przynosi ze sobą wyłącznie przybory do pisania i rysowania: pióro lub długopis z czarnym tuszem/atramentem, ołówek przeznaczony jedynie do rysowania, gumkę, linijkę, ekierkę, cyrkiel i kątomierz. Nie wolno przynosić i używać żadnych urządzeń telekomunikacyjnych. Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu - § 8.3 Informacja dla ucznia; str. 16

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Opisanie kopert przez PZN Miejsce na naklejkę z kodem szkoły lub wpisanie kodu szkoły Naklejkę nakleja lub dokonuje wpisu PSZE SPRAWDZIAN Symbol arkusza Liczba prac SP 2013 rok S-1-132 30 Nr sali: np. 1 Trzyznakowe kody uczniów: np. A01-A13, A19-A29, B02-B06, C11 Liczba kopert z pracami S-1: ……….. Protokół sprawdzania: np. 2 strony Biuletyn OKE – Uzupełnienia i instrukcje- §7 Instrukcja dla PZN i PSZE; str. 6 i 7

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Pakowanie prac do kopert przez PZN Prace S-1 koperta zwrotna koperta zwrotna Prace S-1 Biuletyn OKE – Uzupełnienia i instrukcje- §7 Instrukcja dla PZN i PSZE; str. 6 i 7

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Opisanie kopert przez PSZE SP 2013 rok Miejsce na naklejkę z kodem szkoły lub wpisanie kodu szkoły Naklejkę nakleja lub dokonuje wpisu PSZE SPRAWDZIAN Symbol arkusza S-1-132 Liczba prac 30 Nr sali: np. 1 Trzyznakowe kody uczniów: np. A01-A13, A19-A29, B02-B06, C11 Liczba kopert z pracami S-1: ........... Protokół sprawdzania: np. 2 strony np. 1 z 3 Biuletyn OKE – Uzupełnienia i instrukcje- §7 Instrukcja dla PZN i PSZE; str. 6 i 7

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Przygotowanie prac uczniów do oddania w POP Prace S-1 koperta zwrotna Prace S-1 koperta zwrotna Prace S-1 koperta zwrotna Prace S-8 koperta zwrotna koperta 1 z 3 koperta 2 z 3 koperta 1 z 1 koperta 3 z 3 Biuletyn OKE – Uzupełnienia i instrukcje- §7 Instrukcja dla PZN i PSZE; str. 6 i 7

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Przygotowanie dokumentacji do oddania w POP Decyzja o przerwaniu sprawdzianu Arkusze nie do oceny Zdających, którzy dyktowali nauczycielowi wspomagającemu kopia wykazu zawartości przesyłki z materiałami egzaminacyjnymi Arkusze nie do oceny Wykorzystane do czytania przez nauczyciela wspomagającego Kopie zaświadczeń laureatów /finalistów olimpiad Arkusze nie do oceny Laureatów, nieobecnych, zwolnionych, rezerwowe, uszkodzone Arkusz obserwacji Protokół zbiorczy przebiegu sprawdzianu w szkole koperta papierowa NIEWYKORZYSTANE MATERIAŁY EGZAMINACYJNE KOD SZKOŁY: SYMBOLE ARKUSZY: ………….. Liczba arkuszy: __________ koperta papierowa DOKUMENTACJA KOD SZKOŁY: Biuletyn OKE – Uzupełnienia i instrukcje- §7 Instrukcja dla PZN i PSZE; str. 7 i 8

Dziękuję za uwagę