Inwestowanie nabiera smaku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polska Akademia Rachunkowości S.A.
Advertisements

RAPORT.
„Konkurencyjność polskich producentów żywności po wejściu do UE” Iwona Szczepaniak grudzień 2005, Warszawa.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Finanse przedsiębiorstwa (3)
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Wrzesień Kilka słów o nas Przedstawienie kadry GOBLL Aeroklub Polski – sytuacja i plany Wyniki finansowe 2009, 2010 GOBLL na tle naszej konkurencji.
Kielce na rynku od 2001 r.. Minisaloniki Prasowe - wyspecjalizowane punkty sprzedaży prasy i produktów FMCG Powierzchnia: 6 – 18 m2 Saloniki Prasowe.
Ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
Bankowość spółdzielcza to bankowość bezpieczna
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
Strategia Warszawa, styczeń 2005.
BIZNESPLAN SPIN OFF/OUT DLA KOGO???.
Bankowość Spółdzielcza 2006
wykonanie budżet wykonanie budżet Wskaźnik obrotu kapitału ROA Wynik operacyjny Majątek całkowity x Wynik operacyjny Majątek całkowity Sprzedaż.
ul. Portowa 4A Krzyż Wielkopolskim Zespół konsultantów: Michał Kłos
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
ul. Dąbrowskiego 40 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Gościejewo 74 Gościejewo Zespół konsultantów: Jarosław Piszczek
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Warszawa, 3 sierpnia 2007 r. Kolejny rekordowy kwartał, pełna gotowość do integracji GRUPA PEKAO S.A. Wyniki finansowe po 2 kwartale 2007 r.
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
MISJA SPÓŁKI PROFIL DZIAŁALNOŚCI OPIS RYNKU DANE FINANSOWE STRATEGIA ROZWOJU PODSUMOWANIE.
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
FM Banku SA i Polskiego Banku Przedsiębiorczości S.A.
The Stanford Game X edycja, listopad kwiecień 2012
Zarządzanie projektami
PLAN PREZENTACJI Profil spółki i akcjonariat Rynek opon
ENERGETYKA POLSKA WYNIKI I WSKAŹNIKI FINANSOWE ELEKTROCIEPŁOWNI ZA 2005 ROK W PORÓWNANIACH Z WYNIKAMI I WSKAŹNIKAMI UŚREDNIONYMI SEKTORA I PODSEKTORA.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Analiza ekonomiczno-finansowa
Biznes plany w ramach Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich na lata ” Przemysław.
Eurotel SA GRUPA TELEKOMUNKACYJNA
HISTORIA SPÓŁKI 16 września 1996 r. - rozpoczęcie działalności w ramach operatora Era jako jedna z kilku sieci sprzedaży rozbudowa własnej.
Ocena ogólnej sytuacji finansowej firmy metodą analizy finansowej na przykładzie przedsiębiorstwa REKOR PWSZ NYSA KIERUNEK – FINANSE i BANKOWOŚĆ SPECJALNOŚĆ.
Inwestowanie nabiera smaku
ONICO Spółka Akcyjna maj 2012.
Sprawozdania finansowe Analiza wskaźnikowa
Wyniki finansowe Grupy AB – IV kwartał 2008 Dynamiczny rozwój mimo wymagającego otoczenia rynkowego.
Biznesplan dla firmy usługowej
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
Perspektywy inwestycyjne na polskim rynku HoReCa
MOSTOSTAL - ENERGOMONTAŻ
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
JURAJSKI DOM BROKERSKI S.A.
Grupa BRE Banku Szlifujemy diamenty. 2 KRYZYS ? KRY.
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
Sprawozdanie finansowe NoRiskNoFun. A. Sprawozdanie finansowe.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Debata „20-lecie rynku finansowo-kapitałowego w Polsce”
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Wybrane aspekty funkcjonowania banków spółdzielczych w Polsce
Nowa strategia MultiBanku: klienci zamożni i małe firmy
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Warszawa, 19 grudnia 2014 r. DEBIUT NA RYNKU NEWCONNECT Maestro wśród profesjonalistów 1.
Elementy geometryczne i relacje
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Analiza Sprawozdań Finansowych spółki Mondi Świecie S.A.
Przykłady zadań.
SLAJD 1 SLAJD 2 Dywersyfikacja szeroki zakres działania obejmujący branże: KOMPLEKSOWY PARTNER DLA TWOJEGO BIZNESU.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Wprowadzenie akcji na NewConnect Zainwestuj w SEKA S.A. 7 października 2011 r.
Komentarz do zmian na polskim rynku dystrybucyjnym.
20 lat polskiej bankowości
Zapis prezentacji:

Inwestowanie nabiera smaku Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowe BOMI S.A.

Agenda władze Spółki struktura akcjonariatu profil Spółki perspektywiczny rynek mocna pozycja konkurencyjna strategia rozwoju wyniki finansowe plany inwestycyjne

w realizacji strategii Władze Spółki Zarząd Spółki: Stanisław Okonek – Prezes Zarządu Mieczysław Cierpisz – Wiceprezes Zarządu Krzysztof Pietkun – Wiceprezes Zarządu Rada Nadzorcza: Grzegorz Leszczyński – Przewodniczący RN Piotr Dziabas – Wiceprzewodniczący RN Marian Pełka – Członek RN Marek Jarociński – Członek RN Piotr Derlatka – Członek RN umiejętności i doświadczenie skuteczność w realizacji strategii zaangażowanie kapitałowe w Spółkę Kluczowa kadra zarządzająca PPH BOMI S.A. - zespół fachowców o dużym doświadczeniu w obszarze branży handlu detalicznego oraz finansów.

Struktura akcjonariatu Źródło: Spółka

Profil Spółki

Profil Spółki jedna z największych sieci delikatesów w Polsce (22 obiektów) znana marka bogata oferta produktów ok. 35 tys. - dostosowana do preferencji klientów szeroka baza dostawców - ok. 600 (dywersyfikacja dostaw oraz bogactwo oferty) lojalni klienci o ponadprzeciętnych dochodach - programy lojalnościowe najlepsze lokalizacje sklepów szybka ekspansja rynkowa kompetentny i doświadczony Zarząd sprawnie realizowana strategia rozwoju rosnąca sprzedaż i rentowność

Rozwój sieci sprzedaży – liczba delikatesów PPH BOMI S.A. Historia Rozwój sieci sprzedaży – liczba delikatesów PPH BOMI S.A. Źródło: Spółka

Perspektywiczny rynek

Rynek FMCG wartość rynku sprzedaży detalicznej w 2005 r. - 149,7 mld zł * roczne tempo wzrostu rynku FMCG w Polsce - ok. 2,9 % Krajowy rynek detaliczny w 2005 r. - udział w sprzedaży artykułów spożywczych * Struktura rynku FMCG w Polsce w 2005 r.* supermarkety 34,20% hipermarkety 22,90% specjalistyczne sklepy spożywcze 22,40% dyskonty 12,70% inne 7,89% produkty spożywcze i napoje 36,30% pozostałe 63,70% * Datamonitor

Rynek FMCG Rynek delikatesów rozwija się w tempie około 22% rocznie. Prognozy wartości rynku sprzedaży detalicznej żywności w Polsce w latach 2005-2010 Źródło: Datamonitor

Rynek delikatesów w Polsce rosnąca zamożność społeczeństwa - wzrost zapotrzebowania na produkty z wyższej półki najważniejsze kryterium zakupu artykułów spożywczych jakość oferowanych produktów dobra lokalizacja sklepu produkty markowe postrzegane jako: bezpieczniejsze o lepszej jakości rosnące zainteresowanie kuchniami innych krajów i samodzielnym przyrządzaniem potraw - popyt na produkty egzotyczne, rzadko spotykane segment produktów premium - mniejsza wrażliwość na wahania koniunktury cena najważniejsza jedynie dla 20% konsumentów* akceptacja wyższej ceny ** *raport Wprost, IX 2006 r. **raport PricewaterhouseCoopers „From Sao Paulo to Shanghai – New consumer dynamics: The impact on modern retailing – Poland 2006/07”

Mocna pozycja konkurencyjna

Mocna pozycja rynkowa bardzo mocna pozycja na rynku delikatesów w Polsce wysoki udział w rynku sprzedaż w sieciach delikatesowych osiąga wartość 2 mld zł rocznie* udział sprzedaży PPH BOMI S.A. w rynku wynosi 19% Udział w rynku sprzedaży w sieciach delikatesowych w Polsce Ilość sklepów na koniec I kwartału 2007 r. Sklepy własne Sklepy fraszyzowe PPH BOMI S.A. 19% pozostali 81% Źródło: Spółka Źródło: PMR Publications, 1Q 2007 * - Rzeczpospolita, 9.XI.2006 r.

efektywność działania Mocna pozycja rynkowa know how rozbudowana sieć sprzedaży możliwości kapitałowe rozpoznawalna marka efektywność działania

Efektywny model biznesu wysoka specjalizacja – koncentracja na rynku delikatesów bogata oferta produktów spożywczych w segmencie premium, ściśle dostosowana do preferencji klientów – 35 tys. bezkonkurencyjna na rynku gama asortymentu cena odpowiadająca wysokiej jakości produktów nie konkurowanie ceną a jakością towarów oraz obsługi zaufanie klientów do BOMI jako najdłużej działających w Polsce wielkopowierzchniowych sklepów delikatesowych duża lojalność klientów: ludzie o ponadprzeciętnych dochodach, ceniący jakość, szeroki wybór towarów – w tym egzotycznych, trudno dostępnych produktów oraz profesjonalną obsługę programy lojalnościowe (rabaty, karty rabatowo-kredytowe Nordea, konkursy)

Efektywny model biznesu wielowymiarowy wzrost: wzrost sprzedaży detalicznej poprzez rozbudowę sieci delikatesów stały wzrost efektywności działania – zwiększanie sprzedaży na m2 zwiększanie rentowności działania (efekty skali) Liczba delikatesów BOMI Powierzchnia sprzedaży detalicznej (m2) Źródło: Spółka Źródło: Spółka

Efektywny model biznesu bezpieczeństwo: zdywersyfikowana struktura dostawców – ok. 600 szeroka sieć sprzedaży - rozproszenie ryzyka lokalizacyjnego obszar ekskluzywnych produktów - stabilny poziom sprzedaży, także w przypadku wahań koniunktury wysokie bariery wejścia dla konkurencji: kapitałochłonność know how wieloletnie wypracowane relacje z partnerami

Wzrost powierzchni sprzedaży w latach 2006-2009 (m2) Strategia rozwoju intensywny rozwój sieci sprzedaży pod względem powierzchni i zasięgu: 22 obiekty (IX 2007 r.)  48 obiektów w 2009 r. łączna powierzchnia 38263 m2 (IV 2007 r.)  88 000 m2 w 2009 r. preferowana powierzchnia sklepu od 1 500 m2 do 2500 m2 preferowane duże miasta powyżej 70 tys. mieszkańców lub lokalizacje podmiejskie najbardziej atrakcyjne lokalizacje w miastach: centra i galerie handlowe, nowe osiedla mieszkaniowe jednolity design sklepów - wzmocnienie identyfikacji marki BOMI Delikatesy zwiększanie efektywności działania poprzez wdrożenie rozwiązań informatycznych wspierających zarządzanie sprzedażą rozważenie możliwości ekspansji zagranicznej Wzrost powierzchni sprzedaży w latach 2006-2009 (m2) Źródło: Spółka

Rozwój sieci sprzedaży Sieć sprzedaży PPH BOMI S.A. w 2007 r. Istniejące delikatesy:* Gdańsk (8) Warszawa (5) Gdynia (3) Bydgoszcz (1) Katowice (1) Legnica (1) Legionowo (1) Malbork (1) Słupsk (1) Otwarcia planowane na 2007 r.: Gorzów Wielkopolski (1) Kraków (1) Sopot (1) Stan na: XI 2007r.

Wyniki finansowe

Sprzedaż podwojenie przychodów latach 2004 - 2007 rozwój ekstensywny (zwiększanie liczby placówek) rozwój intensywny (rosnąca efektywność działania) Sprzedaż PPH BOMI S.A. (w tys. zł) Źródło: Spółka

Wyniki finansowe 15-krotny wzrost wielkości zysku netto w okresie 2004-2007 wzrost efektywności działania, poprzez: efekt skali (wzrost obrotów przy względnie stałych kosztach oraz poprawa warunków zakupu) zoptymalizowanie indeksów towarowych (dziś ok. 35 tys.)   2007P 2006 2005 2004 EBITDA 26 764 15 347 8 006 4 869 zysk operacyjny 22 653 12 745 4 721 2 186 zysk netto 18 242 9 989 3 189 1 221 Źródło: Spółka

Bilans Podstawowe dane bilansowe PPH BOMI S.A. (w tys. zł) 31.12.2006 31.12.2005 31.12.2004 aktywa trwałe 16 014 14 703 14 656 aktywa obrotowe 57 861 41 637 32 148 aktywa razem 73 875 56 340 46 804 kapitał własny 17 614 9 373 6 184 zobowiązania 56 261 46 967 40 620 Struktura bilansu PPH BOMI S.A. (%) 31.12.2006 31.12.2005 31.12.2004 rzeczowe aktywa trwałe 18,52 22,31 26,82 zapasy 39,49 51,95 44,62 kapitał własny 23,84 16,64 13,21 zobowiązania krótkoterminowe 70,90 75,69 82,72 zobowiązania długoterminowe 3,70 4,23 2,88 Źródło: Spółka

Analiza wskaźnikowa 2006 2005 2004 rentowność netto 2,64 1,03 0,44   2006 2005 2004 rentowność netto 2,64 1,03 0,44 rentowność sprzedaży 23,11 22,32 22,72 ROA 13,52 5,66 2,61 ROE 56,71 34,02 19,74 wskaźnik rotacji aktywów 5,1 5,5 5,9 wskaźnik obrotu zapasów 28 35 okres spływu należności 10 7 8 okres spłaty zobowiązań 50 51 wskaźnik bieżącej płynności 1,1 0,98 0,83 wskaźnik płynności szybkiej 0,55 0,29 wskaźnik natychmiastowy 0,35 0,14 0,12 wskaźnik zadłużenia długoterminowego 3,7 4,2 2,9 wskaźnik zadłużenia kapitałów własnych 319 501 657 wskaźnik ogólnego zadłużenia 76,2 83,4 86,8 Źródło: Obliczenia DM IDMSA na podstawie danych Spółki

Analiza wskaźnikowa - porównanie Podstawowe wskaźniki operacyjne (stan na 31.12.2006 r.) Bomi Alma Market NG2 Gino Rossi Emperia Holding Monnari rentowność netto 2,64 3,24 13,28 8,12 1,66 12,11 ROA 13,52 7,89 22,09 7,26 3,71 20,24 ROE 56,71 13,46 29,01 14,12 6,55 41,33 wskaźnik rotacji aktywów 5,1 2,44 0,89 2,23 1,67 wskaźnik obrotu zapasów 28 25 92 125 24 77 okres spływu należności 10 45 36 65 19 okres spłaty zobowiązań 50 59 48 133 108 wskaźnik ogólnego zadłużenia 76,2 41,3 23,8 48,6 43,3 51,0 wskaźnik bieżącej płynności 1,10 1,33 2,88 1,60 0,95 1,04 wskaźnik natychmiastowy 0,35 0,14 0,21 0,16 0,08 0,12 Źródło: Obliczenia DM IDMSA na podstawie danych Spółki

Plany inwestycyjne Ogółem 121 mln zł, z tego: Plany inwestycyjne na lata 2007-2009 Ogółem 121 mln zł, z tego: 105 mln zł - uruchomienie działalności handlowej w 30 nowych lokalizacjach 3 mln zł - na promocja wizerunku marki BOMI Delikatesy 8 mln zł - modernizacja istniejących placówek 5 mln zł - nabycie i wdrożenie systemu informatycznego

Dlaczego warto zainwestować? dynamicznie rosnący, perspektywiczny rynek delikatesów efektywny model biznesowy Spółki mocna pozycja na rynku dynamiczny wzrost sieci sprzedaży wysoka rentowność i rosnąca sprzedaż kompetentny, doświadczony Zarząd wysokie bariery wejścia dla konkurencji

Gdynia 81-572, ul. Gryfa Pomorskiego 71 PPH BOMI S.A. Gdynia 81-572, ul. Gryfa Pomorskiego 71 tel. (+48 58) 627 34 60, fax: (+48 58) 627 34 61 e-mail: biurozarzadu@bomi.pl www.bomi.pl Niniejsza prezentacja ma wyłącznie charakter promocyjny. Informacje o publicznej ofercie akcji zostaną opublikowane w prospekcie emisyjnym dostępnym w wersji elektronicznej na stronach internetowych Spółki pod adresem: www.bomi.pl