Rozdzielanie i załatwianie spraw

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Informacja publiczna i e-urząd
Advertisements

Departament Informatyzacji MAiC
ORGANIZACJA PRACY WŁASNEJ I SZEFA
PRZYJMOWNIE I WYSYŁANIE KORESPONDENCJI
Umowy o dofinansowanie projektów
Dział Zasobów Archiwalnych
Przyjmowanie pism według systemu bezdziennikowego 
SYSTEM KANCELARYJNY.
T: System Kancelaryjny.
WOJSKOWEJ AGENCJI MIESZKANIOWEJ
Rodzaje dokumentów biurowych
Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
Przyjmowanie i wysyłanie korespondencji Ewa Pabin kl.3aTŻiGD
PRZECHOWYWANIE PISM..
Jak mierzyć efektywność realizacji procesu
Spółka Cywilna Zagadnienia ogólne.
Kontrole kwalifikowalności do wsparcia specjalnego do krów i owiec
Wskazówki dotyczące przechowywania dokumentacji w IBL PAN
PRAWNE FORMY DZIAŁANIA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ.
USTAWA z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne 1)
1 Procedura wyboru wniosków i zawierania umów w ramach Poddziałania POKL Piotr J. Majewski Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, 17 kwietnia.
Aspekty prawne i techniczne
WYSYŁANIE PISM WEDŁUG SYSTEMU BEZDZIENNIKOWEGO
Prowadzenie dokumentacji
SYSTEMY KANCELARYJNE.
– główny efekt pracy biurowej
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Korespondencja biurowa
Informatyzacja Urzędu – Obowiązki Prawne
UWAGI DO SKŁADANYCH SPRAWOZDAŃ za rok 2012
Systemy Kancelaryjne ..
Nowa, elektroniczna instrukcja kancelaryjna.
Metodyki zarządzania projektami
2/13 Portal Podatkowy e-Deklaracje 2.
Zasady ogólne postępowania administracyjnego
Fazy obiegu pism I faza – przyjmowanie pism II faza – rozdział
Opracował :© 2014 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2014/2015 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
Wypowiedzenie zmieniające
HARMONOGRAM WDRAŻANIA APLIKACJI MUNSOL W GMINIE KRAPKOWICE
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
KROK PO KROKU PRZEDSTAWIAMY W JAKI SPOSÓB MOŻNA POZYSKAĆ ŚRODKI NA DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKĄ I ZASADY ICH WYDATKOWANIA FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH.
Zmiana imienia i nazwiska
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
REDAGOWANIE PISM.
Rodzaje dokumentów biurowych
Funkcje pracy biurowej
ELEMENTY DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ
Obieg dokumentów w instytucji publicznej o akademickim rodowodzie Mariusz Mysiakowski Warszawski Uniwersytet Medyczny.
Opracował :© 2015 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2015/2016 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Temat: Procedury odwoławcze od decyzji urzędów.
Instrukcja Kancelaryjna i Wykaz Akt Uniwersytetu Jagiellońskiego
Postępowanie sądowe [ jurysdykcyjne / główne ] Katedra Postępowania Karnego mgr Artur Kowalczyk Katedra Postępowania Karnego mgr Artur Kowalczyk.
Wnioskodawca chcący ubiegać się o dofinansowanie projektu w konkursie w ramach RPO WIM powinien: 1)Zapoznać się z ogłoszeniem o konkursie: Ogłoszenie.
Zasady gromadzenia i przechowywania dokumentacji projektów realizowanych przez Urząd Miasta Poznania Agnieszka Górczewska Oddział Programów i Funduszy.
Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
Instrukcja kancelaryjna – jej znaczenie i zasady opracowania
Podstawowe definicje związane z archiwizacją dokumentacji
ZASADY POSTĘPOWANIA Z DOKUMENTAMI W POLITECHNICE GDAŃSKIEJ
Rodzaje systemów kancelaryjnych
Załatwianie spraw przez organy podatkowe
Łączenie pism w sprawy, pisma nie tworzące akt spraw
FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH i DOKTORANCKICH
Podpis elektroniczny – załóż profil zaufany
Obywatel w gospodarce rynkowej Prawa pracodawcy i pracownika Formy zatrudnienia Dokumenty aplikacyjne.
notatki służbowe Pracownia techniki biurowej
Wyniki kontroli Warszawa, czerwiec 2019 r..
Zapis prezentacji:

Rozdzielanie i załatwianie spraw

Pracownicy kancelarii rozdzielają pisma, analizując ich treść i na tej podstawie dzielą korespondencję pomiędzy poszczególne komórki organizacyjne. Każda komórka organizacyjna ma w kancelarii swoją teczkę. Zależnie od liczby pism przychodzących, raz dziennie lub częściej korespondencja przekazywana jest kierownikowi danej komórki organizacyjnej. Ten przegląda ją i przydziela odpowiednim pracownikom do załatwienia. Pisma, które wymagają osobistego zajęcia się sprawą, kierownik pozostawia sobie. Kierownik, rozdzielając pisma, zajmuje się ich dekretowaniem.

Dekretowanie pism – to czynności związane z rozdzielaniem pism i nanoszeniem na nie informacji dotyczących sposobu i terminu załatwiania sprawy. Każdą informację kierownik datuje i podpisuje.

Pracownik danej komórki załatwia sprawę pod względem merytorycznym oraz formalnym. Merytoryczne załatwienie sprawy jest uzależnione od faktycznego stanu sprawy, odzwierciedla przyczyny, skutki zdarzeń oraz interesy stron, oddaje istotę sprawy, czyli jej meritum. Załatwienie sprawy pod względem formalnym polega na załatwieniu jej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, np. w określonym terminie, na określonym formularzu, po uzyskaniu określonych opinii.

Po wstępnym opracowaniu sprawy, pracownik przedstawia sposób jej załatwienia kierownikowi w celu uzyskania aprobaty. Aprobata – to akceptacja merytorycznego i formalnego załatwienia sprawy. Wyróżnia się aprobatę wstępną i ostateczną.

Każde pismo, które jest sporządzone w toku pracy biurowej powinno być opatrzone numerem sprawy – znakiem, który określa się jako nasz znak. Każdy znak pisma składa się zawsze z kilku elementów literowych i cyfrowych oddzielanych od siebie kreskami poziomymi lub pochyłymi. Np. NA-4.3.1-45/2006.

Każde pismo wychodzące z jednostki organizacyjnej musi być podpisane przez osobę upoważnioną. Zwykle jest to szef tej jednostki lub jego zastępca. Pisma do podpisania podaje się szefowi w specjalnej teczce do podpisu.

Przy stosowaniu teczki do podpisu obowiązują następujące zasady: Każde pismo wkłada się oddzielnie między sztywne strony teczki, Jeśli pismo ma więcej stron niż jedną, to stronę, na której ma być złożony podpis, kładzie się na wierzchu, a pozostałe strony we właściwej kolejności pod spodem, Jeżeli podpisać należy więcej stron niż jedną, każdą z nich kładzie się osobno pomiędzy sztywnymi stronami teczki.

Pisma wpływające do komórek organizacyjnych powinny być rozpatrywane w określonych terminach. Wyróżnia się dwa główne terminy załatwiania spraw: prekluzyjne i porządkowe Termin prekluzyjny – to termin, po którego upływie dokonana czynność prawna pozbawiona jest skutków prawnych i uważana jest za niebyłą. Wszystkie pozostałe terminy są terminami porządkowymi.

Terminy stałe obejmują z góry ustalone okresy, np Terminy stałe obejmują z góry ustalone okresy, np. dwutygodniowe, miesięczne, kwartalne. W takich terminach najczęściej sporządza się sprawozdania i to często właśnie od nich sprawozdania noszą nazwy, np. sprawozdanie miesięczne, kwartalne, roczne.

Terminy doraźne mogą być wyznaczone przez: kierownika komórki organizacyjnej podczas dekretowania pisma pracownika podczas układania pism do rozpatrzenia nadawcę korespondencji w treści pisma