Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Cyfrowy Urząd 2011-06-22.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Skrócona instrukcja składania wniosków o wpis do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą z użyciem profilu zaufanego (e-PUAP) lub bezpiecznego.
Advertisements

Projekt ustawy o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw.
JASTRZĘBIA GÓRA 2010 Przekształcenia do postaci mapy zasadniczej do postaci cyfrowej i utworzenia baz danych Karol Kaim.
Departament Informatyzacji MAiC
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Skrócona instrukcja składania wniosków o zmianę wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą z użyciem profilu zaufanego (e-PUAP) lub.
Ministerstwo Sprawiedliwości
Technologie informacyjne w administracji publicznej wykład 5
Departament Ochrony Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego Dostęp do informacji o środowisku Płock, 8 lipca 2004 r.
Rejestr Spraw Sądowych
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Platforma A2A PA2A.
elektronicznego fakturowania
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
Wspólny Projekt administracji rządowej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata , współfinansowanego ze środków.
Wspólny Projekt administracji rządowej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata , współfinansowanego ze środków.
Problemy organizacji usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną wdrażanych przez MSWiA   współpraca między systemami lokalnymi a platformą ePUAP.
Wszczęcie postępowania (art. 61 KPA)
Metody identyfikacji: podpis elektroniczny, ePUAP, biometryka
Informatyzacja a prawo podatkowe
Dr Dariusz Adamski Prof. dr hab. Mirosław Kutyłowski
Podstawy prawne informatyzacji administracji publicznej
Kierunki rozwoju systemów teleinformatycznych PZGiK wynikające z wprowadzonych i projektowanych zmian legislacyjnych eAdministracja.
Dokument elektroniczny w administracji publicznej
Plan wdrażania systemu e-Obiegu MunSol
USŁUGA POWSZECHNA ePUAP PISMO OGÓLNE
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Mobilny ePodpis już w Plusie Polkomtel i MobiTrust Warszawa, 7 stycznia 2009 – w ofercie Plus dla Firm od 9 stycznia 2009 roku.
1. 2 Elektroniczna Dystrybucja Informacji EDI, format XML Wydział Prawa i Administracji Pracownia Komputerowa.
Informatyzacja Urzędu – Obowiązki Prawne
Szkolenie dla nowych podmiotów – aplikacje w kontraktowaniu na lata Lubuski Oddział Wojewódzki NFZ w Zielonej Górze wrzesień 2010.
Zakładane cele : Jednolity kanał udostępniania elektronicznych usług publicznych przez administrację publiczną (ESP) Platforma współkorzystania z wypracowanych.
Zarządzanie dokumentacją medyczną w modelu zdecentralizowanym
Świadczenie e-usług publicznych na poziomie centralnym i regionalnym
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Magdalena Sobczak Kierownik Biura ds. Gospodarki Odpadami
Standard Elektronicznej Skrzynki Podawczej a nadesłane uwagi
System Rządowy Proces Legislacyjny modyfikacje 2012/2013
Postępowanie administracyjne w zarządzaniu oświatą
2/13 Portal Podatkowy e-Deklaracje 2.
Faktura elektroniczna, podpis elektroniczny – aspekty prawne Witold Chomiczewski, LL.M. radca prawny
Rozwój portalu PUE – integracja z ePUAP
Logowanie do platformy PEUP
2/13 Portal Podatkowy e-Deklaracje 2.
Aleph Raporty, raport danych osobowych, ubytki OPAC.
WNIOSKI O ODZNACZENIA PAŃSTWOWE I RESORTOWE Informacje nt
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Konferencja: e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość? Rafał Sowiński,
Instrukcja składania wniosku w systemie Rejestr Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą LOGIN:……………………………………….. HASŁO:………………………………………..(UWAGA!
Płatnik PIT – zmiany od 2015 roku
Zgłaszanie prac geodezyjnych
SIO źródło danych o kształceniu zawodowym i planowane zmiany.
Planowane wydatki inwestycyjne w zakresie informatyki na 2016 rok: 1
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakładanie konta w CEIDG -Wybór sposobu dostępu.
Joanna Król Kuratorium Oświaty we Wrocławiu ZMIANY W PROCEDURACH ZGŁASZANIA WYPOCZYNKU I WYCIECZEK VI Dolnośląska Konferencja Promocji Turystyki „Bezpieczne.
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakres uprawnień administratora lokalnego Wnioski.
Lekarska ambulatoryjna opieka rehabilitacyjna
ZASADY POSTĘPOWANIA Z DOKUMENTAMI W POLITECHNICE GDAŃSKIEJ
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017 r.
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
Samorządowa Elektroniczna Platforma Informacyjna (SEPI) Kompleksowe rozwiązanie służące do udostępniania informacji i usług publicznych.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Podpis elektroniczny – załóż profil zaufany
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne w Narodowym Funduszu Zdrowia (NFZ)
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Zapis prezentacji:

Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Cyfrowy Urząd

2 Koncepcja rozbudowy Cyfrowego Urzędu Zaufany Profil (aspekty prawne) Kodeks Postępowania Administracyjnego Art. 63. § 3a. Podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno: 1) być uwierzytelnione przy użyciu mechanizmów określonych w art. 20a ust. 1 albo ust. 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

3 Koncepcja rozbudowy Cyfrowego Urzędu Zaufany Profil (aspekty prawne) Nowelizacja Ustawy o Informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne z dnia 12 lutego 2010r Art. 20a. 1.Identyfikacja użytkownika systemów teleinformatycznych udostępnianych przez podmioty określone w art. 2 następuje przez zastosowanie kwalifikowalnego certyfikatu przy zastosowaniu zasad przewidzianych w ustawie z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450, z późn. zm.) lub profilu zaufanego ePUAP.

4 Koncepcja rozbudowy Cyfrowego Urzędu Zaufany Profil (aspekty prawne) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie szczegółowych warunków organizacyjnych i technicznych, które powinien spełniać system teleinformatyczny służący do identyfikacji użytkowników (21 kwietnia 2011r.) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie zasad potwierdzania, przedłużania ważności, wykorzystania i unieważniania profilu zaufanego elektronicznej platformy usług administracji publicznej (27 kwietnia 2011r)

5 Koncepcja rozbudowy Cyfrowego Urzędu Zaufany Profil (aspekty prawne) Właściwości Systemu Certyfikującego; Właściwości Systemu Zarządzania Tożsamością;\ MAX Punkt konsultacyjny (za stroną ePUAP): Nowe Miasto Lubawskie; Pisz; Olsztyn; Giżycko; Szczytno; Braniewo; Ostróda; Iława; Ełk; Bartoszyce;

6 Koncepcja rozbudowy Cyfrowego Urzędu Zaufany Profil (aspekty prawne) § Punkty potwierdzające przechowują i archiwizują dokumenty i dane w postaci papierowej w zakresie potwierdzania, przedłużania ważności i unieważniania profilu zaufanego ePUAP w warunkach zapewniających co najmniej: zachowanie integralności dokumentów; łatwe odszukanie i udostępnienie dokumentów; ochronę danych osobowych zawartych w dokumentach; ochronę tych dokumentów przed zniszczeniem.

7 Koncepcja rozbudowy Cyfrowego Urzędu Zaufany Profil (aspekty prawne) 2. Dokumenty i dane w postaci elektronicznej w zakresie potwierdzania, przedłużania ważności i unieważniania profilu zaufanego ePUAP, z zachowaniem warunków określonych w ust. 1, przechowuje oraz archiwizuje minister. 3. Obowiązek przechowania dokumentów i danych, o których mowa w ust. 1 i 2, trwa przez okres 20 lat od chwili potwierdzenia albo przedłużenia ważności profilu zaufanego ePUAP lub odmowy jego potwierdzenia albo przedłużenia ważności bądź od dnia jego unieważnienia.

8 Koncepcja rozbudowy Cyfrowego Urzędu Zaufany Profil (aspekty prawne) 4. W przypadku ustania działalności punktu potwierdzającego dokumenty, o których mowa w ust. 1, przekazuje się organowi lub jednostce organizacyjnej przejmującej zadania i funkcje punktu potwierdzającego, którego działalność ustała. W przypadku braku następcy prawnego punktu potwierdzającego dokumenty przekazuje się ministrowi.

9 Koncepcja rozbudowy Cyfrowego Urzędu Zaufany Profil (aspekty prawne) Wymagania przy zakładaniu konta dla użytkownika; Założenie konta dla podmiotu jest dokonywane przez użytkownika; Użytkownik zarejestrowany może działać w imieniu różnych podmiotów.

10 Koncepcja rozbudowy Cyfrowego Urzędu

11 Koncepcja rozbudowy Cyfrowego Urzędu

12 Koncepcja rozbudowy Cyfrowego Urzędu

13 Koncepcja rozbudowy Cyfrowego Urzędu Na co czekamy … Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (ostatnia wersja z dnia 14 czerwca 2011r); Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (ostatnia wersja z dnia 31 maja 2011r)

14 Koncepcja rozbudowy Cyfrowego Urzędu Nowa szata graficzna; Nowy moduł zarządzania; Łatwiejszy interfejs do budowy formularzy; Opisy do usług;

15 Koncepcja rozbudowy Cyfrowego Urzędu Opisy do usług (typy kontenerów): Opis ogólny usługi; Termin załatwienia sprawy; Wymagane dokumenty; Podstawa prawna; Opłaty; Sposób dostarczania dokumentów; Tryb odwoławczy; Informacje dodatkowe;

16 Koncepcja rozbudowy Cyfrowego Urzędu Architektura Systemu System składał się będzie z czterech modułów: Superadministratora; Administratora; Urzędnika; Klienta Urzędu.

17 Koncepcja rozbudowy Cyfrowego Urzędu Konto Superadministratora zakładanie kont nowych jednostek; usuwanie kont jednostek; blokowanie kont użytkowników systemu; dodawanie, usuwanie i modyfikacja usług referencyjnych; tworzenie, usuwanie i modyfikacja opisów usług referencyjnych;

18 Koncepcja rozbudowy Cyfrowego Urzędu Konto Administratora zarządzania kontami urzędników danej jednostki, zarządzanie uprawnieniami; zarządzanie danymi teleadresowymi urzędu; udostępnianie konkretnych usług; modyfikacje pod względem wizualnym formularzy; dodawanie własnych przypisów do referencyjnych opisów udostępnionych przez superadministratora;

19 Koncepcja rozbudowy Cyfrowego Urzędu Konto Urzędnika odbiór nadesłanych na skrzynkę urzędu wiadomości; weryfikacja podpisów pod otrzymanymi dokumentami; sporządzanie i wysyłanie odpowiedzi na wnioski petenta, w tym podpisanie dokumentu podpisem kwalifikowalnym (możliwość dodania więcej niż jednego podpisu); wysyłanie pism do innych jednostek, mających swoje konto w systemie Cyfrowy Urząd (w tym możliwość wyboru większej ilości); Urzędnik ma możliwość przesłania stworzonego dokumentu do innych jednostek samorządowych mających swoje konto w systemie Cyfrowy Urząd

20 Koncepcja rozbudowy Cyfrowego Urzędu Konto Klienta Urzędu wybór usługi; podgląd opisu; podgląd formularza przed wypełnieniem; wypełnienie i wysyłanie formularzy do jednostek samorządowych, w tym złożenie podpisu kwalifikowalnego pod formularzem; załączanie do formularza dodatkowych dokumentów w postaci załączników; śledzenie stanu załatwiania sprawy; otrzymywanie odpowiedzi;

21 Koncepcja rozbudowy Cyfrowego Urzędu Konto Klienta Urzędu weryfikacja podpisu pod odpowiedzią urzędu; weryfikacja UPO i UPN; zapisywanie formularzy do skrzynki roboczej; edycja profilu; sprawdzenie historii operacji; wyszukiwanie spraw;

22 Koncepcja rozbudowy Cyfrowego Urzędu Struktura Cyfrowego Urzędu umożliwia dodawanie jednostek podległych jednostkom samorządowym, lecz nie posiadających osobowości prawnej (szkoły, biblioteki,…). Konta takich jednostek powinny być zarządzane przez administratorów lokalnych jednostek samorządowych sprawujących pieczę nad daną organizacją. Jednostka taka mogłaby podlegać wyłącznie jednej jednostce nadrzędnej. Przy wypełnianiu formularza klient powinien być informowany, że skrzynka podawcza jest obsługiwana przez następującą jednostkę nadrzędną.

23 Dziękuję za uwagę Departament Społeczeństwa Informacyjnego Koncepcja rozbudowy Cyfrowego Urzędu