Projekt TalentGame Metodyka i narzędzia badania predyspozycji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
PRAKTYKA CZYNI MISTRZA!
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Projekt pt.: Wsparcie dla rozwoju i adaptacji na Dolnym Śląsku Realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz krajowego wkładu publicznego.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
  WZBOGACANIE WARSZTATU PRACY CZŁONKIŃ I CZŁONKÓW SDSiZ RP poprzez
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Rozpoznawanie predyspozycji i zainteresowań – gwarancją życiowego sukcesu Konferencja otwarcia projektu współfinansowanego ze środków EFS w.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
L IFE COACHING – WSPARCIE MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Jachranka, wrzesień 2012.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
PORADNICTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE WYBIERAM, WIĘC MYŚLĘ…
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Zapis prezentacji:

Projekt TalentGame Metodyka i narzędzia badania predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów Warszawa, maj 2011

Opis Projektu Projekt „TalentGame” – metodyka i narzędzia diagnozy predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów Projekt europejski realizowany w ramach POKL na rzecz Ministerstwa Edukacji Narodowej, współfinansowany ze środków EFS - konkurs 4/POKL/3.4.3 Nr projektu UDA-POKL.03.04.03-00-035/08-00 Wartość projektu: 2,25 mln PLN (+ sponsoring zewnętrzny) Okres realizacji: 02.04.2009 – 31.03.2012 Zasięg geograficzny: cała Polska

Partnerzy Projektu Partnerzy projektu: IDEA! Management Consulting – Lider Projektu UseLab Sp. z o.o. – partner technologiczny Frontier Sp. z o.o. – partner technologiczny W projekcie bierze udział kadra naukowa z wiodących uczelni w tym: SWPS, SGH i UW.

Kadra naukowa Projektu KLUCZOWE OSOBY Dr Jacek Zakrzewski -  Kierownik Naukowy Projektu TalentGame - wykładowca SWPS (psycholog i specjalista od teorii i praktyki doradztwa zawodowego), ponad 15 lat doświadczeń na rynku doradztwa personalnego i edukacji. Dr Aneta Brzezicka, koordynator Laboratorium Badań Psychofizjologicznych i Eksperymentalnych SWPS, Instytut Psychologii PAN, specjalizacja metodologia badań, neurokogniwistyka

Kadra naukowa Projektu KONSULTACJE METODOLOGICZNE Dr Anna Paszkowska-Rogacz - pracownik naukowy Zakładu Psychologii Pracy i Doradztwa Zawodowego Instytutu Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego, wykładowca SWPS, autorka 50 artykułów i 6 książek poświęconych teorii i praktyce doradztwa zawodowego, współtwórca uniwersyteckiego programu kształcenia doradców zawodowych na zlecenie MIPS, doradca zawodowy Dr Agnieszka Wojtczuk-Turek - adiunkt w Katedrze Rozwoju kapitału Ludzkiego SGH (Szkoła Główna Handlowa) - specjalizacja metodyka pomiaru i rozwoju kompetencji społeczno-psychologicznych, Dr Anna Marianowska - adiunkt w Katedra Edukacji Ustawicznej i Andragogiki UW (Uniwersytet Warszawski), specjalizacja metodyka pracy dydaktycznej

Czym jest TalentGame? TalentGame to jedno z najbardziej nowatorskich przedsięwzięć edukacyjnych realizowanych na rzecz polskich dzieci i młodzieży. TalentGame to projekt innowacyjny na skalę europejską nie mający swojego odpowiednika w innych krajach. TalentGame to projekt , który ma pomóc uczniom w poszukiwaniu i rozwijaniu talentów oraz w podejmowaniu kluczowych wyborów życiowych. TalentGame to projekt, który pomoże promować doradztwo zawodowe w Polsce, uświadamiać jego rolę i znaczenie.

Cele Projektu Stworzenie oraz masowe upowszechnienie innowacyjnego narzędzia diagnozy zainteresowań i uzdolnień uczniów wraz z funkcją generowania raportu dot. Preferencji i predyspozycji zawodowych dziecka - narzędzia w postaci diagnostycznej gry komputerowej „TalentGame” Stworzenie oraz masowe upowszechnienie innowacyjnej metodyki doradztwa edukacyjno-zawodowego do zastosowania przez rodziców, nauczycieli i doradców zawodowych, której elementem jest gra komputerowa Poprawa samoświadomości uczniów w zakresie oceny własnych predyspozycji zawodowych oraz wsparcie narzędziowe i metodologiczne doradztwa zawodowego.

Grupy docelowe Grupy docelowe: Uczniowie w trzech grupach wiekowych: 7+, 12+ i 16+ Rodzice Nauczyciele, pedagodzy szkolni, doradcy zawodowi oraz Instytucje oświatowe prowadzące doradztwo edukacyjno-zawodowe Szkoły i placówki oświatowe oraz ich organy prowadzące Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Grupy docelowe wybrane zostały ze względu na realną potrzebę korzystania z rozwiązań wspierających diagnozę predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów, zaangażowanie w proces doradztwa zawodowego.

Rezultaty Projektu Rezultaty główne Projektu: Wystandaryzowane i znormalizowane komputerowe narzędzie diagnostyczne TalentGame do badania predyspozycji zawodowych uczniów (DVD) Materiały metodyczne „Mój Talent” wspomagające uczniów w rozpoznawaniu własnych predyspozycji i zainteresowań zawodowych Materiały metodyczne „Doradztwo Zawodowe w praktyce” wspomagające rodziców, nauczycieli i doradców zawodowych w rozpoznawaniu predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów. Pozostałe rezultaty: artykuły prasowe, raporty z badań .

Działania w Projekcie Najważniejsze działania realizowane w Projekcie: Opracowanie modeli metodycznych doradztwa zawodowego Badanie potrzeb, pretesty narzędzi Stworzenie prototypu narzędzia TalentGame Standaryzacja wstępna narzędzia TalentGame Produkcja narzędzia TalentGame Standaryzacja ostateczna narzędzia TalentGame Normalizacja narzędzia TalentGame Opracowanie finalne materiałów metodycznych

Koncept gry komputerowej Gra jest bardzo szeroko zakrojoną produkcją, łączącą elementy gry komputerowej i filmu animowanego ze znormalizowanym narzędziem diagnostycznym, zawierającą dodatkowe elementy edukacyjne. Tytuł gry: „Tajemnice Aeropolis”. Inspirację do stworzenia konceptu gry stanowiła teoria typów osobowości zawodowej Hollanda Fabuła gry ma charakter przygodowy i osadzona jest w konwencji realistycznej. Uczeń/Gracz wędruje przez 6 światów, symbolizujących różne nastawienia zawodowe. Podczas gry uczeń przeżywa pasmo przygód, w trakcie których wykonuje zadania diagnostyczne (minitesty) oraz poznaje swoje uzdolnienia w różnych dziedzinach i przejawach życia.

Koncept gry komputerowej – cd. Po ukończeniu gry uczeń i jego rodzice będą mogli zapoznać się z raportem nt. preferencji i predyspozycji, poziomu tzw. kluczowych kompetencji ucznia. Będą też mogli poprosić o interpretację wyników pedagoga lub doradcę zawodowego Istnieje możliwość udostępnienia doradcy zawodowemu „surowych danych” ucznia Gra tworzona jest zgodnie z zasadami tworzenia narzędzi psychometrycznych. Poddana została standaryzacji a będzie poddana następnie normalizacji na grupie 1000 uczniów z całej Polski.

Raport z gry Po zakończeniu gry, gracz może wygenerować 2 wersje raportu : skrócony feedback na ekranie (z możliwością drukowania) oraz pełny raport w pdf do druku Raport zawiera opis preferencji oparty na wyborze światów symbolizujących nastawienie zawodowe oraz opis predyspozycji/kompetencji zawodowych na podstawie pomiarów wyników minitestów badane zmienne w minitestach: kompetencje poznawcze (pamięć, uwaga, zdolności językowe, zdolności analitycznego myślenia), kompetencje społeczne, koordynacja wzrokowo-ruchowa, wytrzymałość, zdolności muzyczne

Normalizacja narzędzia Zapraszamy doradców zawodowych z całej Polski do współpracy w przeprowadzeniu normalizacji narzędzia TalentGame (ok. 12 osób). Terminy działań związanych z normalizacją narzędzia: 1-szy tydzień czerwca - spotkanie instruktażowe z doradcami w Warszawie 2-gi tydzień czerwca – przeprowadzenie gry w szkołach 3-ci tydzień czerwca – podsumowanie wyników 4-ty tydzień czerwca – obliczenia

Normalizacja narzędzia – c.d. Organizacja działań związanych z normalizacją narzędzia: zaprosimy doradców do Warszawy na jednodniowy warsztat instruktażowy zwracamy koszty podróży i zapewniamy catering w trakcie warsztatu wyposażymy doradców w płyty z grą komputerową doradcy zorganizują wskazane grupy, które przetestują grę doradcy przekażą wyniki gry do Biura Projektu via Internet lub przez kuriera (na koszt Projektu)

Przykłady z grafiki gry

Przykłady z grafiki gry

Koncept metodyki Opracowywana metodyka koncentruje się wokół dostarczenia rodzicom, nauczycielom i doradcom zawodowym przewodnika zawierającego praktyczne wskazówki jak krok po kroku pomóc uczniowi rozpoznać własny Talent i pokierować dalszą edukacją i rozwojem zawodowym. Zawiera zalecenia dot. doradztwa zawodowego (DZ): warunki prowadzenia DZ, kompetencje DZ, etapy DZ, stosowanie narzędzi diagnostycznych, w tym narzędzia komputerowego TalentGame, odpowiedzialność DZ Podejście metodyczne oparto na kompetencjach zawodowych, a nie na klasyfikacji zawodów wg krajowych standardów kwalifikacji zawodowych.

Upowszechnianie rezultatów Masowa dystrybucja płyty DVD z bezpłatną grą komputerową – szkoły, inserty do gazet Druk materiałów metodycznych Promocja w mediach, artykuły prasowe Bezpośrednie spotkania z kuratoriami, doradcami zawodowymi, organami szkół Konferencje

Strona projektu: www.talentgame.pl Kontakt Biuro Projektu: Hanna Łabęda - Menedżer Projektu Małgorzata Dąbrowska – Specjalista ds. Promocji IDEA! Management Consulting Sp. z o.o. ul. Drużynowa 3/1 02-590 Warszawa Tel: (22) 331 66 99 Fax: +48 (22) 331 66 94 hanna.labeda@idea-mc.pl malgorzata.dabrowska@idea-mc.pl Normalizacja narzędzia: Beata Salamończyk UseLab Sp. z o.o. ul. Żurawia 26 lok. 10 00-515 Warszawa Tel: (22) 863 20 71 Kom. 505 185 929 hubert.anyzewski@uselab.pl Strona projektu: www.talentgame.pl Strona projektu: www.talentgame.pl ww

Dziękujemy za uwagę i zapraszamy do współpracy