1.Projekt i jego realizator 2.Zespół Projektowy 3.Europejski Fundusz Społeczny dla oświaty w Polsce 4.Założenia Projektu 5.Działania i harmonogram Projektu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Generator przyszłości
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok r. KONFERENCJA.
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
SZKOŁA SUKCESU PROGRAM.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Plan Działania na lata
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Młodzieżowa przedsiębiorczość
WITAMY W. Nowy nadzór Dlaczego zajęliśmy się tym projektem ? Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, Obecny stan oświaty – bez katastrofy,
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROJEKT Projekt, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.3.4, zwyciężył w konkursie.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Projekt „Szkoła Kluczowych Kompetencji
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
„Kompetencje zawodowe”
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Kompetencje kluczowe drogą do kariery
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie
Spis treści  Celem jest umożliwienie uczniom szkół ponadgimnazjalnych rozwój kompetencji matematyczno – fizycznych lub kompetencji z przedsiębiorczości.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Projekty zrealizowane w ZS1
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

1.Projekt i jego realizator 2.Zespół Projektowy 3.Europejski Fundusz Społeczny dla oświaty w Polsce 4.Założenia Projektu 5.Działania i harmonogram Projektu 6.Omówienie szczegółowych zasad II etapu rekrutacji 7.Dyskusja 1.Projekt i jego realizator 2.Zespół Projektowy 3.Europejski Fundusz Społeczny dla oświaty w Polsce 4.Założenia Projektu 5.Działania i harmonogram Projektu 6.Omówienie szczegółowych zasad II etapu rekrutacji 7.Dyskusja

Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie dołączyła do grona uczelni w 1993 roku. Dzięki dynamicznemu rozwojowi uzyskała status jednej z największych i najlepszych niepublicznych uczelni pedagogicznych (wyróżniona w rankingach Perspektyw, Wprost, Polityki i Rzeczpospolitej). Od początku istnienia swoje działania kierowała do społeczności wiejskich i małomiejskich. Tak jest również obecnie, co odzwierciedlają liczne projekty realizowane przez uczelnię. Beneficjenci projektów oraz absolwenci uczelni doskonale odnajdują się na drodze edukacyjnej i zawodowej.

tytuł: Kompetencje kluczowe drogą do kariery, numer i nazwa Priorytetu: III. Wysoka jakość systemu oświaty, numer i nazwa Działania: 3.3. Poprawa jakości kształcenia, numer i nazwa Poddziałania: Modernizacja treści i metod kształcenia – projekty konkursowe, okres realizacji zajęć: od do tytuł: Kompetencje kluczowe drogą do kariery, numer i nazwa Priorytetu: III. Wysoka jakość systemu oświaty, numer i nazwa Działania: 3.3. Poprawa jakości kształcenia, numer i nazwa Poddziałania: Modernizacja treści i metod kształcenia – projekty konkursowe, okres realizacji zajęć: od do Przedsięwzięcie jest skierowane do uczniów szkół ponadgimnazjalnych z województw: pomorskiego, zachodniopomorskiego, wielkopolskiego, lubuskiego. Głównym celem działań jest wzrost zainteresowania i rozwój kompetencji kluczowych w obszarze nauk matematyczno-przyrodniczych, przedsiębiorczości, świadomego wyboru ścieżki edukacyjnej, wejścia na rynek pracy młodzieży szkół ponadgimnazjalnych. Przedsięwzięcie jest skierowane do uczniów szkół ponadgimnazjalnych z województw: pomorskiego, zachodniopomorskiego, wielkopolskiego, lubuskiego. Głównym celem działań jest wzrost zainteresowania i rozwój kompetencji kluczowych w obszarze nauk matematyczno-przyrodniczych, przedsiębiorczości, świadomego wyboru ścieżki edukacyjnej, wejścia na rynek pracy młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.

Biuro Projektu mieści się w siedzibie Wydziału Zamiejscowego WSP TWP w Człuchowie.

Wśród dziesięciu Priorytetów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki znalazły się dwa Priorytety oświatowe. Na szczeblu centralnym wdrażany jest Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty", dla którego Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Edukacji Narodowej. Człowiek – najlepsza inwestycja! Działania w ramach Priorytetu III koncentrują są na podwyższaniu jakości i efektywności systemu oświaty oraz ukierunkowaniu kształcenia na dziedziny o znaczeniu kluczowym dla budowy gospodarki opartej na wiedzy.

Cele priorytetu III PO KL: Doskonalenie podstaw programowych; Opracowanie innowacyjnych programów dotyczące kształcenia (również w formie e-learningu); Modernizację systemu nadzoru pedagogicznego; Usystematyzowanie oraz opis kompetencji i kwalifikacji występujących na rynku pracy w ramach Krajowego Systemu Kwalifikacji; Ogólnopolskie kampanie propagujące uczenie się przez całe życie; Rozwój instrumentów służących badaniom i analizom systemu oświaty. Cele priorytetu III PO KL: Doskonalenie podstaw programowych; Opracowanie innowacyjnych programów dotyczące kształcenia (również w formie e-learningu); Modernizację systemu nadzoru pedagogicznego; Usystematyzowanie oraz opis kompetencji i kwalifikacji występujących na rynku pracy w ramach Krajowego Systemu Kwalifikacji; Ogólnopolskie kampanie propagujące uczenie się przez całe życie; Rozwój instrumentów służących badaniom i analizom systemu oświaty.

1 września 2010 r. ruszamy w drogę…

porozumiewanie się w języku ojczystym, porozumiewanie się w językach obcych, kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne, kompetencje informatyczne, umiejętność uczenia się, kompetencje społeczne i obywatelskie, inicjatywność i przedsiębiorczość, świadomość i ekspresja kulturalna, porozumiewanie się w języku ojczystym, porozumiewanie się w językach obcych, kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne, kompetencje informatyczne, umiejętność uczenia się, kompetencje społeczne i obywatelskie, inicjatywność i przedsiębiorczość, świadomość i ekspresja kulturalna,

Przedsięwzięcie jest skierowane do uczniów szkół ponadgimnazjalnych z województw: pomorskiego, zachodniopomorskiego, wielkopolskiego, lubuskiego. Głównym celem działań jest wzrost zainteresowania i rozwój kompetencji kluczowych w obszarze nauk matematyczno-przyrodniczych, przedsiębiorczości, świadomego wyboru ścieżki edukacyjnej, wejścia na rynek pracy młodzieży szkół ponadgimnazjalnych. Nauka nie musi być nudna!

Wzrost umiejętności uczniów w zakresie kompetencji kluczowych w obszarze nauk matematyczno-przyrodniczych, przedsiębiorczości i umiejętności uczenia się. Okres realizacji – trzy lata szkolne 2010 – 2013.

udział w opracowywaniu i wdrażaniu programu, wzbogacającego nauczanie przedmiotów ścisłych, doposażenie w nowoczesne pomoce dydaktyczne, podniesienie poziomu nauczania i wyników na egzaminach, nawiązanie kontaktów z innymi placówkami, promocję i wzrost prestiżu,

przekazanie młodzieży wiedzy i doświadczenia, uatrakcyjnienie zajęć z wykorzystaniem innowacyjnych metod i pomocy dydaktycznych, poznanie najnowszych i najciekawszych osiągnięć naukowych, podniesienie kwalifikacji, dodatkowe źródło dochodu,

udział w atrakcyjnych zajęciach, wykładach, prezentacjach z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi dydaktycznych i rozwiązań edukacyjnych, integrację i nowe znajomości – w zespole, na pikniku, obozie, festiwalach nauki, poszerzanie zainteresowań z przedmiotów ścisłych, zastosowanie wiedzy w praktyce, analityczne, logiczne i twórcze myślenie, wzrost zdawalności na egzaminach maturalnych,

Ilość godzin na 1 zespół: kompetencyjne: 24 g. (6 sesji po 4g), zawodowe: 32 g. (8 sesji po 4g), Ilość godzin na 1 zespół: kompetencyjne: 24 g. (6 sesji po 4g), zawodowe: 32 g. (8 sesji po 4g), Termin realizacji: rok szkolny 2010/11 r. doradztwo kompetencyjne: I semestr, doradztwo zawodowe : II semestr, Termin realizacji: rok szkolny 2010/11 r. doradztwo kompetencyjne: I semestr, doradztwo zawodowe : II semestr, wybór ścieżki kształcenia, identyfikacja mocnych i słabych stron, przedstawienie rynku pracy, zajęcia prowadzone przez ekspertów, materiały pomocnicze, Certyfikaty na zakończenie zajęć, wybór ścieżki kształcenia, identyfikacja mocnych i słabych stron, przedstawienie rynku pracy, zajęcia prowadzone przez ekspertów, materiały pomocnicze, Certyfikaty na zakończenie zajęć,

4 wyjazdy na szkołę, Termin realizacji: rok szkolny 2010/11 r. wyjazdy do innowacyjnych firm z sektorów biotechnologii, hi-tech, automatyki przemysłowej etc., zwiedzanie niedostępnych miejsc na uczelniach, jednostkach naukowo-badawczych, takich jak np. laboratoria, poznanie trendów rozwoju światowej nauki, zobrazowanie uczniom optymalnej ścieżki kariery, wyjazdy do innowacyjnych firm z sektorów biotechnologii, hi-tech, automatyki przemysłowej etc., zwiedzanie niedostępnych miejsc na uczelniach, jednostkach naukowo-badawczych, takich jak np. laboratoria, poznanie trendów rozwoju światowej nauki, zobrazowanie uczniom optymalnej ścieżki kariery,

Termin realizacji: rok szkolny 2010/11 r. udział uczniów w dniach otwartych, targach, konferencjach edukacyjnych itp., udział w interesujących ucznia wydarzeniach o charakterze edukacyjnym, naukowym i popularnonaukowym, wzrost samoświadomości i samosterowności uczniów w procesie edukacji, udział uczniów w dniach otwartych, targach, konferencjach edukacyjnych itp., udział w interesujących ucznia wydarzeniach o charakterze edukacyjnym, naukowym i popularnonaukowym, wzrost samoświadomości i samosterowności uczniów w procesie edukacji,

Termin realizacji: wakacje 2011 r. obozy dla uczniów w ośrodkach wypoczynkowych, warsztaty, pokazy, spotkania z naukowcami w wakacyjnej atmosferze, zajęcia rozwijające zainteresowania ucznia, szkolenie Ja w zespole, Turniej Zespołów Badawczych z nagrodami, obozy dla uczniów w ośrodkach wypoczynkowych, warsztaty, pokazy, spotkania z naukowcami w wakacyjnej atmosferze, zajęcia rozwijające zainteresowania ucznia, szkolenie Ja w zespole, Turniej Zespołów Badawczych z nagrodami,

liczba godzin lekcyjnych na 1 Zespół Badawczy – 56 (28 godz.lekc./semestr), Termin realizacji: rok szkolny 2011/12, zajęcia pozalekcyjne Zespołów Badawczych, zindywidualizowany program nauczania, swobodne rozwijanie zainteresowań, zajęcia pozalekcyjne Zespołów Badawczych, zindywidualizowany program nauczania, swobodne rozwijanie zainteresowań,

Termin realizacji: I 2012 – VI 2012 r. Zespoły Badawcze przygotują projekt skierowany do uczniów innych szkół, popularyzujący jedną z nauk przyrodniczo-matematycznych, 5 najlepszych Zespołów Badawczych zostanie nagrodzonych wyjazdem na zagraniczne seminarium, konferencję lub sympozjum naukowe, łączna suma nagród wynosi 50 tysięcy złotych, Zespoły Badawcze przygotują projekt skierowany do uczniów innych szkół, popularyzujący jedną z nauk przyrodniczo-matematycznych, 5 najlepszych Zespołów Badawczych zostanie nagrodzonych wyjazdem na zagraniczne seminarium, konferencję lub sympozjum naukowe, łączna suma nagród wynosi 50 tysięcy złotych,

Termin realizacji: IV 2012 – IX 2012 r. prezentacja efektów prac I edycji Szkolnych Zespołów Badawczych, upowszechnienie wiedzy o różnych dyscyplinach naukowych, okazja dla Szkoły na promocję jej własnej oferty edukacyjnej, prezentacja efektów prac I edycji Szkolnych Zespołów Badawczych, upowszechnienie wiedzy o różnych dyscyplinach naukowych, okazja dla Szkoły na promocję jej własnej oferty edukacyjnej,

Termin realizacji: I 2012 – IX 2012 r. 6-dniowe panele integracyjno-naukowe dla najaktywniejszych, integracja ruchu naukowego, rozwój umiejętności w zakresie wystąpień publicznych i wzrost zainteresowania nauką, 6-dniowe panele integracyjno-naukowe dla najaktywniejszych, integracja ruchu naukowego, rozwój umiejętności w zakresie wystąpień publicznych i wzrost zainteresowania nauką,

liczba godzin lekcyjnych na 1 Zespół Badawczy – 56 (28 godz. lekcyjnych/semestr), Termin realizacji: II edycja rok szkolny 2012/13 r. przygotowanie uczniów do egzaminu kończącego szkołę, rozwój umiejętności pod kątem wyboru kierunku studiów, przygotowanie uczniów do egzaminu kończącego szkołę, rozwój umiejętności pod kątem wyboru kierunku studiów,

Termin realizacji: X 2012 – III 2013 r. pięć Akademii w różnych ośrodkach naukowych, skłonienie uczniów do twórczego rozwiązywania problemów i szukania niekonwencjonalnych rozwiązań, współpraca uczniów z naukowcami, nagrody dla najaktywniejszych, pięć Akademii w różnych ośrodkach naukowych, skłonienie uczniów do twórczego rozwiązywania problemów i szukania niekonwencjonalnych rozwiązań, współpraca uczniów z naukowcami, nagrody dla najaktywniejszych,

DZIAŁANIA 2010/ / /2013 Doradztwo zawodowe i kompetencyjne Szkolne Projekty Badawcze (I edycja) Szkolne Projekty Badawcze (II edycja) Podróże Innowacyjni globalnie Konkurs na uczniowski projekt popularyzujący naukę Interdyscyplinarna Akademia Naukowców Paszporty edukacyjnePiknik Młodych Naukowców Letnie Tematyczne Obozy Naukowe Ponadregionalne Prezentacje Naukowe