Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Advertisements

TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
EDUKACJA - INWESTYCJA W CZŁOWIEKA
EDUKACJA TWOJĄ SZANSĄ.
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Generator przyszłości
PRAKTYKA CZYNI MISTRZA!
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
1.Projekt i jego realizator 2.Zespół Projektowy 3.Europejski Fundusz Społeczny dla oświaty w Polsce 4.Założenia Projektu 5.Działania i harmonogram Projektu.
Imię Nazwisko TYTUŁ PREZENTACJI. Imię Nazwisko TYTUŁ PREZENTACJI Akademia Młodych Noblistów Konferencja Olsztyn Prof. Mirosław Grewiński.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROJEKT Projekt, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.3.4, zwyciężył w konkursie.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Projekt „Szkoła Kluczowych Kompetencji
„Szkolne Centrum Nauki”
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VI PO KL na 2013 rok.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „KIERUNEK –SUKCES” Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kryterium IX Wyrównanie szans edukacyjnych. Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Strona internetowa szkoły pełni funkcje nie tylko informacyjne.
NOWY WYMIAR NAUKI Gimnazjum Informatyczne pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za kreowanie.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
aktywnie korzystamy z funduszy unijnych
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za.
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Akademia Młodych Noblistów

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa jakości kształcenia, Modernizacja treści i metod kształcenia. Czas realizacji projektu: 1 czerwca 2010 – 31 lipca 2013 Biuro projektu Akademii Młodych Noblistów: Wydział Nauk Humanistyczno – Społecznych Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP w Warszawie Ul. Sikorskiego Olsztyn Tel./fax. (89)

DLA KOGO? Działania obejmują 3000 uczniów pierwszych klas gimnazjum z województw: warmińsko – mazurskiego, kujawsko – pomorskiego i pomorskiego. CEL Poprawa wyników egzaminów gimnazjalnych, jak również rozwój kompetencji kluczowych uczniów w zakresie nauk matematyczno – przyrodniczych, języków obcych, technik informacyjno – komunikacyjnych.

Interdyscyplinarny Szkolny Ruch Naukowy (ISRN) Uczeń jest zobowiązany do uczestnictwa w jednym z wybranych laboratoriów : -geograficznego, -matematyczno – fizycznego, -biologiczno – chemicznego, -językowego, -informatycznego.

Minimalna liczebność grup laboratoryjnych powinna wynosić 15 uczniów. Zajęcia prowadzone na bazie Programów Autorskich przygotowanych przez specjalistów. Uczeń jest zobowiązany do aktywnego uczestnictwa w zajęciach zaplanowanych w ramach projektu. Uczeń ma powinność wypełnienia Ankiety Rekrutacyjnej, która ułatwi zaplanowanie działań projektowych w szkole. W razie potrzeb uczeń może wziąć udział w zaplanowanym Pogotowiu Laboratoryjnym dla wyrównania swojej wiedzy (1 godzina lekcyjna w tygodniu). Wycieczki tematyczne.

Harmonogram ISRN -Laboratoria (35 tygodni x 2 h x 3 lata = 210 godzin pracy warsztatowej), -Pogotowia Laboratoryjne (35 tygodni x 1 h x 3 lata = 210 godzin pracy warsztatowej), -Prezentacja projektu w ramach wybranego przez ucznia Laboratorium - odnotowany w bazie projektów (raz w roku szkolnym -ogółem 3 projekty na ucznia lub grupy 3-4 osobowe), -Olimpiada na poziomie regionalnym – 1 raz w roku, -Indywidualne konsultacje z psychologiem - pedagogiem z elementami poradnictwa zawodowego – raz w roku/uczeń, -Wycieczki tematyczne – 2 razy w roku, -Doradztwo on-line ekspertów - wykładowców WSP TWP w zakresie kompetencji kluczowych.

Szkoła zobowiązuje się do przekazania Komisji Rekrutacyjnej w okresie rekrutacji uczniów do projektu, zaś uczeń zobowiązuje się do rzetelnego wypełnienia: -zgłoszenia udziału ucznia w projekcie sporządzonego przez wychowawców klas, -formularza aplikacyjnego, -deklaracji uczestnictwa, -zgody na przetwarzanie danych osobowych.

Ponadregionalna Akademia Młodych Noblistów Cel Celem Ponadregionalnej Akademii jest pobudzenie mobilności, rozwój sieci oraz nawiązanie współpracy między szkołami a ich uczniami.

W ramach Ponadregionalnej AMN realizowane będą: Spotkania z ludźmi z pasją, czyli z naukowcami, podróżnikami, przedsiębiorcami, specjalistami z wybranych dziedzin (raz w okresie trwania projektu); Klucz do sukcesu - warsztaty dotyczące rozwoju osobistego (raz w okresie trwania projektu); Zostań noblistą - prezentacja postaci Noblistów przez wykładowców akademickich (raz w okresie trwania projektu); Letnie i zimowe laboratoria - wyjazdowe zajęcia w międzyszkolnym laboratorium tematycznym (raz w okresie trwania projektu).

Harmonogram PAMN -Letnie/Zimowe Laboratorium (uczeń będzie miał do wyboru udział w 5-dniowym letnim lub zimowym laboratorium); -Spotkanie z ludźmi z pasją, cykl spotkań z naukowcami, podróżnikami, przedsiębiorcami, specjalistami z wybranych dziedzin (uczeń będzie miał możliwość jednorazowego udziału w cyklu spotkań); -"Zostań noblistą" prezentacja wybranych dawnych i współczesnych osiągnięć (uczeń będzie miał możliwość jednorazowego udziału w cyklu spotkań); -"Klucz do sukcesu" warsztaty dotyczące rozwoju osobistego (uczeń będzie miał możliwość jednorazowego udziału w warsztatach); -Ponadregionalne festyny naukowe w ramach których odbędą się: konkurs ponadregionalny na najlepszy projekt oraz finał olimpiady na poziomie ponadregionalnym.

Korzyści z uczestnictwa ucznia w projekcie Projekt obejmuje zarówno koszty wyprawek szkolnych, materiałów dydaktycznych, jak również wyjazdów laboratoryjnych. Dzięki trzyletniemu wsparciu, uczeń będzie miał możliwość bezpłatnej edukacji w ramach wymienionych wcześniej nauk. Wydatki związane z działaniami wskazanymi w Harmonogramie są finansowe ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Korzyści z uczestnictwa uczniów w projekcie -Poprawa wyników z egzaminów gimnazjalnych; -Wzrost świadomości wśród uczniów na temat kompetencji kluczowych uczniów; -Aktywne uczestnictwo w projekcie, a tym samym w samorozwoju; -Nawiązanie bliższej współpracy z ośrodkiem akademickim i szkolnym; -Atrakcje związane z wyjazdami edukacyjnymi, jak również konkursami, olimpiadami, festynami.

Dziękujemy za uwagę i zapraszamy do panelu dyskusyjnego