NOWY SYSTEM GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUNALNYMI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI MIASTA WAŁBRZYCHA
Advertisements

Gospodarowanie odpadami komunalnymi od 1 lipca 2013r.
facebook.com/zmgoapnasz kanał ZM GOAPZapisz kontakt.
Związek Międzygminny „Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej”
Gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Rychwał
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Krakowie
System zbiórki odpadów w Pszczynie Pszczyna. województwo śląskie, powiat pszczyński gmina miejsko-wiejska mieszkańców powierzchnia 174 km2 (17.
System zbiórki odpadów w Pszczynie Pszczyna. województwo śląskie, powiat pszczyński gmina miejsko-wiejska mieszkańców powierzchnia 174 km2 (17.
„REWOLUCJA ŚMIECIOWA”
SYSTEM Gospodarowania ODPADAMI KOMUNALNYMI W MIELCU mielec,
ZAKŁAD UTYLIZACJI ODPADÓW KOMUNALNYCH Sp. z o.o. w Mielcu
Politechnika Krakowska
Nowe regulacje prawne w gospodarce odpadami komunalnymi
System gospodarowania odpadami komunalnymi w Bytomiu
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
Obowiązki gminy, rady gminy, wójta, burmistrza oraz prezydenta miasta w świetle znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
NOWY SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA PODSTAWIE OPRACOWANIA REGIONALNEJ IZBY OBRACHUNKOWEJ W POZNANIU (LISTOPAD 2012r.) Urząd Gminy i Miasta,
NOWY SYSTEM GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUNALNYMI
GOSPODARKA ODPADAMI W GMINIE ORNONTOWICE OD 1 LIPCA 2013 r.
System wspomagający Gospodarkę Odpadami Komunalnymi Katowice
Nowe zadania Inspekcji Ochrony Środowiska wynikające z ustawy z 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych.
Uchwała o Regulamin utrzymania czystości i porządku w Gminach – uchwała dostosowująca ten dokument do wymogów wynikających z Wojewódzkiego Planu Gospodarki.
NOWE ŻYCIE DLA ODPADÓW RECYKLING, PRZYGOTOWANIE DO PONOWNEGO UŻYCIA I ODZYSKU INNYMI METODAMI NIEKTÓRYCH FRAKCJI ODPADÓW KOMUNALNYCH.
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w m.st. Warszawie 3 stycznia 2013 r.
„Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi”
System zbiórki odpadów
JAK BĘDZIE DZIAŁAŁ NOWY SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI od lipca 2013r.?
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w Gminie Bytom
KONCEPCJA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE GMINY ZELÓW Zelów, r. 1.
JAK SEGREGOWAĆ ODPADY? „Rewolucja śmieciowa”
Segregacja śmieci w TTBS Sp. z o.o. od 01 lipca 2013 roku w Chełmży :
PLANOWANE AKTY WYKONAWCZE DO USTAWY ORAZ SYSTEM KONTROLI MINISTERSTWA NAD JEJ WDRAŻANIEM Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Rydułtowy, dnia 29 sierpnia.
NOWE ZASADY GOSPODARKI ODPADAMI W GMINIE POSTOMINO
Zmiany w przepisach dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi
REWOLUCJA ŚMIECIOWA Zadania i obowiązki wynikające ze zmian w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz z.
„O odpadach po nowemu” Zadania gmin oraz prawa i obowiązki mieszkańców w nowym systemie gospodarki odpadami w związku z nowelizacją ustawy o utrzymaniu.
Segregacja śmieci w TTBS Sp. z o. o. od 01 lipca 2013 roku Lubicz: ul
Nowe obowiązki gmin wynikające z projektu ustawy o zmianie ustawy o utrzymania czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw Małgorzata Szymborska.
NOWY SYSTEM GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUMUNALNYMI W GMINIE.
1. UTWORZENIE ZESPOŁU Powołanie Zespołu do przygotowania oraz wprowadzenia nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi (Zarządzenie Nr
Segreguj odpady według nowej zasady
System Monitorowania Odpadów Komunalnych Dolnośląska Izba Gospodarcza Wrocław,
Szanse i problemy związane z nowym prawem odpadowym Paweł Karpiński Pełnomocnik Marszałka ds. Odnawialnych Źródeł Energii.
Nowe obowiązki gmin wynikające z projektu ustawy o zmianie ustawy o utrzymania czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw Cieszyn, dnia.
INFORMACJA NA TEMAT WDRAŻANIA USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Warszawa, dnia 18 marca 2014 r.
Gospodarka odpadami w Sopocie. Wariant 1 – zaproponowano metodę powierzchniową:  jeżeli odpady komunalne są zbierane w sposób selektywny, to opłata będzie.
SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI GMINY ZABÓR 1 LIPCA 2013 r.
Gdańsk, dnia 23 października 2014 r. Kongres Smart Metropolia 2014 debata nt. „Gospodarka odpadami” Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Gospodarka odpadami komunalnymi w Mieście Żywcu
Funkcjonowanie RIPOK EKO DOLINA po wprowadzeniu zmiany ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach 1.
Gospodarka odpadami na obszarze RZGW Gliwice
Główne założenia nowego „Systemu gospodarowania odpadami komunalnymi” Warszawa, 4 września 2008 r. Konferencja „Przygotowanie i ocena projektów finansowanych.
. Lipinki Łużyckie, r.. Liczba złożonych deklaracji 867 w tym:  Liczba deklaracji z segregacją670 /2198 osób /  Liczba deklaracji z brakiem.
STAN PRAC NAD AKTAMI WYKONAWCZYMI DO NOWELIZACJI USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Częstochowa, 1.
Nowe obowiązki gmin wynikające z ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymania czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw.
Zmiany, które wymusiło nowe prawo I. I.Nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 28 listopada 2014 r. (Dz. U. Z 2015 r. poz.87)
„Nowe zasady gospodarowania odpadami” Miejski Zakład Dróg i Zieleni Wołomin ul. Sienkiewicza 1.
1 Obowiązki gmin wynikające z ustawy zmieniającej ustawę o utrzymaniu czystości i porządku w gminie i niektórych innych ustaw 2.
 Ustawa obowiązuje od dnia 1 stycznia 2012 r.  Do r. gmina ma czas na wprowadzenie nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi (tj. przejęcie.
Gospodarowanie odpadami komunalnymi w Bytomiu Bytom, luty 2015 r.
Analiza systemu gospodarki odpadami na terenie Gminy Krokowa –
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Lubliniec za 2013 rok.
ROCZNA ANALIZA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE GMINY BESTWINA za 2015 rok.
System gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie Gminy Wadowice Wdrożenie – aspekty praktyczne.
NOWELIZACJA ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.z 2012r., poz. 391 ze zm.) Urząd Gminy Brudzew.
Gospodarka odpadami komunalnymi. opłata odpady umowa opłata odpady umowa opłata ZUO.
ROCZNA ANALIZA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Miasta i Gminy Szamotuły za okres od 1 stycznia 2014r. do 31 grudnia 2014r.
Zmiany w przepisach dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi
Nowe ramy prawne systemu gospodarki odpadami komunalnymi
Zapis prezentacji:

NOWY SYSTEM GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUNALNYMI czyli rewolucja „śmieciowa” metody i opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości zamieszkałych Klucze, czerwiec 2013 r. Wydział Gospodarki Komunalnej / Referat Komunalny Wydział Gospodarki Komunalnej / Referat Komunalny 1

CO TO JEST REWOLUCJA „ŚMIECIOWA” Ustawa z dnia 1 lipca 2011r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw podpisana 15 lipca 2011r. przez Prezydenta RP Przejęcie przez gminę tzw. „władztwa nad odpadami” , czyli obowiązków właścicieli nieruchomości w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi, co jest związane z nałożeniem na gminę nowych obowiązków. 1 stycznia 2012r. – wejście w życie ustawy, 1 lipca 2013r. – wdrożenie nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi

NOWE ZADANIA WŁASNE GMIN Gmina ma obowiązek zorganizować odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy. Gmina tworzy punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych Gmina pobiera opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Gmina nadzoruje gospodarowanie odpadami komunalnymi , w tym realizację zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne Gmina zapewnia osiągnięcie: poziomów recyklingu odpadów surowcowych ograniczenia masy składowanych odpadów biodegradowalnych Gmina dokonuje corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi – roczne sprawozdania do marszałka oraz WIOŚ Gmina prowadzi działania informacyjno - edukacyjne w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi (kampanię informacyjną przed wprowadzeniem nowego systemu)

50% 10-35% OBOWIĄZKI AKCESYJNE W GOSPODAROWANIU ODPADAMI Segregacja to nasz obowiązek Unia Europejska nakłada na nas obowiązek segregacji i recyklingu. W przypadku nie spełnienia poniższych wymogów, miasto zapłaci milionowe kary, które trzeba będzie doliczyć do opłaty śmieciowej. 50% 10-35% obecny poziom odzysku surowców poziom odzysku surowców wymagany w roku 2020 Koszt zagospodarowania wytworzonych w gminie odpadów będzie wzrastał. Dziś płacimy przede wszystkim za odbiór i transport śmieci obecnie będziemy ponosić koszty za zagospodarowanie odpadów.

METODY WYLICZENIA OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI Uwarunkowania decyzji: Właściciele nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, są obowiązani ponosić na rzecz gminy, na terenie której są położone ich nieruchomości, opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Gmina ustala sposób obliczania i wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Dopuszczalne metody naliczania stawki opłaty: metoda „osobowa” – na podstawie liczby osób zamieszkujących nieruchomość, metoda „wodna” – na podstawie zużytej wody, metoda „powierzchniowa” – na podstawie powierzchni lokalu mieszkalnego, metoda „ryczałtowa” – równa dla wszystkich gospodarstw domowych.

ZESTAWIENIE STAWEK OPŁAT ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI Porównanie obciążenia portfela mieszkańców dla różnych metod wyszacowania opłat. Kryterium naliczania opłaty Stawka opłaty przy selektywnym zbieraniu na miesiąc ( zł ) Stawka opłaty przy nieselektywnym zbieraniu na miesiąc Metoda „osobowa” 7,00 15,00 Wydział Gospodarki Komunalnej / Referat Komunalny

DANE DO WYLICZENIA OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI Ilość mieszkańców przyjęta do wyliczenia opłaty 15000 Liczbę mieszkańców mnożymy przez stawki i kwota uzyskana musi pokryć wydatki związane z funkcjonowaniem systemu. Pieniędzy tworzących kwotę ,,śmieciową” nie można przeznaczyć na inne zadania gminy!!!!!!!!

STRUKTURA OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI W naszej Gminie koszt ten jest wkalkulowany w koszty Firmy Udział kosztów utylizacji odpadów – 47,5 % Udział kosztów transportu Odpadów – 34,1 %

POTRZEBY ETATOWE NA ZARZĄDZANIE SYSTEMEM Zadania osób zatrudnionych w UG Klucze

SPOSÓB I ZAKRES ŚWIADCZENIA USŁUG ZA POBRANE OPŁATY Odbiór bezpośrednio od właścicieli nieruchomości Odpady zmieszane i segregowane zab. jednorodz.: 1 / miesiąc zab. wielorodz.: min. 2 / tydzień Odpady zielone i bidegradowalne np. kuchenne: Co najmniej - co 2 tg od maja do września i co 3 tg od października do kwietnia. Odpady wielkogabarytowe: zab. jednorodz.: min 2 razy w roku zab. Wielorodz .:min. 2 razy w roku Opony – min 2 razy raz w roku Punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych typu „dzwony” odpady opakowaniowe z papieru i tektury odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych szkło białe i kolorowe Lokalizacja: Dostępne miejsca na terenach wyznaczone przez Zarządców nieruchomości i UG Klucze Odbiór 2 razy/ miesiąc Gminny Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych typu „PSZOK” nieodpłatne przyjmowanie od Mieszkańców remontowo - budowlane odpady niebezpieczne wielkogabarytowe odpady zielone zużyte opony zużyty sprzęt Lokalizacja: Podana zostanie w miesiącu lipcu Wydział Gospodarki Komunalnej / Referat Komunalny

Złożenie deklaracji przez właściciela nieruchomości jest obowiązkiem wynikającym z Ustawy Właściciel ma obowiązek zaktualizowania deklaracji w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany Deklaracje 1. Wypełnienie deklaracji jest obowiązkiem każdego właściciela budynku zamieszkałego. 2. Deklarację można zmienić w terminie 14 dni od zmiany liczby osób zamieszkałych. 3. W razie nie złożenia deklaracji albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji, Wójt Gminy Klucze określa w drodze decyzji, wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi . Wydanie decyzji poprzedza wysłanie wezwania.

Realizacja gospodarowania odpadami- odp. na pytania Gospodarstwa segregujące śmieci otrzymują pojemnik 60 l. na o. +worki. 2. Gospodarstwa nie segregujące śmieci otrzymują pojemnik 80 l. / osobę 3. Opłata wpłacana w kasie UG lub przelewem na rachunek Gminy kwartalnie z góry bez wezwania do ostatniego dnia kwartału. 4. Popiół dajemy do odpadów zmieszanych, butelki po olejach do zmieszanych, po olejach samochodowych do PSZOK, pudełka po masłach , margarynach do plast. lub zmieszanych. Nie musimy myć. 5. PSZOK jest miejscem awaryjnym do składowania śmieci. 6. Baterie, płyty CD, leki oddajemy do PSZOK- u. Leki można oddać też do Aptek. 7. Budowlane mała ilość zgłaszane do UG, duże remonty na własny koszt. 8. Kto do tej pory nie ma pojemnika zgłasza się do Sołtysa lub UG, śmieci będą zabrane. Deklaracje składać w UG Klucze.

UWAGA Firmy z terenów Gminy Klucze podpisują umowy we własnym zakresie. Wójt Gminy ma prawo interwencji jeśli okaże się że na terenie Gminy firma nie zagospodaruje odpadów zgodnie z Ustawą.

Wydział Gospodarki Komunalnej / Referat Komunalny