Pilotaż sukcesem zmian

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie m. Wałbrzych Wałbrzych lipiec 2013.
Advertisements

"Nowoczesny Nauczyciel
MARIANNA HAJDUKIEWICZ
"Nowoczesny Nauczyciel
"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
ZAŁOŻENIA PROJEKTU „Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Strzelińskim”
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
BEZPOŚREDNIE WSPARCIE ROZWOJU SZKÓŁ POPRZEZ WDROŻENIE ZMODERNIZOWANEGO SYSTEMU DOSKONALENIA NAUCZYCIELI W POWIECIE STRZELIŃSKIM.
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca.
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
ZAŁOŻENIA PROJEKTU „Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim” W RAMACH PROGRAMU.
Podsumowanie realizacji projektu
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół i przedszkoli poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Wrocławskim Działalnie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nowelizacja rozporządzenia w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół Białystok, r.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Placówki oświatowe objęte wsparciem
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie świdnickim.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Prezentacja efektów projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” (pierwszy etap realizacji) Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Oleśnickim poprzez zrealizowanie 33 rocznych planów wspomagania (RPW)
„ Nowa jakość edukacji w Gminie Miejskiej Kraków w ramach nowej formuły kompleksowego wspomagania szkół” Projekt pilotażowy Czas realizacji: styczeń-grudzień.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

Pilotaż sukcesem zmian 1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego   Pilotaż sukcesem zmian Okres realizacji projektu: od 01.08.2013 r. do 31.07.2015 r. 1

Informacje o powiatowym projekcie wdrożeniowym: 2 Informacje o powiatowym projekcie wdrożeniowym: Priorytet: III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie: 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Zadanie1: Gotowi na wsparcie – realizacja Rocznych Planów Wspomagania (RPW) Zadanie 2: Zaplątani w sieci – wymiana doświadczeń w ramach lokalnych sieci współpracy i samokształcenia Zadanie 3: Powiatowy drogowskaz – opracowanie i monitorowanie Powiatowego Programu Wspomagania (PPW) 2

Projektodawca: Powiat Nowotarski 3 Projektodawca: Powiat Nowotarski Realizator projektu: Powiatowy Ośrodek Rozwoju Edukacji w Nowym Targu Kwota dofinansowania: 3 400 730,96 zł Koordynator projektu : Monika Hołowczak Menager ds. finansowych: Ewa Bobek Pracownik administracyjno-merytoryczny: Anita Wójcik Pracownik ds. księgowości i płac: Barbara Haręza Pracownik ds. zamówień publicznych: Iwona Waksmundzka, Marta Rajca 3

4 Cel główny: Poprawa jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli/lek poprzez kompleksowe wsparcie spójne z potrzebami 93 szkół/przedszkoli powiatu nowotarskiego od 01.08.2013 r. do 31.07.2015 r. 4

5 Cele szczegółowe: poprawa zdolności powiatu nowotarskiego do planowania i projektowania procesu wspomagania 93 szkół/przedszkoli poprzez opracowanie i monitorowanie Powiatowego Programu Wspomagania (PPW) poprawa spójności procesu doskonalenia 1116 nauczycieli/lek z potrzebami 93 szkół/przedszkoli poprzez wdrożenie Rocznych Planów Wspomagania (RPW) z terenu powiatu nowotarskiego 5

6 Cele szczegółowe: podniesienie kompetencji 71 dyrektorów/rek szkół/przedszkoli z powiatu nowotarskiego, które przystąpiły do projektu w zakresie przeprowadzenia diagnozy potrzeb szkół/przedszkoli w obszarze doskonalenia nauczycieli/lek i zastosowania wniosków z przeprowadzonej ewaluacji procesu doskonalenia poprawa współpracy 25 dyrektorów/rek szkół/przedszkoli, 75 nauczycieli/lek w powiecie nowotarskim poprzez organizację 4 sieci współpracy i samokształcenia 6

Wykaz placówek objętych wsparciem w ramach projektu: 7 Wykaz placówek objętych wsparciem w ramach projektu: Przedszkola – 3 Szkoły podstawowe - 47 Gimnazja – 28 Szkoły ponadgimnazjalne – 15 W projekcie udział zadeklarowało 1086 nauczycieli/lek oraz 62 dyrektorów/rek szkół/przedszkoli z terenu powiatu nowotarskiego (1148). 7

8 W ramach zadania 1 Gotowi na wsparcie – realizacja Rocznych Planów Wspomagania (RPW) w 93 szkołach/przedszkolach w jednym roku szkolnym zaplanowano: opracowanie 93 Rocznych Planów Wspomagania (RPW) opracowanie 93 sprawozdań z realizacji Rocznych Planów Wspomagania (RPW) zorganizowanie 93 spotkań z dyrektorem (93 h) zorganizowanie 93 spotkań z Radą Pedagogiczną (186 h) zorganizowanie 93 warsztatów diagnostyczno-rozwojowych (279 h) zorganizowanie 279 warsztatów dla nauczycieli/lek z ekspertami zewnętrznymi (837 h) zorganizowanie 465 konsultacji grupowych i innych form spotkań grupowych z ekspertem zewnętrznym (1395 h) zorganizowanie 279 konsultacji indywidualnych ze Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji (558 h) 8

9 9

Szkolni Organizatorzy Rozwoju Edukacji w powiecie nowotarskim: Balicka Barbara Bocheńska Patrycja Dyda Anna Dyda Jakub Dębski Robert Faber Danuta Jurkowska Jadwiga Koszarek Anna Lichosyt- Ogrodny Michał Stanaszek Agnieszka Topolska Anna 10

W ramach zadania 2 Zaplątani w sieci – wymiana doświadczeń w ramach lokalnych sieci współpracy i samokształcenia: Powiat nowotarski utworzył 4 tematycznie różne sieci współpracy i samokształcenia: 1. Sieć dyrektorów szkół/przedszkoli - koordynator sieci Marta Sokołowska 2. Sieć nauczycieli wychowawców - koordynator sieci Natalia Ligas 3. Sieć nauczycieli przedmiotów humanistycznych - koordynator sieci Marzena Waksmundzka 4. Sieć nauczycieli przedmiotów matematyczno - przyrodniczych - koordynator sieci Monika Nycz

opracowanie 4 Rocznych Planów Pracy Sieci (RPPS) W ramach 4 sieci współpracy i samokształcenia w jednym roku szkolnym planuje się: opracowanie 4 Rocznych Planów Pracy Sieci (RPPS) opracowanie 4 sprawozdań z realizacji Rocznych Planów Pracy Sieci zorganizowanie 4 spotkań organizacyjnych (8 h) zorganizowanie 12 spotkań roboczych z ekspertem zewnętrznym (48 h) zorganizowanie 4 spotkań podsumowujących (8 h) pracę na platformie internetowej udostępnionej przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie (ORE) 12

I tom – do X 2013 (w nakładzie 113 egzemplarzy) Zadanie 3 Powiatowy drogowskaz – opracowanie i monitorowanie Powiatowego Programu Wspomagania (PPW) Dokument Powiatowy Program Wspomagania (PPW) zostanie opublikowany w 2 tomach: I tom – do X 2013 (w nakładzie 113 egzemplarzy) II tom – do X 2014 (w nakładzie 113 egzemplarzy) Ponadto na zakończenie realizacji projektu - do VI 2015 (w nakładzie 113 egzemplarzy) - opracowany zostanie raport z przeprowadzenia procesu wspomagania na terenie powiatu nowotarskiego. 13

Powiatowy Program Wspomagania zawierał będzie w szczególności: założenia nowego zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Polsce wskazanie tematów i harmonogramów wdrażania Rocznych Planów Wspomagania w 93 szkołach/przedszkolach z terenu powiatu nowotarskiego wykaz powołanych przez powiat nowotarski 4 sieci współpracy i samokształcenia Dokument Powiatowy Program Wspomagania (PPW) zostanie zaopiniowany przez specjalistów z instytucji wspierających szkoły/przedszkola: Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, Biblioteki Pedagogicznej oraz Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.

Co utrudnia pracę w projekcie: procedury przetargowe duża skala projektu brak stabilizacji nauczycieli w okresie zmian (zwolnienia z pracy) brak chęci do współpracy niektórych nauczycieli

Co ułatwia pracę w projekcie: 1616 Co ułatwia pracę w projekcie: dobry kontakt z dyrektorem szkoły oraz z nauczycielami - nauczyciele znają  założenia projektu aktywna, otwarta Rada Pedagogiczna, chcąca zmian na lepsze możliwość dogłębnej diagnozy, analizy sytuacji w placówce tematyka warsztatów ściśle odpowiadająca potrzebom szkoły/ przedszkola możliwość samodzielnego określenia przez RP co chcą doskonalić, w jakiej formie 16

Zapraszamy do odwiedzenia stron internetowych: 1717 Zapraszamy do odwiedzenia stron internetowych: Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie www.ore.edu.pl Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Nowym Targu www.pore.nowotarski.pl 17

Dziękujemy Państwu za uwagę 1818 Dziękujemy Państwu za uwagę Powiatowy Ośrodek Rozwoju Edukacji w Nowym Targu ul. Kościuszki 3 34-400 Nowy Targ tel. 725 505 039 sekretariat@pore.nowotarski.pl www.pore.nowotarski.pl 18