Jowanka Jakubek-Lalik Wydział prawa i administracji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady i problemy koordynacji polityki regionalnej
Advertisements

1 Warszawa, 21 lutego 2008 r. Przegląd budżetu UE a kierunki reformy polityki spójności Podsekretarz Stanu w Augustyn Kubik Podsekretarz Stanu w Ministerstwie.
Zasady polityki regionalnej UE
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Podsumowanie rocznych spotkań Instytucji Zarządzających z Komisję Europejską nt. realizacji PO w 2007 roku Komitet Koordynacyjny NSRO Warszawa, 17 grudnia.
Fundusze:Strukturalne i Spójności w Polsce
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Administracja publiczna
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Definicje […] społeczeństwo obywatelskie jest przestrzenią działania instytucji, organizacji, grup społecznych i jednostek, rozciągającą się pomiędzy rodziną,
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Unia Europejska Oparta na trzech filarach I filar-gospodarczy
System ewaluacji NPR i NSRO
KIERUNKI POLITYKI REGIONALNEJ W POLSCE
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Jan Vincent-Rostowski Wicepremier Minister Finansów
Administracja publiczna
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Konsultacje Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego
Czy Rezolucja Rady Unii Europejskiej
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz
1 Warszawa, 17 stycznia 2008 r. Projekt Stanowiska Rządu ws. kierunków reformy polityki spójności UE Hanna Jahns Hanna Jahns Sekretarz Stanu w Ministerstwie.
Plan prezentacji Informacje wprowadzające
Warszawa, 23 luty 2011 r. Procedura budżetowa w UE – wnioski dla polskiej administracji.
POLSKA PREZYDENCJA W UNII EUROPEJSKIEJ
Rada Unii Europejskiej (fr. Conseil de l'Union européenne; ang
Wpływ Traktatu z Lizbony na współpracę Prezydencji z Parlamentem Europejskim Arkadiusz Toś, Promocja Józef Piłsudski (XX) Warszawa, 23 lutego 2011 r.
Instytut Europejski Stanowisko w sprawie polskiej prezydencji w Unii Europejskiej Warszawa,
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Instytut Spraw Publicznych
Rząd i prezydent.
Strategia Lizbońska – główne priorytety i wyzwania
Struktura organizacyjna Ministerstwa Finansów
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
Prezydencja w Radzie UE po Traktacie Lizbońskim – doświadczenia Belgii i wnioski dla Polski Maria Pawłowska Warszawa, 23 lutego 2011 r.
2020 – dokąd zmierzamy, czyli o największych wyzwaniach rozwoju
Dlaczego warto lobbować w UE ? NEMO Consulting.
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego Instytut Spraw Publicznych (Instytut Spraw Publicznych UJ został.
Mateusz Szczurek Minister Finansów
Seminarium eksperckie Instytut Nauk Politycznych UW
System aktów prawodawczych
Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych
Minister Finansów Jan Vincent-Rostowski
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
Struktura organizacyjna Ministerstwa Finansów
Polska w Unii Europejskiej
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
OGÓLNOPOLSKIE FORUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO. 2000r. – powstanie Forum przy Biurze Koordynacji Kształcenia Kadr Cel – stworzenie spójnych rozwiązań podzielonego.
Ustrój administracji publicznej
Temat: Rada Ministrów. Cele lekcji
Naczelne i centralne organy administracji publicznej
Struktura organizacyjna Ministerstwa Finansów oraz podporządkowanie organów i jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Finansów.
Struktura organizacyjna Ministerstwa Finansów oraz podporządkowanie organów i jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Finansów.
Konstytucjonalizm II Rzeczypospolitej
Zmiana przepisów dotyczących europejskich ugrupowań współpracy terytorialnej. Perspektywa Polski.
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Odbudowa służb planowania przestrzennego na wszystkich.
Komitet Gospodarki Miejskiej Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Gospodarka miejska wobec.
Biuro Dyrektora Generalnego BDG Biuro Dyrektora Generalnego BDG Departament Administracji Podatkowej AP Departament Administracji Podatkowej AP Departament.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Organizacja Funduszy Europejskich. Komitet Koordynacyjny NSS Komitet Koordynacyjny Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia i Strategię Rozwoju Kraju.
Nowe kierunki współczesnej dyplomacji – przykłady narzędzi stosowanych przez dyplomację ekonomiczną w promocji i wsparciu polskich przedsiębiorców za granicą.
Władza sądownicza w RP Sądy i Trybunały.
PRAWO KONSTYTUCYJNE Ćwiczenia 5.
Zasady funkcjonowania Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa
Naczelne a centralne organy administracji rządowej
Centrum Badawczo-Rozwojowe Samorządu Terytorialnego Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu Prezentacja założeń przebiegu prac nad Strategią Sudety 2030.
Zapis prezentacji:

Mechanizmy koordynacji w administracji rządowej a procesy decyzyjne Unii Europejskiej Jowanka Jakubek-Lalik Wydział prawa i administracji Uniwersytet warszawski

Członkostwo w UE jako wyzwanie dla administracji Nowa sytuacja dla administracji publicznej Zadania administracji państwa w UE Wyzwania implementacyjne (top-down) Wyzwania polityki wpływu (bottom up) Prawo administracyjne a nowe wyzwania – powrót res internae? Krajowa polityka europejska – pojęcie i mechanizmy

Kwestie metodologiczne Założenia pracy Specyfika polityki europejskiej a prawne i instytucjonalne ramy funkcjonowania administracji Pojęcia pomostowe – aplikacja pojęć prawnych do opisu mechanizmów poznawczych Nowe zjawiska a pojęcia prawne – kompatybilność opisu nowej rzeczywistości czy konieczność zmiany siatki pojęciowej? Zmiany w doktrynie prawa administracyjnego – powrót sfery wewnętrznej?

Kształtowanie i prezentacja polskiego stanowiska w Unii Europejskiej Kształtowanie stanowiska negocjacyjnego wewnątrz ministerstwa Piętra akceptacyjne i Komitet do Spraw Europejskich Grupy robocze COREPER Rada Unii Europejskiej Rada Europejska Współpraca z Parlamentem Europejskim Relacje pomiędzy pionem politycznym i urzędniczym Rola ekspertów

Ramy prawne i instytucjonalne koordynacji polityki europejskiej w Polsce Konstytucja RP a członkostwo w UE Regulacja ustawowa i mechanizmy koordynacji polityki europejskiej Instytucje koordynujące przed 1996 r. Komitet Integracji Europejskiej i UKIE Komitet do Spraw Europejskich i MSZ Prawo wewnętrzne Przedstawicielstwo RP w UE i jego rola w koordynowaniu polskich stanowisk w UE

Rząd i administracja rządowa w relacji do samorządu terytorialnego Kontekst lokalny i regionalny w Unii Europejskiej Pozycja samorządu terytorialnego w procesach decyzyjnych UE Komitet Regionów - reprezentacja interesów regionalnych na poziomie Unii Europejskiej Współpraca rządu i samorządu lokalnego w kształtowaniu krajowej polityki europejskiej czy próby działania „ponad głowami” rządu?

Rząd a parlament w mechanizmach polityki europejskiej Parlamenty narodowe jako strażnicy subsydiarności w UE „System wczesnego ostrzegania” - 8 tygodni na wyrażenie opinii nt. aktów prawodawczych Sprawowanie kontroli wobec szefów państw i rządów w Radzie Europejskiej i wobec przedstawicieli rządów w Radzie UE Ramy prawne relacji Sejmu i Senatu z rządem Praktyka współpracy rządu i parlamentu – nieskuteczność sankcji?

Prezydencja Polski w Radzie UE Ramy prawne prezydencji przed i po Traktacie Lizbońskim - redukcja zarówno zadań i kompetencji Prezydencji, jak i zakresu jej odpowiedzialności Administracja w sprawowaniu prezydencji – nacisk na kwestie organizatorsko-zarządzające i koordynacyjne Zadania mediacyjne i inicjująco-programowe jako najtrudniejsze wyzwanie Polskie przygotowania i przebieg prezydencji – czy administracja zdaje „egzamin dojrzałości”?

Konkluzje Problemy polskiej administracji w kontekście koordynowania polityki europejskiej – administracja ucząca się? Regulacje prawne a efektywność działania administracji krajowej w systemie UE Adekwatność pojęć prawa administracyjnego do opisywanych zjawisk

Dziękuję za uwagę! j.jakubek@uw.edu.pl