Społeczne włączenie uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi w główny nurt edukacji zawodowej i rynek pracy- sieć SOS.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Tło i uzasadnienie Ident y fikacja niszy edukacyjnej : -Brak kompetencji z dziedziny obsługi komputera i Internetu wśród młodych ludzi upośledzonych intelektualnie.
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Ekonomia polityczna migracji Polaków w ramach Unii Europejskiej
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Wojciech Kreft ECORYS Polska Konferencja - Zamek Książ System Informacji Branżowej narzędziem pomocy w planowaniu kariery i aktywności zawodowej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Projekt DE3-COM pod nazwą Kształcenie dla Europy oraz z Europą został dofinansowany w wysokości Partnerzy w projekcie: -Powiat.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Udział Warszawy w projekcie MY GENERATION. Projekt My Generation Efektywne strategie w promocji pozytywnego potencjału młodej generacji ( Effective strategies.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
w praktyce pedagogicznej
compulsory full-time education
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. TRAINEESHIPS.
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
Europejscy Mistrzowie Cyfrowego Włączenia Platforma DigiPlace4All IE1-LEO
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Szkolnictwo wyższe w krajach Unii Europejskiej
SciFiEd: Science Fiction w Edukacji LLP-1-CY-Comenius-cmp Podstawowe informacje o projekcie „Nauka jest tym czym się zajmuję ale fikcja naukowa.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Trzyletni projekt otrzymał dofinansowanie z UE w kwocie € dla naszej szkoły “B.E.S.T Consumption levels” Building up Entrepreneurial Skills through.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu im. por. Józefa Sarny
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Not Only Fair Play Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Terra Community and Ethics for the future Projekt Unii Europejskiej w którym udział bierze nasza szkoła. Projekt jest skierowany dla uczniów klas gimnazjum.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
TRENER KADR SEKTORA TURYSTYCZNEGO
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Społeczne włączenie uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi w główny nurt edukacji zawodowej i rynek pracy- sieć SOS.

W ostatnich latach środowisko nauczycieli edukacji zawodowej w Europie doświadcza podobnego problemu: uczniowie porzucają szkołę lub praktykę zawodową. Większość wyżej wymienionych zmaga się ze społecznymi lub edukacyjnymi barierami, wielu z nich wypada z rynku edukacji, a także nie ma zatrudnienia. W nowoczesnych społeczeństwach z wyzwaniami w zakresie demografii, ekonomii i polityki społecznej, powyższa sytuacja nie jest satysfakcjonująca.

Potrzeba wiedzy i doświadczenia, żeby poradzić sobie z zaistniałą sytuacją. System edukacji zawodowej wymaga dobrze udokumentowanych metod, które pomogą nauczycielowi dotrzeć do problematycznych uczniów; narzędzi, które pozwolą zrozumieć potrzeby młodych ludzi. Natomiast uczeń potrzebuje systemu, który widzi w nim jednostkę indywidualną ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, ale także z zasobami oraz potencjałem.

Sieć SOS- Społeczne Włączenie Uczniów ze Specyficznymi Potrzebami Edukacyjnymi w Główny Nurt Edukacji Zawodowej i Rynek Pracy- jednoczy Europę w poszukiwaniu odpowiedzi na problem wczesnego opuszczania szkoły. 14 partnerów z 12 krajów Unii Europejskiej spotkało się w tym projekcie, w celu wyszukania najlepszych metod i sposobów podejścia do zagadnienia.

Jak osiągnąć cel? Poprzez zaangażowanie nauczycieli i uczniów w lokalnych grupach odniesienia, SOS-sieć zapewni sobie trójstronne podejście do problematyki społecznego włączenia, jak też wskaże potwierdzone i innowacyjne rozwiązania korzystne dla edukacji zawodowej, uczniów i rynku pracy.

Obecnie rozwijamy: SOS-portal, europejski sklep internetowy dla wszystkich zainteresowanych pracą z uczniami o specyficznych potrzebach edukacyjnych. SOS – mapę rozmieszczenia uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi- europejską ankietę na temat postrzegania uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi. SOS -katalog interesujących przypadków ze wszystkich partnerskich krajów, 50 szczegółowo opisanych przypadków. SOS- 15 wiarygodnych metod i narzędzi, do wykorzystania w codziennej pracy z uczniem.

Sieć SOS bierze pod uwagę holistyczne podejście do ucznia, które podkreśla potrzebę spojrzenia na wczesne opuszczanie szkoły w kontekście, który angażuje różnorodne instytucje w proces edukacji zawodowej. Dlatego też nasze główne cele to: Zredukowanie wczesnego opuszczanie szkoły. Zmniejszenie ilość opuszczanych przez uczniów zajęć już we wczesnym etapie edukacji, np. gimnazjum. Zapewnienie uczniom płynnego przejścia z rynku edukacji na rynek pracy.

Zredukowanie wczesnego opuszczanie szkoły, zostanie uzyskane poprzez osiągniecie następujących celów operacyjnych: Dostarczenie wiedzy odnoszącej się do specyficznych potrzeb edukacyjnych ucznia i społecznego wykluczenia, poprzez jej poszerzenie o tematykę szczególnych umiejętności, potencjału i silnych stron ucznia. Zapewnienie dostępu do metod i narzędzi, które sprawdzone i uznane za efektywne w wielu europejskich krajach, będą mogły być z łatwością przeniesione i wykorzystane w codziennym nauczaniu w całej Europie. Zbudowanie platformy współpracy dla wszystkich pracujących z powyższymi kwestiami, w celu wymiany wiedzy i doświadczeń. Zrozumienie dla wymagań rynku pracy, jego potrzeb i oczekiwań

SOS-Sieć wpłynie na trzy grupy docelowe : Nauczycieli i trenerów edukacji zawodowej. Uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych, wśród których można wymienić cztery podstawowe grupy: -uczniów zdiagnozowanych pod względem medycznym (Asperger, ADHD) -uczniów z problemami dostosowania społecznego ( brak pozytywnego modelu wychowania) -uczniów o ograniczonych umiejętnościach w zakresie pisania, czytania, liczenia i rozumowania. -uczniów z problemami integracji ( emigranci, mniejszości etniczne). Pracodawców i partnerów społecznych zaangażowanych w edukację i praktykę zawodową.

PARTNERZY PRACUJĄCY W PROJEKCIE: Koordynator-Central Denmark EU Office Viborg-Dania Koordynator naukowy-Partner Green Academy Beder- Dania City College Norwich Norwich -Wielka Brytania Centro Studi Cultura Sviluppo Pistoia- Włochy Verein für Europäische Soziealarbeit, Bildung und Erziehung Hennef (Hauptsitz)-Niemcy Confederación Española de Centros de Enseñanza Madrid -Hiszpania Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet Copenhagen -Dania queraum. cultural & social research Giedenbacher Stadler-Vida Vienna -Austria ASOCIAŢIA EUROED Bucharest -Rumunia Ballymon Job Centre Dublin- Irlandia Stiftelsen Kursverksamhed vid Lund Universitet/Folkuniversitet Kristianstad -Szwecja Association de Préfiguration de Internet of Subjects Poitiers -Francja Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dzieci i Młodzieży przy Wrocławskiej Koncepcji Edukacyjnej- Wrocław -Polska LAMK University of Applied Science Jyväskylä -Finlandia

Innowacyjne elementy projektu to: Identyfikowanie, wprowadzanie i przekazywanie nowej idei i nowatorskiego podejścia do problemu. Oczekuje się, że powyższe działania zaakcentują potencjał i mocne strony ucznia. Pozyskanie lokalnych grup odniesienia, tak aby zaangażować rynek pracy i inne instytucje kształcenia zawodowego we wszystkich krajach partnerskich do uzyskania informacji zwrotnej, a także do ustanowienia kanałów użytkowania i rozpowszechniania wiedzy. Ułatwienie dostępu do zasobów wiedzy i doświadczenia wszystkim zainteresowanym, poprzez sklep internetowy- portal innowacyjnej wymiany i transferu informacji z kraju do kraju. Ustanowienie paneuropejskiej sieci społecznego włączenia uczniów w główny nurt edukacji zawodowej. Jak dotąd, sieć tego typu została powołana dla nauczycieli szkół podstawowych i średnich -

NASZ ADRES: 01/11/2011 Data rozpoczęcia projektu 30/04/2014 Data zakończenia projektu