Program Operacyjny Kapitał Ludzki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

Projekt „Radosne Przedszkolaki” Termin realizacji wrzesień – grudzień 2008 Usługodawca Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Powstania Warszawskiego w Brzeźnicy.
Kursy języka polskiego i niemieckiego dla dzieci
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Prezentacja na wywiadówkę
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Wycieczka do kina w Krakowie
Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro
Człowiek – Najlepsza inwestycja
KONKURS pt.: „Start w Przyszłość”
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
Spotkanie środowiskowe - scenariusz zajęć
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Priorytet VIII REGIONALNE KADRY GOSPODARKI Priorytet IX ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
MAŁA SZKOŁA WIELKA SZANSA PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE PO KL, WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH UCZNIÓW Z GRUP O UTRUDNIONYM DOSTĘPIE DO EDUKACJI ORAZ.
Spotkanie promujące projekt: Program zindywidualizowanych zajęć pozalekcyjnych dla uczniów Gimnazjum w Moszczenicy RÓWNAJMY DO NAJLEPSZYCH.
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
Krajobraz stepu.
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego PEFS - Instrukcja Zagraniczna mobilność
1 Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt "Dziecięca akademia przyszłości – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia.
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Spotkanie z nauczycielami w ramach projektu Szansa na sukces – program zajęć pozalekcyjnych w szkołach gimnazjalnych na terenie Gminy Wieprz Gierałtowice,
Problemy rynku pracy..
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem
1 Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt "Dziecięca akademia przyszłości – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia.
„Szkolne Centrum Nauki”
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Ocenianie Kształtujące
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX, Działanie 9.1, Poddziałanie Projekt Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
Apetyt na wiedzę Projekt realizowany przez : Szkołę Podstawową w Gliniku Górnym Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „KIERUNEK –SUKCES” Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
SZKOŁA SUKCESU – SZKOŁĄ WSZYSTKICH UCZNIÓW Projekt „ SZKOŁA SUKCESU ” wsp ó łfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Międzyprzedszkolny konkurs wiedzy na temat zdrowego i ekologicznego żywienia.
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
Zapis prezentacji:

Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Projekt "Dziecięca akademia przyszłości – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe w szkołach podstawowych” KONKURS pt.: „Start w Przyszłość” Gmina Mszczonów ul. Plac Piłsudskiego 1 96-320 Mszczonów Logo beneficjenta Nr umowy o dofinansowanie: 208/ES/ZS/D- POKL/12 Szkoła Podstawowa w Mszczonowie ul. Warszawska 27 Logo szkoły Projekt współfinansowany w ramach przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 1 1

Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 JAK TO ZROBIĆ? REDAGUJEMY INSTRUKCJĘ. Zakładanie ogródka w szklanej butli oraz przesadzanie rośliny doniczkowej. Cele główne Kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem Kształtowanie umiejętności posługiwania się symbolem graficznym zawierającym instrukcję działania Zapoznanie uczniów z cechami instrukcji Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej Cele operacyjne Uczeń potrafi ułożyć z rozsypanki zdaniowej instrukcję ,, przesadzania rośliny doniczkowej” Uczeń umie odczytać instrukcję Uczeń potrafi wykonać czynności zgodnie z podaną instrukcją Uczeń umie odczytać symbole zawierające instrukcję działania Uczeń potrafi ułożyć obrazek w całość o nieregularnych liniach Cele wychowawcze Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie Wykonanie prac na rzecz szkoły Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Projekt współfinansowany w ramach przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 2

Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Czas realizacji: 22.04. 2013 Miejsce realizacji: Szkoła Podstawowa w Mszczonowie Liczba uczestników: 14 Formy pracy: zespołowa, grupowa, indywidualna Metody pracy: karta pracy, realizacji zadań Pomoce: doniczki z podstawkami, ziemia do kwiatów, rękawiczki jednorazowe, plastikowe noże, szary papier, aparat fotograficzny, karty pracy przygotowane przez nauczyciela Projekt współfinansowany w ramach przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 3

Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 PRZEBIEG ZAJĘĆ Powitanie uczniów, podanie celu lekcji W ostatnim czasie przypomnieliśmy sobie takie formy wypowiedzi jak zaproszenie i ogłoszenie. Dzisiaj zapoznamy się z instrukcją obsługi. Dokładnie przeanalizujemy ,,Zakładanie ogródka w szklanej butli’’ oraz samodzielnie przesadzicie rośliny doniczkowej w/d podanej instrukcji. 2. Wprowadzenie do tematu Na-l: Z pewnością każdy z was spotkał się z instrukcją obsługi. [Nauczyciel prosi uczniów, aby podali przykłady] Uczniowie podają różne rodzaje instrukcji: obsługi pralki, kuchenki mikrofalowej itp.. Na-l: Instrukcja to taka forma wypowiedzi nastawiona na przekazanie informacji o charakterze praktycznym. Zamieszczone są w niej dokładne wskazówki dotyczące: Wykonania czegoś np.: przyrządzania zupy z torebki Obsługi jakiegoś urządzenia np.: obsługi telefonu komórkowego Postępowania w określonych sytuacjach – postępowanie w czasie pożaru Instrukcja może być zapisana w formie graficznej. Często też zachowuje formę tekstu połączonego z rysunkami. Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Projekt współfinansowany w ramach przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 4

Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 3. Praca z kartą pracy Nauczyciel rozdaje uczniom instrukcję ,,Zakładania ogródka w szklanej butli’’. Po przeczytaniu instrukcji przez uczniów nauczyciel zadaje pytanie: Na-l - Czy po przeczytaniu instrukcji umielibyście założyć taki ogródek? (Tym pytaniem nauczyciel zaczyna rozmowę na temat czytelności instrukcji, precyzji języka). Uczniowie udzielają pozytywnej odpowiedzi. Na-l - A kiedy instrukcję można łatwo zrozumieć? Uczniowie udzielają różnych odpowiedzi: zwięzła, precyzyjna, czytelna, krótka, napisana prostym językiem, niebudząca wątpliwości itp. Na-l – Udało się wam doskonale opisać cechy dobrej instrukcji. Nauczyciel sygnalizuje również uczniom, że przy redagowaniu instrukcji używamy: czasowników w formie 2. osoby liczby pojedynczej trybu rozkazującego [ np.: wyciągnij] 1. osoby liczby mnogiej [ np.: wyciągamy] formy bezokolicznika [np.: wyciągnąć] W instrukcji ,,Zakładania ogródka w szklanej butli’’ uczniowie wyszukują i podkreślają czasowniki w trybie rozkazującym [praca indywidualna], a następnie zmieniają instrukcję używając bezokoliczników. [ćwiczenie ustne]. Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Projekt współfinansowany w ramach przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 5

Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Projekt współfinansowany w ramach przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 6

Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 4. Puzzle – obrazkowej instrukcji - ,, Zakładanie ogródka w szklanej butli.” Nauczyciel rozdaje grupom pocięte puzzle obrazkowej instrukcji ,, Zakładanie ogródka w szklanej butli.” Zadaniem uczniów jest ułożenie pociętego obrazka o nieregularnych liniach w całość. Każda grupa otrzymuje inny zestaw [ sześć zdań, sześć obrazków]. Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Projekt współfinansowany w ramach przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 7

Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Po ułożeniu uczniowie podchodzą do tablicy, gdzie na dużych planszach znajdują się zdania. Grupa ma dopasować ułożone obrazki do właściwych zdań. Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Projekt współfinansowany w ramach przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 8

Efekt końcowy prac w grupach. Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Projekt współfinansowany w ramach przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 9

Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 5. Jak przesadzać roślinę doniczkową? – rozsypanka zdaniowa w grupach Nauczyciel rozdaje kartę pracy na której, znajduje się obrazkowa instrukcja przesadzania rośliny oraz rozsypankę zdaniową. Zadaniem uczniów jest ułożenie zdań w odpowiedniej kolejności. Sprawdzenie poprawności wykonania zadań przez głośne odczytanie ułożonej instrukcji. Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Projekt współfinansowany w ramach przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 10

7. Przygotowanie stanowisk pracy Uczniowie przygotowują swoje stanowiska pracy do przesadzania roślin doniczkowych: Nakrywają stoliki szarym papierem Wybierają kwiaty do przesadzania oraz odpowiednio większe doniczki Zakładają rękawiczki jednorazowe Projekt współfinansowany w ramach przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 11

8. Samodzielne przesadzanie roślin Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Projekt współfinansowany w ramach przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 12

Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Projekt współfinansowany w ramach przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 13

Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Projekt współfinansowany w ramach przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 14

Dziękuję za uwagę Człowiek – najlepsza inwestycja. Autor: Osińska Ewa – nauczyciel terapeuta w Szkole Podstawowej w Mszczonowie. Dziękuję za uwagę Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 "Dziecięca akademia przyszłości – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe w szkołach podstawowych”, realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 – zwanego dalej (PO KL), Priorytetu IX Rozwój Wykształcenia i Kompetencji w Regionach, Działania 9.1, Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych. Projekt współfinansowany w ramach przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 15