Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Advertisements

Taniec jako sposób na wyrażenie siebie
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
COMENIUS CREATIVE BRAINS POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Sposoby wykorzystania sieci
Temat: Cegłów dawniej i dziś
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
Jak przygotować prezentację w programie Power Point
Prace domowe w formie prezentacji
Pasożyty wokół nas Kozieł Mirosława.
PROJEKT EDUKACYJNY DZIECI HOLOKAUSTU
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Rośliny - nie tylko tlen i ozdoba
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
SYLWETKI WIELKICH POLSKICH SPORTOWCÓW
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Co to jest TIK?.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Jak ocieplenie zmienia klimat?
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
Maszyny proste i ich wykorzystanie w życiu codziennym
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Technologia informacyjna
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Wiersze Jana Kochanowskiego oczami Młodzieży XXI wieku
Webquest Wojciech Korfanty
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Webquest dla uczniów klasy VI
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Halina Bienienda Dorota Jezusek Regina Domogalla
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Aplikacje internetowe do wizualizacji tekstu
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Segreguję i Ziemię ratuję!
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
WebQuest - Bugatti Sebastian Swadźba Kamil Wycisło.
Opracowała Klaudia Tomaszowicz 3c
WebQuest Jestem ptakiem
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
„ Serce jako organ życia i uczuć”
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Lekcje z komputerem, 2006.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
TIK na lekcjach – od czego rozpocząć ? Projekt pt. „Nowatorski system wsparcia nauczycieli w powiecie szczycieńskim” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Piotrkowska platforma e-learningowa Miasto Piotrków Trybunalski Powiat Piotrkowski Piotrków Trybunalski, , opracował: Marcin Góra.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
TELETURNIEJ POWTÓRZENIOWY
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Kultura – sztuka w okresie międzywojennym
Zapis prezentacji:

Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku OpracowaŁa : Barbara WILCZAK

Spis Treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Poradnik nauczyciela

Wprowadzenie W XVII wieku królem Polski był Zygmunt III Waza, władca wybrany przez szlachtę w trzeciej wolnej elekcji. Król pochodzący ze Szwecji tytułował się królem Szwecji. Jego polityka zagraniczna była nastawiona na odzyskanie tronu szwedzkiego. W I połowie XVII wieku Rzeczpospolita prowadziła wojny ze Szwecją, Rosją, Turcją. W trakcie pracy będziecie musieli zastanowić się jakie były przyczyny wojen, gdzie prowadzono najciekawsze walki, jaki wpływ na nasz kraj miały te konflikty, czyli jaki był bilans polityki Zygmunta III.

Zadanie Waszym zadaniem jest stworzenie prezentacji multimedialnej, albumu, wystawy interaktywnej na temat wojen Rzeczpospolite w I połowie XVII wieku. Powinny się w niej znaleźć: - informacje o krajach, z którymi prowadziliśmy wojny; - przyczyny wojen; - sylwetki dowódców; - skutki wojen.

Proces Będziecie pracować w 2 osobowych zespołach, które stworzycie sami. Na realizację projektu przeznaczone są dwa tygodnie. Projekt obejmuje zakres wiedzy z historii klasy II. Zadania dla Was: 1. Podzielcie się na dwuosobowe zespoły. 2. Stwórzcie listę pytań dotyczących wojen na, które chcielibyście poznać odpowiedzi. 3. Pogrupujcie powtarzające się lub podobne pytania, zapiszcie je w formie zagadnień. 4. Poszukajcie materiałów, obrazów, informacji. 5. Wykonajcie prezentację multimedialną lub inną formę ( prezentację multimedialną, albumu, wystawę interaktywną).

Źródła S. Roszak, Śladami przeszłości Warszawa 2011 http://www.wiw.pl/historia/poczet/termin.asp?et=zygmunt_iii_waza http://www.sciaga.pl/tekst/64879-65-wojny_w_xvii_wiekuhttp://www.sciaga.pl/tekst/64879-65-wojny_w_xvii_wieku http://www.bryk.pl/teksty/liceum/historia/xvii_wiek/19967-wojny_rzeczypospolitej_w_xvii_wieku.html

Źródła http://historia.pgi.pl/wojny.phphttp://historia.pgi.pl/wojny.php http://pl.shvoong.com/humanities/history/1794712-wojny-polskie-xvii-wieku-polsko/ http://historia.gazeta.pl/historia/1,101545,6972288,Skutki_wojen_prowadzonych_przez_Polske_w_XVII_wieku.html

Źródła http://sciaga.onet.pl/12581,56,138,15,2,20955,sciaga.html

Źródła http://www.google.pl/search?q=ogniem+i+mieczem+dzikie+pola&hl=pl&rls=com.microsoft:en-S&rlz=1I7IRFC_pl&prmd=ivns&source=univ&tbm=vid&tbo=u&sa=X&ei=0OKdTf2VBYTPsgar8ejABA&ved=0CDMQqwQ

w stopniu rozszerzonym Ewaluacja Opracowanie w stopniu podstawowym 1 punkt w stopniu rozszerzonym 2 punkty w stopniu zaawansowanym 3 punkty Suma Zawartość merytoryczna (informacje, ilustracje) Podstawowe informacje Informacje , ilustracje, obrazy Ciekawostki, informacje rozszerzone 1 – 3 Poprawność i jakość wykonania (przejrzystość, szata graficzna, jakość elementów graficznych) Staranność przygotowania, techniczne urozmaicenie Ciekawe, starannie wykonane projekty Ciekawe inicjatywy, animacje. Jakość wykonania Poprawne wnioskowanie Wniosek Kilka wniosków Wnioski, ich konsekwencje Współpraca w zespole Była słaba Dobra współpraca Pełna kooperacja Zaprezentowanie efektów pracy zespołu Przedstawienie projektu Zespół przedstawił Ciekawa prezentacja

Ewaluacja SKALA OCEN Ocena Ilość punktów celująca 15 – 13 bardzo dobra 12 – 10 dobra 9 – 7 niedostateczna brak pracy

Konkluzja Internet to kopalnia wiedzy, korzystanie z jej zasobów ma wiele zalet. Możecie też wykorzystać podręczniki, albumy oraz Wasze prywatne zdjęcia. Wykonując projekt zdobyliście wiedzę na temat wojen Rzeczpospolitej Szlacheckiej, dowiecie się o motywach działania władców, wielkich hetmanów oraz poznacie skutki tych konfliktów.

Poradnik nauczyciela Webquest przeznaczony jest do realizacji na poziomie gimnazjum w klasie 2 w ramach lekcji historii. Czas przeznaczony na realizację tego projektu: 6 godzin w ciągu 2 tygodni.