Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA - WYCHOWANIE FIZYCZNE -
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2010/2011
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
ku lepszej przyszłości”
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PRACY SZKOŁY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Alternatywne formy zajęć wychowania fizycznego organizowane w Publicznym Gimnazjum im. Kazimierza Górskiego w Zespole Szkół w Widuchowej Widuchowa 2010.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Przygotowania szkół na przyjęcie dzieci 6 letnich do klas I.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Ewaluacja 2009/2010 Obszar: procesy zachodzące w szkole OFERTA EDUKACYJNA UMOŻLIWIA REALIZACJĘ PODSTAWY PROGRAMOWEJ.
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Zainteresowania sportowe uczniów klas III –V - jako podstawa do planowania zajęć wychowania fizycznego w klasach IV-VI w roku szkolnym 2012/13 Szkoła Podstawowa.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Raport ewaluacji wewnętrznej EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Zespole Szkół w roku szkolnym 2013/2014 Przedmiot ewaluacji obszar III Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Szkoła Podstawowa nr 138 im. Leopolda Staffa w Łodzi
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Przykłady dobrych praktyk
Zapis prezentacji:

Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Zespole Szkół w roku szkolnym 2012/2013 Przedmiot ewaluacji obszar II Procesy zachodzące w szkole Wymaganie 2.2 Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej

Cele ewaluacji Zebranie informacji na temat charakteru oferty programowej i jej zgodności z podstawą programową. Modyfikacja oferty programowej. Rozwijanie zainteresowań i aspiracji uczniów.  

1. Czy oferta edukacyjna szkoły jest zgodna z podstawą programową?

2. Jakie warunki spełnia szkoła w celu ułatwienia realizacji podstawy programowej?

Nauczyciele w kwestionariuszu ankiety określili stopień, w jakim szkoła zapewnia odpowiednią bazę materialną służącą właściwej realizacji podstawy programowej ( w skali od 1 do 6, przy czym 6 to wysoki stopień zaspokojenia). SZKOŁA PODSTAWOWA - GIMNAZJUM

SZKOŁA PODSTAWOWA GIMNAZJUM Niezadowoleni ze szkolnej bazy materialnej służącej właściwej realizacji podstawy programowej wskazali swe działania w celu zmiany sytuacji. SZKOŁA PODSTAWOWA GIMNAZJUM

3. W jaki sposób w szkole monitoruje się realizację podstawy programowej? SZKOŁA PODSTAWOWA GIMNAZJUM

4. W jaki sposób powstaje oferta edukacyjna w szkole 4. W jaki sposób powstaje oferta edukacyjna w szkole? WEDŁUG NAUCZYCIELI GIMNAZJUM SZKOŁA PODSTAWOWA

WPŁYW RODZICÓW NA OFERTĘ PROGRAMOWĄ WEDŁUG RODZICÓW GIMNAZJUM SZKOŁA PODSTAWOWA

5. Jakie działania mające na celu badanie trafności oferty edukacyjnej w odniesieniu do potrzeb uczniów prowadzone są w szkole? NAUCZYCIELE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NAUCZYCIELE GIMNAZJUM

Czy w naszej szkole prowadzi się działania mające na celu badanie trafności oferty edukacyjnej? RODZICE – SZKOŁA PODSTAWOWA RODZICE - GIMNAZJUM

CZY W SZKOLE PODSTAWOWEJ POTRZEBNE SĄ ZAJĘCIA POZALEKCYJNE? WEDŁUG RODZICÓW WEDŁUG UCZNIÓW

CZY W GIMNAZJUM POTRZEBNE SĄ ZAJĘCIA POZALEKCYJNE? WEDŁUG RODZICÓW WEDŁUG GIMNAZJALISTÓW

6. Czy oferta edukacyjna szkoły umożliwia rozwój zainteresowań uczniów i jest atrakcyjna dla ucznia? SZKOŁA PODSTAWOWA GIMNAZJUM RODZAJ ZAJĘĆ LICZBA GODZIN WE WRZEŚNIU W MAJU KOŁA PRZEDMIOTOWE 36 GODZIN 23 GODZINY KOŁA WYRÓWNAWCZE 35 GODZIN 50 GODZIN KOŁA ZAINTERESOWAŃ 9 GODZIN 6 GODZIN RODZAJ ZAJĘĆ LICZBA GODZIN WE WRZEŚNIU W MAJU KOŁA PRZEDMIOTOWE 30 GODZIN 19 GODZINY KOŁA WYRÓWNAWCZE 43 GODZIN KOŁA ZAINTERESOWAŃ 14 GODZIN 12 GODZIN

W JAKICH ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH UCZESTNICZĄ UCZNIOWIE SP ODPOWIEDZI RODZICÓW ODPOWIEDZI UCZNIÓW

W JAKICH ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH UCZESTNICZĄ UCZNIOWIE GIMNAZJUM ODPOWIEDZI RODZICÓW ODPOWIEDZI UCZNIÓW

MOTYWACJA UCZNIÓW DO UCZESTNICTWA W ZAJĘCIACH DODATKOWYCH GIMNAZJUM SZKOŁY PODSTAWOWEJ

CZY SZKOŁA DAJE MOŻLIWOŚĆ ROZWIJANIA ZAINTERESOWAŃ UCZNIÓW? WEDŁUG UCZNIÓW - SP WEDŁUG RODZICÓW - SP

CZY SZKOŁA DAJE MOŻLIWOŚĆ ROZWIJANIA ZAINTERESOWAŃ UCZNIÓW? WEDŁUG GIMNAZJALISTÓW WEDŁUG ICH RODZICÓW

7. W jakim stopniu zajęcia pozalekcyjne przynoszą oczekiwane efekty? WEDŁUG NAUCZYCIELI SP WEDŁUG NAUCZYCIELI GIMNAZJUM

CZY OFERTA EDUKACYJNA SPEŁNIA OCZEKIWANIA RODZICÓW ? ODPOWIEDZI RODZICÓW- GIMNAZJUM ODPOWIEDZI RODZICÓW - SP

8.W jakim stopniu organizacja i warunki kształcenia zapewniają wszystkim uczniom równe szanse uczestniczenia w zajęciach pozalekcyjnych? NAUCZYCIELE SP NAUCZYCIELE GIMNAZJUM

REKOMENDACJE *Położyć większy nacisk na badania trafności oferty programowej w odniesieniu do potrzeb uczniów.  * Dołożyć wszelkich starań, aby wzbogacać bazę materialną służącą właściwej realizacji podstawy programowej.  * Organizować zajęcia pozalekcyjne zgodnie z zainteresowaniami i potrzebami uczniów.  * Zwiększyć liczbę kół przedmiotowych (najbardziej popularnych).   * Zaangażować rodziców w planowanie oferty edukacyjnej na następne lata.  * Wzbogacić ofertę kół zainteresowań (taniec towarzyski, fotograficzne, modelarskie, szachowe, siłownia, gastronomiczne, wędkarskie). * Zamieścić na stronie internetowej szkoły dokładny plan wszystkich zajęć pozalekcyjnych i systematycznie go uaktualniać.

DZIĘKUJEMY ZA ZAINTERESOWANIE