Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Zespole Szkół w roku szkolnym 2012/2013 Przedmiot ewaluacji obszar II Procesy zachodzące w szkole Wymaganie 2.2 Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Cele ewaluacji Zebranie informacji na temat charakteru oferty programowej i jej zgodności z podstawą programową. Modyfikacja oferty programowej. Rozwijanie zainteresowań i aspiracji uczniów.
1. Czy oferta edukacyjna szkoły jest zgodna z podstawą programową?
2. Jakie warunki spełnia szkoła w celu ułatwienia realizacji podstawy programowej?
Nauczyciele w kwestionariuszu ankiety określili stopień, w jakim szkoła zapewnia odpowiednią bazę materialną służącą właściwej realizacji podstawy programowej ( w skali od 1 do 6, przy czym 6 to wysoki stopień zaspokojenia). SZKOŁA PODSTAWOWA - GIMNAZJUM
SZKOŁA PODSTAWOWA GIMNAZJUM Niezadowoleni ze szkolnej bazy materialnej służącej właściwej realizacji podstawy programowej wskazali swe działania w celu zmiany sytuacji. SZKOŁA PODSTAWOWA GIMNAZJUM
3. W jaki sposób w szkole monitoruje się realizację podstawy programowej? SZKOŁA PODSTAWOWA GIMNAZJUM
4. W jaki sposób powstaje oferta edukacyjna w szkole 4. W jaki sposób powstaje oferta edukacyjna w szkole? WEDŁUG NAUCZYCIELI GIMNAZJUM SZKOŁA PODSTAWOWA
WPŁYW RODZICÓW NA OFERTĘ PROGRAMOWĄ WEDŁUG RODZICÓW GIMNAZJUM SZKOŁA PODSTAWOWA
5. Jakie działania mające na celu badanie trafności oferty edukacyjnej w odniesieniu do potrzeb uczniów prowadzone są w szkole? NAUCZYCIELE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NAUCZYCIELE GIMNAZJUM
Czy w naszej szkole prowadzi się działania mające na celu badanie trafności oferty edukacyjnej? RODZICE – SZKOŁA PODSTAWOWA RODZICE - GIMNAZJUM
CZY W SZKOLE PODSTAWOWEJ POTRZEBNE SĄ ZAJĘCIA POZALEKCYJNE? WEDŁUG RODZICÓW WEDŁUG UCZNIÓW
CZY W GIMNAZJUM POTRZEBNE SĄ ZAJĘCIA POZALEKCYJNE? WEDŁUG RODZICÓW WEDŁUG GIMNAZJALISTÓW
6. Czy oferta edukacyjna szkoły umożliwia rozwój zainteresowań uczniów i jest atrakcyjna dla ucznia? SZKOŁA PODSTAWOWA GIMNAZJUM RODZAJ ZAJĘĆ LICZBA GODZIN WE WRZEŚNIU W MAJU KOŁA PRZEDMIOTOWE 36 GODZIN 23 GODZINY KOŁA WYRÓWNAWCZE 35 GODZIN 50 GODZIN KOŁA ZAINTERESOWAŃ 9 GODZIN 6 GODZIN RODZAJ ZAJĘĆ LICZBA GODZIN WE WRZEŚNIU W MAJU KOŁA PRZEDMIOTOWE 30 GODZIN 19 GODZINY KOŁA WYRÓWNAWCZE 43 GODZIN KOŁA ZAINTERESOWAŃ 14 GODZIN 12 GODZIN
W JAKICH ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH UCZESTNICZĄ UCZNIOWIE SP ODPOWIEDZI RODZICÓW ODPOWIEDZI UCZNIÓW
W JAKICH ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH UCZESTNICZĄ UCZNIOWIE GIMNAZJUM ODPOWIEDZI RODZICÓW ODPOWIEDZI UCZNIÓW
MOTYWACJA UCZNIÓW DO UCZESTNICTWA W ZAJĘCIACH DODATKOWYCH GIMNAZJUM SZKOŁY PODSTAWOWEJ
CZY SZKOŁA DAJE MOŻLIWOŚĆ ROZWIJANIA ZAINTERESOWAŃ UCZNIÓW? WEDŁUG UCZNIÓW - SP WEDŁUG RODZICÓW - SP
CZY SZKOŁA DAJE MOŻLIWOŚĆ ROZWIJANIA ZAINTERESOWAŃ UCZNIÓW? WEDŁUG GIMNAZJALISTÓW WEDŁUG ICH RODZICÓW
7. W jakim stopniu zajęcia pozalekcyjne przynoszą oczekiwane efekty? WEDŁUG NAUCZYCIELI SP WEDŁUG NAUCZYCIELI GIMNAZJUM
CZY OFERTA EDUKACYJNA SPEŁNIA OCZEKIWANIA RODZICÓW ? ODPOWIEDZI RODZICÓW- GIMNAZJUM ODPOWIEDZI RODZICÓW - SP
8.W jakim stopniu organizacja i warunki kształcenia zapewniają wszystkim uczniom równe szanse uczestniczenia w zajęciach pozalekcyjnych? NAUCZYCIELE SP NAUCZYCIELE GIMNAZJUM
REKOMENDACJE *Położyć większy nacisk na badania trafności oferty programowej w odniesieniu do potrzeb uczniów. * Dołożyć wszelkich starań, aby wzbogacać bazę materialną służącą właściwej realizacji podstawy programowej. * Organizować zajęcia pozalekcyjne zgodnie z zainteresowaniami i potrzebami uczniów. * Zwiększyć liczbę kół przedmiotowych (najbardziej popularnych). * Zaangażować rodziców w planowanie oferty edukacyjnej na następne lata. * Wzbogacić ofertę kół zainteresowań (taniec towarzyski, fotograficzne, modelarskie, szachowe, siłownia, gastronomiczne, wędkarskie). * Zamieścić na stronie internetowej szkoły dokładny plan wszystkich zajęć pozalekcyjnych i systematycznie go uaktualniać.
DZIĘKUJEMY ZA ZAINTERESOWANIE