ZESPÓŁ SZKÓŁ Im. IGNACEGO JANA PADEREWSKIEGO W KNUROWIE Prezentacja multimedialna
W projekcie wzięło udział 270 uczniów Technikum nr 1 w Knurowie
Stawiam na rozwój Jaki jest cel projektu ? Głównym celem projektu jest poprawa oferty edukacyjnej szkół o profilu zawodowym prowadzonych przez Powiat Gliwicki oraz zwiększenie ich atrakcyjności poprzez realizację szkolnych programów rozwojowych. Cele szczegółowe projektu to : - wyrównanie części dysproporcji edukacyjnych uczniów szkół objętych projektem ; - samorealizacja i rozwój osobisty uczniów; - podniesienie wartości uczniów na rynku pracy;
Stawiam na rozwój W ramach projektu uczniowie mogli uczestniczyć w wycieczkach i wizytach studyjnych w zakładach pracy
Stawiam na rozwój Wycieczka do browarów TYSKIE.
Stawiam na rozwój Tyskie Browary Książęce jest to miejsce wyjątkowe, ponieważ warzy się w nim piwo od blisko czterystu lat. Celem tej wizyty było zapoznanie się uczniów z procesem technologicznym, historią. Uczniowie zapoznali się również z etapami produkcji piwa.
Stawiam na rozwój Wycieczka do browarów ŻYWIEC
Stawiam na rozwój Podstawowymi celami tej wizyty było zapoznanie się uczniów z procesem technologicznym, historią zakładu oraz zagadnieniami dotyczącymi stosowania przepisów prawa pracy w praktyce Najmilsze wspomnienia z tego wyjazdu mają uczniowie, którym udało się strącić wszystkie kręgle w mini kręgielni, która jest częścią Muzeum
Stawiam na rozwój Wycieczka do Warszawy – Giełda Papierów Wartościowych
Stawiam na rozwój Uzupełniając i utrwalając swą wiedzę z zakresu przedmiotów ekonomicznych uczniowie zwiedzali oraz zapoznali się z funkcjonowaniem Giełdy Papierów Wartościowych SA w Warszawie. Podczas wyświetlanej prezentacji uczniowie dowiedzieli się jak działa giełda.
Stawiam na rozwój Wycieczka do Warszawy – Mennica Polska S.A
Stawiam na rozwój Podczas tej wycieczki uczniowie mogli zobaczyć stare monety i różne dzieła wykonane ze złota i srebra w postaci monet. Uczestnicy również zobaczyli prezentację na temat produkcji monet.
Stawiam na rozwój Wycieczka do Elektrowni Szczytowo - Pompowej Porąbka Żar
Stawiam na rozwój Uczniowie podczas tej wycieczki mogli zobaczyć jak działa i jak jest wyposażona elektrownia szczytowo – pompowa.
Stawiam na rozwój Wycieczka do General Motors Manufacturing Poland - OPEL
Stawiam na rozwój Uczniowie zwiedzili fabrykę Opla (General Motors Manufacturing Poland sp. z o.o.) w Gliwicach. Zakład został wybudowany bardzo szybko, produkcję uruchomiono w sierpniu 1998 roku. Modele produkowane obecnie: Astra IV Hatchback 5-drzwiowa (od 2009) Astra III Sedan (od 2007)
Stawiam na rozwój W ramach projektu szkoła otrzymała pomoce dydaktycznie w postaci :
Stawiam na rozwój Tablicy multimedialnej:
Stawiam na rozwój Kasa fiskalna, podręczniki, zbiory zadań, projektor, filmy do nauki języków obcych, aparat fotograficzny, drukarka, bryły geometryczne, artykuły biurowe:
Stawiam na rozwój Uczniowie otrzymali gadżety: Koszulki, smycze, notesy, zakreślacze, zegarki, karteczki samoprzylepne, wizytowniki :
Stawiam na rozwój - ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE : Co oferujemy w ramach projektu ? Oferujemy następujące zajęcia : - ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE : 1. Z zakresu biologii 2. Z zakresu geografii 3. Z zakresu języka polskiego 4. Z zakresu wiedzy o społeczeństwie 5. Z zakresu matematyki 6. Z zakresu informatyki - ROZWIJANIE KOMPETENCJI KLUCZOWYCH : 7. Z zakresu ekonomii 8. Z zakresu informatyki 9.Z zakresu wykorzystywania technologii informatycznej do prowadzenia księgowości 10. Z zakresu doskonalenia umiejętności rejestracji zdarzeń gospodarczych w jednostkach gospodarczych ( rachunkowość ) 11. Kółko biznesowe 12. Z zakresu języka angielskiego używanego w biznesie 13. Z zakresu języka niemieckiego używanego w biznesie 14. Z zakresu języka francuskiego używanego w biznesie - UZUPEŁNIENIE OFERTY KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO 1.Z zakresu prawa pracy 2. Z zakresu projektowania z wykorzystaniem oprogramowania CAD
Stawiam na rozwój Zajęcia wyrównawcze z zakresu biologii. Program zajęć obejmował : Powtórzenie wiadomości i umiejętności z biologii w zakresie podstawowym z : anatomii, fizjologii, antropologii, ewolucji , genetyki , ekologii i ochrony środowiska naukę i doskonalenie rozwiązywania różnego typu zadań maturalnych pracę z arkuszami maturalnymi utrwalanie umiejętności formułowania i uzasadniania opinii na podstawie posiadanych oraz podanych informacji Zajęcia odbywały się w formie wykładów ( powtarzanie materiału), ćwiczeń przedmiotowych, rozwiązywania zadań tematycznych ( w tym całych arkuszy maturalnych) Uczniowie utrwalali wiedzę wykorzystując wiele środków dydaktycznych - modeli przestrzennych narządów człowieka. Prowadzili również obserwacje mikroskopowe, nabywali umiejętność rozpoznawania wybranych obiektów przyrodniczych.
Stawiam na rozwój Zajęcia wyrównawcze z zakresu geografii Zajęcia miały na celu przygotowanie uczniów do matury. Zajęcia odbywały się w formie wykładów ( powtarzanie materiału), ćwiczeń przedmiotowych, rozwiązywania zadań tematycznych ( w tym całych arkuszy maturalnych) . Uczniowie uczestniczyli w GIEŁDZIE MINERAŁÓW gdzie musieli wybrać sobie jeden minerał i go opisać.
Stawiam na rozwój Zajęcia z zakresu wykorzystywania technologii informatycznej do prowadzenia księgowości Zajęcia miały za zadanie pokazanie uczniom jak w prosty i przyjemny sposób można używać programu komputerowego do księgowania.
Stawiam na rozwój Zajęcia z zakresu języka francuskiego FRANCUSKA TELEWIZJA TV5 STWORZYŁA INTERAKTYWNY PORTAL DO NAUKI FRANCUSKIEGO W OPARCIU O SKRÓTY WIADOMOŚCI Z MINIONEGO TYGODNIA. JEST TO NOWA INTERAKTYWNA METODA W NAUCZANIU JEZYKA FRANCUSKIEGO. KAŻDY „NEWS” POSIADA ODRĘBNE ĆWICZENIA NA 3 POZIOMACH. PO WYSŁUCHANIU FRAGMENTU AUDYCJI W ZALEŻNOSCI OD POZIOMU ZAAWANSOWANIA UCZEŃ PRZECHODZI DO ĆWICZEŃ INTERAKTYWNYCH (NP..TEST WYBORU) I ZAZNACZA POPRAWNĄ ODPOWIEDŹ. METODA JEST CIEKAWĄ ALTERNATYWĄ DLA ĆWICZEŃ DOSKONALACYCH JEDNĄ Z KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH JAKĄ JEST ROZUMIENIE ZE SŁUCHU
Stawiam na rozwój Zajęcia z zakresu projektowania z wykorzystaniem oprogramowania CAD Zajęcia miały na celu rozwinięcie umiejętności samodzielnego tworzenia rysunku technicznego w programie AutoCad. Uczniowie poznali narzędzia oraz użyteczne i praktyczne funkcje programu AutoCad. Zdobyli umiejętności prawidłowego rysowania obiektów, ich modyfikowania i oglądania, a także wymiarowania i drukowania. Podczas zajęć wykształcone zostały zdolności posługiwania się wieloma funkcjami oprogramowania
PRZYKŁADOWY PROJEKT WYKONANY PRZEZ UCZNIÓW
Stawiam na rozwój Zajęcia ze znajomości kasy fiskalnej.
Stawiam na rozwój Zajęcia z zakresu informatyki Celem zajęć było rozszerzenie wiedzy i umiejętności informatycznych uczniów z zakresu informatyki – zakres algorytmiki, poprzez zaznajomienie ich z elementami robotyki. Podczas zajęć uczestnicy zapoznali się z możliwościami zestawu do budowy i programowania robotów Lego Mindstorms. Zgodnie z planem uczniowie zbudowali roboty wykorzystujące czujniki dotyku, światła, koloru i ultradźwiękowy czujnik odległości. Roboty były programowane w dedykowanym graficznym środowisku programistycznym w języku NXT-G. Efekty prac zostały udokumentowane w formie filmów przedstawiających działające roboty.
Zapraszamy na krótki film poświęcony budowie robotów w ramach projektu Stawiam na rozwój i na krótką prezentację tego co udało się zrobić