ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum WPROWADZENIE ZADANIE WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum do zrealizowania na lekcjach języka polskiego i historii Wykonała: Sabina Frost „Nie jestem bogata, nie mam pieniędzy ani dóbr ziemskich, nie jestem ładna, nie jestem inteligentna, nie jestem mądra, ale jestem i będę szczęśliwa! Mam szczęśliwą naturę, kocham ludzi, nie jestem podejrzliwa i chcę widzieć ich wszystkich razem ze mną szczęśliwych.” PROCES ŹRÓDŁA EWALUACJA KONKLUZJA
W jaki sposób to się stało, dowiecie się, przygotowując ten materiał. Wprowadzenie Wasze dzieciństwo i młodość przebiegają bardzo spokojnie, jesteście bezpieczni i szczęśliwi. Poprzez dzisiejsze zadanie chcę wam pokazać, że nie zawsze tak było. Poznacie sylwetkę waszej koleżanki, która była taka sama jak i wy. Trudne czasy, w jakich przyszło jej żyć odmieniło ją samą i jej rodzinę. W jaki sposób to się stało, dowiecie się, przygotowując ten materiał.
Zadanie Zadaniem każdej grupy będzie poznanie osoby Anny Frank, jej życia i spuścizny jaka po niej pozostała. Zostaniecie podzieleni na 3 grupy, każdej z nich zostanie przydzielone konkretne zadanie: Grupa I Poszukuje informacji na temat Anny Frank Grupa II o „Dzienniku” Anny Frank, historii jego powstania i publikacji Grupa III Poszukuje informacji na temat domu i muzeum Anny Frank oraz jego historii Produktem projektu ma być prezentacja multimedialna, która będzie zawierała wyniki poszukiwań wszystkich trzech grup.
Proces Na wykonanie zadania macie 4 tygodnie. KROK 1 Zostajesz przydzielony do jednego z trzech zespołów i zgodnie z zaleceniem opracowujesz przydzielone grupie zadanie. KROK 2 W każdym zespole w sposób demokratyczny wybieracie lidera – osobę nadzorującą prawidłowy przebieg pracy i koordynującą działania w Waszej grupie. KROK 3 Każda grupa wybiera odpowiednie źródła, opracowuje własne metody gromadzenia informacji. KROK 4 Wyszukujecie i gromadzicie informacje potrzebne do realizacji zadania, korzystając ze zbiorów bibliotecznych, zasobów Internetu oraz atlasów i podręczników. KROK 5 Zgromadzone przez Was materiały i informacje opracowujecie zgodnie z przydzielonym zadaniem. KROK 6 Z materiałów zebranych przez wszystkie grupy ma powstać prezentacja multimedialna. KROK 7 Poszczególne grupy będą oceniane według ustalonych kryteriów.
Źródła www.merlin.pl www.wikipedia.pl www.annefrank.org Anne Frank – „Dziennik” Halina Bortnowska – „Irena i Anna”, Polis, 1997, numer 3, s. 19-22
Ewaluacja Jesteście oceniani jako zespół, od Waszej współpracy, wkładu pracy członków grup oraz odpowiedniej koordynacji działań zależy – w dużej mierze – końcowa ocena projektu. Istotna jest także jakość opracowanych przez Was informacji oraz wrażenie estetyczne.
Kryteria oceny projektu
Skala ocen
Konkluzja Celem tego projektu było zapoznanie Was z życiem i sylwetką Anny Frank. Mam nadzieję, że przygotowany przeze mnie temat wzbudził w Was zainteresowanie i zaowocuje samodzielnym poszukiwaniem odpowiedzi na nowe pytania dotyczące historii Żydów, holocaustu i II wojny światowej.