Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
Advertisements

Podstawowe pojęcia e-learningu
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Katarzyna Szypuła-Sajon
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
INTERAKTYWNE ROZWIĄZANIA DLA EDUKACJI
FTP Autor: Topolewski Jacek.
WITAM NA SZKOLENIU Porady na dziś i jutro.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Obsługa serwera zdalnego przez klienta FTP
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Systemy zarządzania treścią CMS
Technologie informacyjne w kształceniu na Politechnice Gdańskiej Wykład 3 Platformy, narzędzia, zasoby Dr inż. Anna Grabowska
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
USŁUGA FTP 1. Definicja FTP. FTP (File Transfer Protocol, ang. protokół transmisji plików) jest protokołem typu klient-serwer, który umożliwia przesyłanie.
Projekt edukacyjny Siódemka realizowany przez Zespół Szkół nr 2 Szkołę Podstawową nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu ul. Sienkiewicza 5,
Konfiguracja kont w programie Adobe Dreamweaver
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Adrian Bukowski Dolnośląskie Centrum Rozwoju Lokalnego.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Co to jest TIK?.
Autor prezentacji: Grażyna Bochenkiewicz RODN „WOM” w Częstochowie
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Tworzenie sylabusa kursu e-learningowego
Wykorzystanie TI w wyrównywaniu szans edukacyjnych
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
E-learning? Prosta sprawa!
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Linux w sieci Konfigurowanie interfejsu sieciowego.
Program kursu zakłada:
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
E-learning (kurs dla uczniów)
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Informatyka Poczta elektroniczna.
Autor: Marta Pelczar. PHP:  Najprostszą drogą, by uruchomić serwer internetowy na własnym domowym komputerze jest skorzystanie z programu XAMPP.
SPOTKANIE ORGANIZACYJNE SIECI DYREKTORÓW POWIATU ŚWIDNICKIEGO Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej Konsultacje: Wtorek – 12.00Budynek DS4 pok. 25 Piątek –
Temat 2: Instalacja Apache, PHP i bazy danych MySQL.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Podstawy języka skryptów
Usługa e-Załączniki Automatyzacja usługi - nowy kanał komunikacyjny Izba Celna w Białej Podlaskiej Prezentuje Leszek Krasa Biała Podlaska, dn r.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Nadia Stankiewicz Portale edukacyjne. Jeden z lepszych... ● interklasa.pl ● interklasa.pl - największy portal edukacyjny, podzielony na trzy części: dla.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Projekt Kim będziesz?.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Content Management System
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Platforma e-learningowa Moodle

DefinicjaDefinicja ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Platforma e-learningowa to zintegrowany system wspomagający proces nauczania on-line tzw. wirtualne środowisko kształcenia (VLE - Virtual Learning Environment), umożliwiający tworzenie, prowadzenie i administrowanie kursami edukacyjnymi. Rodzaje platform e-learningowych: Moodle Sakai Claroline Blackboard WebCT SABA Learning Enterprise

część I ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Istota Moodle

Czym jest Moodle? ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Moodle jest pakietem programów przeznaczonym do tworzenia kursów internetowych oraz stron WWW. Jest to projekt rozwojowy, zaprojektowany by wspierać strukturę społecznego konstrukcjonizmu w edukacji. Moodle jest dostępny za darmo jako Wolne Oprogramowanie (stosownie do Publicznej Licencji GNU). Oznacza to przede wszystkim, że Moodle jest chroniony prawem autorskim, ale każdemu użytkownikowi przysługują dodatkowe prawa. Można kopiować, używać oraz modyfikować Moodle pod warunkiem wyrażenia zgody na: udostępnienie źródła osobom trzecim; pozostawienie bez zmian oryginalnej licencji i praw autorskich, i stosowanie tej samej licencji do każdej pracy pochodnej.

Czym jest Moodle? ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Angielskie słowo moodle oznacza proces powolnego poruszania się w jakiejś dziedzinie lub czynności, zajmowanie się jakąś czynnością w sposób dobrowolny, włączający zabawę i kreatywność w działaniu. Kursy tworzone na platformie są elementami włączającymi uczestników szkoleń we własny rozwój poprzez samokształcenie i tworzenie społeczności uczącej się wzajemnie od siebie, dzielącej się własnymi doświadczeniami i opiniami. Każdy kto używa Moodle jest Moodler'em.

część II ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Możliwości wykorzystania platformy

- zamieszczanie materiałów dydaktycznych (kursów) dokumenty tekstowe lub w formacie PDF, zdjęcia, obrazki, filmy, dostępne tylko określonej grupie użytkowników (uczniów); - komunikację nauczyciel - uczeń i uczeń – uczeń poprzez czat – rozmowa w czasie synchronicznym forum dyskusyjne - dokonywanie sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów wraz z automatyczną oceną quiz zadania do wysłania Platforma e-learningowa umożliwia: ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach

Możliwości zastosowania platformy Moodle w szkole oraz związane z tym korzyści i trudności DyskusjaDyskusja ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach

Moodle w szkole ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Wspomaganie nauczania tradycyjnego tzw. blended – learning lub nauczanie hybrydowe Zajęcia pozalekcyjne – np.: praca z uczniem zdolnym

Korzyści wynikające z funkcjonowania w szkole platformy e-learningowej ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Baza materiałów dydaktycznych. Możliwość dzielenia się wiedzą z innymi. Nowoczesne narzędzie edukacyjne. Środowisko bliskie uczniom. Podniesienie jakości pracy szkoły. Przygotowanie uczniów do nowej formy pracy. Promocja szkoły.

Trudności, z jakimi się spotkamy ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Platforma, zwłaszcza w początkowym okresie, wymaga czasu poświęconego na opracowanie materiałów elektronicznych – ale przecież bez platformy, też budują Państwo swój warsztat pracy. Musimy posiadać umiejętności komputerowe na średnim poziomie zaawansowania – takimi umiejętnościami wykazują się Państwo przechodząc przez ścieżki awansu zawodowego.

część III ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Instalacja platformy e-learningowej Moodle

Minimalne wymagania systemowe serwera, na którym będzie przeprowadzana instalacja: ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach PHP min. – zalecane - 5.x MySQL min. – zalecane – 5.x lub PostgreSQL 7.4 i później Apache min. – zalecane – 2.2.x

Rodzaje instalacji ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach na domowym komputerze lub w sieci lokalnej na zdalnym serwerze WWW - pełna instalacja - automatyczna z preinstalacją

Zasady wyboru serwera: serwer dedykowany a serwer współdzielony Kryteria wyboru firmy hostingowej DyskusjaDyskusja ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach

Instalacja na zdalnym serwerze WWW

1. Tworzenie bazy danych ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach W panelu administracyjnym serwera utwórz bazę danych oraz użytkownika bazy z hasłem, te dane oraz adres serwera baz danych będą potrzebne podczas instalacji

2. Pobieranie i kopiowanie plików instalacyjnych ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Pakiet Moodle można pobrać w formie skompresowanego archiwum ze strony Poza pakietem instalacyjnym Moodle należy również pobrać pakiet językowy i umieścić w folderze lang jeszcze przed uruchomieniem instalatora

Skonfiguruj połączenie FTP i umieść pakiet instalacyjny Moodle i pakiet językowy na serwerze, w katalogu głównym w tym przypadku twoja strona startowa będzie miała adres np. lub określonym podkatalogu (np. moodle) wtedy adres będzie następujący np. Jeśli Klient FTP umożliwia rozpakowywanie pliku w formie skompresowanego archiwum, to lepiej umieścić plik w takiej postaci na serwerze i tam go rozpakować. ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach

3. Instalacja ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Uruchomienie instalatora przez przeglądarkę stron WWW. np.: Wybór języka instalacji

ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Sprawdzanie ustawień serwera

ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Sprawdzanie lokacji instalacji i ewentualne dokonanie zmian

ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Konfiguracja bazy danych

ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Sprawdzenie środowiska

ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Pobieranie pakietu językowego – nie pobieramy, jeśli został umieszczony na serwerze przed instalacją

ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Konfiguracja skończona

ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Informacja o aktualnej wersji Licencja GPL

ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Wypełnij kolejne pola: dane użytkownika admin – zapisz nazwę i hasło, ponieważ bez nich nie zalogujesz się do platformy.

ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Pełna i skrócona nazwa serwisu np.: Szkolna platforma e-learningowa Zapisz ustawienia na dole strony

Jeśli instalacja przebiegła pomyślnie zostaniesz przełączony na stronę główną zostaniesz przełączony na stronę główną twojej platformy Moodle ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach

Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego