Joanna Dosz Tomasz Sosnowski Koło Naukowe Metod Ilościowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Advertisements

Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Miejsca WSHiFM w rankingach
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
Techniki komunikacji prof. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Badania cech i losów absolwentów zrealizowane we Włoszech prof. Andrea Cammelli Uniwersytet w Bolonii Dyrektor AlmaLaurea Konferencja Warszawa, 27 października,
Dane informacyjne Nazwa szkoły: ZSO nr 1 I Liceum Ogólnokształcące im. ppor. Emilii Gierczak w Nowogardzie ID grupy: 97_6_G_P1 Opiekun: Barbara Papuszka.
Średnie z poszczególnych pytań. Ocena jakości dydaktyki Studencka ocena jakości realizacji przedmiotów przeprowadzona w roku akademickim 2011/201 2.
Metody badawcze w socjologii
Kształtowanie motywacji pracowników
Projektowanie programów studiów
Algorytm Rochio’a.
mgr Anna Domagalska Katedra Inżynierii Wiedzy WETI PG
o Badanie jest częścią projektu Uniwersytet Partnerem Gospodarki Opartej na Wiedzy współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
TEQUILA\ TELEWYKŁADY W OCZACH STUDENTÓW wyniki ilościowe ankiety audytoryjnej zrealizowanej w latach akademickich: 2004/ / /2007 mgr Joanna.
WARUNKI REKRUTACJI na studia w Politechnice Wrocławskiej na rok akademicki 2008/2009 Doc. dr inż. Magdalena Rutkowska REKRUTACJA 2008.
Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
SOCJOLOGIA PEDAGOGIKA Absolwenci są przygotowani do: samodzielnej i zespołowej realizacji badań społecznych posiadają umiejętności komunikacji, mediacji,
Rekrutacja 2010 Tomasz Zając Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia na zlecenie Biura ds. Rekrutacji Załącznik nr 2 do protokołu nr 22 posiedzenia Senatu.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Prognoza wpływu zmian demograficznych na liczbę
Po co mi KNMI? Z naszych studiów zachowujemy w pamięci ostatecznie tylko to, co możemy wykorzystać praktycznie J. W. Von Goethe.
Zasady rekrutacji - studia stacjonarne W roku akademickim 2007/2008 rekrutacja na studia stacjonarne obejmuje studia pierwszego stopnia. Absolwenci wszystkich.
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Badanie Losów Zawodowych Absolwentów KUL 2012
Wydział Prawa Kanonicznego UKSW OCENA EFEKTÓW REALIZOWANEGO PROCESU KSZTAŁCENIA Studia jednolite magisterskie Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie.
Co dalej Gimnazjalisto ?
VII EKSPLORACJA DANYCH
HUMANISTYKA W SZKOLE. POLONISTYCZNO – HISTORYCZNE STUDIA NAUCZYCIELSKIE STUDIA LICENCJACKIE (I STOPNIA)
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2012 roku mgr Marlena Włodkowska mgr in ż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Polsko-hiszpański program dwudyplomowych studiów licencjackich (I stopnia) na kierunku Zarządzanie (moduł organizacyjny – Menedżer biznesu) realizowany.
Spotkanie Dolnośląskiej Sieci Biur Karier - GRUDZIEŃ Badania losów absolwentów DSWE TWP we Wrocławiu - studium przypadku.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Koło Naukowe Metod Ilościowych
Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
Co do tej pory robiliśmy:
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Logistyka międzynarodowa
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Badania losów absolwentów
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

Badanie opinii studentów III roku studiów licencjackich UG – ocena realizacji oraz analiza wyników Joanna Dosz Tomasz Sosnowski Koło Naukowe Metod Ilościowych Wydział Zarządzania Uniwersytet Gdański

Charakterystyka badania Organizacja badania Baza danych a SPSS Omówienie ogólnych wyników Grupowanie podziałowe Podsumowanie Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.

Główny cel badania Główny cel badania W roku akademickim 2005/2006 na Uniwersytecie Gdańskim wprowadzono tzw. boloński system kształcenia, co wiązało się z wprowadzeniem trzyletnich studiów licencjackich. W czerwcu 2008 większość przyjętych wówczas studentów ukończy te studia. Zaraz po tym wydarzeniu rozpocznie się proces rekrutacji na uzupełniające studia magisterskie. Aby odpowiednio się do niego przygotować, władze uczelni potrzebują konkretnych informacji, dotyczących wspomnianej grupy studentów. Główny cel badania Oszacowanie odsetka absolwentów studiów dziennych licencjackich, którzy będą zainteresowani kontynuowaniem nauki w ramach studiów drugiego stopnia na UG lub poza nim oraz poznanie czynników mających największy wpływ na to zainteresowanie. Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.

Cele dodatkowe zbadanie zadowolenia studentów ze studiów licencjackich, ocena oferty programowej studiów drugiego stopnia, poznanie czynników motywujących studentów do dalszej nauki, poznanie najczęstszych przeszkód stojących im na drodze, zbadanie wpływu egzaminów wstępnych na zainteresowanie studentów dalszym kształceniem, określenie kryteriów wyboru uczelni i wydziału, na których dany student zamierza kontynuować naukę oraz preferowanego trybu dalszych studiów, pozyskanie dodatkowych informacji o studentach. Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.

Organizacja badania badaną populację stanowili studenci trzeciego roku studiów licencjackich Wydziału Zarządzania i Wydziału Ekonomii UG, przedmiotami badania było zainteresowanie badanych studentów dalszym kształceniem oraz czynniki mające na nie znaczący wpływ, zogniskowany wywiad grupowy, mający na celu zebranie materiału ułatwiającego skonstruowanie kwestionariusza, badanie wstępne, czas realizacji badania: 17 -21.12.2007 r., badanie przeprowadzane ze wszystkimi studentami obecnymi na wybranych zajęciach (kryterium wyboru – frekwencja). Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.

Pytanie 3 – problemy z przejściami Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.

Baza danych szablon bazy w programie SPSS for Windows 14.0 (za pomocą poleceń tekstowych) łączenie baz kontrola wprowadzonego materiału (błędy odpowiedzi, błedy wprowadzania) kodowanie zmiennych 98 – nieuzasadnione braki danych, (lub 998 ) 99 – uzasadniony brak danych, „czyszczenie” bazy Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.

Baza danych - polecenia tekstowe Nazwy zmiennych VAR LAB P1_1 'aspekt: liczba specjalności (szerokość oferty)' /P1_2 'aspekt: jakość Twojej specjalności' /P1_3 'aspekt: łatwość dostania się na specjalność' /P1_4 'aspekt: jakość nauczania języków obcych‘. exe. Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.

Baza danych - polecenia tekstowe Etykiety wartości val lab P1_1 P1_2 P1_3 P1_4 1 'bardzo źle' 2 'źle' 3 'ani dobrze, ani źle' 4 'dobrze' 5 'bardzo dobrze' 9 'nie wiem (nie mam zdania)' 98 'nieuzasadniony brak odpowiedzi'. Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.

Ocena poszczególnych aspektów studiowania na WZR / WE 1 – bardzo źle 2 – źle 3 – ani źle, ani dobrze 4 – dobrze 5 – bardzo dobrze Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.

Jak oceniasz ofertę programową studiów II stopnia? Czy jesteś zainteresowany dalszym kształceniem w ramach studiów II stopnia? Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.

Czynniki wpływające na zainteresowanie dalszym kształceniem Wydział Zarządzania Wydział Ekonomii Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.

Jaki tryb studiów odpowiada Twoim preferencjom? OGÓŁEM WYDZIAŁ ŚREDNIA OCEN Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r. Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.

Wpływ poszczególnych czynników na wybór trybu studiów Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.

Na jakim wydziale/uczelni chciałbyś / -abyś podjąć studia II stopnia? Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.

Kryteria wyboru wydziału / uczelni na studia II stopnia Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.

Kryteria wyboru wydziału / uczelni na studia II stopnia 1 – zdecydowanie ważny 2 – raczej ważny 3 – ani ważny, ani nieważny 4 – raczej nieważny 5 – zdecydowanie nieważny Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.

Grupowanie podziałowe Istota i cel grupowania podział zbioru n obiektów na k rozłącznych grup znalezienie podzbiorów , które są jednocześnie homogeniczne oraz dobrze oddzielone (k-partition) Kryterium adekwatności podziału miary heterogeniczności miary izolacji …grupowanie to stosowane było już w starożytności: Hindusi dzielili ludzi na 6 klas Podstawowe metody optymalizacyjne k-średnich – Mac Queen, 1967 rok k-medoids Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.

Metoda k-średnich każda klasa jest reprezentowana przez centroid – środek ciężkości poszukiwanie podziału zbioru n obiektów na k klas, tak aby wartość śladu macierzy kowariancji osiągała minimum n – liczba obiektów k – liczba klas, liczba rozłącznych skupień tr(S)=min – minimalizacja śladu macierzy kowariancji Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.

Etapy algorytmu k-średnich pierwszych k obiektów jako jednoelementowe skupienia (wstępne centroidy) pozostałe n-k obiektów dopasowane do skupienia o najbliższym im centroidzie (kierując się najczęściej odległością euklidesową) przeliczone nowe centroidy skupienia - po przyporządkowaniu każdego kolejnego obiektu do tego skupienia po przyporządkowaniu wszystkich jednostek do poszczególnych skupień na nowo przeliczone centroidy stają się centrami i cały algorytm od początku jeśli po przeliczeniu i dopasowaniu obiektów otrzymano identyczny efekt jak w poprzedniej iteracji – algorytm zakończony Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.

Ustalanie liczby skupień Oceny wyników grupowania algorytmów zewnętrzne wewnętrzne względne - indeks silhouette Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.

Wyniki grupowania Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.

Wyniki grupowania Wiele zmiennych, między innymi czynniki wyboru wydziału (uczelni) na studia II stopnia uzyskują niemal identyczne oceny. Wydział Zarządzania Wydział Ekonomiczny grupa I 72% 28% grupa II 35% 65% Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.

Wnioski dotyczące badanej populacji: najlepiej oceniane aspekty studiowania: kadra naukowa i jakość specjalności, najsłabiej: system stypendialny, jakość nauczania języków obcych, ok. 90% studentów zamierza kontynuować naukę na studiach drugiego stopnia, czynniki najsilniej motywujące do tego studentów to wzmocnienie swojej pozycji na rynku pracy oraz poszerzenie wiedzy w danym kierunku, ponad 90% przebadanych studentów preferuje dalsze studia w trybie dziennym, ok. 85% respondentów zamierza kontynuować studia na tym samym wydziale, najważniejsze kryteria wyboru uczelni to zgodność kierunku z zainteresowaniami, prawdopodobieństwo dostania się, ranga wydziału/uczelni oraz koszty. Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.

Wnioski dotyczące realizacji badania oraz analizy statystycznej: badanie musi mieć jasno sprecyzowany cel, kryteria określające populację, czas oraz miejsce, w projektowaniu kwestionariusza bardzo przydatne są wywiady oraz badania wstępne, bardzo istotną kwestią jest graficzna forma kwestionariusza, zwłaszcza wyraźne oznaczenie przejść, szczególną uwagę należy zwrócić na kwestię braków danych oraz ich kodowanie, Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r. Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.

Literatura W. Makać, D. Krzysztofiak-Urbanek, Metody opisu statystycznego, wyd. UG, Gdańsk 2000; S. Kaczmarczyk, Badania marketingowe, PWN Warszawa 2002; D. Maison, Zogniskowane wywiady grupowe, PWN, Warszawa 2003; K. Migdał-Najman, Ocena wyników grupowania, Zeszyty Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, Sopot 2004; K. Migdał-Najman, K. Najman Wykorzystanie indeksu silhouette do ustalania optymalnej liczby skupień, Wiadomości statystyczne, nr 6, czerwiec 2006, ZWS Warszawa 2006 ; Badanie przeprowadzone przez KNMI wśród studentów III roku studiów dziennych w grudniu 2007 r.