Przeciw przemocy w szkole Fundacja PRAESTERNO grudzień 2007.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ”
Advertisements

Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Fundacja PRAESTERNO Warszawa styczeń 2006 Diagnoza rozmiarów i intensywności doświadczeń młodzieży ze środkami psychoaktywnymi Ewaluacja szkolnych programów.
Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
psychologiczno –pedagogiczne
RODZICE W SZKOLE.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
System edukacji w Polsce
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Badania ankietowe uczniów i ich rodziców
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
XLIV Liceum Ogólnokształcące w Łodzi ul. Wacława 22/24 93 – 118 Łódź tel. do sekretariatu
Małopolski Konwent Regionalny Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami Kraków, 3 czerwca 2016.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Animacja samopomocowego środowiska społecznego. Opis programu
Doskonalenie nauczycieli granty
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
wychowania i opieki w szkołach
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Przykłady dobrych praktyk
Szkoła Promująca Zdrowie
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Przeciw przemocy w szkole Fundacja PRAESTERNO grudzień 2007

Zadania realizowane w ramach programu Przeciw przemocy w szkole Łódź 2007 Pretestowy etap badań analiza zakresu występowania konfliktów w wybranych 10 szkołach i sposobów ich rozwiązywania – diagnoza sytuacji na wejściu (przed interwencją) Program edukacyjny dla ogółu młodzieży z 10 wybranych szkół, dotyczący przemocy, konfliktów i sposobów ich rozwiązywania Ulotki edukacyjno- informacyjne dotyczące przemocy dla ogółu młodzieży z 10 wybranych szkół oraz rodziców, Szkolny Zespół Mediacji i Interwencji w każdej z 10 szkół z udziałem młodocianych mediatorów, nauczycieli i wolontariuszy Posttestowy etap badań analiza zakresu występowania konfliktów w wybranych 10 szkołach i sposobów ich rozwiązywania – diagnoza sytuacji na wyjściu (po interwencji) Profilaktyka w Ośrodku Fundacji dla 2 uczniów wymagających specjalnej opieki z każdej z 10 szkół szkoła Warsztaty szkoleniowe dla młodocianych mediatorów, dla nauczycieli, dla wolontariuszy Superwizja prowadzona dla Szkolnych Zespołów Mediacji i Interwencji przez superwizorów Fundacji Promocja programu w Internecie: raport z badań, prezentacja multimedialna głównych wyników, informacja o działaniu Szkolnych Zespołów Mediacji i Interwencjiwww.praesterno.pl

Szkoły i klasy, w których realizowano program

Warsztatowe programy edukacyjne Warsztaty przygotowujące do pracy w Szkolnych Zespołach Mediacji i Interwencji rekrutacja/ukończyli program młodzieżowi mediatorzy 30/25 nauczyciele 20/15 wolontariusze - studenci 20/19 Skład Szkolnego Zespołu Mediacji i Interwencji: młodzieżowi mediatorzy 3 nauczyciele 2 wolontariusze - studenci 2 2 sesje superwizyjne dla każdego Zespołu

Badania ewaluacyjne

struktura prób

Badania ewaluacyjne struktura prób

Czy w ciągu OSTATNIEGO MIESIĄCA zdarzyło Ci się mieć jakieś nieporozumienie, konflikt z którymś z kolegów/koleżanek ze szkoły? Badania ewaluacyjne Diagnoza

Na jakim tle powstają na ogół w Twojej klasie konflikty, nieporozumienia między uczniami? Badania ewaluacyjne Diagnoza

Na liście poniżej wymienione są różne rodzaje przemocy, jakie zdarzają się w szkołach. Czy Tobie osobiście zdarzyło się w ciągu OSTATNIEGO MIESIĄCA, że: Badania ewaluacyjne Diagnoza

Czy w ciągu OSTATNIEGO MIESIĄCA byłeś świadkiem wydarzenia, w którym uczeń z Twojej klasy lub szkoły był: Badania ewaluacyjne Diagnoza

Czy nauczyciele robią wystarczająco dużo, żeby w szkole było bezpiecznie? Badania ewaluacyjne Diagnoza

Czy w ciągu OSTATNIEGO MIESIĄCA byłeś świadkiem wydarzenia, w którym nauczyciel w Twojej szkole: Badania ewaluacyjne Diagnoza

Czy następujące zjawiska są problemem w Twojej szkole? Odsetek wskazań raczej i zdecydowanie tak Badania ewaluacyjne Diagnoza

Jak Twoja szkoła radzi sobie z problemami przemocy w szkole? Badania ewaluacyjne Diagnoza

Ocena zajęć – odsetki ocen najwyższych, skala 5-punktowa Badania ewaluacyjne Ewaluacja

Ocena poziomu trudności zajęć Badania ewaluacyjne Ewaluacja

Ocena ilości czasu przeznaczonego na zajęcia Badania ewaluacyjne Ewaluacja

Efekt koncentracji na zadaniu, wzrost samoświadomości i umiejętności rozpoznawania sytuacji przemocy Porównanie odpowiedzi w pre- i postteście na pytanie: Czy Tobie osobiście zdarzyło się w ciągu OSTATNIEGO MIESIĄCA, że: Badania ewaluacyjne Ewaluacja

Przeciw przemocy w szkole Fundacja PRAESTERNO grudzień 2007