Rola Informacji w procesie decyzyjnym ;]

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady polityki regionalnej UE
Advertisements

Kamil Markuszewski Mateusz Mikłuszka
Informacja w procesie podejmowania decyzji. Źródła informacji
PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI ZAWODOWEJ PRZEZ MŁODZIEŻ
Niebiesko - Zielone DORADCA Consultants Ltd.
Kompleksowe zarządzanie bezpieczeństwem informacji
T: System Kancelaryjny.
Informacja w procesie podejmowania decyzji..
Zebranie jako forma wymiany informacji
PROJEKT WSPÓŁPRACY ARiMR I IW W ZAKRESIE PRZEPROWADZANIA KONTROLI WYMOGÓW WZAJEMNEJ ZGODNOŚCI Sporządzono na podstawie Zarządzenia Nr…. MINISTRA ROLNICTWA.
Wykorzystanie badań marketingowych Istota rynku, jego charakterystyka.
SYSTEM MRP JAKO NARZĘDZIE KIEROWANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Proces decyzyjny w sektorze publicznym
WSPÓŁCZESNE PROBLEMY DECYZYJNO-INFORMACYJNE
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Kultura organizacyjna
Wstęp do interpretacji algorytmów
2 XII posiedzenie Grupy do spraw Przedsiębiorców Zasady udzielania zamówień oraz wyboru wykonawców w transakcjach nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Zjazd Programowy ZHP 1–3 czerwca 2007 r.. Zjazd Programowy ZHP W dniach 1-3 czerwca 2007 r. w Nadwarciańskim Grodzie w Załęczu Wielkim odbędzie się Zjazd.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Organizacja i zarządzanie firmą
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH Dr hab. Mariusz Jagielski
Międzynarodowe Warsztaty ERZ IG Metall Luty 2008
Metodyki zarządzania projektami
dr hab., prof. UW Barbara Tryjarska
Tworzenie programów, etapów oraz określanie wymagań etapowych
Trend kamieni milowych
PROD_MAG_01 - Załadunek towaru
PODEJMOWANIE DECYZJI W WARUNKACH PEWNOŚCI (MODEL EV)
PROW LEADER Wybrane zapisy z ustawy o wspieraniu obszarów wiejskich …: Lokalna grupa działania działa jako stowarzyszenie posiadające osobowość
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
INFORMACJA MARKETINGOWA
Jak wybrać zawód?.
Istota i zadania rachunkowości zarządczej
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
EWALUACJA GŁÓWNE ZADANIA DOTYCZACE SPRAWNEJ EWALUACJI.
Wykład 1 Dr Agnieszka Tubis.
Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki Monika Kos Departament Polityki.
Segmenty operacyjne MSSF 8.
Komunikacja w pracy audytora wewnętrznego
Działalność gospodarcza: przychody i koszty
1 Wykład 4. Selekcja i dystrybucja informacji Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Dane – informacje - wiadomości Kodowanie danych i problem nadmiarowości.
Rodzaje dokumentów biurowych
Zebranie jako forma wymiany informacji. Zebrania: są ważnym elementem komunikowania się w jednostkach organizacyjnych. W trakcie, których przekazywane.
Wstęp do interpretacji algorytmów
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
M GR M ICHAŁ K IEDRZYNEK Prawo administracyjne - stosunki ustrojowo-prawne między podmiotami administrującymi.
Badania operacyjne i teoria optymalizacji semestr zimowy 2015/2016
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
 Kontrola zarządcza to ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób:  1. zgodny z prawem  2. efektywny  3. oszczędny.
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz. USTAWA z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Oznaczanie i promocja projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata Regionalny Program.
SPOTKANIE PARTNERSTW NA RZECZ ROZWOJU WARSZAWA 24 LISTOPADA 2004
Kontrolowanie.
Struktura Adaptacyjnego Internetowego Systemu Multimedialnego.
Podstawy Automatyki Człowiek- najlepsza inwestycja
Systemy eksperckie i sztuczna inteligencja
notatki służbowe Pracownia techniki biurowej
Zapis prezentacji:

Rola Informacji w procesie decyzyjnym ;]

Selekcja Informacji- polega na wybieraniu tylko potrzebnych informacji i jednoczesnym eliminowaniu zbędnych. Agregacja Informacji- polega na łączeniu informacji pojedynczych w informacje zbiorcze. Podejmowanie decyzji- to dokonywanie wyboru jednego spośród wielu wariantów. Wybrany wariant musi być przy tym optymalny.

Proces decyzyjny- to określony proces myślowy lub sztuczny który realizuje funkcje podejmowania decyzji. Można wyróżnić następujące kroki Procesu Decyzyjnego : 1.Informacja 2.Decyzja 3.Polecenie 4.Działanie 5.Kontrola

Opis poszczególnych kroków procesu Zebranie informacji, które są podstawą podjęcia decyzji przez kierownika. Na podstawie zebranych informacji kierownik podejmuje decyzje dotyczące wykonania określonych działań. Decyzje przekazywane są wykonawcom w formie poleceń. Na podstawie otrzymanych poleceń wykonawcy podejmują działania w celu wykonania decyzji. Działania są kontrolowane, a zebrane informacje stanowią podstawę podjęcia nowych decyzji lub modyfikacji poprzednich.

W procesie decyzyjnym informacje w ramach przedsiębiorstwa przepływają następująco : - pionowo w dół – od kierownictwa do wykonawców, - na tym samym poziomie – pomiędzy współwykonawcami, - pionowo w górę – od wykonawców do zwierzchników pionowo w dół pionowo w górę np. polecenia, np. sprawozdania, instrukcje, wytyczne raporty, notatki Na tym samym poziomie Kierownik Wykonawca

Koniec ; )