© Anna Szcześniak, 2012. Czy polscy przedsiębiorcy wytwarzają większość dochodu naszego kraju? 28% proc. respondentów odpowiedziało zdecydowanie tak lub.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warszawa 2008.
Advertisements

POPRAWA WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORCÓW nowy projekt PKPP Lewiatan.
Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl PRoto.pl jest polskim portalem specjalistycznym poświęconym tematyce public relations, promocji oraz.
Oferta dzienników regionalnych
Krzyżówki Dodatek Super Expressu.
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Oferta dzienników regionalnych Biuro Reklamy Mediów Regionalnych.
NOWA JAKOŚĆ NOWE MOŻLIWOŚCI III
STUDIA WSCHODNIE.
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI POLITYCZNE
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Największy Polski Portal Pracy
Badanie opinii i postaw członków Konfederacji Pracodawców Prywatnych LEWIATAN na temat aktualnej sytuacji w Polsce Wrzesień 2007 RAPORT PRZYGOTOWANY DLA.
Mali i średni przedsiębiorcy – jak chcą się rozwijać. Nowoczesny, ale odtwórczy model biznesowy. Warszawa, 20 czerwca 2011 r. Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.
Czy możliwy jest wzrost inwestycji przedsiębiorstw w 2011 r.?
Konferencja Odpowiedzialny Biznes 2005, listopada 2005
Filantropia korporacyjna w Polsce W Polsce 80% firm deklaruje zaangażowaniew działalność społeczną W 2008 roku firmy odliczyły od podatku darowizny na.
EFEKTYWNOŚĆ AKTYWNYCH FORM POMOCY
Nowy serwis Gazety Lubuskiej Strefa Biznesu – regionalny serwis gospodarczy.
Partnerstwo jako dobra podstawa do opracowania i wdrażania projektów w ramach PO KL OLSZTYN, 7 MAJA 2008 KRZYSZTOF MARGOL.
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Katedra Marketingu Usług
Zmiany w percepcji i wizerunku polskiego sektora bankowego ‘2009
Co się zmieniło? O raz dodatkowo: 10% dla średnich 20% dla mikro i małych przedsiębiorców ( z wyłączeniem sektora transportu drogowego)
FM Banku SA i Polskiego Banku Przedsiębiorczości S.A.
W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM
Samorząd terytorialny
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Zarządzanie projektami
Kobieta w świecie finansów
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl PRoto.pl jest polskim portalem specjalistycznym poświęconym tematyce public relations, promocji oraz.
Społeczna odpowiedzialność biznesu
KNPZ KOŁO NAUKOWE PROCESU ZARZĄDZANIA. Nasza działalność od roku 2010 przy Katedrze Procesu Zarządzania 2.
Prawno-finansowe bariery i ograniczenia tworzenia i działalności przedsiębiorstw społecznych Tomasz Schimanek Iza Przybysz.
Agata Blady, Komunikado PR,
Opinie przedsiębiorców na temat wprowadzenia euro
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl Portal PRoto.pl: użytkownicy: UU/mc: liczba odsłon: PV/mc: % czytelników odwiedza portal.
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Promocja standardów społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwach Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z EFS w ramach PO KL oraz budżetu.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Zakres tematyczny i zasady nauczania przedmiotu WNE UW, II r.
LUBUSKI FUNDUSZ PORĘCZEŃ KREDYTOWYCH Lipiec - Sierpień 2014 r. Cykl spotkań „Pozadotacyjne instrumenty wsparcia lubuskich przedsiębiorców”
Potrzeby szkoleniowe kobiet na wsi Dr Iza Desperak Katedra Socjologii Polityki i Moralności IS UŁ.
Bibliotekarz i biblioteka szkolna jako podmioty promocji
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
Działaj odpowiedzialnie! Promocja społecznej odpowiedzialności biznesu w województwie lubuskim Jarosław Nieradka Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej.
Sprawiedliwy Handel (Fair trade) – międzynarodowy ruch konsumentów, organizacji pozarządowych, firm importerskich i handlowych oraz spółdzielni drobnych.
WYZWANIA DLA BIZNESU. Przedsiębiorstwa w Europie Włączają się w proces globalizacji (integracja, konkurencyjność, regulacje wspólnotowe, polityka wobec.
Europejski Kongres Gospodarczy Katowice, 31 maja - 2 czerwca 2010 Gospodarka w czasie kryzysu - mechanizmy wspierania przedsiębiorców.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Dr hab. Urszula Kurczewska Szkoła Główna Handlowa Prof. dr hab. Krzysztof Jasiecki IFiS PAN Reprezentacja polskich interesów gospodarczych w Unii Europejskiej.
„Sukcesja w polskich przedsiębiorstwach”. Firmy rodzinne na świecie  Firmy rodzinne stanowią aż proc. wszystkich firm na świecie -> ich pierwsza.
Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Kiedy spełnią się marzenia mediatorów? Stan rozwoju mediacji a gotowość Polaków do korzystania z niej Maciej Tański Centrum Mediacji Gospodarczej Mediacje.
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Etyka biznesu. Implementacja. Instrumenty implementacyjne Projekty edukacyjne Dobrowolne zobowiązania w ramach CSR Komisje etyczne i kodeksy etyczne Audyt.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Głos Polaków w sprawie wina
Rola sektora MŚP w gospodarce rynkowej dr Krystyna Kmiotek
Zarządzanie międzynarodowe
Ogólnopolska Konferencja Młodych Naukowców:
Konkurs „Przyjaciel ekonomii społecznej 2017”.
Zapis prezentacji:

© Anna Szcześniak, 2012

Czy polscy przedsiębiorcy wytwarzają większość dochodu naszego kraju? 28% proc. respondentów odpowiedziało zdecydowanie tak lub raczej tak, 61% odpowiedziało zdecydowanie nie lub raczej nie, 11% odpowiedziało nie wiem. Źródło: Badanie GfK Polonia na zlecenie PKPP Lewiatan, styczeń 2012 © Anna Szcześniak, 2012

Czy polscy przedsiębiorcy dają zatrudnienie większości Polaków? 33% respondentów odpowiedziało zdecydowanie tak lub raczej tak, 62% odpowiedziało zdecydowanie nie lub raczej nie, 5% odpowiedziało nie wiem. Źródło: Badanie GfK Polonia na zlecenie PKPP Lewiatan, styczeń 2012 © Anna Szcześniak, 2012

jest on zdecydowanie negatywny, polskie media koncentrują się głównie na zjawiskach patologicznych, często prowadziło to do uogólnienia na cały sektor prywatny. Analizowano Wprost, Politykę, Fakt i Super Express, 2003 r. Źródło: E. Cierniak-Szóstak, Wizerunek polskiego przedsiębiorcy jako element społecznej legitymizacji / delegitymizacji nowego ładu [w:] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy w kontekście spójności społeczno-ekonomicznej, Katedra Teorii Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych Zeszyt Nr 12, Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów © Anna Szcześniak, 2012

Wypowiedzi o pozytywnych stronach biznesu stanowiły tło dla ostatecznie negatywnych wniosków. Środowisko biznesowe najczęściej przedstawiano jako dokonujące oszustw i uwikłane w afery, a przedsiębiorców jako żądnych zysku, nieuczciwych biznesmenów i wspomagających ich w tym działaniu polityków. Podtrzymywano powszechną opinię przekazywaną przez media, że w świecie biznesu nie ma miejsca na skrupuły i uczciwość. Bardzo rzadko opisywano małe firmy, niezbyt bogatych przedsiębiorców i mało warte kontrakty. Redakcje prezentowały wizerunki biznesu, z którymi ich czytelnicy się utożsamiali, rozpoznawali je lub były one zgodne z ich wartościami - różne zapotrzebowanie odbiorców prowadziło do tworzenia odmiennych wizerunków biznesu. Analizowano Wprost i Politykę, 2003 r. Źródło: E. Cierniak-Szóstak, Wizerunek polskiego przedsiębiorcy jako element społecznej legitymizacji / delegitymizacji nowego ładu [w:] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy w kontekście spójności społeczno-ekonomicznej, Katedra Teorii Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych Zeszyt Nr 12, Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów © Anna Szcześniak, 2012

Przedsiębiorca występował w kilku rolach, jako: romantyczny bohater skrzywdzony przez władzę, fiskusa, banki, spekulant, wyzyskiwacz, oszust, nuworysz. Źródło: E. Cierniak-Szóstak, Wizerunek polskiego przedsiębiorcy jako element społecznej legitymizacji / delegitymizacji nowego ładu [w:] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy w kontekście spójności społeczno-ekonomicznej, Katedra Teorii Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych Zeszyt Nr 12, Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów Analizowano Fakt i Super Express, 2003 r. © Anna Szcześniak, 2012

Laureaci programu Przedsiębiorstwo Fair Play: wypracowują zyski i osiągają zadowalające wyniki finansowe, wywiązują się ze zobowiązań wobec skarbu państwa i gminy oraz wszystkich innych interesariuszy w ustalonych terminach, mają dobre relacje z klientami, dostawcami oraz innymi partnerami biznesowymi, pracownikom zapewniają godziwe warunki zatrudnienia i rozwoju zawodowego, wspierają środowisko lokalne, liczne organizacje pozarządowe i pomagają osobom pokrzywdzonym przez los, włączają się w różnego rodzaju akcje edukacyjne i społeczne. © Anna Szcześniak, 2012

zapewnili łącznie 98 tys. miejsc pracy, przeznaczyli łącznie 33 mln zł na działalność społeczną i charytatywną, 27 tys. zł przeznaczyło przeciętnie na darowizny każde Przedsiębiorstwo Fair Play, 29 tys. zł przeznaczyło przeciętnie na sponsoring każde Przedsiębiorstwo Fair Play. © Anna Szcześniak, 2012

ok. 250 artykułów i notatek w prasie oraz materiałów radiowych i TV, w tym 58 szerszych informacji w prasie opisujących firmy: 20 w dziennikach (Rzeczpospolita, Dziennik Gazeta Prawna, Głos Szczeciński, Gazeta Lubuska, Echo Dnia Podkarpackie i Kieleckie, Polska Gazeta Wrocławska, Zielony Sztandar, Nowiny, Express Bydgoski, Gazeta Finansowa, Gazeta Współczesna, Nowe Podkarpacie), 27 w magazynach branżowych, 11 w magazynach VIP i Fakty. © Anna Szcześniak, 2012

Jesteśmy małą firmą, którą media ogólnopolskie nie interesują się, w przeciwieństwie do magazynów branżowych czytanych przez tysiąc osób. Uczciwe firmy, pozytywne przykłady nie są ciekawymi tematami dla mediów, ponieważ są postrzegane jako nudne. Obecnie nie łatwo znaleźć rzetelne, pogłębione informacje. Dążenie do zwiększenia czytelnictwa, zwiększenia nakładów i sprzedaży reklam zachęca media do pogoni za sensacją i skandalem. Media przeżywają kryzys. Barbara Wójcicka, Prezes Zarządu Sabur Sp. z o.o., Warszawa Jedenastokrotny laureat programu Przedsiębiorstwo Fair Play © Anna Szcześniak, 2012