OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Nowoczesny Nauczyciel
Advertisements

MARIANNA HAJDUKIEWICZ
SAMORZĄDOWY OŚRODEK DORADZTWA METODYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w Kielcach KIELCE, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 42 tel. fax. 41.
"Nowoczesny Nauczyciel
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
ZAŁOŻENIA PROJEKTU „Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Strzelińskim”
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
PROCESOWE WSPARCIE SZKOŁY „Zmiana. Dodaje otuchy, ma moc uzdrawiającą, ożywia, zaskakuje, otwiera nowe możliwości, przynosi świeże doświadczenie… Z całą.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Placówki oświatowe objęte wsparciem
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
RAPORT Z WDROŻENIA POWIATOWEGO PLANU WSPOMAGANIA (PPW) „KOMPLEKSOWY SYSTEM DOSKONALENIA NAUCZYCIELI I WSPOMAGANIA SZKÓŁ W POWIECIE KONIŃSKIM” Kompleksowy.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” GIMNAZJUM W GRANOWCU Gimnazjum w Granowcu.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU sekretariat@odn.slupsk.pl kursy@odn.slupsk.pl wydawnictwo@odn.slupsk.pl ul. Bałtycka 29 76-200 Słupsk tel./fax (59) 842-35-67 www.odn.slupsk.pl

ZMIANA W MODELU DOSKONALENIA NAUCZYCIELI

Wspomaganie rozwoju placówki Roczny plan wspomagania placówki Sieć współpracy i samokształcenia

rozwój zawodowy nauczyciela od kompleksowego rozwoju szkoły? Czym różni się rozwój zawodowy nauczyciela od kompleksowego rozwoju szkoły?

ROZWÓJ ZAWODOWY NAUCZYCIELA KOMPLEKSOWY ROZWÓJ SZKOŁY przynosi wzrost kompetencji poszczególnych osób i w rezultacie lepszą ich pracę wprowadza trwałe zmiany jakościowe, a w rezultacie lepszą pracę całej placówki i jej pracowników w celu utrzymania efektu na poziomie całej placówki – cykl doskonalenia musi być powtarzany na nowo w odniesieniu do każdego pracownika wypracowane efekty stają się elementem kultury i procedur obowiązujących w szkole – nowi pracownicy przystosowują się do nich samoistnie

ROZWÓJ ZAWODOWY NAUCZYCIELA KOMPLEKSOWY ROZWÓJ SZKOŁY jest inicjowany i realizowany przez poszczególnych pracowników jest inicjowany i realizowany zespołowo przez grupy członków społeczności (nauczycieli, rodziców, uczniów, dyrekcję ...) może być realizowany bez zgody i wsparcia przełożonego wymaga zaangażowania i wsparcia dyrektora placówki

Podstawowe założenia wprowadzanej zmiany

jest adresowane do całej placówki; Wspomaganie: jest adresowane do całej placówki; pomaga przedszkolu/szkole w rozwiązywaniu własnych problemów; wynika z analizy indywidualnej sytuacji przedszkola / szkoły; odpowiada na specyficzne potrzeby placówki; 8

Wspomaganie jest procesem, czyli odchodzi od pojedynczych, samodzielnych form doskonalenia.

Elementy wspomagania rozwoju placówki rzetelna, angażująca społeczność szkolną diagnoza potrzeb rozwojowych; opracowanie rocznego planu wspomagania szkoły/przedszkola; realizacja przyjętych zadań w zakresie doskonalenia; sprawozdanie z efektów doskonalenia.

Przykładowa tematyka form doskonalenia na poziomie szkoły Pierwszy/drugi rok pracy dyrektora szkoły Jak i po co prowadzić ewaluacje wewnętrzną? Jak efektywnie wykorzystać wyposażenie i warunki lokalowe szkoły? Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole Szkoła promuje wartość edukacji Nauczyciel 45+ Rodzice są partnerami szkoły Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym Projekt edukacyjny w szkole Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych – bezpieczny Internet Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Praca z uczniem zdolnym Praca z uczniem młodszym Budowa koncepcji pracy szkoły Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? Wspieranie pracy wychowawców klas – bezpieczna szkoła Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki Ocenianie kształtujące Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?

wynikające z realizacji ZADANIA DYREKTORA wynikające z realizacji planu rozwoju placówki:

ZADANIA … przygotowanie diagnozy potrzeb rozwojowych szkoły; koordynowanie pracy zespołu zadaniowego ds. planu wspomagania rozwoju pracy placówki; monitorowanie udziału nauczycieli w spotkaniach, konsultacjach i warsztatach;

ZADANIA … wypracowanie procedur wdrażania nowych umiejętności ; ewaluacja podjętych działań – analiza SWOT; podsumowanie realizacji zadań w ramach planu działań wspierających rozwój szkoły;

wybranej sieci współpracy DZIAŁANIA DYREKTORÓW w ramach wybranej sieci współpracy

wybór dowolnej sieci tematycznej (co najmniej 2); współpraca z koordynatorem sieci; wspólna praca z uczestnikami sieci w czasie spotkań, na platformie internetowej;

dzielenie się wiedzą i umiejętnościami; udział w forum wymiany doświadczeń; udostępnianie materiałów samokształceniowych, zasobów na platformie cyfrowej;

zespołowe poszukiwanie sposobów radzenia sobie z problemami; wspólne wykonywanie zaplanowanych zadań;

Przykładowa tematyka sieci Praca z nowoczesnymi technologiami TIK (rok II) – bezpieczny Internet Praca z nowoczesnymi technologiami TIK (rok I) – bezpieczny Internet Jak radzić sobie ze szkolną absencją? – bezpieczeństwo w szkole Nauczyciele pracują zespołowo Promocja i budowanie wizerunku szkoły (n-le) Jak budować własny program nauczania? Praca z uczniem zdolnym na zajęciach koła naukowego Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów? Praca z uczniem młodszym Praca ze źródłem historycznym Jak wspierać dziecko w uczeniu się matematyki? Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej Wycieczka jako forma nauczania przedmiotów przyrodniczych Doświadczenia i eksperymenty na zajęciach przedmiotów przyrodniczych Skuteczne sposoby zachęcania uczniów do czytania – jak nie zanudzić na lekcjach języka polskiego? Edukacja filmowa Pozapedagogiczne obowiązki dyrektora szkoły Zadania dyrektora w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole Budowa spójności edukacyjnej (na poziomie powiatu) Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły

Dyrektorzy oraz nauczyciele otrzymają kompleksową pomoc PLANOWANY EFEKT WPROWADZANEJ ZMIANY Dyrektorzy oraz nauczyciele otrzymają kompleksową pomoc w pracy organizacyjnej, dydaktycznej i wychowawczej w wybranym obszarze.

OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Bożena Żuk Jerzy Paczkowski OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU 21