Zebranie Uczelnianego Zespołu ds. Jakości Kształcenia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Uniwersytet Warszawski
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Kształtowanie motywacji pracowników
Efekty kształcenia a zadania uczelnianego systemu doskonalenia jakości na przykładzie Uniwersytetu Warszawskiego Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 29.
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Uniwersytet Warszawski
Projektowanie programów studiów
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Cele i zadania UZZJK zgodnie z Uchwałą Senatu 32/2012 z dnia 25 października 2012r.
Spotkanie dla Dziekanów i Prodziekanów Zasady kształcenia obowiązujące w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi od roku akademickiego 2012/ Prorektor ds.
Warsztaty dla studentów z Jakości Kształcenia Prof. dr hab. n. med. Józef Kobos Pełnomocnik Rektora ds. Krajowych Ram Kwalifikacji i Jakości.
Ustawa Prawo o Szkolnictwie Wyższym
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
Spotkanie UZZJK i WZZJK
RAPORT WYDZIAŁ TEOLOGICZNY Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 Grudzień 2012 Samoocena wydziałowa 1.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
System Zapewniania jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym
OKRESOWA OCENA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W POLITECHNICE ŚLĄSKIEJ
Propozycja zmian w dokumencie Zasady i tryb postępowania akredytacyjnego Bohdan Macukow.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Budowa i funkcjonowanie systemu zapewniania jakości kształcenia na Wydziale Lingwistyki Stosowanej UW.
EWALUACJA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA – DANE ZBIORCZE Rok akademicki 2012/2013 Semestr letni.
Zmiany w statucie AktualniePo zmianie § Instytut można utworzyć, jeżeli w proponowanym składzie osobowym, liczącym przynajmniej piętnastu.
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
Wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia a zmiany w ustawie o szkolnictwie wyższym dr hab. Joanna M. Moczydłowska Szkolenie wewnętrzne Uczelniana.
Jakość kształcenia, a potrzeby osób z niepełnosprawnościami Monika Szpringer Robert Dutkiewicz.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
Spotkanie z pracownikami I r. Nowe programy nauczania (KRK)
System zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim – wybrane zagadnienia Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Spotkanie z Przewodniczącymi.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Zasady i kryteria oceny pracownika i jego awansu na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Olsztynie Katarzyna Maćkiewicz Biblioteka Uniwersytecka Uniwersytet.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Dr inż. Magdalena Jabłońska ZASADY FUNKCJONOWANIA
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
NOWY STATUT UNIWERSYTETU JAN KOCHANOWSKIEGO W KIELCACH
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

24.01.2012 Zebranie Uczelnianego Zespołu ds. Jakości Kształcenia Prof. dr hab. n. med. Józef Kobos Pełnomocnik Rektora ds. Krajowych Ram Kwalifikacji i Jakości Kształcenia

Ustawa Prawo o Szkolnictwie Wyższym na temat Polskiej Komisji Akredytacyjnej Kadencja Komisji rozpoczyna się 1 stycznia i trwa cztery lata Komisja jest instytucją działającą niezależnie na rzecz doskonalenia jakości kształcenia Komisja dokonuje oceny jakości kształcenia na kierunkach studiów (ocena programowa), mając na uwadze efekty kształcenia odpowiadające Krajowym Ramom Kwalifikacji w zakresie obszarów kształcenia i kierunków studiów oraz spełniania warunków niezbędnych do prowadzenia studiów określonych w przepisach

Komisja może dokonywać oceny działalności podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni (ocena instytucjonalna), w tym oceny jakości kształcenia na prowadzonych przez nią studiach trzeciego stopnia i studiach podyplomowych; ocenę instytucjonalną przeprowadza się w jednostce, w której wcześniej dokonano oceny programowej na większości prowadzonych przez nią kierunków studiów Komisja dokonuje ocen, o których mowa powyżej, z inicjatywy własnej lub na wniosek uczelni oraz na wniosek ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego Komisja dokonując ocen, o których mowa, stosuje skalę ocen: wyróżniająca, pozytywna, warunkowa, negatywna

W skład Komisji wchodzą zespoły działające w ramach obszarów kształcenia W skład zespołu wchodzi co najmniej pięciu członków Komisji, będących przedstawicielami obszaru kształcenia, w tym co najmniej trzech posiadających tytuł naukowy profesora lub stopień naukowy doktora habilitowanego w dziedzinach lub dyscyplinach naukowych związanych z tym obszarem kształcenia, a także co najmniej jeden przedstawiciel organizacji pracodawców

Cele i zadania UZZJK zgodnie z Uchwałą Senatu 391/2011 z dnia 28 czerwca 2011r.

Celem Uczelnianego Zespołu jest: doskonalenie kształcenia oferowanego studentom Uniwersytetu Medycznego w Łodzi; wspomaganie polityki kadrowej; kształtowanie postaw projakościowych w środowisku uczelnianym oraz budowanie kultury jakości; motywowanie pracowników i studentów do doskonalenia jakości kształcenia i samokształcenia; informowanie Rektora o działalności dydaktycznej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi i osiąganych efektach kształcenia; podnoszenie konkurencyjności i atrakcyjności Uniwersytetu Medycznego w Łodzi; tworzenie podstaw do osiągania wysokiej pozycji Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w skali krajowej i międzynarodowej.

sposobu oceny studentów, doskonalenia jakości kadry dydaktycznej, Uczelniany Zespół realizuje następujące zadania: opracowanie polityki systematycznego doskonalenia jakości kształcenia w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi; tworzenie skutecznych, przejrzystych, powszechnie dostępnych procedur odnoszących się do: zatwierdzania, monitoringu oraz okresowego przeglądu programów kształcenia i ich efektów, sposobu oceny studentów, doskonalenia jakości kadry dydaktycznej, monitorowania zasobów wspierających kształcenie oraz środków wsparcia dla studentów, gromadzenia, opracowania, analizy, interpretacji oraz wykorzystania danych dotyczących działalności dydaktycznej i jej efektów, form i sposobów publikowania informacji o wskazanych w wyżej wymienionych punktach aspektach działalności dydaktycznej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi; monitorowanie różnych aspektów działalności dydaktycznej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi oraz inicjowanie działań zmierzających do doskonalenia jakości kształcenia;

Raz w roku - do 15 - ego października Regulamin UZZJK   Raz w roku - do 15 - ego października Analiza: UZZJK dokonuje analizy wniosków wynikających z wszelkich wprowadzonych w ubiegłym roku akademickim przeglądów i kontroli oraz opinii nauczycieli akademickich, studentów i doktorantów na temat jakości kształcenia na Wydziale (§ 25 i § 26 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK) Raport: Kanclerz przygotowuje raport oceny wyposażenia wspomagającego proces kształcenia Raport jest przekazywany do Rektora i UZZJK w terminie do 15 października każdego roku akademickiego (§ 23 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK) Dyrektor Biblioteki przygotowuje raport zasobów bibliotecznych wspomagających proces kształcenia Raport jest przekazywany do Rektora i UZZJK w terminie do 15 października każdego roku akademickiego (§ 24 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK)

Raz w roku - do 15 - listopada Badanie ankietowe studentów:   Raz w roku - do 15 - listopada Sprawozdanie: WZZJK sporządza, zgodnie z wytycznymi UZZJK, sprawozdanie z oceny własnej, stanowiące wynik ewaluacji jakości kształcenia na Wydziale i przedstawia je Dziekanowi oraz UZZJK (§ 11 p. 2 Uchwały nr 391/2011, §3 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK) Propozycje działań: w zakresie poprawy jakości kształcenia na kolejny rok akademicki Przewodniczący Samorządu Studentów składa w terminie do 15 listopada bieżącego roku akademickiego do UZZJK propozycje działania w zakresie poprawy jakości kształcenia (§ 22 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK) Badanie ankietowe studentów: studenci okresowo opiniują sposób ich oceniania na zajęciach w których uczestniczyli w danym roku akademickim. Badaniom ankietowym studentów i doktorantów podlegaja wszyscy prowadzący zajęcia opracowania wyników ankiet dokonuje Biuro ds. Zapewniania Jakości Kształcenia we współpracy z Katedra Nauk Humanistycznych. Wyniki są przekazywane UZZJK i właściwym WZZJK (§11 p. 2 i 18 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK)

Badanie ankietowe doktorantów: w zakresie oceny jakości oferty edukacyjnej, w zakresie oceny sposobu prowadzenia zajęć na studiach doktoranckich, w zakresie opinii dotyczących prowadzenia przez nich zajęć dydaktycznych Wyniki ankiet analizuje UZZJK we współpracy z Katedrą Nauk Humanistycznych i Kierownikiem Studium Doktoranckiego (§ 21 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK) Wynik kontroli: siatek zajęć z planem studiów, obowiązujących na Wydziale procedur wprowadzania zmian w programach i organizacji studiów, obowiązujących na Wydziale procedur uzyskiwania upoważnień do prowadzenia wykładów i seminariów przez nauczycieli akademickich ze stopniem naukowym doktora, obowiązujących na Wydziale procedur zatwierdzania tematów prac dyplomowych Kontroli dokonuje WZZJK i przekazuje wyniki kontroli Dziekanowi i UZZJK (§ 5 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK) Wyniki oceny: organizacji i przebiegu sesji egzaminacyjnych oraz prawidłowości przeprowadzania egzaminów dyplomowych, prawidłowości stosowania zasad oceniania prac dyplomowych, prawidłowości stosowania punktów ECTS (w tym w rozliczaniu wymiany studenckiej z uczelniami w kraju i za granicą), efektywności kończenia studiów, skali odsiewu i jego przyczyn Ocena dokonywana przez WZZJK z Prodziekanem ds. Dydaktyki jej wyniki przekazywane są Dziekanowi oraz UZZJK (§ 20 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK)

Zadania UZZJK z par. 2 regulaminu   Raz w roku - do 15 - grudnia Zadania UZZJK z par. 2 regulaminu UZZJK przedstawia Rektorowi UM wnioski i propozycje dotyczące: e) zasad monitorowania oraz okresowego przeglądu zasobów do kształcenia oraz środków wsparcia dla studentów i doktorantów, f) zasad działania systemów informatycznych oraz gromadzenia i wykorzystania informacji dotyczących kształcenia w UM w Łodzi, g) zasad publikowania informacji na temat kształcenia w UM w Łodzi 4. Dokonuje analizy sprawozdań z oceny własnej Wydziałów i przedstawia Rektorowi sprawozdanie na temat jakości kształcenia w UM w Łodzi 2. Ustala harmonogram podejmowania działań w obszarach wymienionych powyżej UZZJK zbiera pisemne wnioski przygotowane przez WZZJK z przeglądu jakości kształcenia na poszczególnych Wydziałach i przedstawia je Rektorowi i Senatowi do dnia 15 grudnia (§ 25 p. 6 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK)

Nie rzadziej raz na dwa lata Nie rzadziej raz na trzy lata   Nie rzadziej raz na dwa lata Analiza: koncepcji kształcenia, sylwetki absolwenta, planu studiów i programów nauczania pod względem zgodności z KRK Przeglądu dokonuje UZZJK i formułuje propozycje działań naprawczych, które przekazuje Rektorowi UM w Łodzi (§ 4 i 6 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK) Nie rzadziej raz na trzy lata porównanie programów nauczania na UM z innymi polskimi uczelniami o tym samym profilu Analizy dokonują zespoły powołane przez Dziekanów poszczególnych Wydziałów a wnioski są przekazywane UZZJK. Zespół formułuje propozycje zmian programów nauczania i przekazuje je Rektorowi i Dziekanom (§ 7 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK)

Nie rzadziej raz na pięć lat Monitorowanie efektów kształcenia:   Nie rzadziej raz na pięć lat Monitorowanie efektów kształcenia: anonimowa ankieta dla absolwentów UM w Łodzi w zakresie efektów kształcenia (monitorowanie prowadzone jest przez Akademickie Biuro Karier) WZZJK w porozumieniu z UZZJK opracowuje treść, zakres przedmiotowy i podmiotowy, formę oraz tryb monitorowania opinii absolwentów UM w Łodzi w zakresie efektów kształcenia na poszczególnych kierunkach (§ 8 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK)

Regulamin WZZJK RAZ W ROKU Data Kontrola:   RAZ W ROKU Data Kontrola: siatek zajęć z planem studiów Kontroli dokonuje WZZJK i przekazuje wyniki kontroli Dziekanowi i UZZJK (§ 5 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK) do 15 listopada obowiązujących na Wydziale procedur wprowadzania zmian w programach i organizacji studiów obowiązujących na Wydziale procedur uzyskiwania upoważnień do prowadzenia wykładów i seminariów przez nauczycieli akademickich ze stopniem naukowym doktora obowiązujących na Wydziale procedur zatwierdzania tematów prac dyplomowych Analiza: koncepcji kształcenia, sylwetki absolwenta, planu studiów i programów nauczania pod względem zgodności z KRK (§ 6 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK)

Projektowanie kierunków zmian Ocena: organizacji i przebiegu sesji egzaminacyjnych oraz prawidłowości przeprowadzania egzaminów dyplomowych Ocena dokonywana przez WZZJK z Prodziekanem ds. Dydaktyki jej wyniki przekazywane są Dziekanowi oraz UZZJK (§ 20 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK) do 15 listopada prawidłowości stosowania zasad oceniania prac dyplomowych prawidłowości stosowania punktów ECTS (w tym w rozliczaniu wymiany studenckiej z uczelniami w kraju i za granicą) efektywności kończenia studiów, skali odsiewu i jego przyczyn Projektowanie kierunków zmian jakich należy dokonać w planie studiów, programie nauczania i sposobie prowadzenia zajęć aby podnosic jakość kształcenia WZZJK w porozumieniu z Dziekanem wskazuje kierunki zmian i wnioski przekazuje do UZZJK (§ 25 p.2 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK)

Zmiany w zasadach i procedurach doskonalenia jakości procesu dydaktycznego WZZJK: gromadzi propozycje zmian dotyczące programów nauczania, zgłaszane przez pracowników, studentów i inne osoby (§ 26 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK) do 15 listopada analizuje protokoły pokontrolne agencji akredytacyjnych analizuje gromadzone raporty i zestawienia, dotyczące jakości kształcenia w UM w Łodzi dokonuje corocznego przeglądu zasad i procedur doskonalenia jakości procesu dydaktycznego zgłasza Dziekanowi i UZZJK propozycje zmian w zasadach zapewnienia jakości kształcenia do dnia 15 października Sprawozdanie: WZZJK sporządza, zgodnie z wytycznymi UZZJK, sprawozdanie z oceny własnej, stanowiace wynik ewaluacji jakosci kształcenia na Wydziale i przedstawia je Dziekanowi oraz UZZJK (§ 11 p. 2 Uchwały nr 391/2011, §3 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK) Hospitacje zajęć dydaktycznych (§ 15 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK)  

NIE RZADZIEJ NIŻ RAZ NA 5 LAT Monitorowanie efektów kształcenia:   RAZ NA DWA LATA Przegląd: tematyki i jakości prac dyplomowych WZZJK przygotowuje zestawienie i przedstawia je Dziekanowi i UZZJK (§ 19 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK) NIE RZADZIEJ NIŻ RAZ NA 5 LAT Monitorowanie efektów kształcenia: anonimowa ankieta dla absolwentów UM w Łodzi w zakresie efektów kształcenia (monitorowanie prowadzone jest przez Akademickie Biuro Karier) WZZJK w porozumieniu z UZZJK opracowuje treść, zakres przedmiotowy i podmiotowy, formę oraz tryb monitorowania opinii absolwentów UM w Łodzi w zakresie efektów kształcenia na poszczególnych kierunkach (§ 8 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK)

ARKUSZ OCENY HOSPITACJI ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH Przeprowadzonej w dniu: Osoba Hospitowana: (tytuł, stopień naukowy, imię i nazwisko) Osoby Hospitujące: (tytuł, stopień naukowy, imię i nazwisko) Wydział: Katedra / Zakład: Kierunek i semestr studiów: Tryb studiów: stacjonarne / niestacjonarne / I stopnia / II stopnia / III stopnia / jednolite magisterskie (właściwe zakreślić) Forma zajęć: (wykłady,seminaria, ćwiczenia laboratoryjne, zajęcia praktyczne) Frekwencja studentów na hospitowanych zajęciach: a. stan osobowy grupy: b. liczba studentów obecnych na zajęciach:

Konstrukcja prowadzonych zajęć Przygotowanie prowadzącego Oceny dokonuje się przez zakreślenie jednego z trzech punktów skali przyporządkowanej każdemu z dziewięciu składników ocenianych kompetencji. Na obu biegunach skali umieszczono opisy skrajnych sytuacji: od zdecydowanie negatywnych (lewa strona) do zdecydowanie pozytywnych (prawa strona) Konstrukcja prowadzonych zajęć Organizacja zajęć była niepoprawna, źle rozplanowana   Rozplanowanie i wykorzystanie czasu zajęć było adekwatne do problematyki zajęć 1 2 3 Przygotowanie prowadzącego Nauczyciel jest zagubiony wśród poruszanych zagadnień, jego znajomość tematyki zajęć jest niska Nauczyciel jest przygotowany do zajęć, podejmuje odpowiedź na większość pytań, w tym także wykraczających poza bieżący temat. Potarfi wiązac temat zajęć z innymi zagadnieniami Trafność doboru metod nauczania do tematyki zajęć i wykorzystanie pomocy naukowych Nauczyciel niewłaściwie dobiera metodę prezentacji treści. Nie uwzględnia takich warunków, jak liczebność studentów, wyposażenie sali itp. Nauczyciel z pełnym zrozumieniem dobiera metodę do proponowanych treści i warunków kształcenia

Sposób określania celu dydaktycznego Nauczyciel nie określił celu dydaktycznego   Nauczyciel wyraźnie określił cel dydaktyczny, który jest dostosowany do możliwości studentów 1 2 3 Zgodność prowadzonych zajęć z programem nauczania danego przedmiotu Treści programowe zostały dobrane całkowicie przypadkowo. Trudno dociec, dlaczego dany temat jest realizowany na tych zajęciach Treści zajęć zostały trafnie dobrane do specyfiki przedmiotu. Wskazują zgodność z programem i podaną studentom tematyką Komunikatywność i umiejętnośc nawiązania kontaktu ze studentami przez osobę Hospitowaną Nauczyciel nie potrafi prowadzić inteaktywnych zajęć ze studentami Nauczyciel potrafi prowadzić interaktywne zajęcia ze studentami, wprowadza elementy dyskusyjne

Opracowanie treści przedmiotów Umiejętność aktywizacji i inspirowania studentów do własnych poszukiwań Nauczyciel wymaga jedynie biernego odtwarzania wiadomosci. Wykazuje brak krytycyzmu wobec przerabianych zagadnień, przedstawia je jako dogmaty Nauczyciel zachęca do krytycznego myślenia, przedstawia analizowane treści bez dogmatyzmu. Wspiera krytycyzm i samodzielne opinie studentów 1 2 3 Opracowanie treści przedmiotów Treści nauczania zostały dobrane przypadkowo i są niedostosowane do realizacji celów zajęć i możliwości studentów Treści nauczania zostały właściwie dobrane do realizacji celów zajęć i możliwości studentów Określenie czy uzyskana na zajęciach: wiedza, umiejętności i kompetencje są użyteczne w praktyce zawodowej Całkowicie nieużyteczne   Zdecydowanie użyteczne

Podpisy osób Hospitujących Inne uwagi do osoby Hospitowanej:   Ogólna ocena poziomu zajęć na podstawie sumy uzyskanych punktów według skali Poziom wysoki Poziom średni Poziom niski 27 - 21 20 - 14 09 - 13 Zalecenia pohospitacyjne: Uwagi osoby Hospitowanej: Podpis osoby Hospitowanej (Oświadczam że zapoznałem/am się z oceną zawartą w arkuszu hospitacji) Podpisy osób Hospitujących

Sposób pozyskiwania informacji od studentów i pracowników Uniwersytetu Medycznego w Łodzi - dyskusja

Ankieta ewaluacyjna W trosce o zapewnienie wysokiej jakości kształcenia na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi pragniemy Państwa zaprosić do współpracy przy ocenie kadry dydaktycznej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Prosimy o rzetelne wypełnienie ankiety. Dla każdego pytania należy zaznaczyć odpowiedź we właściwej kolumnie, używając skali 0 – 5 (0 – opinia bardzo negatywna, 5 – opinia wysoce pozytywna). W przypadku oceny wykładu, ankietę wypełniają jedynie studenci którzy brali udział w powyżej 50% zajęć. Ankieta jest anonimowa. Czy zajęcia wzbogaciły Twoją wiedzę lub pozwoliły nabyć nowe umiejętności? Czy prowadzący rozpoczynał i kończył zajęcia zgodnie z planem? Czy prowadzący był dobrze przygotowany do zajęć? Uwagi dotyczące zajęć i sposobu ich prowadzenia: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Nasza droga do celu