Metody pracy z dziećmi w naszym przedszkolu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
Organizacja pracy przedszkola
Metody nauczania i uczenia się ruchu
Dojrzałość szkolna dziecka
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
W przedszkolu wykorzystuje się różne metody
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Przedszkolak Pełen Zdrowia
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Czym jest Integracja?.
KLOCKOMANIA.
6-LATEK W SZKOLE.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
"Techniki plastyczne" Nazwy technik plastycznych przyjęto od materiałów i narzędzi używanych w pracy . Wyodrębniamy techniki : rysunkowo – graficzne, malarskie.
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Metoda Ruchu Rozwijającego
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
Metody przygotowujące do nauki matematyki
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
Arteterapia – leczenie przez sztukę
,,NASZA BAJKA”. Inspiracją do podjęcia działań w zakresie tworzenia programu edukacji teatralnej stały się dla nas doświadczenia z pracy pedagogicznej.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Materiały informacyjne dla rodziców 1.
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: DZIECI SĄ AKTYWNE Dane gromadzone były w okresie: – r.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Grażyna Redlisiak Ośrodek Terapii i Szkoleń AMIKUR Warszawa, ul. Ogrodowa 42/
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
METODY i FORMY pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
" Pomóż mi zrobić to samodzielnie "
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE
Oddział Przedszkolny w roku szkolnym 2017/2018 Szkoła Podstawowa nr 221 im. Barbary Bronisławy Czarnowskiej Ogrodowa 42/44, Warszawa.
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Oddział Przedszkolny Szkoła Podstawowa nr 221 im
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności cz. 4
Zapis prezentacji:

Metody pracy z dziećmi w naszym przedszkolu

Aby realizować edukację z dziećmi w przedszkolu stosuje się różnorodne metody pracy dydaktycznej, dostosowane do możliwości rozwojowych dzieci. Skierowane są one na dziecko, jego wychowanie, prawidłowy i wielostronny rozwój.

Metody służące do realizacji wyznaczonych celów to metody: Czynne – działanie praktyczne Słowne – wiersze, opowiadania Oglądowe – spacery, wycieczki

W naszym przedszkolu są wykorzystywane także nowatorskie metody, które wyzwalają twórczą aktywność dziecka, pobudzają zainteresowanie oraz motywację. Jedną z takich metod jest Metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne. Ideą metody jest posługiwanie się ruchem rozwijającym świadomość własnego ciała, świadomość przestrzeni i działania w niej, a także umiejętność i potrzebę dzielenia jej z innymi ludźmi, prowadzącą do nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu.

Metoda opowieści ruchowej J. C. Thulin Metoda ta polega na tym, że nauczyciel przez odpowiedni dobór tematu wymyślonego przez siebie opowiadania, działa na wyobraźnię dziecka, skłaniając je do odtwarzania ruchem treści opowiadania, przedstawiania różnych sytuacji, zdarzeń, sposobów poruszania się zwierząt, itp. Metoda gimnastyki twórczej (ekspresyjnej) R. Labana Ważną rolę odgrywać tu będzie inwencja twórcza ćwiczących, ich pomysłowość, fantazja doświadczenie ruchowe. W metodzie tej posługujemy się różnymi formami ruchu, takimi jak: odkrywanie, naśladowanie, inscenizacja, pantomima, gimnastyka wykorzystująca ruch naturalny, ćwiczenia muzyczno-ruchowe, taniec opowieść ruchowa.

Metoda aktywnego słuchania muzyki Metoda Carla Orffa Metoda ta jest oparta na wychowaniu do muzyki przez zabawę. Pozwala na twórczą samodzielność dzieci I poszukiwanie różnych rozwiązań. Taka aktywność prowadzi do intensywnego rozbudzania wyobraźni i wrażliwości w ogólnym i muzycznym znaczeniu, do wejścia w bogaty świat muzyki, nawet przy niewielkiej wiedzy muzycznej dziecka Metoda aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss Metoda ta kształci u dzieci wyobraźnię dźwiękową. Dzieci słuchają utworu i wykonują proste ruchy rytmiczne siedząc albo ruchy taneczne według wskazówek nauczyciela. W przypadku dzieci młodszych, są to proste ruchy, ilustrujące krótkie opowiadanie związane z każdym utworem muzycznym.

Wczesna nauka czytania wg prof. Jagody Cieszyńskiej W tej metodzie dzieci uczą się odczytywać sylaby a nie pojedyncze spółgłoski. Dzięki rozpoczęciu nauki czytania już w wieku przedszkolnym, można wpłynąć na rozwój wszystkich funkcji psychicznych dziecka. Dziecięca Matematyka E. Gruszczyk- Kolczyńskiej Głównym celem metody jest wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci. Sprzyja ona stymulowaniu uzdolnień matematycznych oraz dobrze przygotowuje dzieci sześcioletnie do podjęcia nauki w szkole. Dzięki „dziecięcej matematyce” dzieci bardzo chętnie pokonują trudności i wytrwale wykonują polecenia, gdyż zadania prezentowane są w sposób przyjemny.

Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz Pedagogika zabawy Pedagogika zabawy to symboliczna nazwa metodycznych poszukiwań ułatwiających pracę z grupą, proces uczenia. Proponuje ona działania dające członkom grupy możliwość rozwoju w atmosferze zaufania, wzajemnej akceptacji, bez względu na wiek i umiejętności, wyzwala aktywność twórczą  i ciekawość, ułatwia kontakty z innymi, ze sobą i otaczającą rzeczywistością. Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz Metoda ta przygotowuje dzieci do czytania i pisania oraz zapobiega trudnościom w ich opanowaniu, wszechstronnie wpływa na rozwój psychomotoryczny dziecka. MDS wspiera rozwój procesów emocjonalnych i zachowań społecznych oraz rozwój mowy dziecka.

Techniki plastyczne Techniki rysunkowe: rysowanie kreskami świecowymi, drewnianymi świecą węglem - mazakami Techniki malarskie: malowanie farbami plasteliną pastą do zębów Techniki przestrzenne: formowanie i lepienie z masy solnej, plasteliny, ciastoliny Techniki płaskie: wydzieranka kolorowa, z gazety, materiału origami, i wiele wiele innych 