Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Sugestie dotyczące raportów powiatowych z Monitoringu Zawodów Deficytowych i Nadwyżkowych Toruń, 26 marca 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP.
Kogo szukają pracodawcy?
RESTRUKTURYZACJA RYNKU PRACY W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM OBSERWATORIUM RYNKU PRACY.
Rodzic jako doradca zawodowy
,,Poznaję swój zawód…” Technik ekonomista.
Zakres badań ankietowych realizowanych w ramach Sądeckiego Obserwatorium Rynku Pracy, Edukacji i Zatrudnienia.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA.
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
URZĄD STATYSTYCZNY – CENTRUM WIEDZY WSPIERAJĄCE ZARZĄDZANIE W REGIONIE Wspólne budowanie przyszłości Mazowsza Warszawa, marzec 2011 r.
Sytuacja na rynku pracy
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Działanie: Wsparcie Biura Karier
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Powiatowe zróżnicowanie sytuacji na podkarpackim rynku pracy w kontekście zawodów nadwyżkowych i deficytowych. Tomasz Soliński Zakład Public Relations.
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Powiatowy Urząd Pracy w Suchej Beskidzkiej Informacja o stanie bezrobocia i formach jego przeciwdziałania na terenie powiatu suskiego za 2010r.
DLACZEGO ABSOLWENCI MAJĄ KŁOPOTY ZE ZNALEZIENIEM PRACY?
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
Północna Izba Gospodarcza Jak przedsiębiorcy postrzegają absolwentów szczecińskich uczelni wyższych? Badanie telefoniczne przeprowadzone.
Projekt pt. współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Poradnictwo zawodowe w resorcie pracy
Program Specjalny „Archiwista – mój zawód, moja przyszłość”
Młodzieżowe Centrum Kariery oraz Punkt Pośrednictwa Pracy
17-23 października 2011 r.. To specjalista, który wspiera proces podejmowania decyzji zawodowych oraz pomaga w poszukiwaniu pracy. To specjalista, który.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2011 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wszystko co chcielibyście wiedzieć o pracodawcach.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku Podlaski Absolwent Absolwenci kierunków turystycznych, informatycznych i medycznych na rynku pracy dr Jarosław Kilon.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
1 Sytuacja na małopolskim rynku pracy w kontekście dostosowania kompetencji mieszkańców do potrzeb pracodawców Kierunki rozwoju kształcenia i wychowania.
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Kształcenie zawodowe szansą zatrudnienia na rynku pracy
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO W KATOWICACH
RYNEK PRACY I JEGO OCZEKIWANIA A SZKOLNICTWO ZAWODOWE mgr Mariusz Wacławek Dyrektor PCE w Chrzanowie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ BUDOWLANYCH
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Charakterystyka osób powyżej 50 roku życia zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Radziejowie w latach 2007 – 2009 Radziejów, 19 kwietnia 2010.
Bezrobocie Suwałki 24 luty 2014 rok.
Bezrobocie w moim regionie i województwie. Sposoby poszukiwania pracy.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
i sposoby przeciwdziałania mu w powiecie żyrardowskim
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Projekt: „Opracowanie modelu poradnictwa zawodowego oraz internetowego systemu informacji edukacyjno-zawodowej” Priorytet III – Wysoka jakość oświaty Działanie.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
,,Kwalifikacje a kompetencje’’
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Rynek pracy w gminie Swarzędz. sierpień 2015 roku
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Projekt „Zachodniopomorskie Obserwatorium Rynku Pracy” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Poddziałania.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2011 roku mgr Marlena Włodkowska Biuro Karier Łom ż a, 2014.
Edukacja a zmieniająca się koniunktura na współczesnym rynku pracy Jak zapewnić efektywność programów stypendialnych? Paweł Pawłowski Wojewódzki Urząd.
Uwarunkowania oraz czynniki zmian na dolnośląskim rynku pracy WOJEWÓDZKA RADA DIALOGU SPOŁECZNEGO WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO WROCŁAW, 20 LIPCA 2016 R.
Sytuacja na rynku pracy w województwie podkarpackim
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP
Młodzież na rynku pracy - stan i struktura bezrobocia -
POWIATOWY URZĄD PRACY W SKARŻYSKU-KAMIENNEJ
Absolwent UwB jako pracownik.
Zapis prezentacji:

Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013

Edukacja (szkoły, uczelnie) Rynek pracy Absolwenci szkół Instytucje rynku pracy (urzędy pracy, agencie pracy itp.) Osoby szukające pracy Pracodawcy Pracobiorcy Media Edukacja (szkoły, uczelnie) Trendy Sytuacja gospodarcza

Statystyka – 31 stycznia 2013 roku 22 476 osób bezrobotnych w tym: 12,8% - osoby do 25. roku życia

Przyczyny bezrobocia młodych ludzi : niedopasowanie kwalifikacji do potrzeb rynku pracy, brak doświadczenia zawodowego (praktyki zawodowej), niedostosowanie programów praktyk do oczekiwań pracodawców.

Charakterystyka młodych bezrobotnych Według poziomu wykształcenia

absolwentów kończących Struktura bezrobotnych absolwentów według poziomu wykształcenia, zarejestrowanych w PUP Poznań – 02.2012 roku Analizą objęto absolwentów kończących naukę w 2010 roku w szkołach z Poznania i powiatu poznańskiego, którzy w okresie: 02.2011 - 02.2012 roku zarejestrowali się w PUP Poznań. W omawianym czasie zarejestrowało się 1735 absolwentów.

Procentowy udział poszczególnych grup absolwentów w ogólnej liczbie zarejestrowanych absolwentów

Struktura ofert pracy w latach 2001-2010 według poziomu wykształcenia

Szkoły wyższe w 2011 roku ukończyło 42 889 osób, najliczniej reprezentowane były kierunki: Pracodawcy najczęściej poszukiwali: Zarządzanie: 3368 osób Pedagogika: 3291 osób Finanse i rachunkowość 3368 osób Inżynierów budownictwa Informatyków Filologie: 2563 osoby Nauczycieli praktycznej nauki zawodu Administracja:1854 osoby Doradców finansowych i księgowych

Oczekiwania pracodawców: Wysoka motywacja do pracy. Gotowość do uczenia się, zmian. Znajomość języków obcych. Kreatywność. Samodzielność i doświadczenie. Komunikatywność. Umiejętność pracy w zespole.

„Wybierz zawód który lubisz, a całe życie nie będziesz musiał pracować” Konfucjusz

Wnioski Przemyślany, oparty na predyspozycjach wybór szkoły ponadgimnazjalnej. Monitoring potrzeb rynku pracy - obserwatoria rynku, projekty badawcze Praktyczne przygotowanie do zawodu (praktyki, staże w trakcie nauki). Umiejętności poszukiwania pracy. Idea „lifelong learning” – uczenia się przez całe życie – przekwalifikowywania.

Wybór szkoły – decyzja na całe życie Czynniki decydujące o wyborze szkoły ponadgimnazjalnej