¿CÓMO HACER UN COLEGIO EN YUNCOS QUE BRILLE COMO EL SOL? Basado en el cuento ¿A qué sabe la luna? Del escritor e ilustrador polaco Michael Grejniec JAK.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podróżujący Pies Autorka:Magda kl.6c El Perro Viajero.
Advertisements

Wolność.
Klub i Restauracja Mirage ma przyjemność
Wzmacniacz operacyjny
Co przyczyni się do mojego sukcesu w FM GROUP?
KLUB MIŁOŚNIKÓW HARREGO POTTERA
Ruch fali autorzy: Magda i Marta Pysznik
Nauczyciele w naszej szkole
Studium Podyplomowe Czyli Informatyka dla Nauczycieli (niepracuj ą cych i na pewno nie posiadaj ą cych rodziny)
ESL Family Fun Night Noche de las Familias del Programa de ESL By Iwona Myszke Spanish Translation By Alisha DelValle Polish Translation By Iwona Myszke.
Dla Kochanej Mamusi Wierszyki.
Sk ą d wzi ął si ę pomys ł zorganizowania biwaku? (wywiad dost ę pny na stronie internetowej szko ł y)
JAN PAWEŁ II WIELKI PAPIEŻ
Z 7 szkolnych lat Wczoraj do ciebie nie należy. Jutro niepewne... Tylko dziś jest twoje. JP II.
Powoli umiera ten kto nie podrόżuje, kto nie czyta, kto nie słucha muzyki, kto nie znajduje dobra w sobie.
SZKOLNE KOŁO CARITAS SZKOLE KOŁO CARITAS PUBLICZNEGO GIMNAZJUM NR 2 W ZĄBKACH IM. KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI.
I PRACOWANIA LALKARSKA
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Rodzina…. Rodzina jest w ż yciu oparciem, czym ś co chroni, co daje sił ę …
Dobroć jest silniejsza niż przemoc.
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
… opowie ść Micha ł a. "Najlepsz ą drog ą do odnalezienia samego siebie jest zagubienie si ę w s ł u ż eniu innym GHANDI.
Projekt Leonardo da Vinci 2013r.
Moje przygody W WAKACJE
Dziedzictwo kulturowe
Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości
Gesamtschule Sulzbachtal Saarbücken, Niemcy
PROJEKT WIELOSTRONNY CZAS REALIZACJI: 01 SIERPNIA 2009 DO 31 LIPCA 2011 KWOTA DOFINANSOWANIA: EURO.
20 lat wspólnie Dwadzie ś cia lat temu ż ycie było du ż o trudniejsze ni ż dzisiaj. Po ka ż dy towar, nawet najdrobniejszy trzeba było sta ć w kolejkach.
NA TROPIE MARSJAŃSKICH LUDZIKÓW
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
Klasa 3F mia ł a przyjemno ść uczestniczy ć w zaj ę ciach prowadzonych przez Pani ą Magd ę Ko ł b ę, zorganizowanych przez.
Optymizm….
Bycie wolontariuszem to zaszczyt
Przykłady skrzyżowań ze znakami
Ul. Kuźnicza Wrocław
Woda pokrywa 71 % powierzchni Ziemi – te 1,3 miliardów m 3 mas wody decyduje o ziemskim ż yciu
Marzenia.
Zaćmienie Słońca.
D LA C IEBIE MÓG Ł BYM ZROBI Ć WSZYSTKO, CO ZECHCESZ POWIEDZ TYLKO …
Mateusz Siuda klasa IVa
Dnia roku 9 wybranych uczniów klasy 3AB TZ pod opieką Pani Sylwii Samson wyjechało na praktykę do Niemiec, aby reprezentować szkołę oraz ojczyznę.
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
Szko ł a Podstawowa nr 120 im. Konstytucji 3 Maja w Ł odzi, ul. Centralna 40.
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
 Prezentacja dla uczniów klas 1 realizuj ą cych zaj ę cia artystyczne wg programu „Kraina muzyki”.  Zeszyt ć wicze ń „ Ś wiat d ź wi ę ków”: - Modu.
Bunt potworów Wykonanie – JARO i Jastrząb. KL. 6c. REBELION DE MONSTRUOS.
PRZEWODNIK TURYSTYCZNY ULUBIONE MIEJSCA ANI SHIRLEY
Dziś Twoje urodzinki ! Usiądź wygodnie i oglądaj ! ;D
Goście w lesie. Opracowanie: Zespół Szkolno- Przedszkolny w Hołubli
Prezentacja z okazji 40-Lecia Zespołu Szkół dla Dzieci Przewlekle Chorych przy Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Koninie.
„ Ś NIADANIE DAJE MOC” REPORTA Ż Z DZIA Ł A Ń KLASY Ic SZKO Ł Y PODSTAWOWEJ NR 5 INTEGRAZYJNEJ W ZESPOLE SZKÓ Ł INTEGRACYJNYCH NR 1 WE W Ł OC Ł AWKU.
Podczas stażu: Doskonaliliśmy nasze zdolności językowe i zawodowe Zawieraliśmy nowe znajomości Zwiedzaliśmy Portugalię Poznawaliśmy tamtejsze zwyczaje.
KLASA 1C I 2A W Palmiarni cz ęść 2. Storczyki urzeka ł y ludzi swym pi ę knem i intrygowa ł y tajemniczo ś ci ą ju ż w staro ż ytno ś ci. S ł owa, którymi.
„Kto jest przyjacielem lasu?”
Wycieczka W Góry Świętokrzyskie.
W grudniu klasy 1c i 2a wybra ł y si ę do Niebieskiego Domku w Skansenie Ł ódzkiej Architektury Drewnianej przy Centralnym Muzeum W ł ókiennictwa w Ł odzi.
Co w szkole piszczy???. Zaj ę cia ruchowe na boisku szkolnym.
Ś NIADANIE DAJE MOC W dniu 8 listopada 2011 roku uczniowie klasy pierwszej ze Szkoły Podstawowej w Wysocinie uczestniczyli w akcji edukacyjnej pod hasłem.
Bóg jest niesko ń czony w swym miłosierdziu i nieubłagany w swej surowo ś ci dla tych, którym brak odwagi, by si ę odwa ż y ć.
 W pierwszym etapie gry, Adam uzyska ł 215 punktów, w drugim o 168 punktów wi ę cej, a w trzecim o 97 punktów wi ę cej ni ż w drugim. Mistrzem zostaje,
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 13 w Tarnowskich Górach.
BLISKO NAS, czyli co znajdziesz w lasach otaczających nasze osiedle „Kokociniec”
BURZA MÓZGÓW  Pierwszym etapem w pracy nad filmem były długie godziny rozmyślań nad doświadczeniem, które by nas naprawdę zaciekawiło i spełniało wymogi.
Koordynatorzy: Magdalena Gaweł, Ewa Martu ż alska, Renata Janicka- Szcze ś niak ZS w Iwanowicach Kwiecie ń, 2016r. Sprawozdanie z całorocznego projektu.
Ul. Pomorska – 202 Łód ź tel./fax
Zapis prezentacji:

¿CÓMO HACER UN COLEGIO EN YUNCOS QUE BRILLE COMO EL SOL? Basado en el cuento ¿A qué sabe la luna? Del escritor e ilustrador polaco Michael Grejniec JAK WYBUDOWAĆ W YUNCOS SZKOŁ Ę, KTÓRA Ś WIECIŁABY NICZYM SŁO Ń CE? Oparte na opowiadaniu "O czym wie Ksi ęż yc?" polskiego pisarza i ilustratora Michaela Grejniec Música: Frederik Chopin Op. 53 Polonesa Heroica

Hace ya algún tiempo en Yuncos se necesitaba un nuevo colegio. Un colegio perfecto, redondo, que brillara como el sol. Se pusieron a la tarea y pensaron, pensaron, pensaron…, pero ni el más listo fue capaz de diseñar uno que resultara redondo de verdad. Dawno, dawno temu, Yuncos potrzebowało nowej szkoły. Okr ą głej i idealnej szkoły, która ś wieciłaby mocniej ni ż sło ń ce. Mieszka ń cy zacz ę li wi ę c zastanawiać si ę i my ś leli i my ś leli i my ś leli…, lecz nawet najbystrzejszy, ani te ż najbardziej inteligentny nie był w stanie zaprojektować szkoły całkowicieokr ą głej.

Un buen día, estando todos reunidos, una pequeña tortuga, levantando la voz, dijo: ¡Ya sé lo que se necesita para hacer un gran colegio que brille como el sol! Buscar un lugar bien situado, bien comunicado, en una zona donde vivan muchas familias con niños…, y allí construiremos un gran edificio. Tak wi ę c pewnego pi ę knego dnia, gdy byli wszyscy razem, mały ż ółwik, podnosz ą c głos rzekł: Ja ju ż wiem, czego potrzebujemy do zbudowania wspaniałej szkoły, która ś wieci jak sło ń ce, musimy poszukać miejsca o dobrej lokalizacji, gdzie mieszka wiele rodzin z dziećmi w dobrej komunikacji, tam wła ś nie stworzymy wspaniały budynek.

Dicho y hecho… Powiedział i zrobione…

¿Tú que opinas elefante? Co o tym my ś lisz Słoniu?

Todo lo dicho está muy bien – respondió el elefante-, pero para que el colegio brille como el sol deberá estar pintado con colores alegres, ser luminoso, agradable, acogedor, estar limpio…. Wszystko co powiedziałe ś brzmi dobrze – powiedział sło ń.- jednak by otrzymać szkoł ę, która ś wieci niczym sło ń ce, potrzebujemy jasnych kolorów, dobrego o ś wietlenia, czystych przestrzeni, oraz miłej, przytulnej i ciepłej atmosfery…

Dicho y hecho … Powiedział i zrobione…

¿Tú que opinas jirafa? Co o tym sądzisz Żyrafo?

Todo lo dicho está muy bien – gritó encantada la jirafa- pero el colegio brillará como el sol cuando se llene de niños de Toledo, de Madrid, de Polonia, de Bulgaria, de Rumanía, de Portugal, de Angola, de Mali, de Egipto, de Marruecos, de México, de Panamá, de Perú, de Ecuador, de Colombia, de Venezuela, de la República Dominicana, de Norteamérica… de cualquier parte del mundo. Wszystko, co powiedzieli ś cie brzmi dobrze – ż yrafa krzykn ę ła zachwycona – Jednak w szkole, która l ś ni niczym sło ń ce, powinny znale ź ć si ę dzieci z ró ż nych miejsc na ś wiecie, takich jak: Toledo, Madryt, Polska, Bułgaria, Rumunia, Portugalia, Angola, Mali, Egipt, Maroko, Meksyk, Panama, Peru, Ekwador, Kolumbia, Wenezuela, Republika Dominikany i Ameryka Północna..

Dicho y hecho … Powiedział i zrobione…

YO TAMBIÉN SOY ESPAÑOL

Tú que opinas cebra? Co o tym s ą dzisz Zebro?

Todo lo dicho está muy bien, -dijo emocionada la cebra-; pero para que el colegio brille como el sol, ese gran edificio deberá contar con escuela infantil, biblioteca, aula de música, de informática, gimnasio, grandes patios, comedor… Wszystko, co powiedzieli ś cie brzmi ś wietnie - odrzekła podekscytowana Zebra - By stworzyć szkoł ę, która ś wieci niczym sło ń ce, potrzeba przedszkola, biblioteki, pokoju muzycznego, komputerowego, siłowni, du ż ych placów zabaw, a tak ż e jadalni…

SALA DLA PRZEDSZKOLAKOW AULA DE INFANTIL Dicho y hecho… Powiedział i zrobione…

AULA DE MÚSICA SALA MUZYCZNA

ALMACÉN MAGAZYN

SALA DE PROFESORES POKÓJ NAUCZYCIELSKI

¿Tú que opinas león? Co o tym s ą dzisz Lwie?

Todo lo dicho está muy bien – contestó el león con voz grave- pero para que el colegio brille como el sol deberá cuidar sus actividades. Se programaran actividades formativas, lúdicas, educativas, divertidas, creativas, deportivas, artísticas, culturales, solidarias, … Wszystko, co powiedzieli ś cie brzmi dobrze- odpowiedział Lew gł ę bokim głosem. Jednak, by stworzyć szkoł ę l ś ni ą c ą niczym sło ń ce, musimy zwrócić uwag ę na prowadzone w niej zaj ę cia. B ę dziemy zatem prowadzić zaj ę cia kształc ą ce, zabawne, edukacyjne, kreatywne, sportowe, kulturowe i o solidarno ś ci…

Dicho y hecho … Powiedział i zrobione…

¿Tú que opinas zorro? Co o tym my ś lisz Lisie?

Todo lo dicho está muy bien –dijo el zorro pensativo- pero para que el colegio brille como el sol deberá tener en cuenta las necesidades de cada niño: acogerlo cuando llega nuevo, recibirlo prontito por la mañana, darle de comer, preparar actividades de refuerzo por la mañana y por la tarde, … Wszystko, co powiedzieli ś cie brzmi dobrze – odpowiedział Lis troch ę zamy ś lony – lecz by zyskać szkoł ę jasn ą niczym sło ń ce musimy wzi ą ć pod uwag ę potrzeby uczniów: powitać ich, gdy zjawi ą si ę tu po raz pierwszy, zapewnić im ś niadanie oraz obiad w sali jadalnej, a tak ż e zaj ę cia wzmacniaj ą ce dla uczniów, którzy b ę d ą ich potrzebować, rano i wieczorem.

Dicho y hecho … Powiedział i zrobione…

¿Tú que opinas mono? Co o tym s ą dzisz Małpo?

Todo lo dicho está muy bien – respondió el mono con voz interesante -, pero para que el colegio brille como el sol los profesores deberán motivar a los niños, tratarlos con cariño, ayudarlos, cuidarlos, consolarlos … Wszystko, co powiedzieli ś cie brzmi bardzo przyjemnie – odrzekła Małpa interesuj ą cym głosem- lecz by zyskać szkoł ę, która ś wieciłaby niczym sło ń ce nauczyciele powinni motywować dzieci, ofiarować im swoj ą uwag ę, pomoc, gdy jej potrzebuj ą, opiekować si ę nimi i zapewnić komfort…

Dicho y hecho … Powiedział i zrobione…

¿Tú que opinas ratón? Co o tym s ą dzisz Myszko?

Todo lo dicho está muy bien – gritó el ratón con su voz aguda-, y para que el colegio brille como el sol encenderemos la lámpara del respeto, la solidaridad y la tolerancia. Wszystko, co powiedzieli ś cie brzmi dobrze – zapiszczała Mysz – jednak, by stworzyć szkoł ę l ś ni ą c ą niczym sło ń ce powinni ś my zapalić pomi ę dzy nami lamp ę solidarno ś ci, tolerancji i szacunku.

Dicho y hecho … Powiedział i zrobione…

Y así, lo que opinaba el ratón, el mono, el zorro, y el león, la cebra, la jirafita, el elefante, y la tortuguita… poco a poco encajó. I tak Opinie Myszy, Małpy, Lisa, Lwa, Zebry, Ż yrafy, Słonia, i Ż ółwia… dopasowały si ę jedna po drugiej.

Y así, el Guillermo Plaza nació, un gran colegio que brilla como el sol y que da luz a Yuncos desde que se formó. I w ten oto sposób narodziła si ę szkoła Guillermo Plaza, wspaniała szkoła, która l ś ni niczym sło ń ce i odk ą d powstała okrywa swym blaskiem Yuncos. Od tego czasu wszyscy ż yli długo i szcz ęś liwie.

El pez, que había estado observando todo y no entendía nada, dijo: ¡Vaya! Tanto esfuerzo para hacer un colegio, si hay otros en el pueblo y, además, para los niños es obligatorio ir, esté como esté y caiga quien caiga. Ryba, która przysłuchiwała si ę innym zwierz ę tom bez zrozumienia rzekła: Na Boga! Tak wiele wysiłku, by stworzyć szkoł ę, kiedy w mie ś cie jest tyle innych, a co wi ę cej chodzenie do szkoły jest dla dzieci obowi ą zkiem, niezale ż nie od sal, budynków, ani te ż ludzi którzy tam pracuj ą.

FIN KONIEC