Komunikacja międzyludzka

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NEGOCJACJE jako proces komunikowania się
Advertisements

Socjologia mediów.
Anna Paszkowska-Rogacz
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Wykład I Media, Internet, społeczeństwo
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Historia metod komunikacji.
Metody komunikacji na odległość bliską i daleką
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Komunikacja: od mowy do Internetu
Metody komunikacji.
Sposoby komunikacji.
Komunikowanie się dawniej i dziś
Metody komunikacji.
Co to jest komunikacja ? Komunikacja – proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Porozumiewamy się, aby zdobyć informacje, uczyć.
Komunikacja.
METODY KOMUNIKOWANIA SIĘ NA PRZESTRZENI WIEKÓW
Autor: Sylwia Lechowicz
Michał Nowiński 1D METody komunikacji.
Komunikacja i jej formy :
Metody komunikacji.
METODY KOMUNIKACJI.
Komunikacja i jej formy :
SPOSOBY KOMUNIKACJI na przestrzeni wieków
Metody komunikacji.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA MA NIEWĄTPLIWIE CHARAKTER SPOŁECZNY, DLATEGO MÓWIMY TAKŻE O KOMUNIKOWANIU SPOŁECZNYM. UCZESTNIKAMI KOMUNIKACJI SĄ CZŁONKOWIE RÓŻNYCH.
Komunikacja.
1 Ewolucja mózgu odróżniła człowieka od zwierząt, gdy doprowadziła do powstania rewolucyjnego sposobu komunikacji - mowy. Zakłada się, że duże znaczenie.
Bariery komunikacyjne
METODY KOMUKACJI NA PRZESTRZENI WIEKÓW
Metody komunikowania się
KOMUNUIKACJA MIĘDZYLUDZKA
METODY KOMUNIKACJI NA ODLEGŁOŚĆ BLISKĄ I DALEKĄ
Co to jest komunikacja? Komunikacja to wymiana informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa, gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikowania się.
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
Komunikowanie siĘ.
Sposoby Komunikacji. Definicja Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę. Na.
Metody komunikacji. Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od.
Metody komunikacji.
Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji ludzi
METODY KOMUNIKACJI. Komunikacja oznacza celową wymianę poglądów w dialogu, albo też przypadkowy sygnał. Wraz z upływem czasu liczba możliwych sposobów.
Komunikacja.
Katarzyna Rusek kl. I D.  Powstanie cywilizacji nie byłoby możliwe bez opanowania technik komunikacji. Bez umiejętności porozumiewania się, człowiek.
Sposoby Komunikacji.
BLISKĄ I DALEKĄ. Komunikacja to proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Ludzie od zawsze odczuwali potrzebę komunikowania się.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji.
Komunikacja.
Metody komunikacji.
Aleksandra Kiełbania I G
Komunikacja międzyludzka na przestrzeni wieków.
Komunikacja. Definicja komunikacji Komunikacja -to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
Metody komunikacji.
Nikoletta Gabinek. Ewolucja mózgu odróżniła człowieka od zwierząt, gdy doprowadziła do powstania rewolucyjnego sposobu komunikacji - mowy. Umożliwiła.
Metody Komunikacji.
Definicja oraz metody komunikowania się.  Komunikacja ( łac. communicatio) – jest to wymiana informacji między jej uczestnikami. Do komunikacji służyć.
Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID. Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
METODY KOMUNIKCJI NA PRZESTRZENI WIEKÓW. Komunikacja w Czasach KIEDY CZŁOWIEK NIE POTRAFIŁ JESZCZE MÓWIĆ.
Powstanie cywilizacji nie byłoby możliwe bez opanowania technik komunikacji. Bez umiejętności porozumiewania się, człowiek nie tylko nie byłby w stanie.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Komunikacja: proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty,
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

Komunikacja międzyludzka Komunikacja międzyludzka ma niewątpliwie charakter społeczny, dlatego mówimy także o komunikowaniu społecznym. Uczestnikami komunikacji są członkowie różnych grup społecznych, dlatego mówimy o komunikowaniu społecznym jako o najszerszym zbiorze procesów porozumiewania się jednostek i zbiorowości. Procesy komunikacyjne przebiegają na różnych poziomach w zależności od kontekstu społecznego. Najniższym poziomem komunikowania interpersonalnego jest komunikowanie dwóch jednostek, kolejnym komunikowanie w grupie, następnie komunikowanie instytucjonalne, jeszcze wyżej komunikowanie publiczne, w tym także komunikowanie o charakterze politycznym oraz najwyżej ulokowane czyli komunikowanie masowe.

Historia komunikacji Na początku ludzie porozumiewali się różnymi gestami i postawami. Dopiero 200 000 lat p.n.e. u człowieka wykształciła się mowa. 30 000 lat p.n.e. ludzie, by zachować informację, zapisywali (np. na skałach, ścianach grot) pierwsze symbole. Następnie wykształciły się petroglify, a potem (3300 lat p.n.e.) pismo. Niedługo potem wykształciły się piktogramy i ideogramy, a później różne rodzaje pism. Urządzenia i nie tylko powstałe do przekazywania sobie informacji to: poczta (a w niej kurierzy), telegraf, telefon, radio, komputer, telewizja i Internet. Jeszcze wcześniej wykształciła się prasa.

Aby dojść do obecnego sposobu komunikowania się trzeba było przejść długa drogę. Poprzez hieroglify w starożytności, następnie przez wynalezienie fonetycznego alfabetu, później wynalezienie prasy drukarskiej przez Gutenberga, dalszym etapem był rozwój języków narodowych pod koniec XV wieku aż wreszcie stworzenie mediów.

Komunikacja społeczna komunikacja zcentralizowana - odbywa się za pomocą centralnej jednostki w grupie, jest to koordynator. komunikacja zdecentralizowana - kiedy wszyscy członkowie grupy społecznej mogą swobodnie komunikować się między sobą komunikacja osobowa - charakteryzuje się tym, że nadawca przekazu informacji podobnie jak odbiorca pozostają w bezpośredniej fizycznej bliskości komunikacja nieosobowa - to komunikacja zachodząca podczas rozmowy przez Internet komunikacja wertykalna - kiedy mówimy o komunikacji pomiędzy grupami lub jednostkami zajmującymi różnorodne pozycje, mówimy wówczas komunikacja werbalna - to komunikacja przy pomocy języka. Komunikacja za pomocą symboli to komunikacja symboliczna - wyraża się za pomocą symboli Komunikacja społeczna to przepływ informacji między grupami lub jednostkami zajmującymi w określonej hierarchii społecznej lub strukturze organizacyjnej zbliżone lub takie samo miejsce. Jest to tak zwana komunikacja horyzontalna. Możemy mówić o następujących przykładach komunikacji: komunikacja niewerbalna - to komunikacja przy udziale gestów lub innych form wyrażania, przez komunikacja nieformalna - komunikacja intencjonalna - inaczej nazwana zamierzoną komunikacja nieintencjonalna - to komunikacja niezamierzona niezamierzony

Poziomy komunikacji Każde słowo oraz gest w procesie komunikacyjnym ma wielkie znaczenie. Człowiek porozumiewa się w każdej sytuacji z drugim człowiekiem. Każde zachowanie stanowi komunikat który nie zawsze jest czytelny. Do takich komunikatów zaliczamy wypowiadane słowa, i również myśli powstające w głowie partnera w czasie procesu komunikacji. Na przykład na podstawie spojrzenia, brzmienia głosu, gestykulacji, postawy ciała i wyrazu twarzy, a także bezczynności lub milczenia. Te zachowania dostarczają odbiorcy informacji, pod jednym warunkiem, że potrafi on we właściwy sposób ją zinterpretować. Każdy komunikat składa się z treści oraz relacji. Celem relacji jest określanie charakteru pomiędzy osobami uczestniczącymi w procesie komunikacyjnym.

W komunikacie wyodrębniamy poziomy: a) poziom rzeczowy - informuje nas o treściach które są zawarte w wiadomościach b) poziom ekspresji "ja" - osoby wyrażają własne uczucia c) poziom apelu - mamy do czynienia z odwołaniem się do działań partnera w akcie komunikacyjnym d) poziom relacji - poziom ten zakreśla wzajemne relacje między partnerami rozmowy

Komunikacja w Internecie