Analiza strategiczna Grzegorz Raniszewski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planując Wygrywasz Planowanie Strategicze i Określanie Celów.
Advertisements

Strategia Rozwoju Gminy Zawonia
Przygotowanie biznesplanu
Silne i słabe strony Twojego pomysłu na biznes - analiza SWOT e-usługi
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Analiza konkurencji: Przedsiębiorstwa powinny regularnie prowadzić analizę konkurencji, aby ustalić własne słabe i mocne strony w porównaniu z z najważniejszymi.
ANALIZA SWOT ETAP 1 : WYBÓR KLUCZOWYCH OBSZARÓW DZIAŁALNOŚCI * OBSŁUGA POSPRZEDAŻOWA I SERWIS * MARKETING I.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
STRATEGIA LOKALIZACJI zarządzanie produkcją
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Jarosław Piszczek Michał Kłos
Raport z audytu technologicznego dla FIRMY PRODUKCYJNO-HANDLOWO -USŁUGOWEJ "HAGO" MAŁGORZATA HANDKIEWICZ Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Jędrzejczak.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Spółdzielnia Usługowo Produkcyjna Kółek Rolniczych „PROAGRO” ul. Polna Chrzypsko Wielkie.
Ul. Juliana Tuwima 9 Turek Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Jarosław Piszczek
Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski Michał Kłos
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ALBA THYMENT Sp
Perspektywa i taktyka ubiegania się o środki europejskie w latach Założenia i cele Projektu doradczego Teraz Limanowa Wystąpienie Ekspertów CERTUS.
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT.
ANALIZA EKONOMICZNA PIWOSZ Sp. z o.o..
Analiza SWOT… a po co mi to? (cz.2)
Analiza SWOT… a po co mi to?
Rola strategii w planowaniu rozwoju gminy
Biznesplan dla firmy usługowej
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Biznes plan Konrad Schmidt.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
SOLARIUM „SUNNY DAY” AUTORZY: Magdalena Nowak Joanna Lewandowska
Czynniki wpływające na kursy walut
Dawid Smoleń Zarządzanie Rok II, sem. III
Sporządzamy biznesplan
Strategia Rozwoju Gminy Kalisz Pomorski na lata
Etapy przygotowania biznesplanu Przedsiębiorczy uczeń
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
Tytuł biznesplanu (nazwa przedsięwzięcia)
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Strategia rozwoju Miasta Siedlce do 2025 roku w ramach II spotkanie warsztatowe – Siedlce, r.
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
Kryteria oceny Waga (1-3) Ocena (1-5) Ocena ważona (waga x ocena) 1. Wielkość rynku 2. Przewidywany wzrost rynku (dynamika wzrostu) 3. Rentowność sektora/zyskowność.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
M&E Miniprzedsiębiorstwo produkcyjno – handlowe.  Jesteśmy mini przedsiębiorstwem działającym w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej.
W1. Niewystarczające wsparcie nauczycieli w realizacji zadań wychowawczych i organizowaniu współpracy z rodzicam i. W2. Mała promocja ucznia uzdolnionego.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
Zarządzanie strategiczne 5
T7. Reengineering a inne programy usprawnień.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Istota i etapy procesu przedsiębiorczego.
Istota i etapy procesu przedsiębiorczego.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Firmę „Rat-Web-Tu” utworzyła grupa znajomych z II klasy o profilu matematyczno-geograficznym w II LO w Kaliszu. Nasza firma ukierunkowana jest głownie.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Analiza strategiczna Grzegorz Raniszewski

Analiza SWOT kręgielni - przykład Mocne strony (S) S1 – szeroka grupa odbiorców S2 – dobra lokalizacja S3 – aktywna działalność reklamowa S4 – wysoki stopień automatyzacji S5 – posiadanie certyfikatu jakości

Analiza SWOT kręgielni - przykład Słabe strony (W) W1 – nierówne wykorzystanie torów w ciągu dnia W2 – zbyt mały lokal W3 – brak doświadczenia w prowadzenia tego rodzaju biznesu W4 – stosunkowo wysokie ceny W5 – brak stałych klientów W6 – kredyt do spłacenia

Analiza SWOT kręgielni - przykład Szanse (O) O1 – wysokie bariery wejścia O2 – mała konkurencja O3 – wzrost popularności branży bowlingowej O4 – możliwość poszerzenia o usługi edukacyjne (nauka gry w kręgle)

Analiza SWOT kręgielni - przykład Zagrożenia (T) T1 – kryzys ekonomiczny T2 – wyższe zapotrzebowanie na dobra podstawowe niż luksusowe T3 – trudności w uzyskaniu kredytu obrotowego w przypadku konieczności poprawy płynności firmy T4 – uzależnienie od hotelu T5 – duże centra sportowe przy/w galeriach handlowych

Analiza powiązań SWOT/TOWS S1 – szeroka grupa odbiorców (waga 0,2) W1 – nierówne wykorzystanie torów w ciągu dnia (waga 0,15) O1 – wysokie bariery wejścia (waga 0,2) T1 – kryzys ekonomiczny (waga 0,15)

Analiza powiązań SWOT Czy określona mocna strona pozwala wykorzystać daną szansę? (S x O) Czy określona mocna strona pozwala ograniczyć dane zagrożenie? (S x T) Czy określona słaba strona ogranicza możliwość wykorzystania danej szansy? (W x O) Czy określona słaba strona potęguje dane zagrożenie? (W x T)

Analiza powiązań TOWS Czy określona szansa potęguje daną silną stronę? (O x T) Czy określone zagrożenie ogranicza daną silną stronę? (T x S) Czy określona szansa pozwala osłabić (przezwyciężyć) daną słabą stronę? (O x W) Czy określone zagrożenie wzmacnia daną słabą stronę? (T x W)

Analiza powiązań SWOT Szanse (O) waga l. interakcji Iloczyn wag ranga Mocne strony (S) O1 … S1 1 0,2 S1 – szeroka grupa odbiorców (waga 0,2) W1 – nierówne wykorzystanie torów w ciągu dnia (waga 0,15) O1 – wysokie bariery wejścia (waga 0,2) T1 – kryzys ekonomiczny (waga 0,15) Czy określona mocna strona pozwala wykorzystać daną szansę? S1 – szeroka grupa odbiorców (waga 0,2) O1 – wysokie bariery wejścia (waga 0,2)

Analiza powiązań SWOT Zagrożenia (T) waga l. interakcji Iloczyn wag ranga Mocne strony (S) T1 … S1 1 0,2 0,15 S1 – szeroka grupa odbiorców (waga 0,2) W1 – nierówne wykorzystanie torów w ciągu dnia (waga 0,15) O1 – wysokie bariery wejścia (waga 0,2) T1 – kryzys ekonomiczny (waga 0,15) Czy określona mocna strona pozwala ograniczyć dane zagrożenie? S1 – szeroka grupa odbiorców (waga 0,2) T1 – kryzys ekonomiczny (waga 0,15)

Analiza powiązań SWOT Szanse (O) waga l. interakcji Iloczyn wag ranga Słabe strony (W) O1 … W1 0,15 1 0,2 S1 – szeroka grupa odbiorców (waga 0,2) W1 – nierówne wykorzystanie torów w ciągu dnia (waga 0,15) O1 – wysokie bariery wejścia (waga 0,2) T1 – kryzys ekonomiczny (waga 0,15) Czy określona słaba strona ogranicza możliwość wykorzystania danej szansy? W1 – nierówne wykorzystanie torów w ciągu dnia (waga 0,15) O1 – wysokie bariery wejścia (waga 0,2)

Analiza powiązań SWOT Szanse (O) waga l. interakcji Iloczyn wag ranga Mocne strony (S) O1 … S1 1 0,15 S1 – szeroka grupa odbiorców (waga 0,2) W1 – nierówne wykorzystanie torów w ciągu dnia (waga 0,15) O1 – wysokie bariery wejścia (waga 0,2) T1 – kryzys ekonomiczny (waga 0,15) Czy określona słaba strona potęguje dane zagrożenie? W1 – nierówne wykorzystanie torów w ciągu dnia (waga 0,15) T1 – kryzys ekonomiczny (waga 0,15)

Analiza powiązań SWOT Dla każdej tabeli – pytania – sumujemy liczbę interakcji Dla każdej tabeli – pytania – sumujemy iloczyn wag interakcji Dla każdej tabeli – pytania – ustalamy kolejność ważności interakcji (ranga) w kolejności od najważniejszej, żeby wyodrębnić najważniejsze czynniki

Analiza powiązań TOWS Mocne strony (S) waga l. interakcji Iloczyn wag ranga Szansa (O) S1 … O1 1 0,2 S1 – szeroka grupa odbiorców (waga 0,2) W1 – nierówne wykorzystanie torów w ciągu dnia (waga 0,15) O1 – wysokie bariery wejścia (waga 0,2) T1 – kryzys ekonomiczny (waga 0,15) Czy określona szansa potęguje daną silną stronę? S1 – szeroka grupa odbiorców (waga 0,2) O1 – wysokie bariery wejścia (waga 0,2)

Analiza powiązań TOWS Mocne strony (S) waga l. interakcji Iloczyn wag ranga Zagrożenie (T) S1 … T1 1 0,15 0,2 S1 – szeroka grupa odbiorców (waga 0,2) W1 – nierówne wykorzystanie torów w ciągu dnia (waga 0,15) O1 – wysokie bariery wejścia (waga 0,2) T1 – kryzys ekonomiczny (waga 0,15) Czy określone zagrożenie ogranicza daną silną stronę? S1 – szeroka grupa odbiorców (waga 0,2) T1 – kryzys ekonomiczny (waga 0,15)

Analiza powiązań TOWS Słabe strony (W) waga l. interakcji Iloczyn wag ranga Szanse (O) W1 … O1 1 0,2 0,15 S1 – szeroka grupa odbiorców (waga 0,2) W1 – nierówne wykorzystanie torów w ciągu dnia (waga 0,15) O1 – wysokie bariery wejścia (waga 0,2) T1 – kryzys ekonomiczny (waga 0,15) Czy określona szansa pozwala osłabić (przezwyciężyć) daną słabą stronę? W1 – nierówne wykorzystanie torów w ciągu dnia (waga 0,15) O1 – wysokie bariery wejścia (waga 0,2)

Analiza powiązań TOWS Słabe strony (W) waga l. interakcji Iloczyn wag ranga Zagrożenie (T) W1 … T1 1 0,15 S1 – szeroka grupa odbiorców (waga 0,2) W1 – nierówne wykorzystanie torów w ciągu dnia (waga 0,15) O1 – wysokie bariery wejścia (waga 0,2) T1 – kryzys ekonomiczny (waga 0,15) Czy określone zagrożenie wzmacnia daną słabą stronę? W1 – nierówne wykorzystanie torów w ciągu dnia (waga 0,15) T1 – kryzys ekonomiczny (waga 0,15)

Analiza powiązań TOWS Dla każdej tabeli – pytania – sumujemy liczbę interakcji Dla każdej tabeli – pytania – sumujemy iloczyn wag interakcji Dla każdej tabeli – pytania – ustalamy kolejność ważności interakcji (ranga) w kolejności od najważniejszej, żeby wyodrębnić najważniejsze czynniki Wykonujemy tabelę zbiorczą