Pojęcie – komunikacja miejska Ustawa z dnia 6 września 2001 r

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo.
Advertisements

Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
20 lat funkcjonowania Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Mielcu
Zarządzanie transportem KURS INŻYNIERSKI
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo Materiał przygotowany na posiedzenie Zespołu ds. opracowania Programu Rozwoju.
TRANSPORT – jak się poruszasz ?
Alternatywa dla samochodu. Transport publiczny i rowerowy.
GIEŁDA TOWAROWA DLA DOSTAWCÓW CZĘŚCI ZAMIENNYCH
PLAN PREZENTACJI Sesja Rady Miasta MIELECKI PARK PRZEMYSŁOWY – stan realizacji PROJEKT: Budowa Inkubatora Nowych Technologii IN- Tech wraz z.
WYNIKI MZBM SP. Z O.O. W MIELCU ZA ROK 2006
WYNIKI MZBM SP. Z O.O. W MIELCU ZA ROK 2008
ANALIZA WSKAŹNIKOWA. ANALIZA WSKAŹNIKOWA Treść 1. Sprzedaż – przychody 2. Koszty 3. Wynik finansowy netto 2006 Wykonanie [w tys. zł] Plan Dynamika.
WYNIKI MZBM SP. Z O.O. UL. BIERNACKIEGO 1, 39 – 300 MIELEC ZA ROK 2010 Informację przygotowano na Sesję Rady Miejskiej w Mielcu 1.
RADY PRACOWNIKÓW Katarzyna Dulewicz Tomasz Sancewicz
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Organizacja transportu publicznego w Metropolii Zatoki Gdańskiej – stan istniejący i kierunki rozwoju Hubert Kołodziejski – Metropolitalny Związek Komunikacyjny.
Ewidencja przebiegu pojazdu
Prywatyzacja usług publicznych.
Komunikacja i Turystyka
SPECJALNA STREFA EKONOMICZNA – PODSTREFA OŚWIĘCIM
ZAKŁAD UTYLIZACJI ODPADÓW KOMUNALNYCH Sp. z o.o. w Mielcu
Czysty transport miejski
Zarządzanie projektami
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 – 2013.
PRAWNE I ETYCZNE ASPEKTY PSYCHOLOGII TRANSPORTU
ANALIZA EKONOMICZNA PIWOSZ Sp. z o.o..
ENERGETYKA POLSKA WYNIKI I WSKAŹNIKI FINANSOWE ELEKTROCIEPŁOWNI ZA 2005 ROK W PORÓWNANIACH Z WYNIKAMI I WSKAŹNIKAMI UŚREDNIONYMI SEKTORA I PODSEKTORA.
DOŚWIADCZENIA MPK KRAKÓW W EKSPLOATACJI AUTOBUSÓW ZASILANYCH GAZEM ZIEMNYM Ryszard Wróbel MPK Kraków
Doświadczenia PKM w Gdyni z eksploatacji autobusów napędzanych CNG
EKONOMIA Koszty transportu Cena Diesla w latach
Doświadczenia Opola w budowie efektywnego i konkurencyjnego transportu miejskiego Miejski Zakład Komunikacyjny Spółka z o.o. w Opolu.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Wydział Rozwoju i Promocji Miasta Urząd Miasta Bolesławiec Informacja o wykonaniu budżetu za 2012 r.
Propozycje zmian w istniejącym rozkładzie jazdy Na podstawie wniosków mieszkańców oraz badań potoków pasażerskich wykonanych na zlecenie Urzędu Miasta.
Co to jest R&G ? R&G to wiodący producent:
W AGLOMERACJI KRAKOWSKIEJ
50-lecie komunikacji miejskiej w Płocku San | Autosan | Jelcz | Ikarus | Neoplan | Solaris | Kapena | MAN | Mercedes Płocki Serwis Komunikacyjny.
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
BILETY OKRESOWE Z RABATEM 10 %. Od 1. kwietnia 2012 r. został wprowadzony system promocyjnej sprzedaży biletów okresowych komunikacji miejskiej w Stalowej.
KONTA WYNIKOWE Konta wynikowe – powstają w wyniku pionowego podziału konta „Wynik finansowy”. Informują o przebiegu procesów kształtujących wynik finansowy.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Działalność ekonomiczno - finansowa
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Przygotowanie przewoźnika do zamówień publicznych w transporcie zbiorowym w najbliższym czasie 9 październik 2014 Kielce 1 PIGTSiS - Kielce r.
30 października 2014 Grupa Alumetal Wyniki za III kwartał 2014.
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
AT GROUP S.A. działa na rynku usług consultingowych od 17 lat. Jesteśmy regionalnym liderem w zakresie pozyskiwania środków dla swoich klientów z różnorodnych.
PLAN GENERALNY Portu Lotniczego Zielona Góra –
Przykłady do sporządzenia biznes planów. STACJA PALIW Projekt inwestycyjny polega na uruchomieniu stacji paliw zlokalizowanej w centrum dużego osiedla.
Prezentacja spółki 2015 r.. 6 oddziałów (Gdańsk, Poznań, Tarnów, Warszawa, Wrocław, Zabrze) 19 zakładów ponad 200 jednostek terenowych 2 Działamy w całej.
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
Nazwa projektodawcy: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinku Sp. z o.o. „Wzmocnienie potencjału transportowego Przedsiębiorstwa Komunikacji.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Środki transportu kolejowego i drogowego
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007

Transport drogowy na Mazowszu
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
Zakopane 25 października 2018
SĄDECKA INFRASTRUKTURA MIEJSKA Sp. z o.o.
Kierowca – najważniejszy system bezpieczeństwa w każdym pojeździe
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

Analiza Sprawozdania Zarządu Miejskiej Komunikacji Samochodowej Sp. z o.o. w Mielcu za rok 2006

Pojęcie – komunikacja miejska Ustawa z dnia 6 września 2001 r Pojęcie – komunikacja miejska Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz.U. z 2007 r. Nr 125, poz. 824) Komunikacja miejska – przewóz regularny wykonywany w ramach lokalnego transportu zbiorowego w granicach administracyjnych miasta albo: miasta i gminy, miast albo miast i gmin sąsiadujących, jeżeli zawarły porozumienie lub utworzyły związek międzygminny w sprawie wspólnej realizacji komunikacji na swoim obszarze.

ANALIZA WSKAŹNIKOWA

Treść 1. Sprzedaż – przychody 2. Koszty 3. Wynik finansowy netto 2005 Wykonanie [w tys. zł] Plan Dynamika 4:2 [w %] planu 4:3 2005 2006 1 2 3 4 5 6 1. Sprzedaż – przychody 7 068,8 7 292,9 7 090,0 100,3 97,2 2. Koszty 7 532,3 7 277,0 7 315,6 97,1 100,5 3. Wynik finansowy netto -463,5 15,9 -225,6

dostaw i usług (w dniach) Treść Wykonanie [w tys. zł] Plan Dynamika 4:2 [w %] planu 4:3 2005 2006 1 2 3 4 5 6 4. Stan - należności - zapasów - zobowiązań 125,3 146,0 609,6 135,0 130,0 600,0 185,9 118,3 503,4 148,4 81,0 82,6 137,7 91,0 83,9 5. Rotacja należności z tyt. dostaw i usług (w dniach) 9,0 10,9 15,8 175,5 145,0 6. Rotacja zobowiązań z tyt. dostaw i usług (w dniach) 10,5 12,0 11,0 104,8 91,7

Treść 7. Wysokość kapitału własnego 8. Udział własnego w finansowaniu Wykonanie [w tys. zł] Plan Dynamika 4:2 [w %] planu 4:3 2005 2006 1 2 3 4 5 6 7. Wysokość kapitału własnego 5 187,8 5 203,7 4 959,8 95,6% 95,3% 8. Udział własnego w finansowaniu majątku trwałego 111,0% 114,8% 109,4% 98,6% 9. Umorzenie środków trwałych 63,0% 57,8% 62,7% 99,5% 103,6%

CZĘŚĆ OPISOWA

Miejska Komunikacja Samochodowa 1. ROK POWOŁANIA Komunikacja Miejska rozpoczęła swoją działalność 4 stycznia 1961 r., natomiast jako spółka prawa handlowego została powołana 1 grudnia 1996 r. pod nazwą: Miejska Komunikacja Samochodowa Spółka z o.o. w Mielcu. W roku 2006 upłynął 10-letni okres funkcjonowania komunikacji jako spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.

2. CEL FUNKCJONOWANIA, ZAKRES DZIAŁALNOŚCI Przedmiotem działalności Spółki jest: transport pasażerski miejski, obsługa i naprawa pojazdów mechanicznych, pomoc drogowa oraz pozostała działalność usługowa związana z pojazdami mechanicznymi, badania i analizy techniczne, wynajem powierzchni pod reklamę.

PRZYCHODÓW KOSZTÓW INWESTYCJI 3. GŁÓWNE ZADANIA WYZNACZONE PRZEZ WŁAŚCICIELA I RADĘ NADZORCZĄ NA 2006 i 2007 r. W ZAKRESIE: PRZYCHODÓW KOSZTÓW INWESTYCJI

INWESTYCJE Zakup autobusu zasilanego gazem ziemnym CNG, Modernizacja autobusu Jelcz 120M przystosowanego do zasilania gazem ziemnym CNG, Modernizacja autobusu Autosan, Zakup urządzeń sieci autokomputerowej w autobusach, Zakup sprzętu komputerowego i urządzeń sieci komputerowej stacjonarnej, Zakup 6 wiat przystankowych, Modernizacja budynku warsztatowego, Zakup podnośnika pneumatyczno – hydraulicznego,

Opłacalność ekonomiczna eksploatowanego autobusu zasilanego gazem ziemnym CNG Autobus JELCZ 110M (CNG) / Jelcz 110M (ON)    założenia cena netto oleju napędowego 3,120 zł/litr  cena netto gazu ziemnego sprężonego 1,3443 zł/Nm3 średnie spalanie oleju napędowego 34,00 litr/100km średnie spalanie gazu ziemnego 44,16 Nm3/100km roczny przebieg autobusu 63 914 km  wyniki koszt ON 67 799,97 koszt CNG 37 942,09 Różnica kosztów paliwa 29 857,88 zł

4. CHARAKTERYSTYCZNE DANE OBRAZUJĄCE DZIAŁALNOŚC SPÓŁKI LICZA PRZWIEZIONYCH PASAŻERÓW ILOŚĆ SPRZEDANYCH BILETÓW TABOR AUTOBUSOWY ILOŚC PRZEJECHANYCH KILOMETRÓW ZATRUDNIENIE RESTRUTURYZACJA

Struktura wiekowa taboru autobusowego Wyszczególnienie Liczba autobusów w przedziale wiekowym (szt.) Razem Do 3 lat 4-6 lat 7-10 lat 11-15 lat Powyżej 15 lat Autobusy niskopodłogowe Jelcz M121MB - 4 Neoplan K4016 1 Solaris Urbino 12 2 Jelcz M101I SALUS Autobusy wysokopodłogowe Autosan H9-35 10 16 Autosan A10.10M Autosan H6 3 Jelcz 110M 7 Jelcz 120M Jelcz M11 14 9 17 43

Działania restrukturyzacyjne w 2006 r. zmniejszenie zatrudnienia o 10,4 etatu, zmniejszenie kosztów wynagrodzeń, zmniejszenie kosztów materiałów (np. części zamiennych), likwidacja trzech autobusów zmniejszenie kosztów utrzymania samochodów dostawczych, (likwidacja samochodu dostawczego Żuk), zmniejszanie kosztów paliwa poprzez wprowadzenie do eksploatacji trzech autobusów zasilanych gazem ziemnym CNG, zmniejszenie kosztów gospodarczego korzystania ze środowiska, zmniejszenie kosztów usług bankowych. Wynik działań - zmniejszenie kosztów o 234,8 tys. zł

5. GŁÓWNE ZAGROŻENIA STOJĄCE PRZED SPÓŁKĄ ZDEFINIOWANE PRZEZ ZARZĄD: brak dostatecznego popytu na świadczone usługi, nasilenie nielegalnie działającej konkurencji na rynku usług komunikacyjnych zainteresowanych pasażerem tylko w godzinach szczytów przewozowych, stary wyeksploatowany tabor autobusowy, bardzo wysokie ceny nowych autobusów napędzanych gazem, perspektywa zwiększenia kosztów pracy kierowców autobusów. wysokie koszty utrzymania przystanków przy jednoczesnym zwolnieniu z opłat za korzystanie z przystanków innych przewoźników, starzejąca się załoga i brak na rynku pracy potencjalnych pracowników w zamian za odchodzących na emeryturę szczególnie w zawodzie kierowcy.

6. ANALIZA SWOT MOCNE STRONY ugruntowana pozycja komunikacji miejskiej jako przewoźnika lokalnego oraz dobra znajomość problemów lokalnego transportu zbiorowego fachowe przygotowanie pracowników w zakresie przewozów, remontów i konserwacji autobusów, dostateczna liczba różnej pojemności autobusów, dobra opinia u klienta, stacja tankowania gazem ziemnym na terenie zajezdni MKS.

SŁABE STRONY ujemne wyniki finansowe, wysokie koszty pracy, przestarzała infrastruktura komunikacji miejskiej wraz z wyeksploatowanym taborem, brak opracowanej polityki transportowej miasta zawierającej długofalowy program zrównoważonego rozwoju transportu w mieście .

SZANSE pozyskanie środków unijnych na rozwój i unowocześnienie firmy, w tym zakup autobusów, tworzenie w Mielcu nowych miejsc pracy, wprowadzenie nowych rozwiązań taryfowo – biletowych zwiększających atrakcyjność korzystania z transportu publicznego (mielecka karta miejska), możliwość poszerzenia działalności usługowej w oparciu o posiadany majątek, tendencje w polityce Unii Europejskiej sprzyjające rozwojowi transportu zbiorowego.

ZAGROŻENIA wzrost ilości samochodów osobowych, wzrost kosztów eksploatacji ze względu na wzrost cen paliw, nasilenie nierównoprawnej konkurencji na rynku usług komunikacyjnych, podatność firmy na recesję i wahania koniunktury, emigracja ludzi w wieku produkcyjnym.

10 – lecie funkcjonowania Miejskiej Komunikacji Samochodowej Sp. z o.o. 1997 – 2006