Celem ćwiczeń według ministra spraw wewnętrznych było przetestowanie wewnętrznej odporności państwa polskiego na sytuacje ekstremalne m.in. sprawdzenie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE A KIEROWANIE BEZPIECZEŃSTWEM NARODOWYM
Advertisements

Ochotniczych Straży Pożarnych
Terytorialny system ratownictwa
ORGANY I INSTYTUCJE WŁAŚCIWE W SPRAWACH EPIDEMII, EPIZOOTI I EPIFITOZ
POLICJA W SYSTEMIE BEZPIECZEŃSTWA PAŃSTWA
SYSTEM BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
SZKOLENIE NACZELNIKÓW OSP TEMAT 2: Współdziałanie OSP z organami samorządu terytorialnego i jednostkami PSP Autor: Robert Łazaj.
PAŃSTWOWA STRAŻ POŻARNA W POLSCE
STRAŻACYITRPOCZTA MICHAŁ BONI MINISTER ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI WARSZAWA, 1 PAŹDZIERNIKA 2012 R.
PRZYGOTOWALI JACEK ŻBIKOWSKI MICHAŁ PAJDA
Administracja publiczna
Powiatowy Magazyn Przeciwpowodziowy i Obrony Cywilnej
PRZEDMIOT: ZARZĄDZANIE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz
ZADANIA OBRONY CYWILNEJ I OCHRONY LUDNOŚCI
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
REJESTR DZIAŁAŃ RATOWNICZYCH
Przygotował Andrzej Potucha
DOLNOŚLĄSKI URZĄD WOJEWÓDZKI
Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
SYSTEM SZKOLENIA CZŁONKÓW OCHOTNICZYCH STRAŻY POŻARNYCH BIORĄCYCH BEZPOŚREDNI UDZIAŁ W DZIAŁANIACH RATOWNICZYCH.
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Żarach
Zdania i organizacja obrony cywilnej
Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie
SZKOLENIE STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP TEMAT 1 Organizacja ochotniczych straży pożarnych, ochrony ludności w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert.
PLANOWANIE OPERACYJNE W STANIE STAŁEJ GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA
Wyłączenie sygnału analogowego telewizji w województwie lubuskim. Kampania informacyjna i przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu. 27 sierpnia 2012r.
SZKOLENIE STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP CZĘŚĆ I TEMAT 1 Organizacja ochotniczych straży pożarnych, ochrony ludności w tym ochrony przeciwpożarowej Autor:
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
OBRONA CYWILNA Pod pojęciem obrony cywilnej, ochrony ludności należy rozumieć zapewnienie bezpieczeństwa ludziom, ich mieniu i środowisku przed wypadkami.
„Obrona Cywilna w Polsce”
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Aspekty prawne funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN ZASTRZEŻONE 1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN Bieżący slajd przedstawia podstawowe dane liczbowe w zakresie.
Stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
Ogniwa ochrony bezpieczeństwa ludności
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE OCHRONY LOTNISK. NOWE DOKTRYNY BEZPIECZEŃSTWA
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
„Struktura ochrony ludności w Polsce” dr inż. Mariusz Mazurek Szkoła Główna Służby Pożarniczej w Warszawie.
INFORMACJA O STANIE BEZPIECZEŃSTWA W ZAKRESIE OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ Powiatu Białostockiego.
Ostrzeganie i alarmowanie ludności o zagrożeniach
WALKA Z POŻARAMI Zadanie określone w artykule 61 I Protokołu Dodatkowego do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 r. WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO.
Warszawa, kwiecień-maj 2016 r.
KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W RZESZOWIE st. bryg. Bogdan Kuliga Podkarpacki Komendant Wojewódzki PSP SYSTEM RATOWNICTWA DROGOWEGO NA.
Organizacja krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego
Prawne i organizacyjne aspekty ochrony ludności, mienia i dóbr kultury w czasie klęsk żywiołowych, katastrof i konfliktów zbrojnych. Tomasz Sobolewski.
Planistyczne działania wspierające.
Zadania administracji w czasie klęsk żywiołowych
Ministerstwo Zdrowia - decyzja o lokalizacji bazy w Gorzowie Wlkp. - POIiŚ: zakup śmigłowca- medicoptera (29 mln zł) Marszałek Województwa Lubuskiego.
Przekazanie sprzętu pożarniczego W dniu 8 listopada br., w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Ciechanowie odbyło się przekazanie samochodów.
Resume kartkówki. Organ administracji publicznej WOJEWODA URZĄD WOJEWÓDZKI ORGAN JEDNOSTKA POMOCNICZA DLA ORGANU (jednostka organizacyjna „obsługująca”
SZKOLENIE Z ZAKRESU OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ dla Rad Pedagogicznych
SZKOLENIE STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP CZĘŚĆ I TEMAT 1 Organizacja ochotniczych straży pożarnych, ochrony ludności w tym ochrony przeciwpożarowej Autor:
Realizacja Zadań Obrony Cywilnej
Podstawy Prawne Funkcjonowania OSP
SZKOLENIA CZŁONKÓW JEDNOSTEK OCHOTNICZYCH STRAŻY POŻARNYCH
Problematykę ochrony osób, mienia i informacji niejawnych normują:
WNIOSKI Z REALIZACJI ZADAŃ OBRONY CYWILNEJ W 2017 ROKU
Szkolenie Komendantów FOC w zakresie przygotowania do realizacji zadań Obrony Cywilnej. 1 marca 2018 r.
Zapasowe miejsca pracy – zasady wyboru i funkcjonowania.
Szkolenie kierujących działaniem ratowniczym dla członków OSP
SZKOLENIE STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP CZĘŚĆ I TEMAT 1 Organizacja ochotniczych straży pożarnych, ochrony ludności w tym ochrony przeciwpożarowej Autor:
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
SZKOLENIE STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP CZĘŚĆ I TEMAT 1 Struktura i organizacja ochrony przeciwpożarowej, Ochrony Straży oraz ochrony ludności Autor:
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
Podstawowe działania ratownicze
Zapis prezentacji:

Celem ćwiczeń według ministra spraw wewnętrznych było przetestowanie wewnętrznej odporności państwa polskiego na sytuacje ekstremalne m.in. sprawdzenie w terenie, w sytuacji zbliżonej do realnej : koordynacji służb, łączności, logistyki, przepływu informacji między służbami na poszczególnych szczeblach od podejmowania decyzji po ich wykonanie. 2.Przekształcenie obecnie istniejącego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego w Krajowy System Ratowniczy, funkcjonujący na bazie (nowej) ustawy o Systemie Ratowniczym RP, gwarantującej skuteczne działania wszystkich państwowych służb ratowniczych, społecznych organizacji ratowniczych i innych podmiotów uczestniczących w zintegrowanym systemie ratowniczym z mocy prawa: - udział wszystkich terytorialnie organów władzy państwowej i samorządowej, służb, inspekcji, straży, - charakter otwarty i powszechny z zachowaniem jednakowych reguł dla podmiotów państwowych, publicznych, ochotniczych lub formacji funkcjonujących według zasad komercyjnych, - zachowanie jednolitych standardów przygotowania ratowników, sprzętowych, wyszkolenia, - możliwości koordynacji działań ratowniczych z określeniem podmiotów wiodących i odpowiedzialnych za realizację określonych zadań ratowniczych, - uporządkowanie stanu prawnego w sferze ratownictwa i ochrony ludności. Ćwiczenia służb mundurowych w dniach kwietnia 2014r. (Policja, Straż Graniczna, Państwowa Straż Pożarna, Wojsko Polskie, Urząd ds. Cudzoziemców) Bezpieczeństwo obywateli. Czy Polacy mogą liczyć na swoje państwo na co dzień i w stanach zagrożeń?

1.Awaryjne lądowanie śmigłowca w kompleksie leśnym. 2.Próba nielegalnego przekroczenia granicy przez kilkadziesiąt (40) osób. 3.Opanowanie próby wewnętrznych rozliczeń wśród cudzoziemców przebywających w ośrodku pobytowym dla cudzoziemców oraz opanowanie protestu miejscowej ludności przeciwko lokalizacji ośrodka dla cudzoziemców. 4.Uwolnienie zakładników (4 osoby) z rąk terrorystów (cudzoziemców) przebywających w domu jednorodzinnym. 5.Wypadek drogowy masowy 3 samochodów: bus z cudzoziemcami, cysterna z benzyną, auto osobowe. 6.Działanie służb specjalnych (8 osób) państwa sąsiedniego w głębi obszaru RP. 7.Duży napływ cudzoziemców (2 autobusy)na przejście graniczne RP. 8.Nielegalne przekroczenie granicy przez samolot państwa sąsiedniego, zmuszenie go do lądowania, nadanie pasażerom statusu uchodźców w RP. 2.Przekształcenie obecnie istniejącego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego w Krajowy System Ratowniczy, funkcjonujący na bazie (nowej) ustawy o Systemie Ratowniczym RP, gwarantującej skuteczne działania wszystkich państwowych służb ratowniczych, społecznych organizacji ratowniczych i innych podmiotów uczestniczących w zintegrowanym systemie ratowniczym z mocy prawa: - udział wszystkich terytorialnie organów władzy państwowej i samorządowej, służb, inspekcji, straży, - charakter otwarty i powszechny z zachowaniem jednakowych reguł dla podmiotów państwowych, publicznych, ochotniczych lub formacji funkcjonujących według zasad komercyjnych, - zachowanie jednolitych standardów przygotowania ratowników, sprzętowych, wyszkolenia, - możliwości koordynacji działań ratowniczych z określeniem podmiotów wiodących i odpowiedzialnych za realizację określonych zadań ratowniczych, - uporządkowanie stanu prawnego w sferze ratownictwa i ochrony ludności. Ćwiczenia służb mundurowych w dniach kwietnia 2014r. (Policja, Straż Graniczna, Państwowa Straż Pożarna, Wojsko Polskie, Urząd ds. Cudzoziemców) Bezpieczeństwo obywateli. Czy Polacy mogą liczyć na swoje państwo na co dzień i w stanach zagrożeń?

Celem ćwiczeń według ministra spraw wewnętrznych było przetestowanie wewnętrznej odporności państwa polskiego na sytuacje ekstremalne m.in. sprawdzenie w terenie, w sytuacji zbliżonej do realnej : koordynacji służb, łączności, logistyki, przepływu informacji między służbami na poszczególnych szczeblach od podejmowania decyzji po ich wykonanie. Tydzień przed ćwiczeniami minister spraw wewnętrznych powiedział, że ich scenariusz jest tajemnicą. Nie było to prawdą, ponieważ służby już kilka tygodni wcześniej zaczęły przygotowywać scenariusze poszczególnych elementów składowych tych ćwiczeń o czym na konferencji prasowej w dniu 14 kwietnia w Sejmie poinformował Pan Poseł Jarosław Zieliński. Sprawność i gotowość służb została oceniona pozytywnie. Premier Donald Tusk i minister Bartłomiej Sienkiewicz oraz media wizytowali ćwiczących 2.Przekształcenie obecnie istniejącego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego w Krajowy System Ratowniczy, funkcjonujący na bazie (nowej) ustawy o Systemie Ratowniczym RP, gwarantującej skuteczne działania wszystkich państwowych służb ratowniczych, społecznych organizacji ratowniczych i innych podmiotów uczestniczących w zintegrowanym systemie ratowniczym z mocy prawa: - udział wszystkich terytorialnie organów władzy państwowej i samorządowej, służb, inspekcji, straży, - charakter otwarty i powszechny z zachowaniem jednakowych reguł dla podmiotów państwowych, publicznych, ochotniczych lub formacji funkcjonujących według zasad komercyjnych, - zachowanie jednolitych standardów przygotowania ratowników, sprzętowych, wyszkolenia, - możliwości koordynacji działań ratowniczych z określeniem podmiotów wiodących i odpowiedzialnych za realizację określonych zadań ratowniczych, - uporządkowanie stanu prawnego w sferze ratownictwa i ochrony ludności. Ćwiczenia służb mundurowych w dniach kwietnia 2014r. (Policja, Straż Graniczna, Państwowa Straż Pożarna, Wojsko Polskie, Urząd ds. Cudzoziemców) Bezpieczeństwo obywateli. Czy Polacy mogą liczyć na swoje państwo na co dzień i w stanach zagrożeń?

Jak wygląda rzeczywiste przygotowanie naszego państwa do realizacji codziennych zadań z zakresu ochrony ludności widoczne było na przykładzie działań m.in. podczas: ubiegłorocznej wichury Ksawery, w północnych województwach kraju w tym podlaskim i warmińsko-mazurskim (kilkaset tys. gospodarstw było bez prądu i ogrzewania), tegorocznego kilkudniowego paraliżu podczas opadu śniegu m.in. w woj. warmińsko-mazurskim i podlaskim (nieprzejezdne drogi, pozrywane linie energetyczne, problemy z ogrzewaniem, nawałnicy w VIII 2012r. w woj. podlaskim (bez prądu było 70 tys. odbiorców, zniszczone domy), powodzi obejmującej 1/3pow. kraju w 2010r. zniszczenia dróg, mostów, domów, linii kolejowych, zalania w 2012r. tunelu w Warszawie, który nadal (w 2014r.) nie funkcjonuje prawidłowo. Podczas tych zdarzeń w sumie kilka milionów Polaków było pozbawionych energii elektrycznej, ogrzewania, z nieprzejezdnymi drogami, a nawet bez żywności, którą jak przypomnę wojewoda lubelski miała dowozić osobiście. wypadku drogowego z 3 na 4 maja 2014r. na drodze S8 w powiecie skierniewickim, podczas którego akcja ratunkowa została przeprowadzona chaotycznie, a służby działały z opóźnieniem i nieprofesjonalnie (zginęły 3 osoby w tym dziecko, 25 osób zostało rannych). 2.Przekształcenie obecnie istniejącego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego w Krajowy System Ratowniczy, funkcjonujący na bazie (nowej) ustawy o Systemie Ratowniczym RP, gwarantującej skuteczne działania wszystkich państwowych służb ratowniczych, społecznych organizacji ratowniczych i innych podmiotów uczestniczących w zintegrowanym systemie ratowniczym z mocy prawa: - udział wszystkich terytorialnie organów władzy państwowej i samorządowej, służb, inspekcji, straży, - charakter otwarty i powszechny z zachowaniem jednakowych reguł dla podmiotów państwowych, publicznych, ochotniczych lub formacji funkcjonujących według zasad komercyjnych, - zachowanie jednolitych standardów przygotowania ratowników, sprzętowych, wyszkolenia, - możliwości koordynacji działań ratowniczych z określeniem podmiotów wiodących i odpowiedzialnych za realizację określonych zadań ratowniczych, - uporządkowanie stanu prawnego w sferze ratownictwa i ochrony ludności. Rzeczywiste przygotowanie naszego państwa do realizacji codziennych zadań z zakresu ochrony ludności. Bezpieczeństwo obywateli. Czy Polacy mogą liczyć na swoje państwo na co dzień i w stanach zagrożeń?

Sprawność służb ratowniczych w tym pracowników Centrów Powiadamiania Ratunkowego, podczas działań z 3 na 4 maja 2014r. przy tym niezbyt skomplikowanym choć tragicznym zdarzeniu wyglądała następująco: pierwsza karetka pojawiła się na miejscu zdarzenia dopiero po 30 minutach, przez kilka minut operator i dyspozytor nie mogli ustalić dokładnie lokalizacji miejsca zdarzenia, wysyłano i jednocześnie zawracano karetki, na miejscu zdarzenia nie przeprowadzono segregacji rannych, w pewnym okresie czasu zabrakło lekarza który by koordynował pracę ratowników medycznych, gdy pierwsza karetka odjeżdżała do szpitala w autach byli jeszcze uwięzieni pasażerowie, osoby które nie ucierpiały poważnie w wypadku, chodziły po ulicy gdyż nie zapewniono im miejsca schronienia,,,tam jest masakra. Godzinę czekają na karetki,, mówili dyspozytorzy pogotowia ratunkowego, rzecznik Falck powiedział, że na miejscu wypadku panował chaos wśród służb ratunkowych. Przypominam, że jednym z elementów ćwiczeń w dniach kwietnia br. był element masowego wypadku drogowego, a sprawność służb została oceniona pozytywnie. 2.Przekształcenie obecnie istniejącego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego w Krajowy System Ratowniczy, funkcjonujący na bazie (nowej) ustawy o Systemie Ratowniczym RP, gwarantującej skuteczne działania wszystkich państwowych służb ratowniczych, społecznych organizacji ratowniczych i innych podmiotów uczestniczących w zintegrowanym systemie ratowniczym z mocy prawa: - udział wszystkich terytorialnie organów władzy państwowej i samorządowej, służb, inspekcji, straży, - charakter otwarty i powszechny z zachowaniem jednakowych reguł dla podmiotów państwowych, publicznych, ochotniczych lub formacji funkcjonujących według zasad komercyjnych, - zachowanie jednolitych standardów przygotowania ratowników, sprzętowych, wyszkolenia, - możliwości koordynacji działań ratowniczych z określeniem podmiotów wiodących i odpowiedzialnych za realizację określonych zadań ratowniczych, - uporządkowanie stanu prawnego w sferze ratownictwa i ochrony ludności. Rzeczywiste przygotowanie naszego państwa do realizacji codziennych zadań z zakresu ochrony ludności. Bezpieczeństwo obywateli. Czy Polacy mogą liczyć na swoje państwo na co dzień i w stanach zagrożeń?

1.Najwyższa Izba Kontroli, w kontroli dotyczącej funkcjonowania szkół i ośrodków szkoleniowych w Policji, Państwowej Straży Pożarnej i Straży Granicznej wykazała, że nierzetelnie sprawowany był nadzór i kontrola przez MSW oraz KG PSP nad działalnością szkoleniową. 2.Wg. kolejnego raportu NIK 43% funkcjonariuszy ruchu drogowego Policji nigdy nie odbyło obowiązkowych specjalistycznych szkoleń. W 96% protokołów brakowało obowiązkowych danych lokalizacji GPS miejsca wypadku. 3.Kontrola Obrony Cywilnej przez NIK wykazała, że przygotowanie struktur Obrony Cywilnej do realizacji zadań w okresie wojny i pokoju nie jest prawidłowe m.in.: 29% skontrolowanych szefów OC województw, powiatów i gmin nie powołało w ogóle podstawowych jednostek organizacyjnych OC przeznaczonych do ochrony ludności, w wielu gminach jednostek OC nie ma pomimo, że w sprawozdaniach informowano o ich istnieniu, obecne schrony i ukrycia zapewniają ogółem zaledwie 4,37% potrzeb w zakresie miejsc ochronnych w skali kraju, z czego wynika, że w przypadku konfliktu zbrojnego, jedynie co 25 Polak będzie mógł liczyć na miejsce w budowli ochronnej. 4.Nie zostały opracowane i wdrożone akty wykonawcze do ustawy z dnia 22 listopada 2013r. o systemie powiadamiania ratunkowego. 2.Przekształcenie obecnie istniejącego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego w Krajowy System Ratowniczy, funkcjonujący na bazie (nowej) ustawy o Systemie Ratowniczym RP, gwarantującej skuteczne działania wszystkich państwowych służb ratowniczych, społecznych organizacji ratowniczych i innych podmiotów uczestniczących w zintegrowanym systemie ratowniczym z mocy prawa: - udział wszystkich terytorialnie organów władzy państwowej i samorządowej, służb, inspekcji, straży, - charakter otwarty i powszechny z zachowaniem jednakowych reguł dla podmiotów państwowych, publicznych, ochotniczych lub formacji funkcjonujących według zasad komercyjnych, - zachowanie jednolitych standardów przygotowania ratowników, sprzętowych, wyszkolenia, - możliwości koordynacji działań ratowniczych z określeniem podmiotów wiodących i odpowiedzialnych za realizację określonych zadań ratowniczych, - uporządkowanie stanu prawnego w sferze ratownictwa i ochrony ludności. Rzeczywiste przygotowanie naszego państwa do realizacji codziennych zadań z zakresu ochrony ludności. Bezpieczeństwo obywateli. Czy Polacy mogą liczyć na swoje państwo na co dzień i w stanach zagrożeń?

1.2009r. NIK sprawdziła jak wyglądało w latach gospodarowanie środkami w ramach projektu ochrony przeciwpowodziowej w dorzeczu rzeki Odry. (Negatywny) r. NIK oceniła funkcjonowanie systemu ochrony przeciwpowodziowej w woj. małopolskim i świętokrzyskim. (Negatywnie) 3.II 2012 NIK przedstawia raport o ochronie przeciwpowodziowej w dorzeczu Odry.(Negatywny) 4.X 2012r. NIK ponownie przeprowadza kontrolę ochrony przeciwpowodziowej. (Negatywna) 5. Program dla Odry Realizacja na lata Na początku 2012r. Wykorzystanie funduszy wyniosło 4,6% planowanych całkowitych kosztu Projektu (2.6 mld zł), bowiem pieniądze wydano nie na roboty budowlane, na sfinansowanie usług Konsultantów Wsparcia Technicznego, zakup nieruchomości i zaktualizowanie dokumentacji projektowo-technicznej. W 2011r. RZGW w Gliwicach zmarnował 264,2 tys. zł dwukrotnie zlecając wykonanie tych samych prac. Niegospodarnie zapłacił 1,9 mln zł za nieruchomości osób przesiedlonych. Oraz wypłacił nielegalnie 406 tys. zł za nieruchomość. Min. z takich powodów Zbiornik Racibórz nie został oddany do użytku w końcu 2011r., do tego czasu wydano tylko 6% kwoty przezn. na ten cel. RZGW i Dolnośląski ZMiUW we Wrocławiu odpowiadające za Modernizację Wrocławskiego Węzła Wodnego miały zakończyć modernizację ale do końca 2011r.nawet nie rozpoczęto prac. Konsultant Wsparcia Technicznego nie wywiązał się z zadań i nie przygotowano na czas dokumentacji. Termin zakończenia prac Projektu na 31 maja 2014r. nie jest realny. Konsekwencją może być utrata środków unijnych. 2.Przekształcenie obecnie istniejącego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego w Krajowy System Ratowniczy, funkcjonujący na bazie (nowej) ustawy o Systemie Ratowniczym RP, gwarantującej skuteczne działania wszystkich państwowych służb ratowniczych, społecznych organizacji ratowniczych i innych podmiotów uczestniczących w zintegrowanym systemie ratowniczym z mocy prawa: - udział wszystkich terytorialnie organów władzy państwowej i samorządowej, służb, inspekcji, straży, - charakter otwarty i powszechny z zachowaniem jednakowych reguł dla podmiotów państwowych, publicznych, ochotniczych lub formacji funkcjonujących według zasad komercyjnych, - zachowanie jednolitych standardów przygotowania ratowników, sprzętowych, wyszkolenia, - możliwości koordynacji działań ratowniczych z określeniem podmiotów wiodących i odpowiedzialnych za realizację określonych zadań ratowniczych, - uporządkowanie stanu prawnego w sferze ratownictwa i ochrony ludności. Rzeczywiste przygotowanie naszego państwa do realizacji codziennych zadań z zakresu ochrony ludności. Bezpieczeństwo obywateli. Czy Polacy mogą liczyć na swoje państwo na co dzień i w stanach zagrożeń?

1.Interpelacja z dnia 23 kwietnia 2014r. w sprawie przywrócenia przedmiotu przysposobienie obronne w szkołach. 2.Interpelacja z dnia 15 kwietnia 2014r. w sprawie ćwiczeń służb mundurowych. 3.Interpelacja nr z dnia 2 kwietnia 2014r. w sprawie funkcjonowania szkół podoficerskich resortu obrony narodowej. 4.Interpelacja z dnia 2 kwietnia 2014r. w sprawie nieprawidłowości w działaniach ochronnych mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa najważniejszych osób w państwie przez Żandarmerię Wojskową w dniu 10 kwietnia 2010 r. w Smoleńsku. 5.Interpelacja z dnia 13 marca 2014r. w sprawie braku przygotowania struktur obrony cywilnej do realizacji zadań w okresie pokoju i wojny. 6.Interpelacja z 13 marca 2014r. w sprawie zmarnotrawienia środków finansowych na zakup 20. luksusowych samochodów dla wojska. 7.Interpelacja z dnia 4 marca 2014r. w sprawie nieprawidłowości podczas realizacji projektu teleinformatycznego System Wspomagania Dowodzenia, ujętego w Planie Przedsięwzięć Komendy Głównej Policji na lata oraz niewykorzystania środków przyznanych z Unii Europejskiej w kwocie 150 mln zł na rozbudowę SWD. 8.Interpelacja z dnia 5 lutego 2014r. w sprawie nieudolnego i nieprofesjonalnego kierowania akcją usuwania skutków zagrożeń podczas opadów śniegu w woj. lubelskim na przełomie stycznia i lutego 2014 r. 2.Przekształcenie obecnie istniejącego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego w Krajowy System Ratowniczy, funkcjonujący na bazie (nowej) ustawy o Systemie Ratowniczym RP, gwarantującej skuteczne działania wszystkich państwowych służb ratowniczych, społecznych organizacji ratowniczych i innych podmiotów uczestniczących w zintegrowanym systemie ratowniczym z mocy prawa: - udział wszystkich terytorialnie organów władzy państwowej i samorządowej, służb, inspekcji, straży, - charakter otwarty i powszechny z zachowaniem jednakowych reguł dla podmiotów państwowych, publicznych, ochotniczych lub formacji funkcjonujących według zasad komercyjnych, - zachowanie jednolitych standardów przygotowania ratowników, sprzętowych, wyszkolenia, - możliwości koordynacji działań ratowniczych z określeniem podmiotów wiodących i odpowiedzialnych za realizację określonych zadań ratowniczych, - uporządkowanie stanu prawnego w sferze ratownictwa i ochrony ludności. Zgłoszone interpelacje i zapytania poselskie przez Posła Jarosława Zielińskiego w VII kadencji Sejmu dotyczące bezpieczeństwa obywateli. Bezpieczeństwo obywateli. Czy Polacy mogą liczyć na swoje państwo na co dzień i w stanach zagrożeń?

9. Interpelacja z dnia 23 stycznia 2014r. w sprawie skutków likwidacji posterunków Policji dla bezpieczeństwa obywateli. 10. Interpelacja z dnia 20 stycznia 2014r. w sprawie nieprawidłowości i niegospodarności w realizacji projektu teleinformatycznego e-posterunek, ujętego w planie przedsięwzięć Komendy Głównej Policji na lata oraz zmarnotrawienia środków finansowych przeznaczonych na ten cel w kwocie 19371,9 tys. zł. 11.Interpelacja z dnia 8 stycznia 2014r. w sprawie katastrofy budowlanej podczas budowy II linii metra w Warszawie w dniu 14 sierpnia 2012 r. oraz awarii tunelu na Wisłostradzie w dniu 23 czerwca 2013 r. 12. Interpelacja z dnia 8 stycznia 2014r.w sprawie funkcjonowania centrów powiadamiania ratunkowego oraz europejskiego numeru alarmowego Interpelacja z dnia 16 grudnia 2013r. w sprawie działań służb ratowniczych podczas pierwszego w grudniu 2013 r. ataku zimy. 14. Interpelacja z dnia 3 grudnia 2013r. w sprawie nieprawidłowości popełnionych przez wojewodę małopolskiego dotyczących nadal funkcjonującego nieprawidłowo systemu powiadamiania ratunkowego oraz europejskiego numeru alarmowego Interpelacja z dnia 23 października 2013r.w sprawie procedury naboru, weryfikacji kandydatów i systemu szkolenia w służbach mundurowych. 2.Przekształcenie obecnie istniejącego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego w Krajowy System Ratowniczy, funkcjonujący na bazie (nowej) ustawy o Systemie Ratowniczym RP, gwarantującej skuteczne działania wszystkich państwowych służb ratowniczych, społecznych organizacji ratowniczych i innych podmiotów uczestniczących w zintegrowanym systemie ratowniczym z mocy prawa: - udział wszystkich terytorialnie organów władzy państwowej i samorządowej, służb, inspekcji, straży, - charakter otwarty i powszechny z zachowaniem jednakowych reguł dla podmiotów państwowych, publicznych, ochotniczych lub formacji funkcjonujących według zasad komercyjnych, - zachowanie jednolitych standardów przygotowania ratowników, sprzętowych, wyszkolenia, - możliwości koordynacji działań ratowniczych z określeniem podmiotów wiodących i odpowiedzialnych za realizację określonych zadań ratowniczych, - uporządkowanie stanu prawnego w sferze ratownictwa i ochrony ludności. Zgłoszone interpelacje i zapytania poselskie przez Posła Jarosława Zielińskiego w VII kadencji Sejmu dotyczące bezpieczeństwa obywateli. Bezpieczeństwo obywateli. Czy Polacy mogą liczyć na swoje państwo na co dzień i w stanach zagrożeń?

16. Interpelacja z dnia 24 lipca 2013r. w sprawie niezgodnej z prawem decyzji Komendanta Głównego Policji dotyczącej funkcjonowania Krajowego Systemu Informacyjnego Policji. 17. Interpelacja z dnia 8 lutego 2013r.w sprawie planowanej likwidacji Centrum Współpracy Policyjnej i Celnej w Trstenie (Karpacki Oddział Straży Granicznej). 18. Interpelacja z dnia 22 listopada 2012r. w sprawie interpretacji zakresu obowiązków jednostek Państwowej Straży Pożarnej na miejscu zdarzenia i wykorzystywania potencjału jednostek ratowniczo-gaśniczych do innych celów niż działania ratownicze. 19. Interpelacja z dnia 12 października 212r.w sprawie alarmującej sytuacji finansowej komend powiatowych Państwowej Straży Pożarnej. 20. Interpelacja z dnia 1 października 2012r. w sprawie likwidacji posterunków Policji w woj. podlaskim, na przykładzie posterunków w Supraślu i Czarnej Białostockiej. 21. Interpelacja z dnia 29 sierpnia 2012r. w sprawie zmian w "Programie rozwoju Sił Zbrojnych RP w latach " i pozostawienia jednostki wojskowej w Suwałkach. 22. Interpelacja z dnia 14 sierpnia 2012r.w sprawie planowanej restrukturyzacji Straży Granicznej prowadzącej do likwidacji placówek tej formacji, zwłaszcza na wschodnich granicach Polski. 23. Interpelacja z dnia 27 lipca 2012r.w sprawie działania grup antyterrorystycznych Policji. 24. Interpelacja 27lipca 2014r. w sprawie likwidacji posterunków Policji. 2.Przekształcenie obecnie istniejącego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego w Krajowy System Ratowniczy, funkcjonujący na bazie (nowej) ustawy o Systemie Ratowniczym RP, gwarantującej skuteczne działania wszystkich państwowych służb ratowniczych, społecznych organizacji ratowniczych i innych podmiotów uczestniczących w zintegrowanym systemie ratowniczym z mocy prawa: - udział wszystkich terytorialnie organów władzy państwowej i samorządowej, służb, inspekcji, straży, - charakter otwarty i powszechny z zachowaniem jednakowych reguł dla podmiotów państwowych, publicznych, ochotniczych lub formacji funkcjonujących według zasad komercyjnych, - zachowanie jednolitych standardów przygotowania ratowników, sprzętowych, wyszkolenia, - możliwości koordynacji działań ratowniczych z określeniem podmiotów wiodących i odpowiedzialnych za realizację określonych zadań ratowniczych, - uporządkowanie stanu prawnego w sferze ratownictwa i ochrony ludności. Zgłoszone interpelacje i zapytania poselskie przez Posła Jarosława Zielińskiego w VII kadencji Sejmu dotyczące bezpieczeństwa obywateli. Bezpieczeństwo obywateli. Czy Polacy mogą liczyć na swoje państwo na co dzień i w stanach zagrożeń?

25. Interpelacja z dnia 10 lipca 2012r.w sprawie funkcjonowania centrów powiadamiania ratunkowego oraz europejskiego numeru alarmowego Interpelacja z dnia 27 czerwca 2012r. w sprawie niepełnego zaspokojenia potrzeb w zakresie modernizacji oraz wyposażenia służb mundurowych podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, pomimo realizacji ustawy o ustanowieniu "Programu modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu w latach " przedłużonej na lata 2010 i 2011 oraz potrzeby kontynuacji tego programu. 27. Interpelacja z dnia 6 czerwca 2012r. w sprawie środków finansowych na realizację przedsięwzięć określonych w ustawie o ustanowieniu "Programu modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu w latach ". 28. Interpelacja z dnia 19 kwietnia 2012r.w sprawie braku programu modernizacji Policji, Państwowej Straży Pożarnej, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu i Ochotniczej Straży Pożarnej w latach Interpelacja z dnia 19 kwietnia 2012r.w sprawie systemu powiadamiania ratunkowego oraz europejskiego numeru alarmowego Interpelacja z maja 2014r. w sprawie działań podjętych przez Prezesa Rady Ministrów podczas prognozowania dużych opadów deszczu w maju 2014r. 2.Przekształcenie obecnie istniejącego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego w Krajowy System Ratowniczy, funkcjonujący na bazie (nowej) ustawy o Systemie Ratowniczym RP, gwarantującej skuteczne działania wszystkich państwowych służb ratowniczych, społecznych organizacji ratowniczych i innych podmiotów uczestniczących w zintegrowanym systemie ratowniczym z mocy prawa: - udział wszystkich terytorialnie organów władzy państwowej i samorządowej, służb, inspekcji, straży, - charakter otwarty i powszechny z zachowaniem jednakowych reguł dla podmiotów państwowych, publicznych, ochotniczych lub formacji funkcjonujących według zasad komercyjnych, - zachowanie jednolitych standardów przygotowania ratowników, sprzętowych, wyszkolenia, - możliwości koordynacji działań ratowniczych z określeniem podmiotów wiodących i odpowiedzialnych za realizację określonych zadań ratowniczych, - uporządkowanie stanu prawnego w sferze ratownictwa i ochrony ludności. Zgłoszone interpelacje i zapytania poselskie przez Posła Jarosława Zielińskiego w VII kadencji Sejmu dotyczące bezpieczeństwa obywateli. Bezpieczeństwo obywateli. Czy Polacy mogą liczyć na swoje państwo na co dzień i w stanach zagrożeń?

31. Zapytanie z dnia 19 kwietnia 2012r.w sprawie potencjału jednostek ochotniczych straży pożarnych włączonych do krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego. 32. Zapytanie z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie nieuzasadnionego zakupu samochodów osobowych w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej w latach Zapytanie z dnia 12 października 2012r. w sprawie wykazu gmin i innych miejscowości, w których mają zostać zlikwidowane posterunki Policji. 34. Zapytanie z dnia 13 marca 2014r.w sprawie braku przygotowania struktur obrony cywilnej do realizacji zadań w okresie pokoju i wojny. 2.Przekształcenie obecnie istniejącego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego w Krajowy System Ratowniczy, funkcjonujący na bazie (nowej) ustawy o Systemie Ratowniczym RP, gwarantującej skuteczne działania wszystkich państwowych służb ratowniczych, społecznych organizacji ratowniczych i innych podmiotów uczestniczących w zintegrowanym systemie ratowniczym z mocy prawa: - udział wszystkich terytorialnie organów władzy państwowej i samorządowej, służb, inspekcji, straży, - charakter otwarty i powszechny z zachowaniem jednakowych reguł dla podmiotów państwowych, publicznych, ochotniczych lub formacji funkcjonujących według zasad komercyjnych, - zachowanie jednolitych standardów przygotowania ratowników, sprzętowych, wyszkolenia, - możliwości koordynacji działań ratowniczych z określeniem podmiotów wiodących i odpowiedzialnych za realizację określonych zadań ratowniczych, - uporządkowanie stanu prawnego w sferze ratownictwa i ochrony ludności. Zgłoszone interpelacje i zapytania poselskie przez Posła Jarosława Zielińskiego w VII kadencji Sejmu dotyczące bezpieczeństwa obywateli. Bezpieczeństwo obywateli. Czy Polacy mogą liczyć na swoje państwo na co dzień i w stanach zagrożeń?