W ł ochy COMENIUS 21.04 – 28.04.2014. Dzie ń 1 W poniedzia ł ek dnia 21.04.2014, w drugi dzie ń Ś wi ą t Wielkanocnych, grupa sk ł adaj ą ca si ę z o.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sprawozdanie z wyjazdu studyjnego do Zwickau (Niemcy – Saksonia) W terminie od r. W ramach projektu nr WND-POKL /08 „Nauczyciel.
Advertisements

Nasze wyjazdy zawsze prowadz ą nas w ciekawe miejsca zarówno pod wzgl ę dem historycznym jak i krajoznawczym. W roku 2006 była wycieczka do Krakowa.
r. Comenius Belgia. I dzie ń. O 6.30 wyjazd z Tarnobrzega do Krakowa a stamt ą d samolotem do Brukseli. Na lotnisku w Belgii czekała grupa.
SZKOLNE KOŁO CARITAS SZKOLE KOŁO CARITAS PUBLICZNEGO GIMNAZJUM NR 2 W ZĄBKACH IM. KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI.
… opowie ść Micha ł a. "Najlepsz ą drog ą do odnalezienia samego siebie jest zagubienie si ę w s ł u ż eniu innym GHANDI.
Autorzy: Micha ł Galik i Maciej Wieczorek. Wyjazd z Sanoka Ja w czasie drogi Z Sanoka wyjechaliśmy wcześnie rano o godz W czasie drogi wszyscy.
Pamiętnik Klaudia Żak ANGLIA
Projekt Leonardo da Vinci 2013r.
Podró ż do W ł och. 18 października 2011r W godzinach wieczornych wyjechaliśmy spod szkoły. Wszyscy zajęli wygodne miejsca w komfortowym autokarze. Podróż
Dziennik podróżnika Adrianna Figiel.
Comenius - Wizyta w Danii. Dzień Pierwszy – Sobota Podróż: We wczesnych godzinach rannych wylecieliśmy z Katowic-Pyrzowic do Frankfurtu by tam się przesiąść
Dnia 29 maja z lotniska w Pyrzowicach odleciał samolot do Francji z opiekunami i uczestnikami wymiany Sokrates Comenius… pani Monika Lewandowska pani.
Dnia roku 9 wybranych uczniów klasy 3AB TZ pod opieką Pani Sylwii Samson wyjechało na praktykę do Niemiec, aby reprezentować szkołę oraz ojczyznę.
2 kwietnia 2014r. Dzień Przedsiębiorczości Alicja Rokosz I Liceum Ogólnokształc ą ce ul. Mickiewicza Ła ń cut tel Opiekun: Marta Kaczmarczyk.
Wymiana polsko-niemiecka
Wymiana 2014.
ANGLIA. My jako druga grupa Druga grupa licząca 16 osób dostała szansę na wyjazd so Wielkiej Brytanii. Każdy z nas czekał z niecierpliwością kiedy wylecimy.
Włochy – roku 8 spotkanie Comenius ‘Similarity in Variety ’
„ Ś NIADANIE DAJE MOC” REPORTA Ż Z DZIA Ł A Ń KLASY Ic SZKO Ł Y PODSTAWOWEJ NR 5 INTEGRAZYJNEJ W ZESPOLE SZKÓ Ł INTEGRACYJNYCH NR 1 WE W Ł OC Ł AWKU.
Podczas stażu: Doskonaliliśmy nasze zdolności językowe i zawodowe Zawieraliśmy nowe znajomości Zwiedzaliśmy Portugalię Poznawaliśmy tamtejsze zwyczaje.
„Wyjazd był ośmiodniowy od soboty do niedzieli.” Ile dni byli Pa ń stwo w Ziemi Ś wi ę tej ?
Lasy w mojej okolicy Na prezentacji zosta ł y przedstawione tereny le ś ne w okolicy miejscowo ś ci Krasowa, powiat Be ł chatów, województwo ł ódzkie.
W dniach r. Uczniowie szóstych klas wyjechali na trzydniową wycieczkę „Śladami Renesansu”. Celem wyjazdu było zwiedzenie i poznanie historii.
Publikacja powstała w wyniku projektu zrealizowanego przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu „Uczenie się przez całe życie”. Publikacja.
Łeba 2015 Program „Łeba i okolice”. Początek przygody W dniach maja 2015 r. udali ś my si ę na wycieczk ę, której głównym zało ż eniem była „Łeba.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA.
Coaching i tutoring W stron ę nowoczesnej pracy dydaktycznej  W naszym gimnazjum realizowany jest projekt „Coaching i Tutoring – w stron ę nowoczesnej.
Mój blog. Sobota : Na samym pocz ą tku pragn ę powiedzie ć, ż e powsta ł am z ż ebra Adama, lecz on mi w to nie wierzy. Wczoraj po po ł udniu posz ł am.
Kurs unifikacyjno-szkoleniowy Raszyn SOBOTA, Otwarcie kursu Sprawy organizacyjne Podsumowanie sezonu 2013 / 2014, wręczenie legitymacji sędziów.
Sylwester to… …wigilia Nowego Roku, noc z 31 grudnia na 1 stycznia (imieniny Sylwestra). W Kościele katolickim, jako wspomnienie liturgiczne papieża Sylwestra.
Kronika wymiany uczniowskiej Pobyt grupy uczniów niemieckich w Krakowie
ŚREDNIOWIECZE A DZISIEJSZE CZASY. PODZIAŁ NA GRUPY SPOŁECZNE KIEDYŚ DZISIAJ -chłopi -bezdomni -mieszczanie/rzemieślnicy -normalni ludzie -szlachta/duchowni.
MAJOWE Ś WI Ę TA W SZKOLE PODSTAWOWEJ W ANDRYJANKACH Opracowały: Urszula Parfieniuk Lucyna Rogoza- Naliwajko.
Rodzaje upraw pomidorów: Hodowanie pomidorów w szklarniach Hodowanie pomidorów w gruncie Hodowanie pomidorów w doniczkach Hodowanie pomidorów,,do góry.
Zagraniczne warsztaty metodyczne dla nauczycieli języka francuskiego i hiszpańskiego. Prezentacja nauczycieli SAF, którzy uczestniczyli w szkoleniach.
W tym etapie gry, byliśmy w Muzeum W Gliwicach na Oddziale Odlewnictwa Artystycznego.
Karolina Górska Paulina Kalinowska. Brazylia Największe pod względem powierzchni i liczby mieszkańców państwo Ameryki Południowej oraz piąte pod względem.
Rekomendacje – strategia komunikacji Chiny i Japonia Ze względu na istotne podobieństwa w stylach podróżowania i preferowanych formach aktywności podczas.
“Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili.” (Mt 25,40) Słowo Życia Kwiecień 2016.
K RONIKA WYMIANY JĘZYKOWEJ Pobyt grupy polskich uczniów w Norymberdze
5 dni przed wakacjami Tydzień nauki opartej na doświadczeniu w szkole w Vasaramäki.
W okresie od kwietnia 2009 roku będziemy mieli okazje gościć reprezentację uczniów i nauczycieli gimnazjum z Mericourt. W ramach wymiany również.
PRZYJMIJ PIELGRZYMA! 600 pielgrzymów W lipcu do P ł azy przyjedzie 600 pielgrzymów na Ś wiatowe Dni M ł odzie ż y. oko ł o 200 osób oko ł o 400 miejsc.
– lekcja ze strongmanem.. Drugiego dnia trzeciego miesiąca bieżącego roku klasa 3e za sprawą prof. Mikołaja Komorowskiego miała do czynienia z nietypową.
„SKRZATY” Chcesz wiedzieć, czym „Skrzaty” zajmowały się w STYCZNIU? Sam zobacz, jak u nas wesoło… Prezentacja została stworzona dla dzieci i rodziców z.
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. tura tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange.
PROGRAM „UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE” COMENIUS Partnerskie Projekty Szkół Metoda ICT: wielokulturowość, europejska świadomość, proces edukacyjny i styl.
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
Magdalena Guillet i Irena Wielowiejska – Comi 05 listopada 2008 r.
CZY WARTO CZYTAĆ ? KSIĄŻKI NIE SĄ KARĄ ! Dorośli czasem próbują zmuszać Cię do czytania. „Jak przeczytasz, to będziesz mógł pograć na komputerze” A Ty.
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
European and national traditions in the art of theatre – International Theatre Performance Prezentacja europejskiego projektu teatralnego realizowanego.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Filozofia na lata jesieni
Klasa If na wycieczce. Ogólny harmonogram wycieczki  Dnia 9 maja 2016 roku klasa 1f pod opieką Pani Katarzyny Haberny, Pana Marcina Gmyrka i Pana przewodnika.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Bo jak nie MY, to kto? Czyli – dlaczego to my we wszystkim musimy być najlepsi!?Czyli – dlaczego to my we wszystkim musimy być najlepsi!?
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
WYDZIAŁ OSWIATY URZEDU MIASTA POZNANIA REKRUTACJA ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMAZJALNYCH WSPOMAGANEJ SYSTEMEM KOMPUTEROWYM.
Comenius Partnerskie Projekty Szkół Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Września 1939r. w Radymnie.
Nasza ojczyzna - wycieczka Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dlaczego Katowice są odpowiednim miejscem na otwarcie w nich szkółki piłkarskiej Realu Madryt ?
WYCIECZKA DO PORTUGALII
Wyjazd do niemiec, 2016r..
Erasmus+ European Rainbow
Zasady dzielenia wyrazów przy przenoszeniu
SLIGO MINI PRZEWODNIK.
„Od Technika do Europejczyka. Nowe doświadczenia- większe możliwości”
"Od technika do Europejczyka
Zapis prezentacji:

W ł ochy COMENIUS –

Dzie ń 1 W poniedzia ł ek dnia , w drugi dzie ń Ś wi ą t Wielkanocnych, grupa sk ł adaj ą ca si ę z o ś miu uczniów i trzech nauczycieli spotka ł a si ę o godz na PKS w Ż orach. O godzinie 17, planowo wyjechali ś my w stron ę Fano firm ą autobusow ą Sindbad. Czeka ł a nas 21 godzinna trasa w stron ę W ł och, przez Austri ę i S ł owacj ę.

Julia Grzegorczyk, Karolina Sta ń ko, mgr Janina Sat ł awa, mgr Dariusz Tetla, mgr Anna Jakubus, Karolina Miszczyk, Anna Buturla, Aleksander Sz ł apa, Paulina Sedivy, Marek Dyoniziak i Dominika Hatala

Dzie ń 2 Anna Buturla We wtorek oko ł o godz. 14 dotarli ś my na miejsce. Wysiedli ś my na przystanku niedaleko Fano, gdzie czekali ju ż na nas nasi w ł oscy koledzy. Po przywitaniu si ę, ka ż dy pojecha ł ze swoj ą rodzin ą do domu. B ę d ą c na miejscu, przywita ł am si ę z ca łą rodzin ą, po czym po szybkim prysznicu wyruszyli ś my nad morze, by spotka ć si ę z reszt ą grupy. Wieczorem, posz ł am z rodzin ą do restauracji, gdzie zjad ł am smaczne Spaghetti Carbonara i Tiramisu. Po ca ł ym intensywnym dniu, po ł o ż y ł am si ę spa ć. Nast ę pnego dnia mieli ś my jecha ć do Rzymu.

Dzie ń 3 – Rzym Aleksander Sz ł apa W ś rod ę o wczesnej porze wyjechali ś my autokarem do Rzymu. Gdy dotarli ś my na miejsce, udali ś my si ę zwiedza ć zabytkowe miasto. Pierwszym naszym celem by ł plac ś w. Piotra, gdzie mieli ś my okazje zobaczy ć na ż ywo Papie ż a. Pó ź niej sp ę dzili ś my czas wolny na spacerowaniu po uliczkach Rzymu. Po czasie wolnym udali ś my si ę na zwiedzanie z przewodnikiem, z którym zwiedzili ś my wiele pi ę knych miejsc i zobaczyli ś my wiele zabytków m.in. Koloseum, fontann ę di Trevi, Forum Romanum czy Panteon. Rzym jest przepi ę kn ą stolic ą i warto zobaczy ć to miasto. Do rodzin wrócili ś my pó ź nym wieczorem.

Rzym Plac ś w. Piotra

Rzym Bazylika ś w. Piotra w tle

Rzym

Forum Romanum Fontanna di Trevi

Rzym Koloseum

Z niektórymi uczestnikami projektu z Turcji, Portugalii, W ł oszech i Rumunii przy Koloseum

rzym

Dzie ń 4 - Fano Karolina Sta ń ko Kolejny dzie ń naszej przygody we W ł oszech rozpocz ę li ś my wspólnym spotkaniem w szkole, gdzie mieli ś my przedstawia ć wcze ś niej przygotowane prezentacje. Niestety z powodu problemów technicznych nie by ł o to mo ż liwe tego dnia. Czas mija ł szybko, wi ę c poszli ś my na spotkanie z asystentem przedstawiciela magistratu. Nast ę pnie wszyscy uczestnicy projektu wraz z opiekunami i przewodnikiem poszli ś my na wycieczk ę po Fano. Widzieli ś my wiele ciekawych miejsc, mieli ś my te ż troch ę czasu dla siebie, który sp ę dzili ś my na integrowanie si ę z kolegami z innych krajów. Popo ł udnie sp ę dzili ś my z rodzinami w ł oskimi. Niestety to nie by ł mój dzie ń (nie by ł am w najlepszej formie), wi ę c wspólnie z Virgini ą – dziewczyn ą u której mieszka ł am, obejrza ł y ś my Harrego Pottera po w ł osku, co by ł o do ść zabawne ze wzgl ę du na melodyjno ść i specyfik ę j ę zyka w ł oskiego.

Fano

Dzie ń 5 Karolina Miszczyk W pi ą tek przed po ł udniem ka ż dy z nas sp ę dzi ł czas z rodzin ą u której mieszka ł. Ja tego dnia jad ł am obiad z dziadkami Miriam w ich domu, byli to przesympatyczni starsi ludzie. Po po ł udniu spotkali ś my si ę wszyscy razem w parku niedaleko miasta. Tam wszyscy sp ę dzali ś my aktywnie czas graj ą c w ró ż ne gry albo z racji pi ę knej pogody odpoczywali ś my na kocach. Wieczorem ca łą grup ą udali ś my si ę na kolacje do pobliskiej restauracji gdzie zostali ś my uraczeni ogromn ą ilo ś ci ą pysznej pizzy.

Dzie ń 5

Dzie ń 6 – Wenecja Paulina Sedivy Szóstego dnia naszego wyjazdu, wspólnie z wszystkimi uczestnikami Comeniusa udali ś my si ę autokarem na wycieczk ę do pi ę knej, s ł onecznej Wenecji. Pogoda bardzo nam dopisa ł a. Zwiedzili ś my bazylik ę ś w. Marka oraz plac ś w. Marka. Po zwiedzaniu ca ł a grupa otrzyma ł a czas wolny. Nasza grupa zwiedza ł a ciekawe zak ą tki, uliczki przepe ł nione restauracjami i sklepami. Zaraz przed ko ń cem, podziwiali ś my widoki z nad morza. Wracaj ą c na miejsce spotkania zakupili ś my kilka pami ą tek i wrócili ś my do domu.

Wenecja Bazylika ś w. Marka Plac ś w. Marka

Wenecja Wenecja nad morzem

Wenecja Zdj ę cia zosta ł y zrobione przed bazylik ą ś w. Marka

Wenecja Gra… w Szachy Przerwa na ś niadanie

Dzie ń 7 – niedziela Dominika Hatala W dzie ń przed wyjazdem, mieli ś my rankiem du ż o czasu na odpoczynek i spakowanie swoich rzeczy. Nast ę pnie udali ś my si ę poci ą giem na wycieczk ę do Rimini, do du ż ego centrum handlowego, gdzie ka ż dy móg ł zrobi ć zakupy. Po powrocie od razu pojechali ś my na kolacje do s ł ynnej Fanowskiej restauracji rybnej, gdzie przybyli wszyscy uczestnicy wymiany, wraz z nauczycielami. Mieli ś my okazje spróbowa ć tam ró ż nych specja ł ów, np. o ś miornice. Po udanej kolacji udali ś my si ę z powrotem do swoich rodzin.

Dzie ń 7

Dzie ń 8 Julia Grzegorczyk Ostatniego dnia wszyscy spotkali ś my si ę w auli szkolnej, gdzie przedstawiciele ka ż dego kraju opisywali jego zwyczaje, ciekawostki na jego temat. Po dok ł adnym ukazaniu zwyczajów, nadszed ł czas na porównanie poszczególnych krajów z W ł ochami. Pod koniec naszego pobytu w Fano ś piewali ś my hymn Unii Europejskiej, na pocz ą tku ka ż de pa ń stwo w swoim j ę zyku, a na ko ń cu wszyscy razem w j ę zyku angielskim. Zaraz potem po ż egnali ś my si ę z nowo poznanymi przyjació ł mi i rodziny odwioz ł y nas na parking, z którego autobus zabra ł nas do Polski.

Dzie ń 8

O wyje ź dzie Julia Grzegorczyk: „Ten wyjazd da ł mi mo ż liwo ść poznania fantastycznych ludzi i nawi ą zania przyja ź ni. B ę d ę go dobrze wspomina ć.” Paulina Sedivy: „Ten wyjazd da ł mi mo ż liwo ść poznania nowych kultur, zmierzenia si ę z samodzielno ś ci ą oraz dzi ę ki temu wyjazdowi nabra ł am wi ę cej odwagi do swobodnego wypowiadania si ę w j ę zyku obcym. ” Karolina Sta ń ko: „Wspania ł e do ś wiadczenie, które zapami ę tam do ko ń ca ż ycia. Zobaczy ł am wiele wspania ł ych miejsc, pozna ł am ró ż ne kultury oraz nowych przyjació ł, z którymi ca ł y czas jestem w kontakcie. Takiego wyjazdu nie zast ą pi ż adna wycieczka z nawet najlepszego biura podró ż y.”

O wyje ź dzie Karolina Miszczyk: „Ten wyjazd da ł mi mo ż liwo ś c zwiedzenia kolejnego kraju, poznania ca ł kowicie odmiennej kultury oraz spotkania ciekawych ludzi. By ł on kolejnym interesujacym doswiadczeniem w moim ż yciu.” Aleksander Sz ł apa: „Wyjazd umo ż liwi ł mi poznanie innych kultur i obyczajów. Umo ż liwi ł mi równie ż poznanie ludzi z innych krajów oraz rozwini ę cie umiej ę tno ś ci pos ł ugiwania si ę j ę zykiem angielskim.” Dominika Hatala: „Wyjazd dal mi mozliwosc poznania nowych ludzi, nowych kultur oraz dal mi mozliwosc rozwiniecia umiejetnosci jezykowych.”

O wyje ź dzie Marek Dyoniziak: „Ten wyjazd u ś wiadomi ł mi jedno: "musz ę kiedy ś wróci ć w strony W ł oszech." Sama wymiana to dla mnie zupe ł nie nowe do ś wiadczenie, dzi ę ki któremu pozna ł em wielu interesuj ą cych ludzi, ich kultur ę, obyczaje oraz nabra ł em wi ę kszej pewno ś ci siebie w pos ł ugiwaniu si ę j ę zykiem angielskim.” Anna Buturla: „Wyjazd z projektu pomóg ł nawi ą za ć mi nowe znajomo ś ci. Podszkoli ł am sobie j ę zyk angielski i pozna ł am kultur ę i zwyczaje W ł och. Gdybym mia ł a okazj ę, pojecha ć jeszcze raz na tak ą wymian ę, z pewno ś ci ą bym z niej skorzysta ł a!”