DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

"Nowoczesny Nauczyciel
MARIANNA HAJDUKIEWICZ
"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
ZAŁOŻENIA PROJEKTU „Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Strzelińskim”
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Placówki oświatowe objęte wsparciem
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
RAPORT Z WDROŻENIA POWIATOWEGO PLANU WSPOMAGANIA (PPW) „KOMPLEKSOWY SYSTEM DOSKONALENIA NAUCZYCIELI I WSPOMAGANIA SZKÓŁ W POWIECIE KONIŃSKIM” Kompleksowy.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Zapis prezentacji:

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty. Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół. Program Operacyjny Kapitał Ludzki

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Liderem projektu jest samorząd Powiatu Rypińskiego

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Partner projektu Gmina Miasta Rypin

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Okres realizacji projektu 1 kwietnia 2014 roku - 30 września 2015 roku Wartość zł

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ PROJEKT PILOTAŻOWY

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ  Wsparciem obejmujemy szkołę – nie jak dotychczas indywidualne osoby ( nauczycieli, dyrektorów)  Doskonalenie wspomaga szkołę w rozwiązywaniu jej problemów, ale nie wyręcza  Rodzaj wsparcia to wynik indywidualnej diagnozy  Każda szkołą realizuje własny RPW  Sieci współpracy i doskonalenia

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ ORGANY PROWADZĄCE Gmina Brzuze Gmina Rogowo Gmina Rypin Gmina Wąpielsk Miasto Rypin Powiat Rypiński

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Przedszkola i szkoły w projekcie 3 przedszkola publiczne 29 publicznych szkół dla dzieci i młodzieży szkoły podstawowe - 19 gimnazja - 5 zasadnicze szkoły zawodowe - 1 technika - 3 licea ogólnokształcące – 1

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Cel główny projektu Zmodernizowanie systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie rypińskim

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Cele szczegółowe projektu wdrożenie kompleksowego wspomagania szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego, podniesienie kompetencji zawodowych nauczycieli oraz dyrektorów i ich wykorzystanie w procesie rozwoju szkół i przedszkoli, zwiększenie efektywności współpracy nauczyciel oraz dyrektorów poprzez organizację i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia.

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Główne zadania projektu Opracowanie i wdrożenie Powiatowego Programu Wspomagania Opracowanie i wdrożenie Szkolnych Rocznych Planów Wspomagania Prowadzenie 8 sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Kompleksowe wspomaganie szkół - to proces doskonalenia, który obejmował:  diagnozę potrzeb rozwojowych szkoły,  doskonalenie nauczycieli wynikające z potrzeb rozwojowych szkoły,  pomoc we wprowadzeniu zmiany i we wdrożeniu do praktyki nabytych umiejętności,  ewaluację podjętych działań w tym zakresie.

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ.  Wybrane oferty wspomagania  Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? – 14 szkół ( 13 SP i 1 G)  Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki – 7 szkół ( 3 SP, 2 G i 2 PG)  Nauczyciel przedszkola  Rodzice są partnerami szkoły – 2 szkoły ( 2 SP)  Wspieranie wychowawców klas – bezpieczna szkoła – 2 szkoły ( 2 PG)  Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych – 1 szkoła ( 1- SP)  Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – 1 szkoła ( 1- G)  Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? – 1 szkoła (1- G )  Budowa koncepcji pracy szkoły – 1 szkoła ( 1- PG)

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ. 8 sieci współpracy i samokształcenia  Problemowa sieć nauczycieli wychowawców  Problemowa sieć dyrektorów szkół i przedszkoli  Przedmiotowa sieć nauczycieli pracujących z uczniem młodszym  Przedmiotowa sieć nauczycieli humanistów  Przedmiotowa sieć nauczycieli języków obcych  Przedmiotowa sieć nauczycieli przedmiotów matematyczno – przyrodniczych  Przedmiotowa sieć nauczycieli przedmiotów zawodowych  Problemowa sieć nauczycieli pracujących  z uczniem zdolnym na zajęciach koła naukowego

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ REZULTATY 1 Powiatowy Program Wspomagania 32 Roczne Plany Wspomagania 5 Szkolnych Organizatorów Rozwoju Edukacji 22 ekspertów kompleksowego wspomagania 8 koordynatorów sieci 11 ekspertów sieci

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ REZULTATY 32 szkoły w projekcie 39 grup szkoleniowych 51 godzin wspomagania dla jednej grupy szkoleniowej w tym: 24 godziny warsztatów, 27 godzin konsultacji, 1989 godzin wspomagania w powiecie w tym: 936 godzin warsztatów, 1053 godziny konsultacji

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ 561 nauczycieli objętych wsparciem 32 dyrektorów 561 nauczycieli podniosło swoje kompetencje 503 nauczycieli wykorzystało zdobytą wiedzę i umiejętności dla podnoszenia jakości pracy szkoły 168 nauczycieli w sieciach współpracy i samokształcenia

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ 1176 pozycji książkowych 39 laptopów 4 komplety ( projektor, laptop) do szkoleń

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ WYNIKI EWALUACJI- WYSOKA OCENA SORE, KOORDYNATORÓW SIECI I EKSPERTÓW

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ. Co dalej

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ  ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 19 listopada 2009 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieliw sprawie placówek doskonalenia nauczycieli § Publiczne placówki doskonalenia realizują zadania obowiązkowe w szczególności przez:placówki doskonalenia 1)organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek, polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu działań mających na celu poprawę jakości pracy szkoły lub placówki w zakresie określonym w § 15 ust. 1 i 2 lub innym wskazanym przez szkołę lub placówkę, wynikającym z potrzeb szkoły lub placówki, obejmującego:§ 15 a) pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki, b) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki, c) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację, d) wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania; 2) organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń; 3) prowadzenie form doskonalenia, w tym seminariów, konferencji, wykładów, warsztatów i szkoleń; 4) udzielanie konsultacji; 5) upowszechnianie przykładów dobrej praktyki.. Zapisy w rozporządzeniach………………..

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ  ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 28 lutego 2013 r.w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych bibliotek pedagogicznychw sprawie szczegółowych zasad działania publicznych bibliotek pedagogicznych Zapisy w rozporządzeniach……………….. § 1 ust.2 pkt 2 organizowanie i prowadzenie wspomagania: a)szkół i placówek w realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, w tym w wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnej, § 1 ust.4. Wspomaganie, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, polega na: 1) zaplanowaniu i przeprowadzeniu w związku z potrzebami szkoły lub placówki działań, mających na celu poprawę jakości pracy szkoły lub placówki, obejmujących: a) pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki, b) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki, c) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację, d) wspólną ocenę efektów realizacji zaplanowanych form wspomagania i opracowanie wniosków z ich realizacji; 2) organizowaniu i prowadzeniu sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności przez wymianę doświadczeń.

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ  ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznychw sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych Zapisy w rozporządzeniach……………….. 10 § ust.2. Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek obejmuje: 1) pomoc w diagnozowaniu potrzeb przedszkola, szkoły lub placówki; 2) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb przedszkola, szkoły lub placówki; 3) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację; 4) wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania.

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ.  Sieć współpracy dyrektorów  Doświadczenia samorządu Gminy Miasta Rypin

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ To był dobry czas dla kompleksowego wspomagania szkół w Powiecie Rypińskim doskonalenie.powiatrypinski.pl

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ „ Ciesz się małymi rzeczami, bo może któregoś dnia obejrzysz się za siebie i zdasz sobie sprawę, że były to rzeczy wielkie” Robert Brault

DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ..