PROCEDURY. Egzamin maturalny pełni trzy zasadnicze funkcje:‎ 1.‎ wyznacza poziom spełniania przez zdających wymagań programowych w zakresie ‎przedmiotów,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
INFORMACJE DLA ZDAJĄCEGO EGZAMIN MATURALNY W ROKU 2014
Advertisements

ZEBRANIE Z RODZICAMI MATURA 2013.
Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
MATURA 2014.
Matura czyli co każdy uczeń oraz rodzic wiedzieć powinni o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
- czyli co każdy uczeń wiedzieć powinien o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
INFORMACJE DLA ZDAJĄCEGO EGZAMIN MATURALNY W ROKU 2013.
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
EGZAMIN MATURALNY w 2012 roku
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
MATURA 2010 OPRACOWANO NA PODSTAWIE ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 30 KWIETNIA 2007 r. I KOMUNIKATÓW CENTRALNEJ.
Matura czyli co każdy uczeń oraz rodzic wiedzieć powinni
Egzamin maturalny 2014.
MATURA Dokładne informacje dotyczące procedury zdawania egzaminu maturalnego w maju 2013r. zamieszczone są na stronie CKE w zakładce Egzamin maturalny:
EGZAMIN MATURALNY w 2014 roku
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
MATURA 2010 podstawowe informacje o egzaminach wykonał Zbigniew Szubert.
Matura w XV LO im.Narcyzy Żmichowskiej. Egzaminy obowiązkowe ustne: 1.Język polski ( jeden poziom - prezentacja ) 2.Język obcy nowożytny ( do wyboru.
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny w 2011 roku
MATURA 2010 Opracowanie Stanisław Stefańczyk. Egzamin maturalny w 2010 roku 2 Egzamin maturalny jest formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza.
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
INFORMACJE DLA ZDAJĄCEGO EGZAMIN MATURALNY W ROKU 2014.
EGZAMIN MATURALNY ROK SZKOLNY 2013/2014 DALEJ. Deklaracja Potwierdzeniem chęci zdawania egzaminu maturalnego jest złożenie deklaracji ostatecznej w terminie.
Matura 2014.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
MATURA Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2012/2013.
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2014/2015 dla absolwentów technikum Dębica, 23 września 2014.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
XIII LO semestr I do r. Wystawienie przewidywanych ocen semestralnych r. Poinformowanie rodziców o przewidywanych ocenach semestralnych.
INFORMACJE DLA ZDAJĄCEGO EGZAMIN MATURALNY W ROKU 2015.
EGZAMIN MATURALNY w maju 2015 r.. Egzamin maturalny pełni trzy zasadnicze funkcje:‎ 1. Wyznacza poziom spełniania przez zdających wymagań programowych.
INFORMACJA O EGZAMINIE MATURALNYM OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
1 Zasady przeprowadzenia egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2014/2015.
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny maj Egzamin maturalny jest przeprowadzany na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz sprawdza,
STRUKTURA EGZAMINU MATURALNEGO ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I EKONOMICZNYCH W LUBSKU.
Egzamin maturalny od 2010 r.. CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe:  język polski – nie określa się poziomu egzaminu  język obcy nowożytny zdawany na poziomie.
Egzamin maturalny w 2016 roku.1 Egzamin maturalny w 2016 roku Szkolenie dla maturzystów.
1 Egzamin maturalny w roku 2008 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2008 roku.
MATURA 2017 PROCEDURY. Egzamin maturalny pełni trzy zasadnicze funkcje:‎ 1. wyznacza poziom spełniania przez zdających wymagań programowych w zakresie.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
EGZAMIN MATURALNY 2017r. EGZAMIN MATURALNY 2017r..
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
2 3 W części ustnej (bez określania poziomu) język polski język obcy nowożytny W części pisemnej język polski (poziom podstawowy) język obcy nowożytny.
Egzamin maturalny w 2017 roku
EGZAMIN MATURALNY w 2018 roku
MATURA 2018.
NOWA MATURA OD ROKU 2016.
Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym
EGZAMIN MATURALNY 2018r..
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
MATURA 2018 PROCEDURY.
MATURA 2018.
Egzamin maturalny w 2018 roku
MATURA 2018.
EGZAMIN MATURALNY w 2018 roku.
MATURA 2017.
Egzamin maturalny w 2018 roku
Procedury maturalne Maj 2018.
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
MATURA 2019.
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
V Liceum Ogólnokształcące im. Janusza Korczaka w Tarnowie
Zapis prezentacji:

PROCEDURY

Egzamin maturalny pełni trzy zasadnicze funkcje:‎ 1.‎ wyznacza poziom spełniania przez zdających wymagań programowych w zakresie ‎przedmiotów, z których przystępowali do egzaminów ‎2.‎ stanowi poświadczenie osiągnięcia przez zdającego wymaganego prawem poziomu ‎wiadomości i umiejętności w zakresie języka polskiego, matematyki i wybranego ‎języka obcego – w przypadku zdania wszystkich egzaminów obowiązkowych w części ‎pisemnej (na poziomie podstawowym) oraz w części ustnej (bez określania poziomu)‎ ‎3.‎ zastępuje egzamin wstępny do szkół wyższych, które wykorzystują wyniki egzaminu ‎maturalnego z danego przedmiotu lub przedmiotów – przede wszystkim na poziomie ‎rozszerzonym – jako kryteria w procesie rekrutacji.

Absolwent obowiązkowo przystępuje do: dwóch egzaminów w części ustnej ‎oraz ‎ czterech egzaminów w części pisemnej. Obowiązkowe egzaminy w części ustnej:‎ egzamin z języka polskiego (bez określania poziomu)‎ egzamin z języka obcego nowożytnego (bez określania poziomu)‎ Obowiązkowe egzaminy w części pisemnej:‎ egzamin z języka polskiego (na poziomie podstawowym)‎ egzamin z matematyki (na poziomie podstawowym)‎ egzamin z języka obcego nowożytnego (na poziomie podstawowym)‎ egzamin z wybranego przedmiotu dodatkowego (na poziomie rozszerzonym)‎ Absolwenci szkół lub oddziałów z językiem nauczania mniejszości narodowej obowiązkowo przystępują ‎także do egzaminu z języka tej mniejszości zarówno w części ustnej (bez określania poziomu), jak i w ‎części pisemnej (na poziomie podstawowym).‎

 uzyskać co najmniej 30% punktów z egzaminu z każdego przedmiotu obowiązkowego ‎w części ustnej  uzyskać co najmniej 30% punktów z egzaminu z każdego przedmiotu obowiązkowego ‎w części pisemnej  przystąpić do egzaminu z wybranego przedmiotu dodatkowego na poziomie ‎rozszerzonym w części pisemnej (dla tego przedmiotu nie jest określony próg ‎zaliczenia).‎

Oprócz jednego obowiązkowego egzaminu z przedmiotu dodatkowego na poziomie ‎rozszerzonym, można przystąpić do egzaminów z nie więcej niż pięciu kolejnych ‎przedmiotów. ‎Wyboru można dokonać spośród niżej wymienionych przedmiotów.‎ Egzaminy zdawane są na poziomie rozszerzonym. W części pisemnej:‎ biologia, chemia, filozofia, fizyka, geografia, historia, historia muzyki, historia sztuki, informatyka, język angielski, język francuski, język hiszpański, język niemiecki, język rosyjski, język włoski, język łaciński i kultura antyczna, język białoruski jako język mniejszości narodowej, język litewski jako język mniejszości narodowej, język niemiecki jako język mniejszości narodowej, język ukraiński jako język mniejszości narodowej, język łemkowski jako język mniejszości etnicznej, język kaszubski jako język regionalny, język polski, matematyka, wiedza o społeczeństwie. W części ustnej:‎ język angielski (bez określania poziomu ALBO na poziomie dwujęzycznym)‎, język francuski, język hiszpański, język niemiecki, język rosyjski, język włoski, język białoruski, język litewski, język ukraiński, język łemkowski, język kaszubski. ‎

W zależności od wyborów dokonanych w części obowiązkowej egzaminu, wybór przedmiotów ‎dodatkowych (w części pisemnej i/lub części ustnej) może być ograniczony. Wybór przedmiotu nie zależy od tego, czy zdający uczył się go w szkole. Każdy zdający może przystąpić do egzaminu z dowolnie wybranego przedmiotu (za ‎wyjątkiem przedmiotów zdawanych obowiązkowo).‎

1. uczniowie, którzy zamierzają przystąpić do egzaminu maturalnego bezpośrednio po ukończeniu szkoły w 2016 r. są zobowiązani złożyć do dyrektora macierzystej szkoły wstępną deklarację przystąpienia do egzaminu maturalnego do 30 września 2015 r. (załącznik 1a_N do Informacji o sposobie organizacji i przeprowadzania egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2015/2016). 2. Jeżeli w trakcie pierwszego semestru roku szkolnego 2015/2016 plany egzaminacyjne ucznia ulegną zmianie – można je zgłosić do 7 lutego 2016 r. w ostatecznej deklaracji. 3. Do 7 lutego 2016 r. deklarację przystąpienia do egzaminu maturalnego są zobowiązani złożyć do dyrektora macierzystej szkoły absolwenci liceum z roku szkolnego 2014/2015. Osoby te mogą również złożyć deklarację wstępną do 30 września 2015 r. (załącznik 1a_N). 4. Do 31 grudnia 2015 r. deklarację przystąpienia do egzaminu maturalnego są zobowiązani złożyć do dyrektora macierzystej szkoły absolwenci liceum z roku szkolnego 2014/2015, którzy zamierzają ubiegać się o możliwość przystąpienia do egzaminu maturalnego w innej szkole niż szkoła, którą ukończyli, wskazanej przez dyrektora OKE (załącznik 1a_N i załącznik 2). 5. Do 31 grudnia 2015 r. deklarację przystąpienia do egzaminu maturalnego są zobowiązani złożyć do dyrektora OKE: a.absolwenci, którzy ukończyli liceum w roku szkolnym 2014/2015, ale ich szkoła została zlikwidowana lub przekształcona (załącznik 1b_N) b.osoby posiadające świadectwo ukończenia szkoły uzyskane za granicą (załącznik 1b_N) c.absolwenci ponadpodstawowej szkoły średniej, którzy nie posiadają świadectwa dojrzałości (załącznik 1b_N) d.absolwenci ponadpodstawowej szkoły średniej, którzy posiadają świadectwo dojrzałości (matura sprzed 2005 r.; załącznik 1c_N). 6. Osoba składająca deklarację wstępną i/lub ostateczną otrzymuje od dyrektora szkoły ‎jej kopię z potwierdzeniem przyjęcia.

Egzamin maturalny jest przeprowadzany jeden raz w ciągu roku szkolnego – w okresie od ‎maja do września. Przeprowadza się trzy sesje egzaminu: główną (w maju), dodatkową (w ‎czerwcu) oraz poprawkową (w sierpniu).‎ Sesja główna – od 4 do 27 maja 2016 r.‎ część ustna z języka polskiego i języków mniejszości narodowych – od 9 do 21 maja część ustna z języków obcych nowożytnych – od 4 do 27 maja ‎ część pisemna (wszystkie przedmioty) – od 4 do 24 maja Sesja dodatkowa – od 1 do 17 czerwca 2016 r.‎ część ustna z języka polskiego i języków mniejszości narodowych – od 6 do 11 czerwca część ustna z języków obcych nowożytnych – od 1 do 17 ‎czerwca część pisemna (wszystkie przedmioty) – od 1 do 17 czerwca Sesja dodatkowa jest przeprowadzana dla tych zdających, którzy z udokumentowanych przyczyn ‎zdrowotnych lub losowych nie mogli przystąpić do egzaminu w maju i uzyskali zgodę dyrektora OKE na ‎przystąpienie do egzaminu w czerwcu.‎ Sesja poprawkowa – od 23 do 26 sierpnia 2016 r.‎ część ustna (wszystkie przedmioty) – od 24 do 26 sierpnia część pisemna (wszystkie przedmioty) – 23 sierpnia‎ Sesja poprawkowa jest przeprowadzana dla tych zdających, którzy przystąpili do wszystkich przedmiotów ‎obowiązkowych w maju/czerwcu i nie zdali egzaminu tylko z jednego przedmiotu w części pisemnej albo ‎w części ustnej oraz przystąpili do co najmniej jednego egzaminu z przedmiotu dodatkowego.‎ Szczegółowy harmonogram egzaminu jest określony w komunikacie dyrektora CKE.komunikacie TERMINY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU MATURALNEGO

 Zdający ma obowiązek zgłosić się na każdy egzamin punktualnie, zgodnie z harmonogramem ogłoszonym przez dyrektora szkoły.  Na egzamin należy zgłosić się z dokumentem tożsamości z aktualnym zdjęciem.  Zdający nie może wnosić do sali egzaminacyjnej żadnych urządzeń telekomunikacyjnych i elektronicznych nośników informacji, ani z nich korzystać. Nieprzestrzeganie tej zasady stanowi podstawę do unieważnienia egzaminu.  Zdający w trakcie części pisemnej egzaminu może korzystać z materiałów i przyborów pomocniczych, których wykaz ogłasza dyrektor CKE.

 O wyznaczonej godzinie zdający wchodzą do sali według kolejności na liście po okazaniu dokumentu tożsamości, odbierają paski kodowe, losują nr stolika. Przewodniczący ZN wnosi na salę materiały egzaminacyjne, członkowie ZN rozdają zdającym arkusze egzaminacyjne oraz paski kodowe.  Zdający część pisemną egzaminu maturalnego ma obowiązek zapoznać się dokładnie z instrukcją, sprawdzić, czy arkusz jest kompletny oraz czy otrzymał zestaw tablic/wzorów (dotyczy egzaminu z matematyki, chemii, fizyki i astronomii).  Braki zgłasza przewodniczącemu zespołu nadzorującego egzamin, który wydaje kompletny arkusz i zestaw tablic/wzorów.  Zdający jest zobowiązany czytelnie i w miejscach do tego przeznaczonych zakodować swój arkusz egzaminacyjny i kartę odpowiedzi.

1.‎ Część ustna egzaminu z języka polskiego będzie sprawdzała umiejętność ‎tworzenia wypowiedzi na określony temat, inspirowanej tekstem kultury.‎ ‎ 2.‎ Maturzysta będzie losował – nieznane mu wcześniej – zadanie egzaminacyjne ‎zawierające tekst kultury (literacki lub ikoniczny, lub popularnonaukowy z zakresu ‎wiedzy o języku) oraz odnoszące się do niego polecenie.‎ ‎3.‎ Zadaniem zdającego będzie – po 15-minutowym przygotowaniu – wygłoszenie ‎wypowiedzi monologowej (ok. 10 minut), a następnie uczestniczenie w związanej z tą ‎wypowiedzią rozmowie z zespołem przedmiotowym (ok. 5 minut).‎ Przykładowe zadania wraz z przykładowymi realizacjami można znaleźć na stronie CKE.

a. Egzamin jest przeprowadzany bez określania poziomu b. Prowadzony jest w danym języku obcym nowożytnym, trwa ok. 15 minut c. Egzamin rozpoczyna się od rozmowy wstępnej, podczas kt ó rej egzaminujący zadaje zdającemu kilka pytań związanych z jego życiem i zainteresowaniami d. Zdający losuje zestaw trzech zadań: - zadanie pierwsze polega na przeprowadzeniu rozmowy, w kt ó rej zdający i egzaminujący odgrywają wskazane w poleceniu role; - w zadaniu drugim zdający opisuje ilustrację zamieszczoną w wylosowanym zestawie oraz odpowiada na trzy pytania postawione przez egzaminującego; - w zadaniu trzecim zdający wypowiada się na podstawie materiału stymulującego i odpowiada na dwa pytania postawione przez egzaminującego. e. Egzaminujący przeprowadza egzamin korzystając z zegara z sekundnikiem/stopera f. W czasie trwania egzaminu zdający nie może korzystać ze słownik ó w i innych pomocy

Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych dla szkół ponadgimnazjalnych, którzy ‎wzięli udział w olimpiadzie w szkole ponadgimnazjalnej, są zwolnieni z egzaminu ‎maturalnego z danego przedmiotu. Na świadectwie otrzymują z tego przedmiotu ‎najwyższy wynik.‎

1.‎ Absolwent, który zdał egzamin maturalny, otrzymuje świadectwo dojrzałości i jego ‎odpis.‎ ‎2.‎ Świadectwo zawiera szczegółowe wyniki, jakie zdający uzyskał. Wyniki z egzaminów ‎z poszczególnych przedmiotów w części pisemnej będą przedstawiane w dwóch ‎formach: (a) jako procent uzyskanych punktów oraz (b) jako pozycja na skali ‎centylowej, wskazująca, jaki odsetek zdających uzyskał taki sam lub niższy wynik od ‎posiadacza świadectwa. Wyniki egzaminów w części ustnej będą przedstawiane tylko ‎jako procent uzyskanych punktów.‎ ‎3.‎ Wyniki egzaminów z przedmiotów dodatkowych, do których absolwent przystępuje ‎dobrowolnie, nie mają wpływu na zdanie egzaminu. Odnotowuje się je jednak na ‎świadectwie dojrzałości.‎ ‎4.‎ Zdający, którzy przystąpią do egzaminu w maju/czerwcu 2016 r. i zdadzą egzamin, ‎otrzymają świadectwo 5 lipca 2016 r. Osoby, które zdadzą egzamin w sesji ‎poprawkowej (w sierpniu), otrzymają świadectwo 12 września 2016 r.‎

Dostosowanie warunków i/lub form egzaminu maturalnego – na podstawie ‎odpowiednich dokumentów – przysługuje osobom:‎ niesłyszącym słabo słyszącym niewidomym słabo widzącym z niepełnosprawnością ruchową i z czasową niesprawnością rąk z afazją z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera z chorobami przewlekłymi chorym lub niesprawnym czasowo ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się z niedostosowaniem społecznym lub zagrożeniem niedostosowaniem społecznym które znalazły się w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej które mają trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą z zaburzeniami komunikacji językowej. o których mowa w art. 94a ust. 1a ustawy o systemie oświaty (cudzoziemcom) Szczegółowe sposoby dostosowania są wymienione w komunikacie dyrektora CKE.‎

Rada Pedagogiczna wskazuje sposób dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu do potrzeb i możliwości absolwentów na podstawie: ◦ orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, ◦ orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania, ◦ opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, ◦ zaświadczenia o stanie zdrowia wydanego przez lekarza, ◦ wniosku nauczyciela lub specjalisty wykonującego w szkole zadania z zakresu pomocy psychologiczno- pedagogicznej, ◦ wniosku rodziców lub pełnoletniego ucznia, który był objęty w szkole pomocą psychologiczno-pedagogiczną

 Dokumenty uprawniające do dostosowania warunków i form egzaminu zdający przedkłada dyrektorowi szkoły razem z deklaracją do 30 września 2014 r. Dokumentacja może być uzupełniona do 7 lutego 2015 roku.  Ostateczny termin złożenia tych dokumentów upływa 7 lutego 2015 r. Wyjątek stanowią uczniowie chorzy lub niesprawni czasowo, którzy zaświadczenie o stanie zdrowia mogą złożyć w terminie późniejszym.  Dyrektor szkoły, po wskazaniu przez radę pedagogiczną sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu oraz po uzgodnieniu z dyrektorem OKE informuje zdających na piśmie o przyznanych dostosowaniach.  Zdający składa oświadczenie o skorzystaniu lub rezygnacji z przyznanych mu dostosowań. Dopuszczalne sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu maturalnego znajdują się w Komunikacie Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej wydanym w dniu 30 sierpnia 2014 r.

Egzamin maturalny jest odpłatny dla: 1. absolwentów, którzy przystępują do egzaminu z tego samego przedmiotu obowiązkowego lub z tego samego przedmiotu dodatkowego na tym samym poziomie po raz trzeci lub kolejny (jeden raz = jeden rok). 2. absolwentów, którzy w latach ubiegłych (2005– 2015) zadeklarowali chęć przystąpienia do egzaminu z danego przedmiotu na danym poziomie, ale do niego nie przystąpili (nie stawili się na egzaminie). W takiej sytuacji – jeżeli w deklaracji dotyczącej egzaminu maturalnego w 2016 r. wskażą ten sam przedmiot na tym samym poziomie – egzamin taki jest odpłatny.

Przykładowe zadania, jakie mogą pojawić się w arkuszach egzaminacyjnych, wraz z ‎rozwiązaniami można znaleźć w:‎ informatorach o egzaminie maturalnyminformatorach z poszczególnych przedmiotów przykładowych zestawach zadań arkuszach tzw. matury próbnej. arkuszach z lat ubiegłych.zestawach zadań matury próbnej. ubiegłych

  