Projekt realizowany od 1 stycznia 2014 r. do 30 maja 2015 roku.
wwykształcenie u uczniów umiejętności uczenia się poprzez poszukiwanie informacji będącej odpowiedzią na problem i jej upowszechnianie, zzastosowanie nauk matematyczno – przyrodniczych w życiu codziennym, dostrzeganie i stosowanie ich w różnych sytuacjach przy wykorzystaniu ICT. 2
W projekcie uczestniczyło 13 uczniów ze szkoły podstawowej. W grupie uczniów z trudnościami w nauce uczestniczyło 2 chłopców i 4 dziewczynki. W grupie uczniów zdolnych – 1 chłopiec i 6 dziewczynek. 3
ZZajęciami objętych było 18 uczniów. WW dwóch grupach uczniów z trudnościami w nauce uczestniczyło 5 dziewcząt oraz 8 chłopców. WW grupie uczniów zdolnych – 3 dziewczyny i 2 chłopaków. 4
TYP SZKOŁY NAZWA ZAJĘĆ UCZNIOWIE Z TRUDNOŚCIAMI W NAUCE UCZNIOWIE ZDOLNI ILOŚĆ ZREALIZOWANYCH GODZIN SZKOŁA PODSTAWOWA LABORATORIUM MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE LEKTORAT Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO 92 GIMNAZJUM DORADZTWO EDUKACYJNO - ZAWODOWE LABORATORIUM MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE 152 LEKTORAT Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO 153 5
mmetoda warsztatu i projektu, z wykorzystaniem ICT, ggry i zabawy edukacyjne, ddoświadczenia i eksperymenty, oobserwacje przyrodnicze, ddziałania praktyczne, oobserwacje mikroskopowe, pprace twórcze, iinscenizacje i przedstawienia, 6
pplanowanie, organizowanie i ocenianie własnego uczenia się, sskuteczne komunikowanie się w różnych sytuacjach, eefektywne współdziałanie w zespole, rrozwiązywanie problemów w twórczy sposób, ssprawne posługiwanie się komputerem i technologią informacyjną, 7
8 Dlaczego pantofelek nie ma obcasów ? Czy można kijem zawrócić Wisłę ?
9 Dlaczego Wierch jest Kasprowy ? Muzeum to nie nuda…
10 Mieszaj, mieszaj, dodawaj i nigdy się nie poddawaj Nie ma obaw nie wybuchnie.
11 Dlaczego ciasto rośnie ? Po co przepłacać jak można zrobić własną lunetę.
12 Liczmy ceny, bo pieniędzy nie za dużo. Każda księżniczka w zamku z brył chce mieszkać.
13 Taka ściąga to wyzwanie. Zasuszamy bryły ze śniegu do lata.
14 Why do you have those big teeth? To eat you better, ha ha ha! Mmmm…. Pancakes it’s delicius!!!
15 Popular things at home…? Hm… washing machine!!! No way! The cooker to make a meal… I’m hunry Where is my pretty lady?
16 Gdzie my jesteśmy ? Z kopyta kulig rwie.
Wiedzę należy zdobywać aktywnie poprzez: ◦ zaangażowanie ◦ badanie ◦ przekształcanie ◦ prezentację ◦ refleksję 17