EU kontekst intermodalnych systemów transportowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Priorytety infrastruktury transportowej w budżecie Unii Europejskiej na lata Bartłomiej Telejko doradca delegacji PiS w Parlamencie Europejskim.
Advertisements

FUNDUSZE UE Warszawa, maj 2008.
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
ABC Funduszy Strukturalnych dla Nauki Poznań, 17 lutego 2004 Fundusze Strukturalne Unii Europejskiej Ewa Kocińska - RPK Poznań
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Informacja nt rezultatu prac Zespołu do spraw przygotowania propozycji modyfikacji wspólnotowych wytycznych dotyczących rozwoju Transeuropejskiej Sieci.
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
WOJCIECH ŻARNOCH Przewodniczący Komitetu Sterującego
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Priorytety transportowe w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko września 2006 r. Ministerstwo Transportu.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej na Mazowszu
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Fundusze UE jako instrumenty prowadzenia wspólnej polityki
AKTUALIZACJA STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWODZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA Toruń,
Europejska polityka transportowa na 2010r.
Unia Europejska po 1990 roku Michał Jasiulewicz
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
1 OPINIA WOJEWODY DOLNOŚLĄSKIEGO w sprawie zgodności Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego z celami Strategii Rozwoju Kraju 2007.
Rys.1. Klasyfikacja transportu ze względu na cechy
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Kierunki rozwoju infrastruktury kolejowej w Polsce
Connecting Business since 1992!
System Ekonomiczny Unii Europejskiej
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
EKSPERCI ZAANGAŻOWANI DO PRAC W RAMACH PANELU
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
CZY WSPÓLNY RYNEK JEST NAPRAWDĘ WSPÓLNY?
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Szkolenie Wojewoda Świętokrzyski PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Marek Litwin, Warszawa r.
Polityka transportowa
Polityka transportowa
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
TRANSPORT I ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
Logistyczne systemy transportu dalekiego
WYZWANIA DLA BIZNESU. Przedsiębiorstwa w Europie Włączają się w proces globalizacji (integracja, konkurencyjność, regulacje wspólnotowe, polityka wobec.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Związku Miast Polskich Stowarzyszenie Miast Autostrady Bursztynowej
FORUM TRANSPORTU INTERMODALNEGO 8 grudnia 2015 Warszawa Paweł Szaciłło.
PROGRAM OPERACYJNY Infrastruktura i Środowisko Zielona Góra, r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
1 Prof.zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Deregulacja i liberalizacja transportu w Polsce.
Grzegorz Strączkowski. „podstawowe urządzenia i instytucje usługowe niezbędne do funkcjonowania gospodarki i społeczeństwa’’ Źródło Encyklopedia PWN.
Finansowanie projektów środowiskowych w perspektywie Kwiecień 2014.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Kształtowanie jakości usług transportu kolejowego: w poszukiwaniu źródeł finansowania Dr Michał Wolański, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Dr Marcin.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Kpt. ż.ś dr Krzysztof Woś Potrzeby rozwojowe transportu wodnego śródlądowego w kontekście wymogów sieci TEN-T Szczecin 13 – 15 czerwca 2013r.
Perspektywy rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Konkurencja a polityka konkurencji
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
IV FORUM KORYTARZA BAŁTYK - ADRIATYK „Rok rzeki Wisły 2017 –
Zapis prezentacji:

EU kontekst intermodalnych systemów transportowych Prof. Dr hab. K. Duczkowska-Małysz

Traktat Rzymski - 1957 Stanowi podstawę prawną wprowadzenia tejj polityki (Art.. 3 i inne) Regulował jedynie działania w dziedzinie transportu lądowego – inne dziedziny pojawiły się później Dokonywała się integracja rynków transportowych a polityka prowadziła do zorganizowania różnych gałęzi transportu według reguł wspólnotowych (na i z terytorium państwa członkowskiego)

Funkcjonowanie Wspólnego Rynku – transport śródlądowy Respektowanie zasad liberalizacji dostępu do rynku transportowego oraz wzajemnego uznawania dyplomów i kwalifikacji w zawodach związanych z tymi gałęziami transportu Harmonizacja norm technicznych i wymogów socjalnych z zamiarem wyeliminowania różnic zakłócających konkurencję miedzy przewoźnikami (zakaz konkurowania złymi warunkami socjalnymi) Ustalenie kryteriów udzielania pomocy publicznej przez państwo oraz zasad świadczenia usług publicznych Poprawa bezpieczeństwa i ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko

Substytucja między transportem drogowym a kolejowym Przesądza o działaniach Wspólnoty na rzecz wyrównywania między nimi warunków konkurencji Prowadzi do wzmocnienia oddziaływania sił rynkowych w transporcie kolejowym Uzasadnia obciążenie przedsiębiorstw samochodowych pełnymi kosztami zewnętrznymi Skłania do obniżenia konkurencyjności transportu samochodowego względem kolei i żeglugi śródlądowej

Biała Księga „Europejska Polityka Transportowa 2010” Poprawa bezpieczeństwa drogowego i nadanie mu znaczenia priorytetowego Zapobieganie zagęszczeniu dróg i przeniesienie obciążeń na kolejnictwo i śródlądowe drogi wodne Przeciwdziałanie zagęszczeniu dróg powietrznych – jedno europejskie niebo Wspieranie praw pasażerów Zapewnienie wysokiego poziomu usług transportowych Realizacja dużych inwestycji infrastrukturalnych Radzenie sobie w warunkach globalizacji Otwarcie międzynarodowego rynku kolejowego transportu towarowego

Specjalne programy-przykłady TENT – Transeuropejska Sieć Transportowa GALILEO –satelitarny system radionawigacji (z systemem automatycznego sterowania pojazdami, zapobiegającego zatorom ) Marco Polo – w celu rozwiązania problemu zagęszczenia dróg poprzez powiazanie towarowego transportu drogowego z krótkimi odcinkami dróg morskich, kolejowych i wodnych śródlądowych

Paneuropejska Sieć Transportowa 1997 Helsinki Transeuropejska Sieć Transportowa na obszarze UE (TENT) 10 korytarzy i dodatkowych połączeń sieciowych na obszarach Nowych Krajów Członkowskich składających się na System Oceny Potrzeb Infrastruktury Transportowej (TINA) Cztery Obszary Transportu Paneuropejskiego obejmującego strefy morskie Połączenia euro-azjatyckie, a zwłaszcza TRACECA (Euro-kaukasko-azjatycki Korytarz Transportowy)

TINA – multimodalne korytarze transportowe przez Polskę - do 2015 Multimedialne korytarze zapewniają co najmniej dwie różne drogi transportowe o określonych parametrach technicznych, z odpowiednio rozmieszczonymi węzłami komunikacyjnymi *Talin-Ryga-Kowno-Warszawa (+odgałęzienie 1a: Ryga-Kaliningrad – Gdańsk) *Berlin – Warszawa-Mińsk-Moskwa *Berlin-Wrocław-Katowice-Lwów-Kijów(+odgałęzienie 3a: Drezno-Wrocław) *Gdańsk-Warszawa-Katowice-Żylina-Bratysława (+odgałęzienie 6a:Toruń – Poznań)