Klub Dyrektorów Finansowych "Dialog" Usprawnienia w dziale finansowym. Warszawa 29.10.2008 Projekty dla siebie i dla całej firmy Współpraca z IT. Krzysztof.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
2 Wspólne posiedzenie Grupy ds. MŚP przy KK NSRO oraz Grupy ds. Przedsiębiorców Wyniki działalności Grupy ds. Przedsiębiorców Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Advertisements

Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju – „małe projekty”
Platforma Informacji Medycznych
Jak zapanować nad rozliczeniem…
Dla każdego ucznia i studenta w wieku od 18 do 26 lat oferujemy
Budżetowanie kapitałów
Rola komputera w przetwarzaniu informacji.
WITOLD POLKOWSKI EKSPERT KONFEDERACJI PRACODAWCÓW POLSKICH
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
Rola samorządów województw we wdrażaniu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Janusz Gałęziak Dyrektor Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd.
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
UW-BPK 1 AUDYT W 5 PR UE – DOŚWIADCZENIA UW 8 czerwca 2004 KPK Uniwersytet Warszawski BPK.
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Nieprawidłowości w ZPORR – przypadki nadużyć, obszary ryzyka, działania Instytucji Zarządzającej.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Kontrola realizacji projektów w ramach RPOWŚ
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1 Podsumowanie wdrażania Regionalnego.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Koncepcje i rozwiązania praktyczne stosowania e-faktur
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
Koszty kwalifikowalne marzec 2010 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w ramach działania Funkcjonowanie lokalnej grupy działania,
Audyt wewnętrzny w systemie kontroli zarządczej
Klub Dyrektorów Finansowych „Dialog”
Zarządzanie projektami
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Koszty osobowe w kosztach pośrednich w ramach projektów PO KL Warszawa, 22 lutego 2012 r.
Nowoczesny system zarządzania firmą
Nowości Comarch ERP Optima wersja
Innowacje organizacyjne w usługach
Bankowość Mobilna.

Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
WPŁATY I WYPŁATY GOTÓWKOWE Wykonały: Ewelina Kaszowska
PRAKTYKA ZAWODOWA Adamczak Julita.
Biznesplan.
Kolekcjoner. Kolekcjoner - Zakupy Poprzez moduł Zakupy możesz zamawiać wszelkie niezbędne produkty i materiały biurowe bezpośrednio u Dostawców. Masz.
Kontrola sprzedaży, zysków, remanent, rejestry VAT, raport kasowy.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
OUTSOURCING USŁUG PODATKOWYCH (W ASPEKCIE REDUKCJI POZIOMU RYZYKA PODATKOWEGO SPÓŁKI) Kraków, 7 listopada 2007 r. dr hab. Krzysztof G. Szymański Biegły.
KS-ZZL Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
Projekt Innowacyjny ↙ ↙ zadanie drugie 1 Projekt Innowacyjny: zadanie 2Politechnika Warszawska »Jak można wykorzystać postęp technologiczny w zakresie.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Schemat organizacyjny
Zarządzanie projektami EFS Projekty, które przeszły wszystkie trzy etapy wyboru przedstawiane są komisji regionalnej do akceptacji Po otrzymaniu akceptacji.
ENOVA dla WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI System Zarządzania klasy ERP NOWOCZESNE, SPECJALSTYCZNE OPROGRAMOWANIE, WSPOMAGAJĄCE ZARZĄDZANIE I OBSŁUGĘ.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
D ORADZTWO P ODATKOWE Jak efektywnie zarządzać podatkami?
Program „Maluch 2014” moduł 3 Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach 1 lipca 2014 r.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
STOCK – nowoczesne technologie w zarządzaniu majątkiem.
Dlaczego firmy nie zarządzają procesami i jak to zmienić? Piotr Szynkiewicz Hospital Management, Warszawa, 21 czerwca 2013 r. Delegowanie odpowiedzialności.
Platforma zakupowa Katalogi wynegocjowanych produktów i usług.
Sprawozdawczość Poznań, 8 Marca 2007 r.. Sprawozdawczość Rozporządzenie nr 1260/1999/WE z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie.
Dr inż. Karolina Bondarowska
XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Katowice 2016
Program „Maluch 2013”edycja 2
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
OMF - Obsługa małej floty
Ewidencja sprzedaży aktywów obrotowych
Ewidencja zakupu rzeczowych aktywów obrotowych
Zarządzanie projektem EFS
Czym jest Przewodnik? Wspólny projekt Stowarzyszenia Centrum Cen Transferowych i InfoCredit Pierwsze kompleksowe opracowanie w języku polskim poruszające.
BeeOffice – platforma do samoobsługi pracowniczej
Zapis prezentacji:

Klub Dyrektorów Finansowych "Dialog" Usprawnienia w dziale finansowym. Warszawa Projekty dla siebie i dla całej firmy Współpraca z IT. Krzysztof Sutkowski, ENIRO

Klub Dyrektorów Finansowych "Dialog" Rola Działu Finansów Ochrona aktywów firmy –Optymalizacja przepływów gotówkowych –Ochrona przed nadużyciami Zgodność z procedurami i prawem –Przepisy zewnętrzne (ustawy, rozporządzenia) –Reguły wewnętrzne Wspomaganie decyzji –Cykliczne standardowe raporty –Kontrola efektywności projektów

Klub Dyrektorów Finansowych "Dialog" Procedury Cel tworzenia procedur –Automatyzm działań –Uproszczenie pracochłonnych, biurokratycznych i uciążliwych czynności –Zasady przepływu dokumentów –Ochrona przed nadużyciami (np. limity autoryzacji) –Wyznaczenie odpowiedzialnych osób –Eliminacja ryzyka prawnego i finansowego Zasady tworzenia procedur –Obieg dokumentów zgodny ze zdrowym rozsądkiem –Zrozumiały język, najlepiej 1 strona tekstu (+ formularz) –Jeśli mała firma - tylko rutynowe sytuacje –Przykład zastosowania

Klub Dyrektorów Finansowych "Dialog" Usprawnienia: Centralizacja zakupów Wybór najlepszego dostawcy –Wyposażenie, sprzęt IT, art. biurowe –Cykliczne sprawdzanie cen wybranego dostawcy 1 dostawca – 1 faktura – lepsza cena (?) –Karty paliwowe z limitem wydatków, taksówkowe –Telefony stacjonarne – 1 dostawca w biurach –Telefony komórkowe – 1 dostawca Umowy ramowe Wzory umów typowych Eliminacja operacji kasowych

Klub Dyrektorów Finansowych "Dialog" Usprawnienia: Księgowania zbiorcze Integracja systemów: księgowego, płacowego i płatniczego Kodowanie szczegółów w pliku zasysanym do systemu księgowego (np. kody budżetów) 1 dostawca – 1 faktura (wersja elektroniczna) –Paliwo –Telefony –Taksówki –Poczta Miesięczne zestawienia tego samego typu kosztów Miesięczne pracownicze zestawienie wydatków Zbiorcze rozliczanie podróży służbowych

Klub Dyrektorów Finansowych "Dialog" Usprawnienia: Kontrola kosztów Zrozumiała procedura zakupowa –Prosty formularz autoryzacji zakupów / zapotrzebowania –Limity autoryzacji wydatków –Zakupy dokonywane tylko przez wyznaczone osoby Kodowanie kosztów –Budżety (cost centers) –Koszty podatkowe, niepodatkowe –Dokonane przez określoną osobę Karta zamiast gotówki Limity tankowań, telefoniczne itd.

Klub Dyrektorów Finansowych "Dialog" Konsekwencje usprawnień Standaryzacja zakupów (produktów, usług) Strach przed wprowadzeniem usprawnień –Mniej pracy – redukcja personelu –Więcej pracy – dodatkowe obowiązki –Łatwiejsze wykrycie nadużyć Redukcja dokumentacji Zmniejszenie kosztów –Możliwe nowe koszty wprowadzenia usprawnień Łatwiejsza kontrola kosztów i płatności Mniej wątpliwości podatkowych