Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

MARIANNA HAJDUKIEWICZ
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Nadzór nad pracą doradcy metodycznego
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Gimnazjum Integracyjne w Lubinie
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
Przedstawianie innym organom (radzie szkoły, radzie pedagogicznej, dyrektorowi) wniosków i opinii w sprawach dot. szkoły Możliwość redagowania i wydawania.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Badając wymaganie „Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych” stwierdzamy, że cała kadra jest zaangażowana w.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA SZKÓŁ DLA DOROSŁYCH
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
NOWATORSTWO Warszawa 15 września 2015.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Badając wymaganie „Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych” stwierdzamy, że cała kadra jest zaangażowana w.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Zapis prezentacji:

Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015 29 czerwca 2015 r.

Wymaganie 7 : Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych. Charakterystyka wymagania na poziomie B Nauczyciele wspólnie rozwiązują problemy, doskonalą metody i formy współpracy. Nauczyciele pomagają sobie nawzajem w ewaluacji i doskonaleniu własnej pracy. Pytania kluczowe: W jakich obszarach nauczyciele współpracują ze sobą? Jakie elementy własnej pracy nauczyciele poddają ewaluacji? Przy których z nich współpracują z innymi nauczycielami? Jakie zmiany dotyczące przebiegu procesów edukacyjnych następują w wyniku współpracy z innymi nauczycielami? Na czym polega współpraca nauczycieli przy doskonaleniu własnej pracy? Badania zostały przeprowadzone w okresie od listopada 2014 do marca 2015, według podanego wcześniej harmonogramu. Wzięło w nich udział 43 nauczycieli/pedagogów.

Obszary współpracy nauczycieli: Inne działania wskazane przez nauczycieli: wszyscy nauczyciele współpracują wymieniając spostrzeżenia na temat uczniów (100%) organizowanie konkursów (84%) planowanie i organizowanie wycieczek, wyjść, imprez (81%) projektowanie działań wychowawczych i rozwiązywanie sytuacji trudnych (79%) wymiana wiedzy po odbytych formach doskonalenia zawodowego oraz przygotowanie uczniów do konkursów (72%) ustalanie kryteriów oceniania (70%) ustalanie zasad obowiązujących w szkole (67%) przeprowadzanie diagnoz i analiza ich wyników (60%) planowanie, w jaki sposób dostosować wymagania do możliwości uczniów (58%) akcje charytatywne (56%) dzielenie się różnorodnymi propozycjami działań metodycznych (53%) realizacja projektów edukacyjnych (51%)

Elementy własnej pracy poddawane ewaluacji wszyscy nauczyciele poddają ewaluacji efekty własnej pracy, efekty własnej pracy poddawane są ewaluacji jeśli zachodzi potrzeba lub po pierwszym i drugim półroczu Elementem pracy własnej najczęściej poddawanym ewaluacji zostały uznane Elementami własnej pracy poddawanymi ewaluacji, przy których współpracujemy z innymi nauczycielami są:

Zmiany dotyczące przebiegu procesów edukacyjnych następujące w wyniku współpracy z innymi nauczycielami

WNIOSKI Współdziałanie nauczycieli oraz wzajemne wspieranie się kadry pedagogicznej, przy rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w pracy z uczniami oraz doskonaleniu metod i form współpracy, jest widoczne, powszechne i przydatne, ponieważ przynosi wymierne sukcesy dydaktyczne i wychowawcze. Dominujące obszary w których nauczyciele udzielają sobie wzajemnego wsparcia to wymiana spostrzeżeń na temat uczniów, organizowanie konkursów, planowanie i organizowanie „życia szkoły”, projektowanie działań wychowawczych i rozwiązywanie sytuacji trudnych. Najczęściej stosowaną formą współpracy jest wymiana doświadczeń, pomocy dydaktycznych, konsultacje i doradztwo podczas wspólnie prowadzonych działań edukacyjno-wychowawczych. Wzajemna i powszechna współpraca nauczycieli w prowadzeniu ewaluacji wewnętrznej jest przydatna w doskonaleniu warsztatu pracy i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej. Wszyscy nauczyciele poddają ewaluacji efekty własnej pracy. Dzieje się to zazwyczaj na bieżąco, jeśli zachodzi taka potrzeba lub po pierwszym i drugim półroczu. Ewaluacji najczęściej poddawane są stosowane metody pracy oraz efekty podejmowanych działań wychowawczych. Wszystkie zmiany wprowadzane w szkole wynikają z ustaleń między nauczycielami są efektem ich pracy w różnych zespołach. Na podstawie przeprowadzonych badań, można śmiał powiedzieć, że kadra pedagogiczna naszej szkoły ściśle współpracuje ze sobą we wszystkich aspektach życia placówki, m.in. w procesie planowanie, organizowania, analizowania jej pracy oraz wdrażania zamian wynikających z ewaluacji. Wspólne ustalenia i wspieranie się, są podstawą dobrej i efektywnej pracy oraz atmosfery między pracownikami.

Dziękuję za uwagę Słonecznych wakacji