Kampania informacyjno – promocyjna pn. Wielkopolska OK! 10 lipca – 13 sierpnia 2013 r. facebook.com/WRPO.WielkopolskaOK
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego 2 Inspiracja – spot dot. turystyki Zmieniamy Wielkopolskę
Celem kampanii jest poinformowanie mieszkańców Wielkopolski o efektach wdrażania Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata Działania prowadzone są w sposób innowacyjny, nowoczesny, przyjazny i wywołujący pozytywne skojarzenia Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego 3
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego 4
W Parku Kreacji mieszkańcy regionu będą mieli okazję zobaczyć jak powstaje obraz 3D (tzw. anamorficzny), odpocząć na leżakach, wziąć udział w konkursach czy poukładać mega puzzle przedstawiające unijne projekty (100 cm x 70 cm). Wszystko po to, by pokazać co udało się zrealizować w regionie dzięki WRPO. Park Kreacji to miejsca startu rajdów rowerowych Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego 5
W każdą środę w danej miejscowości artysta będzie rozpoczynał pracę nad rysunkiem 3D (malowanie planowane jest na trzy dni), a KW PSP w Poznaniu zaprezentuje pokaz sprzętu ratowniczo- gaśniczego. W czwartki gośćmi będą przedstawiciele Komendy Wojewódzkiej Policji. W piątki zaplanowano pokazy ratownictwa medycznego z udziałem strażaków, a w soboty pokaz machin oblężniczych – projekt WRPO (Stworzenie unikalnego, wczesnośredniowiecznego parku rozrywki w Pobiedziskach). W niedziele o godz startować będą natomiast rajdy rowerowe Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego 6
Harmonogram Parków Kreacji: Poznań – lipca 2013 r., Malta (w pobliżu trybun) Wągrowiec – lipca 2013 r., Rynek Gniezno – lipca 2013 r., Rynek Ostrów Wlkp. – 31 lipca – 6 sierpnia 2013 r., Rynek Września – sierpnia 2013 r., Rynek Godziny otwarcia – W każdym Parku będzie można skorzystać z porad konsultanta Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego 7
W ramach kampanii zorganizowane zostaną także Wielkie Rajdy Po Okolicy, które startować będą z Parków Kreacji w każdą niedzielę tj. 14, 21, 28 lipca oraz 4 i 11 sierpnia o godz Łącznie trasy liczą ponad 150 km. Pierwszy rajd odbędzie się 14 lipca, Poznań – Dziewicza Góra, 29,2 km. Drugi rajd, 21 lipca, Wągrowiec – Rogoźno (rynek), 30 km. Trzeci, 28 lipca, Gniezno – Pobiedziska (plaża nad Jeziorem Biezdruchowo), 29,5 km. Czwarty, 4 sierpnia, Ostrów Wlkp. – Ostrzeszów (pływalnia Oceanik), 35,2 km. Piąty, 11 sierpnia, Września – Gułtowy (boisko obok Zespołu Pałacowo-Parkowego UAM w Gułtowach), 26,8 km Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego 8
Na mecie każdego rajdu zaplanowano atrakcje dla jego uczestników. Będzie można zmierzyć ciśnienie, sprawdzić swój wzrok, zmierzyć poziom glukozy we krwi, a także wziąć udział w konkursie z zakresu wiedzy o WRPO oraz z zakresu wiedzy o bezpiecznej jeździe rowerem. Całość uświetni bluesowy zespół muzyczny oraz niepowtarzalna atmosfera. Dla uczestników rajdu przewidziano ciepły posiłek Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego 9
Dla dziennikarzy i mieszkańców regionu zaplanowano dwugodzinne rejsy po Wielkiej Pętli Wielkopolski, podczas których zaproszeni przedstawiciele wielkopolskich mediów lokalnych oraz rodziny z dziećmi będą mogły zapoznać się z efektami wdrażania WRPO. Zaproszenia na rejs będą dystrybuowane na tydzień przed danym rejsem do lokalnych redakcji, które następnie określoną pulę rozdadzą słuchaczom/ czytelnikom. W trakcie każdego z pięciu Wakacyjnych Rejsów Po Okolicy jego uczestnicy otrzymają zestawy gadżetów, a przewodnik zachęci do udziału w konkursie nt. wiedzy z zakresu WPW – Kto pierwszy, ten lepszy oraz opowie o projektach WRPO i zapozna słuchaczy z ideą, historią i perspektywami WPW Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego 10
Harmonogram rejsów jest następujący*: 17 lipca – start z Kórnika, godz lipca – start z Czarnkowa, godz lipca – start ze Ślesina, godz sierpnia – start z Poznania, godz sierpnia – start ze Śremu, godz Rejsy zaczynają i kończą się w tych samych miejscowościach. * Harmonogram może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Organizatora (nieodpowiednia pogoda, wysoki poziom rzeki itp.) Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego 11
Elementem kampanii będą również dwa konkursy. Fotograficzny polegać będzie na zrobieniu sobie zdjęcia w Parku Kreacji i zamieszczeniu go na profilu FB (trzy zostaną nagrodzone zestawem gadżetów), a dla samorządów na wybraniu miasta, które powinno wygrać komplet leżaków. Głosować będą mieszkańcy Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego 12
Kampania będzie udokumentowana fotograficznie i filmowo. Zdjęcia i krótkie filmy będą sukcesywnie umieszczanie na profilu Facebook (WRPO.WielkopolskaOK). Wszystkie działania obejmą swym zasięgiem zdecydowaną część Wielkopolski – od Czarnkowa przez Wągrowiec, Gniezno, Wrześnię, Ślesin po Ostrów Wielkopolski i Ostrzeszów. Kampania finansowana jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego 13
Patroni medialni kampanii: Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego 14
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego 15 Dziękuję za uwagę Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu Departament Polityki Regionalnej Tel ,